REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 SW choć nie przyciąga wzroku wyrazistą stylizacją nadwozia, przekonuje do siebie m.in. przestronnym wnętrzem i dobrej jakości wykończeniem. W teście egzemplarz napędzany przez bardzo oszczędny, wysokoprężny silnik o mocy 120 KM.

Nadwozie Peugeota 308 SW mierzy 458,5 cm długości, 180,4 cm szerokości oraz 147,2 cm wysokości. Oznacza to, że pojazd jest o 1,8 cm dłuższy, o 0,5 cm szerszy oraz o 5,4 cm niższy od VW Golfa.

REKLAMA

Stylizacja nadwozia 308 SW jest stonowana, co dodatkowo podkreśla widoczny na fotografiach szary kolor. Ale projektanci nie pozbawili kompaktowego Peugeota nowoczesnych dodatków, np. w postaci świateł do jazdy dziennej LED (standard dla wszystkich wersji). Dostępne są również reflektory Full LED ale występują tylko w najbogatszej odmianie Allure.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów Peugeota 308 SW wygląda ciekawie, jest przejrzysta, w większości wykonana z materiałów wysokiej jakości. Twardy plastik można wyczuć w dolnych partiach kokpitu, ale nie ma to wpływu na ogólne pozytywne wrażenie względem jakości wykończenia. Tym bardziej, że wszelkie elementy spasowano z dokładnością.

Wszystkie nowe modele Peugeota, od czasu debiutu aktualnej generacji modelu 208, mają kokpit wyposażony w stosunkowo niewielką kierownicę i zestaw „zegarów” umieszczony nad jej wieńcem. Takie rozwiązanie się sprawdza, bo umożliwia trzymanie dość nisko rąk podczas prowadzenia, co redukuje zmęczenie kierowcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Konsolę centralną pozbawiono większości przycisków. Dobrze, że zdecydowano się pozostawić pokrętło do regulacji głośności zestawu audio, ale szkoda, że obsługę standardowej dla opisywanej wersji Active dwustrefowej klimatyzacji oraz nawiewu przeniesiono do menu obsługiwanego przez dotykowy ekran umieszczony na konsoli centralnej. To nie jest wygodne rozwiązanie.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Przedział pasażerski jest przestronny. Zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Przednie fotele są wygodne, ale na długich trasach przydałoby się lepsze podparcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa w fotelu kierowcy.

Dobrze, że w wyposażeniu wersji Active znajdziemy m.in. przedni podłokietnik ze schowkiem, co wpływa na poprawę komfortu podczas długich podróży.

Jak na kompaktowe kombi przystało, pasażerowie 308 SW mają do wykorzystania pokaźną przestrzeń na pakunki. Bagażnik ma objętość 556 l. Rozkładając tylną kanapę uzyskamy przestrzeń bagażową o pojemności 1606 l.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Do napędu recenzowanego egzemplarza Peugeota 308 SW posłużył wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 120 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment oborowy 300 Nm przy 1750 obr./min. Czy 120 KM to zbyt mało do sprawnego napędu ważącego 1380 kg kombi?

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może się rozpędzić do 195 km/h. Na podstawie danych technicznych można ocenić, że opisywany 308 wykazuje się umiarkowaną, przeciętną dynamiką. Ale subiektywne odczucia kierowcy są inne.


Fakt, że auto wykazuje sporą ospałość, gdy wskazówka obrotomierza znajduje się poniżej wartości wskazujące 1500 obr./min. Czyli zdarza się, że na drugim, czy trzecim biegu autu brakuje tchu, ale powyżej tej wartości następuje skokowy przyrost dynamiki i wtedy Peugeot pewnie nabiera prędkości. Kluczowe dla sprawnego wyprzedzania jest odpowiednie dobranie obrotów, co większość kierowców czyni intuicyjnie. W efekcie, dzięki temu, że 120 konne 308 wykazuje zadowalającą dynamikę w najczęściej używanym zakresie obrotów, kierowca nie odczuwa niedostatków w tym zakresie.

Co więcej, przyjemność z jazdy potęguje dobrej jakości układ kierowniczy, a także doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego. Dzięki temu łatwiej przymknąć oko na czasami nieprecyzyjnie działającą dźwignię manualnej przekładni, czy miękko zestrojone zawieszenie, które z jednej strony nie zachęca do szybszej jazdy na krętych odcinkach, a z drugiej zdarza mu się nieprzyjemnie „dobić” na większych nierównościach.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Niemniej, te wszystkie detale przestają mieć znaczenie, gdy zmierzymy zużycie paliwa 120 konnego Peugeota. Podczas jazd w ruchu miejskim, w większości na krótkich odcinkach auto zużywało średnio 6,5-6,7 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy w trasie zużycie paliwa spadło do 4,7 l oleju napędowego na 100 km. Doskonały wynik.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – podsumowanie

Dobrej jakości wykończenie, przestronne i praktyczne wnętrze, wysoki komfort jazdy oraz ponadprzeciętnie oszczędna jednostka napędowa to najmocniejsze strony opisywanego Peugeota 308 SW. Po stronie plusów należy wpisać również układ kierowniczy.

Zestawiając wymienione zalety z drobnymi wadami, które wymieniliśmy w tekście, jednoznacznie pozytywna ocena opisywanego auta nie jest zagrożona. Bo 308 SW, choć nie wygląda bajerancko, nie udaje SUV-a, czy coupe, po prostu doskonale spełnia swoją rolę.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Tomasz Korniejew

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man. – dane techniczne

Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA