REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Mazda CX-5 model 2017 nie jest nową generacją modelu, ale zmodernizowaną, dotychczasową konstrukcją. Przy okazji prezentacji modelu, producent ujawnił polski cennik. Jak dużo się w Mazdzie CX-5 zmieniło?

Nowa Mazda CX-5 2017 – ważny model w portfolio producenta

CX-5 odpowiada za jedną czwartą całościowej sprzedaży Mazdy na świecie. Od 2012 roku (moment debiutu) sprzedano łącznie ponad półtora miliona egzemplarzy japońskiego SUV-a. Te dane obrazują, jak ważne miejsce w portfolio producenta zajmuje ten model.

REKLAMA

REKLAMA

Inżynierowie Mazdy przyzwyczaili nas, że przeprowadzane przez nich modernizacje nie są spektakularne w formie (nie zmieniają znacznie stylizacji), ale z chirurgiczną precyzją modyfikują konkretne partie konstrukcji auta osiągając przy tym spektakularne efekty. Nie inaczej jest w przypadku modernizacji Mazdy CX-5. Choć z zewnątrz tego nie widać, zmiany są istotne.

Nowa Mazda CX-5 2017

Tomasz Korniejew

Nowa Mazda CX-5 jest o 1 cm dłuższa i o 3,5 cm niższa od poprzedniczki. Nadwozie o długości 455,5 cm, szerokości 184 cm i wysokości 168 cm pozbawiono większości przetłoczen, decydując się na zachowanie czystszej formy. Poprawiono również proporcje nadwozia - zachowano taki sam rozstaw osi (270 cm), ale słupki A przesunięto o 3,5 cm w tył. Ponadto zwiększono rozstaw kół, który obecnie wynosi 159,5 cm.

Standardowym wyposażeniem każdej wersji CX-5 są reflektory LED, które dodatkowo uatrakcyjniają wygląd pojazdu.

REKLAMA

Przy okazji modernizacji modelu, producent zmienił gamę dostępnych kolorów, wprowadzając m.in. lakier Soul Red Crystal. Trójwarstwowa powłoka, która ma 20% intensywniejszy refleks świetlny oraz o około 50% większą głębię koloru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Zobacz też: Nowa Mazda6 2017 – zmiany i cennik

Nowa Mazda CX-5 2017 – wnętrze

Modernizacja modelu objęła także przedział pasażerski. Przeprojektowano tablicę przyrządów. Zastosowano wyższej jakości materiały, poszczególne elementy spasowano z dokładnością. Całość robi bardzo dobre wrażenie, do tego stopnia, że pod względem jakości wykończenia wnętrza nowa CX-5 przewyższa większość konkurentów w klasie. Zmieniono wygląd „zegarów”. Oprócz tego, zmodyfikowano fotele. Zapewniają teraz lesze podparcie dla pleców, ale ich siedziska są wciąż krótkie. Nie przypadł nam do gustu podłokietnik umieszczony pomiędzy przednimi fotelami. Jest zainstalowany w taki sposób, że łokieć opiera się o jego krawędź, co nie jest zbyt wygodne. Od wersji SkyMotion (o jedno oczko wyższa od bazowej) wyposażeniem standardowym jest kolorowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali.

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Jak czytamy w informacji producenta: „(..) ekran dotykowy wykorzystuje technologię Optical Bonding, czyli wypełnienia żywicą szczeliny między modułem LCD a panelem dotykowym (…)”. Takie rozwiązanie miało poprawić czytelność ekranu podczas słonecznych dni oraz zredukować refleksy. I trzeba przyznać, że sprawdza się wyśmienicie, bo wszystkie informacje wyświetlane na ekranie są dobrze widoczne nawet, jak padają na urządzenie promienie słoneczne.

Podobnie do pozostałych modeli Mazdy, także nowy ekran w CX-5 reaguje na dotyk tylko podczas postoju. W trakcie jazdy system pokładowy można obsługiwać poprzez umieszczony między przednimi fotelami panel z pokrętłem.

Na liście wyposażenia Mazdy CX-5 znalazły się nowe pozycje, m.in. sterowana elektrycznie pokrywa bagażnika, podgrzewana kierownica, system odladzania wycieraczek, lusterka zewnętrzne z funkcją automatycznego składania na postoju oraz wyświetlacz przezierny head-up. Są dostępne w zależności od wersji wyposażeniowej.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Nowa Mazda CX-5 2017 – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowej Mazdy CX-5 na polskim rynku znalazły się trzy jednostki napędowe. Podstawowym źródłem napędu jest silnik 2.0 SKY-G o mocy 160 KM ( w odmianie AWD) lub 165 KM (2WD). Oprócz tego dostępny jest jeszcze silnik 2.2 SKY-D występujący w dwóch wariantach mocy – 150 lub 175 KM. W polskim cenniku nie znalazła się turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 2,5 l, rozwijająca moc maksymalną 194 KM, w konstrukcji której wykorzystano technologię dezaktywacji cylindrów.

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Inżynierowie projektujący układy jezdne samochodów Mazdy kierują się zasadą „Jinba Ittai”. To koncepcja jedności kierowcy z samochodem, na wzór kooperacji, jaką osiąga jeździec z koniem. Także slogan reklamowy Mazdy „Drive Together” nie ma na celu zachęcenia do przejażdżek z gronem znajomych lecz odnosi się do odczucia kierowcy „wspólnego” (z samochodem) prowadzenia.

Przekaz producenta nie pozostawia wątpliwości, że Mazda dołożyła wszelkich starań, by kierowca miał dużo przyjemności z prowadzenia nowej CX-5. Czy się udało?

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca


Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się nową CX-5 wyposażoną w dwulitrowy, benzynowy silnik wolnossący o mocy 160 KM, napęd na obie osie oraz manualną przekładnię.

160 konny silnik charakteryzuje się typową dynamiką dla napędu wolnossącego – jest dość ospały w dolnych zakresach obrotów, a wyraźny skok dynamiki daje się odczuć po przekroczeniu około 3 tys. obr./min. Żeby w pełni korzystać z potencjału drzemiącego w jednostce napędowej należy korzystać z górnych zakresów obrotów. Całe szczęście, że nowa CX-5 jest autem doskonale wyciszonym i nawet w przypadku, gdy wskazówka obrotomierza sięga czerwonego pola odgłos pracy silnika nie jest nadmiernie słyszalny.

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Podczas jazdy japońskim SUV-em doceniliśmy zestrojenie zawieszenia. Auto doskonale tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, zachowując na zakrętach odpowiednią sztywność. Według danych technicznych nadwozie jest o 15% sztywniejsze w stosunku do modelu sprzed modernizacji. Ponadto, zmodyfikowano układ zawieszenia i układ kierowniczy, i wszystkie te zmiany konstrukcyjne da się wyczuć podczas prowadzenia. Nowa CX-5 zwinnie pokonuje serpentyny, dodając kierowcy pewności podczas jazdy po górskim odcinku.

Zobacz też: Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Łyżką dziegciu w beczce miodu jest według nas działanie układu kierowniczego. Trochę jakby nie nadążał nad doskonałym układem zawieszenia. Uwiedzeni opowieściami producenta o modyfikacjach mających na celu m.in. redukcję obrotów kierownicy niezbędnych do efektywnej zmiany kierunku jazdy, czy redukcję drgań przenoszonych na koło kierownicy, wyraźną poprawę względem poprzednika zauważyliśmy tylko w tym drugim przypadku. Na krętym odcinku drogi wciąż trzeba sporo się kierownicą nakręcić, choć auto nie ma tendencji do podsterowności i dziarsko „sunie” po zakrętach.

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Bardzo dobrze wypada 160 konna CX-5 pod względem zużycia paliwa. Na mieszanym odcinku (część trasy przebiegała przez miasto, a część po górzystych krętych odcinkach) uzyskaliśmy średni wynik zużycia paliwa na poziomie 7,6 l benzyny na 100 km.

Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik

Cennik Mazdy CX-5 2017

Mazda

Mazda

Podstawowa wersja Mazdy CX-5 kosztuje 95 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za egzemplarz wyposażony w 165 konny silnik benzynowy z napędem na jedną oś i manualną przekładnią. Auto będzie wyposażone m.in. w:

  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto hold,
  • Manualną klimatyzację
  • Komputer pokładowy
  • Tempomat
  • Elektrycznie sterowane szyby w czterech drzwiach
  • Radioodtwarzacz z wejściami AUX i USB
  • Regulację wysokości foteli kierowcy i pasażera
  • Podłokietnik ze schowkiem umieszczony między przednimi fotelami
  • Reflektory LED
  • Światła przeciwmgielne (halogenowe)
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
  • Stalowe obręcze kół o średnicy 17 cali

Najbogatsza wersja nowej Mazdy CX-5 z benzynowym silnikiem, napędem na obie osie, automatyczną przekładnią, wyposażona we wszystkie urządzenia dostępne na liście opcji dla modelu CX-5 kosztuje 153 900 zł. Odmiana ze 175 konnym silnikiem Diesla w takiej samej konfiguracji jest droższa o 13 tys. zł.

Nowa Mazda CX-5 2017
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA