REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 SW choć nie przyciąga wzroku wyrazistą stylizacją nadwozia, przekonuje do siebie m.in. przestronnym wnętrzem i dobrej jakości wykończeniem. W teście egzemplarz napędzany przez bardzo oszczędny, wysokoprężny silnik o mocy 120 KM.

Nadwozie Peugeota 308 SW mierzy 458,5 cm długości, 180,4 cm szerokości oraz 147,2 cm wysokości. Oznacza to, że pojazd jest o 1,8 cm dłuższy, o 0,5 cm szerszy oraz o 5,4 cm niższy od VW Golfa.

REKLAMA

Stylizacja nadwozia 308 SW jest stonowana, co dodatkowo podkreśla widoczny na fotografiach szary kolor. Ale projektanci nie pozbawili kompaktowego Peugeota nowoczesnych dodatków, np. w postaci świateł do jazdy dziennej LED (standard dla wszystkich wersji). Dostępne są również reflektory Full LED ale występują tylko w najbogatszej odmianie Allure.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Peugeota 308 SW wygląda ciekawie, jest przejrzysta, w większości wykonana z materiałów wysokiej jakości. Twardy plastik można wyczuć w dolnych partiach kokpitu, ale nie ma to wpływu na ogólne pozytywne wrażenie względem jakości wykończenia. Tym bardziej, że wszelkie elementy spasowano z dokładnością.

Wszystkie nowe modele Peugeota, od czasu debiutu aktualnej generacji modelu 208, mają kokpit wyposażony w stosunkowo niewielką kierownicę i zestaw „zegarów” umieszczony nad jej wieńcem. Takie rozwiązanie się sprawdza, bo umożliwia trzymanie dość nisko rąk podczas prowadzenia, co redukuje zmęczenie kierowcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Konsolę centralną pozbawiono większości przycisków. Dobrze, że zdecydowano się pozostawić pokrętło do regulacji głośności zestawu audio, ale szkoda, że obsługę standardowej dla opisywanej wersji Active dwustrefowej klimatyzacji oraz nawiewu przeniesiono do menu obsługiwanego przez dotykowy ekran umieszczony na konsoli centralnej. To nie jest wygodne rozwiązanie.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Przedział pasażerski jest przestronny. Zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Przednie fotele są wygodne, ale na długich trasach przydałoby się lepsze podparcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy.

Dobrze, że w wyposażeniu wersji Active znajdziemy m.in. przedni podłokietnik ze schowkiem, co wpływa na poprawę komfortu podczas długich podróży.

Jak na kompaktowe kombi przystało, pasażerowie 308 SW mają do wykorzystania pokaźną przestrzeń na pakunki. Bagażnik ma objętość 556 l. Rozkładając tylną kanapę uzyskamy przestrzeń bagażową o pojemności 1606 l.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Do napędu recenzowanego egzemplarza Peugeota 308 SW posłużył wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 120 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment oborowy 300 Nm przy 1750 obr./min. Czy 120 KM to zbyt mało do sprawnego napędu ważącego 1380 kg kombi?

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może się rozpędzić do 195 km/h. Na podstawie danych technicznych można ocenić, że opisywany 308 wykazuje się umiarkowaną, przeciętną dynamiką. Ale subiektywne odczucia kierowcy są inne.


Fakt, że auto wykazuje sporą ospałość, gdy wskazówka obrotomierza znajduje się poniżej wartości wskazujące 1500 obr./min. Czyli zdarza się, że na drugim, czy trzecim biegu autu brakuje tchu, ale powyżej tej wartości następuje skokowy przyrost dynamiki i wtedy Peugeot pewnie nabiera prędkości. Kluczowe dla sprawnego wyprzedzania jest odpowiednie dobranie obrotów, co większość kierowców czyni intuicyjnie. W efekcie, dzięki temu, że 120 konne 308 wykazuje zadowalającą dynamikę w najczęściej używanym zakresie obrotów, kierowca nie odczuwa niedostatków w tym zakresie.

Co więcej, przyjemność z jazdy potęguje dobrej jakości układ kierowniczy, a także doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego. Dzięki temu łatwiej przymknąć oko na czasami nieprecyzyjnie działającą dźwignię manualnej przekładni, czy miękko zestrojone zawieszenie, które z jednej strony nie zachęca do szybszej jazdy na krętych odcinkach, a z drugiej zdarza mu się nieprzyjemnie „dobić” na większych nierównościach.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Niemniej, te wszystkie detale przestają mieć znaczenie, gdy zmierzymy zużycie paliwa 120 konnego Peugeota. Podczas jazd w ruchu miejskim, w większości na krótkich odcinkach auto zużywało średnio 6,5-6,7 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spadło do 4,7 l oleju napędowego na 100 km. Doskonały wynik.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – podsumowanie

Dobrej jakości wykończenie, przestronne i praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy oraz ponadprzeciętnie oszczędna jednostka napędowa to najmocniejsze strony opisywanego Peugeota 308 SW. Po stronie plusów należy wpisać również układ kierowniczy.

Zestawiając wymienione zalety z drobnymi wadami, które wymieniliśmy w tekście, jednoznacznie pozytywna ocena opisywanego auta nie jest zagrożona. Bo 308 SW, choć nie wygląda bajerancko, nie udaje SUV-a, czy coupe, po prostu doskonale spełnia swoją rolę.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – dane techniczne

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA