REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Renault Espace to już piąta generacja modelu, który dotąd był synonimem słowa minivan. Wygląd, dostępnego w sprzedaży, największego, osobowego Renault ewoluował i obecnie jego sylwetka bardziej kojarzona jest z crossoverem. Czy to oznacza, że nowy Espace nie jest już przestronnym samochodem, zachęcającym do długich podróży po Starym Kontynencie?

Widoczny na zdjęciach Renault Espace jest wyposażony według specyfikacji najbogatszej wersji Initiale Paris. Oznacza to, że efektownie wyglądające reflektory LED, dziewiętnastocalowe obręcze kół o dedykowanym wzorze, lakierowane na czarno lusterka boczne, czy przyciemnione szyby są wyposażeniem standardowym.

REKLAMA

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Ale choć uboższe wersje nie są tak efektownie dostrojone, to trzeba przyznać, że każdy Espace robi wrażenie.

Nietuzinkowa karoseria z ciekawi wyglądającymi lampami tylnymi przyciąga wzrok nawet największych motoryzacyjnych ignorantów. Tym bardziej, że rozmiary auta są pokaźne.

Nowy Espace mierzy 485,7 cm długości, 188,8 cm szerokości oraz 167,7 cm wysokości. Rozstaw osi opisywanego Renault to 288,4 cm.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – wnętrze

Z designem nadwozia dobrze współgra efektowna stylizacja kokpitu. Górne partie tablicy przyrządów oraz boczków drzwi zostały wykończone materiałem z widocznymi szwami, który imituje skórę.

Wrażenie robi też środkowa konsola z ogromnym wyświetlaczem (przekątna 8,7 cala) systemu multimedialnego R-Link 2. Jest dodatkowo podświetlona listwą LED, i jest przedłużona aż do podłokietnika.

Pod nią wygospodarowano miejsce na półki i cupholdery, co nie jest rozwiązaniem ergonomicznym.

Wspomniany ekran, ma wysoką rozdzielczość i sprawnie reaguje na dotyk, ale by sprawnie poruszać się po meandrach systemu R-Link trzeba poświęcić dłuższą chwilę na jego naukę.

Konstruktorzy ograniczyli też wygodę obsługi kokpitu przenosząc sterowanie niektórymi funkcjami do menu wyświetlanego na ekranie. I tak, o ile da się wygodnym pokrętłem ustawić temperaturę klimatyzacji, o tyle żeby ustalić kierunek i siłę nawiewu konieczne jest wejście do menu na ekranie. Brakuje też pokrętła do regulacji głośności zestawu audio (sterowanie z poziomu kierownicy lub ekranu).

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są obszerne i bardzo wygodne. Mają elektryczną regulację. Nikt nie powinien narzekać na ciasnotę w przedniej części kabiny.

Standardowym wyposażeniem każdej wersji Espace są trzy niezależne fotele drugiego rzędu. Można regulować kąt pochylenia ich oparć, można je przesuwać.

Recenzowany egzemplarz Espace został wyposażony dodatkowo (koszt 4000 zł) w dwa fotele chowane pod podłogą bagażnika. Miejsca jest tam niewiele. W przypadku gdy siedzenia drugiego rzędu są maksymalnie cofnięte, będą w stanie tam usiąść jedynie dzieci. Jeżeli przesuniemy drugi rząd odrobinę do przodu, dadzą radę usiąść tam również dorośli.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Przedział bagażowy Renault Espace jest przepastny. W wersji pięcioosobowej bagażnik pomieści 680 l pakunków, w opcji siedmioodobowej przestrzeń na walizki kurczy się do 247 l.

Producent dobrze rozwiązał kwestię składania foteli, gdy zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś większego. Oparcia trzeciego i drugiego rzędu da się złożyć wciskając odpowiednie przyciski umieszczone w bagażniku.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Renault Espace znalazły się trzy jednostki napędowe. Jedna benzynowa – 1.6/200 KM oraz dwie wysokoprężne – 1.6/130 KM oraz 1.6/160 KM.

Do naszej redakcji trafiła odmiana z wysokoprężnym silnikiem, który rozwija moc maksymalną 160 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 1750 obr./min.

Standardowo ta odmiana silnikowa jest wyposażona w automatyczną, sześciobiegową przekładnię.

Według danych producenta ważące 1659 kg Renault rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 202 km/h.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew


To, czym przekonuje do siebie największe dostępne osobowe Renault to ponadprzeciętny komfort jazdy.

Jednostka napędowa jest dobrze wyciszona i nie ogranicza komfortu pasażerów nawet podczas korzystania z wyższych obrotów.

Silnik sprawnie rozpędza auto już od dolnych zakresów obrotów. I choć na podstawie danych technicznych można wysnuć wrażenie, że 160 konnemu Espace brakuje dynamiki, subiektywne odczucia prowadzącego są inne. Dynamika rozpędzania do ok. 140 km/h jest wystarczająca, by dużym Renault dało się sprawnie wyprzedzać.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Cieszy zestrojenie zawieszenia. Zwłaszcza, że w wersji Initiale Paris można regulować siłę tłumienia amortyzatorów. Kierowca ma do wyboru tryby jazdy, w których może regulować oprócz wspomnianej sztywności zawieszenia, m.in. reakcję jednostki napędowej na operowanie pedałem przyspieszania, szybkość reakcji skrzyni, czy siłę wspomagania kierownicy.

Przy czym najlepiej do „charakteru” Espace pasuje tryb Comfort. W trybie Sport zawieszenie niepotrzebnie się usztywnia, co przekłada się na ograniczenie komfortu jazdy podczas pokonywania nierówności poprzecznych, a przecież auto i tak nie zachęca do dynamicznej jazdy.

Nie oznacza to, że pojazd niezbyt dobrze radzi sobie na krętych odcinkach dróg. Wręcz przeciwnie. W takich warunkach Espace pozytywnie zaskakuje – nadwozie nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów, a układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, by dodać kierowcy pewności.

Ponadto, opisywana wersja została wyposażona w układ 4Control, czyli cztery koła skrętne.

Dzięki temu użytkowanie tego sporego pojazdu w warunkach miejskich nie jest uciążliwe. System sprawia, że Espace łatwo się manewruje, a promień skrętu jest znacznie zredukowany względem wersji bez układu 4Control.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

160 konne Renault wykazuje też odpowiednią stabilność podczas jazdy po autostradzie, a dodatkowo - umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W warunkach miejskich auto zużywało średnio 7,6 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy po autostradzie z prędkością 140 km/h zużycie paliwa wzrastało do 8,8 l na 100 km.

Zobacz też: Test Renault Grand Scenic 1.2 TCe

Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – podsumowanie

Nowe Renault Espace, mimo nietuzinkowego wyglądu zachowało większość walorów praktycznych. Fakt, że nie brak w nim uszczerbków w ergonomii (umiejscowienie przednich cuphloderów, czy obsługa nawiewów), czy w praktyczności (ilość miejsca nad głowami siedzących w drugim rzędzie pasażerów mogłaby być większa) niemniej to wciąż pojazd, który doskonale sprawdzi się w roli auta rodzinnego. Ponadprzeciętny komfort jazdy, wystarczająca dynamika jednostki napędowej, poręczność przy parkowaniu i umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo to jego najmocniejsze strony. A co jest najsłabszą? Biorąc pod uwagę specyfikę polskiego rynku na pewno cena. Na wersję Initiale Paris z opisywaną jednostką napędową trzeba wydać co najmniej 170 tys. zł.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – dane techniczne

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA