REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 SW choć nie przyciąga wzroku wyrazistą stylizacją nadwozia, przekonuje do siebie m.in. przestronnym wnętrzem i dobrej jakości wykończeniem. W teście egzemplarz napędzany przez bardzo oszczędny, wysokoprężny silnik o mocy 120 KM.

Nadwozie Peugeota 308 SW mierzy 458,5 cm długości, 180,4 cm szerokości oraz 147,2 cm wysokości. Oznacza to, że pojazd jest o 1,8 cm dłuższy, o 0,5 cm szerszy oraz o 5,4 cm niższy od VW Golfa.

REKLAMA

Stylizacja nadwozia 308 SW jest stonowana, co dodatkowo podkreśla widoczny na fotografiach szary kolor. Ale projektanci nie pozbawili kompaktowego Peugeota nowoczesnych dodatków, np. w postaci świateł do jazdy dziennej LED (standard dla wszystkich wersji). Dostępne są również reflektory Full LED ale występują tylko w najbogatszej odmianie Allure.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Peugeota 308 SW wygląda ciekawie, jest przejrzysta, w większości wykonana z materiałów wysokiej jakości. Twardy plastik można wyczuć w dolnych partiach kokpitu, ale nie ma to wpływu na ogólne pozytywne wrażenie względem jakości wykończenia. Tym bardziej, że wszelkie elementy spasowano z dokładnością.

Wszystkie nowe modele Peugeota, od czasu debiutu aktualnej generacji modelu 208, mają kokpit wyposażony w stosunkowo niewielką kierownicę i zestaw „zegarów” umieszczony nad jej wieńcem. Takie rozwiązanie się sprawdza, bo umożliwia trzymanie dość nisko rąk podczas prowadzenia, co redukuje zmęczenie kierowcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Konsolę centralną pozbawiono większości przycisków. Dobrze, że zdecydowano się pozostawić pokrętło do regulacji głośności zestawu audio, ale szkoda, że obsługę standardowej dla opisywanej wersji Active dwustrefowej klimatyzacji oraz nawiewu przeniesiono do menu obsługiwanego przez dotykowy ekran umieszczony na konsoli centralnej. To nie jest wygodne rozwiązanie.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Przedział pasażerski jest przestronny. Zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Przednie fotele są wygodne, ale na długich trasach przydałoby się lepsze podparcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy.

Dobrze, że w wyposażeniu wersji Active znajdziemy m.in. przedni podłokietnik ze schowkiem, co wpływa na poprawę komfortu podczas długich podróży.

Jak na kompaktowe kombi przystało, pasażerowie 308 SW mają do wykorzystania pokaźną przestrzeń na pakunki. Bagażnik ma objętość 556 l. Rozkładając tylną kanapę uzyskamy przestrzeń bagażową o pojemności 1606 l.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Do napędu recenzowanego egzemplarza Peugeota 308 SW posłużył wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 120 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment oborowy 300 Nm przy 1750 obr./min. Czy 120 KM to zbyt mało do sprawnego napędu ważącego 1380 kg kombi?

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może się rozpędzić do 195 km/h. Na podstawie danych technicznych można ocenić, że opisywany 308 wykazuje się umiarkowaną, przeciętną dynamiką. Ale subiektywne odczucia kierowcy są inne.


Fakt, że auto wykazuje sporą ospałość, gdy wskazówka obrotomierza znajduje się poniżej wartości wskazujące 1500 obr./min. Czyli zdarza się, że na drugim, czy trzecim biegu autu brakuje tchu, ale powyżej tej wartości następuje skokowy przyrost dynamiki i wtedy Peugeot pewnie nabiera prędkości. Kluczowe dla sprawnego wyprzedzania jest odpowiednie dobranie obrotów, co większość kierowców czyni intuicyjnie. W efekcie, dzięki temu, że 120 konne 308 wykazuje zadowalającą dynamikę w najczęściej używanym zakresie obrotów, kierowca nie odczuwa niedostatków w tym zakresie.

Co więcej, przyjemność z jazdy potęguje dobrej jakości układ kierowniczy, a także doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego. Dzięki temu łatwiej przymknąć oko na czasami nieprecyzyjnie działającą dźwignię manualnej przekładni, czy miękko zestrojone zawieszenie, które z jednej strony nie zachęca do szybszej jazdy na krętych odcinkach, a z drugiej zdarza mu się nieprzyjemnie „dobić” na większych nierównościach.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Niemniej, te wszystkie detale przestają mieć znaczenie, gdy zmierzymy zużycie paliwa 120 konnego Peugeota. Podczas jazd w ruchu miejskim, w większości na krótkich odcinkach auto zużywało średnio 6,5-6,7 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spadło do 4,7 l oleju napędowego na 100 km. Doskonały wynik.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – podsumowanie

Dobrej jakości wykończenie, przestronne i praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy oraz ponadprzeciętnie oszczędna jednostka napędowa to najmocniejsze strony opisywanego Peugeota 308 SW. Po stronie plusów należy wpisać również układ kierowniczy.

Zestawiając wymienione zalety z drobnymi wadami, które wymieniliśmy w tekście, jednoznacznie pozytywna ocena opisywanego auta nie jest zagrożona. Bo 308 SW, choć nie wygląda bajerancko, nie udaje SUV-a, czy coupe, po prostu doskonale spełnia swoją rolę.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – dane techniczne

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA