REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Renault Espace to już piąta generacja modelu, który dotąd był synonimem słowa minivan. Wygląd, dostępnego w sprzedaży, największego, osobowego Renault ewoluował i obecnie jego sylwetka bardziej kojarzona jest z crossoverem. Czy to oznacza, że nowy Espace nie jest już przestronnym samochodem, zachęcającym do długich podróży po Starym Kontynencie?

Widoczny na zdjęciach Renault Espace jest wyposażony według specyfikacji najbogatszej wersji Initiale Paris. Oznacza to, że efektownie wyglądające reflektory LED, dziewiętnastocalowe obręcze kół o dedykowanym wzorze, lakierowane na czarno lusterka boczne, czy przyciemnione szyby są wyposażeniem standardowym.

REKLAMA

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Ale choć uboższe wersje nie są tak efektownie dostrojone, to trzeba przyznać, że każdy Espace robi wrażenie.

Nietuzinkowa karoseria z ciekawi wyglądającymi lampami tylnymi przyciąga wzrok nawet największych motoryzacyjnych ignorantów. Tym bardziej, że rozmiary auta są pokaźne.

Nowy Espace mierzy 485,7 cm długości, 188,8 cm szerokości oraz 167,7 cm wysokości. Rozstaw osi opisywanego Renault to 288,4 cm.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – wnętrze

Z designem nadwozia dobrze współgra efektowna stylizacja kokpitu. Górne partie tablicy przyrządów oraz boczków drzwi zostały wykończone materiałem z widocznymi szwami, który imituje skórę.

Wrażenie robi też środkowa konsola z ogromnym wyświetlaczem (przekątna 8,7 cala) systemu multimedialnego R-Link 2. Jest dodatkowo podświetlona listwą LED, i jest przedłużona aż do podłokietnika.

Pod nią wygospodarowano miejsce na półki i cupholdery, co nie jest rozwiązaniem ergonomicznym.

Wspomniany ekran, ma wysoką rozdzielczość i sprawnie reaguje na dotyk, ale by sprawnie poruszać się po meandrach systemu R-Link trzeba poświęcić dłuższą chwilę na jego naukę.

Konstruktorzy ograniczyli też wygodę obsługi kokpitu przenosząc sterowanie niektórymi funkcjami do menu wyświetlanego na ekranie. I tak, o ile da się wygodnym pokrętłem ustawić temperaturę klimatyzacji, o tyle żeby ustalić kierunek i siłę nawiewu konieczne jest wejście do menu na ekranie. Brakuje też pokrętła do regulacji głośności zestawu audio (sterowanie z poziomu kierownicy lub ekranu).

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Renault Megane GT 1.6 205 KM

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są obszerne i bardzo wygodne. Mają elektryczną regulację. Nikt nie powinien narzekać na ciasnotę w przedniej części kabiny.

Standardowym wyposażeniem każdej wersji Espace są trzy niezależne fotele drugiego rzędu. Można regulować kąt pochylenia ich oparć, można je przesuwać.

Recenzowany egzemplarz Espace został wyposażony dodatkowo (koszt 4000 zł) w dwa fotele chowane pod podłogą bagażnika. Miejsca jest tam niewiele. W przypadku gdy siedzenia drugiego rzędu są maksymalnie cofnięte, będą w stanie tam usiąść jedynie dzieci. Jeżeli przesuniemy drugi rząd odrobinę do przodu, dadzą radę usiąść tam również dorośli.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Przedział bagażowy Renault Espace jest przepastny. W wersji pięcioosobowej bagażnik pomieści 680 l pakunków, w opcji siedmioodobowej przestrzeń na walizki kurczy się do 247 l.

Producent dobrze rozwiązał kwestię składania foteli, gdy zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś większego. Oparcia trzeciego i drugiego rzędu da się złożyć wciskając odpowiednie przyciski umieszczone w bagażniku.

