Oto nowy Peugeot 508
![Peugeot 508 / fot. Peugeot](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMS5pb/mZvci5wbC9wL19maWxlcy8zNT/AwMDAvMTJfMjAxOHBldWdlb3Q/1MDgzMi5qcGciLCJ3Ijo3NzF9.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
![Peugeot 508](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMS/5pbmZvci5wbC9wL19maWxl/cy8zNTAwMDAvMTJfMjAxOH/BldWdlb3Q1MDgzMi5qcGcifQ.jpg)
Peugeot
peugeot
REKLAMA
Poprzednia generacja 508 zadebiutowała w 2010 roku. Auto zastąpiło modele 407 oraz 607, a konstrukcyjnie bazowało na Citroenie C5. Peugeot 508 wyznaczył nową jakość u francuskiego producenta, ale nie był tak popularny jak Opel Insignia i Volkswagen Passat.
REKLAMA
Nowy Peugeot 508 ma szansę to zmienić. Na oficjalnych zdjęciach opublikowanych w Internecie widać, że projektanci stworzyli linię nadwozia w stylu coupe. Auto wygląda bardziej dynamicznie i nowocześnie. Mierzy zaledwie 1,40 m wysokości, więc jest niższe o 6 cm, a z długością nadwozia 4,75 m jest o 8 cm krótsze od poprzednika. Zmniejszył się też rozstaw osi, dokładnie o 24 mm. Z tyłu nadwozia w oczy rzucają się charakterystyczne światła, połączone czarnym pasem, jak w modelu 3008. Z przodu uwagę zwraca nowy grill z pionowymi ledowymi światłami w zderzaku, które ładnie wkomponowano w przednie reflektory. Sportowy charakter podkreślają m.in. opadająca linia dachu i drzwi bez ramek, oferowane nawet w podstawowych odmianach.
REKLAMA
We wnętrzu została charakterystyczna dla francuskiego producenta, mała kierownica. Nie znajdziemy żadnych klasycznych zegarów, wszystko zastąpiono wirtualnymi zegarami oraz dużym, 8- lub 10-calowym ekranem systemu multimedialnego. Cieszymy się, że Peugeot zostawił eleganckie przyciski na konsoli środkowej, znane z innych modeli. Dobrą wiadomością jest możliwość zamówienia przednich foteli AGR z certyfikatem lekarzy specjalizujących się w leczeniu schorzeń kręgosłupa, jak w Oplu. Przypomnijmy, że rok temu PSA kupiło Opla od General Motors. Bagażnika ma pojemność 487 l.
Nowy model klasy średniej Peugota początkowo będzie oferowany z benzynowym silnikiem 1.6 THP (180 oraz 225 KM w wersji GT) i dwoma dieslami – 1.5 BlueHDi (130 KM) i 2.0 (130-180 KM). Standardowo otrzymamy 6-biegowy „manual” lub 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. W 2019 ma się pojawić wersja hybrydowa plug-in o mocy 300 KM.
Nowy Peugeot zaliczy publiczną premierę na targach motoryzacyjnych w Genewie.
![](https://g2.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot50830.jpg)
![](https://g2.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot50834.jpg)
![](https://g1.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot50836.jpg)
![](https://g1.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot50838.jpg)
![](https://g1.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot5088.jpg)
![](https://g10.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot5085.jpg)
![](https://g2.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot5087.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot5089.jpg)
![](https://g1.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot5081.jpg)
![](https://g2.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot5082.jpg)
![](https://g10.infor.pl/p/_files/350000/12_2018peugeot5083.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.