Zobacz też: Test Renault Talisman 1.6/200 KM 4Control

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej Renault Espace znalazły się trzy jednostki napędowe. Jedna benzynowa – 1.6/200 KM oraz dwie wysokoprężne – 1.6/130 KM oraz 1.6/160 KM.

Do naszej redakcji trafiła odmiana z wysokoprężnym silnikiem, który rozwija moc maksymalną 160 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 1750 obr./min.

Standardowo ta odmiana silnikowa jest wyposażona w automatyczną, sześciobiegową przekładnię.

Według danych producenta ważące 1659 kg Renault rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 202 km/h.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew


To, czym przekonuje do siebie największe dostępne osobowe Renault to ponadprzeciętny komfort jazdy.

Jednostka napędowa jest dobrze wyciszona i nie ogranicza komfortu pasażerów nawet podczas korzystania z wyższych obrotów.

Silnik sprawnie rozpędza auto już od dolnych zakresów obrotów. I choć na podstawie danych technicznych można wysnuć wrażenie, że 160 konnemu Espace brakuje dynamiki, subiektywne odczucia prowadzącego są inne. Dynamika rozpędzania do ok. 140 km/h jest wystarczająca, by dużym Renault dało się sprawnie wyprzedzać.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Cieszy zestrojenie zawieszenia. Zwłaszcza, że w wersji Initiale Paris można regulować siłę tłumienia amortyzatorów. Kierowca ma do wyboru tryby jazdy, w których może regulować oprócz wspomnianej sztywności zawieszenia, m.in. reakcję jednostki napędowej na operowanie pedałem przyspieszania, szybkość reakcji skrzyni, czy siłę wspomagania kierownicy.

Przy czym najlepiej do „charakteru” Espace pasuje tryb Comfort. W trybie Sport zawieszenie niepotrzebnie się usztywnia, co przekłada się na ograniczenie komfortu jazdy podczas pokonywania nierówności poprzecznych, a przecież auto i tak nie zachęca do dynamicznej jazdy.

Nie oznacza to, że pojazd niezbyt dobrze radzi sobie na krętych odcinkach dróg. Wręcz przeciwnie. W takich warunkach Espace pozytywnie zaskakuje – nadwozie nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów, a układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, by dodać kierowcy pewności.

Ponadto, opisywana wersja została wyposażona w układ 4Control, czyli cztery koła skrętne.

Dzięki temu użytkowanie tego sporego pojazdu w warunkach miejskich nie jest uciążliwe. System sprawia, że Espace łatwo się manewruje, a promień skrętu jest znacznie zredukowany względem wersji bez układu 4Control.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

160 konne Renault wykazuje też odpowiednią stabilność podczas jazdy po autostradzie, a dodatkowo - umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W warunkach miejskich auto zużywało średnio 7,6 l oleju napędowego na 100 km. Podczas jazdy po autostradzie z prędkością 140 km/h zużycie paliwa wzrastało do 8,8 l na 100 km.

Zobacz też: Test Renault Grand Scenic 1.2 TCe

Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – podsumowanie

Nowe Renault Espace, mimo nietuzinkowego wyglądu zachowało większość walorów praktycznych. Fakt, że nie brak w nim uszczerbków w ergonomii (umiejscowienie przednich cuphloderów, czy obsługa nawiewów), czy w praktyczności (ilość miejsca nad głowami siedzących w drugim rzędzie pasażerów mogłaby być większa) niemniej to wciąż pojazd, który doskonale sprawdzi się w roli auta rodzinnego. Ponadprzeciętny komfort jazdy, wystarczająca dynamika jednostki napędowej, poręczność przy parkowaniu i umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo to jego najmocniejsze strony. A co jest najsłabszą? Biorąc pod uwagę specyfikę polskiego rynku na pewno cena. Na wersję Initiale Paris z opisywaną jednostką napędową trzeba wydać co najmniej 170 tys. zł.

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Tomasz Korniejew

Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris – dane techniczne

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA