REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Mazda CX-5 model 2017 nie jest nową generacją modelu, ale zmodernizowaną, dotychczasową konstrukcją. Przy okazji prezentacji modelu, producent ujawnił polski cennik. Jak dużo się w Mazdzie CX-5 zmieniło?

Nowa Mazda CX-5 2017 – ważny model w portfolio producenta

CX-5 odpowiada za jedną czwartą całościowej sprzedaży Mazdy na świecie. Od 2012 roku (moment debiutu) sprzedano łącznie ponad półtora miliona egzemplarzy japońskiego SUV-a. Te dane obrazują, jak ważne miejsce w portfolio producenta zajmuje ten model.

REKLAMA

Inżynierowie Mazdy przyzwyczaili nas, że przeprowadzane przez nich modernizacje nie są spektakularne w formie (nie zmieniają znacznie stylizacji), ale z chirurgiczną precyzją modyfikują konkretne partie konstrukcji auta osiągając przy tym spektakularne efekty. Nie inaczej jest w przypadku modernizacji Mazdy CX-5. Choć z zewnątrz tego nie widać, zmiany są istotne.

Nowa Mazda CX-5 2017

Nowa Mazda CX-5 2017

Tomasz Korniejew

Nowa Mazda CX-5 jest o 1 cm dłuższa i o 3,5 cm niższa od poprzedniczki. Nadwozie o długości 455,5 cm, szerokości 184 cm i wysokości 168 cm pozbawiono większości przetłoczen, decydując się na zachowanie czystszej formy. Poprawiono również proporcje nadwozia - zachowano taki sam rozstaw osi (270 cm), ale słupki A przesunięto o 3,5 cm w tył. Ponadto zwiększono rozstaw kół, który obecnie wynosi 159,5 cm.

Standardowym wyposażeniem każdej wersji CX-5 są reflektory LED, które dodatkowo uatrakcyjniają wygląd pojazdu.

Przy okazji modernizacji modelu, producent zmienił gamę dostępnych kolorów, wprowadzając m.in. lakier Soul Red Crystal. Trójwarstwowa powłoka, która ma 20% intensywniejszy refleks świetlny oraz o około 50% większą głębię koloru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Nowa Mazda CX-5 2017

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Zobacz też: Nowa Mazda6 2017 – zmiany i cennik

Nowa Mazda CX-5 2017 – wnętrze

Modernizacja modelu objęła także przedział pasażerski. Przeprojektowano tablicę przyrządów. Zastosowano wyższej jakości materiały, poszczególne elementy spasowano z dokładnością. Całość robi bardzo dobre wrażenie, do tego stopnia, że pod względem jakości wykończenia wnętrza nowa CX-5 przewyższa większość konkurentów w klasie. Zmieniono wygląd „zegarów”. Oprócz tego, zmodyfikowano fotele. Zapewniają teraz lesze podparcie dla pleców, ale ich siedziska są wciąż krótkie. Nie przypadł nam do gustu podłokietnik umieszczony pomiędzy przednimi fotelami. Jest zainstalowany w taki sposób, że łokieć opiera się o jego krawędź, co nie jest zbyt wygodne. Od wersji SkyMotion (o jedno oczko wyższa od bazowej) wyposażeniem standardowym jest kolorowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali.

Nowa Mazda CX-5 2017

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

REKLAMA

Jak czytamy w informacji producenta: „(..) ekran dotykowy wykorzystuje technologię Optical Bonding, czyli wypełnienia żywicą szczeliny między modułem LCD a panelem dotykowym (…)”. Takie rozwiązanie miało poprawić czytelność ekranu podczas słonecznych dni oraz zredukować refleksy. I trzeba przyznać, że sprawdza się wyśmienicie, bo wszystkie informacje wyświetlane na ekranie są dobrze widoczne nawet, jak padają na urządzenie promienie słoneczne.

Podobnie do pozostałych modeli Mazdy, także nowy ekran w CX-5 reaguje na dotyk tylko podczas postoju. W trakcie jazdy system pokładowy można obsługiwać poprzez umieszczony między przednimi fotelami panel z pokrętłem.

Na liście wyposażenia Mazdy CX-5 znalazły się nowe pozycje, m.in. sterowana elektrycznie pokrywa bagażnika, podgrzewana kierownica, system odladzania wycieraczek, lusterka zewnętrzne z funkcją automatycznego składania na postoju oraz wyświetlacz przezierny head-up. Są dostępne w zależności od wersji wyposażeniowej.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Nowa Mazda CX-5 2017 – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowej Mazdy CX-5 na polskim rynku znalazły się trzy jednostki napędowe. Podstawowym źródłem napędu jest silnik 2.0 SKY-G o mocy 160 KM ( w odmianie AWD) lub 165 KM (2WD). Oprócz tego dostępny jest jeszcze silnik 2.2 SKY-D występujący w dwóch wariantach mocy – 150 lub 175 KM. W polskim cenniku nie znalazła się turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 2,5 l, rozwijająca moc maksymalną 194 KM, w konstrukcji której wykorzystano technologię dezaktywacji cylindrów.

Nowa Mazda CX-5 2017

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Inżynierowie projektujący układy jezdne samochodów Mazdy kierują się zasadą „Jinba Ittai”. To koncepcja jedności kierowcy z samochodem, na wzór kooperacji, jaką osiąga jeździec z koniem. Także slogan reklamowy Mazdy „Drive Together” nie ma na celu zachęcenia do przejażdżek z gronem znajomych lecz odnosi się do odczucia kierowcy „wspólnego” (z samochodem) prowadzenia.

Przekaz producenta nie pozostawia wątpliwości, że Mazda dołożyła wszelkich starań, by kierowca miał dużo przyjemności z prowadzenia nowej CX-5. Czy się udało?

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca


Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się nową CX-5 wyposażoną w dwulitrowy, benzynowy silnik wolnossący o mocy 160 KM, napęd na obie osie oraz manualną przekładnię.

160 konny silnik charakteryzuje się typową dynamiką dla napędu wolnossącego – jest dość ospały w dolnych zakresach obrotów, a wyraźny skok dynamiki daje się odczuć po przekroczeniu około 3 tys. obr./min. Żeby w pełni korzystać z potencjału drzemiącego w jednostce napędowej należy korzystać z górnych zakresów obrotów. Całe szczęście, że nowa CX-5 jest autem doskonale wyciszonym i nawet w przypadku, gdy wskazówka obrotomierza sięga czerwonego pola odgłos pracy silnika nie jest nadmiernie słyszalny.

Nowa Mazda CX-5 2017

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Podczas jazdy japońskim SUV-em doceniliśmy zestrojenie zawieszenia. Auto doskonale tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, zachowując na zakrętach odpowiednią sztywność. Według danych technicznych nadwozie jest o 15% sztywniejsze w stosunku do modelu sprzed modernizacji. Ponadto, zmodyfikowano układ zawieszenia i układ kierowniczy, i wszystkie te zmiany konstrukcyjne da się wyczuć podczas prowadzenia. Nowa CX-5 zwinnie pokonuje serpentyny, dodając kierowcy pewności podczas jazdy po górskim odcinku.

Zobacz też: Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Łyżką dziegciu w beczce miodu jest według nas działanie układu kierowniczego. Trochę jakby nie nadążał nad doskonałym układem zawieszenia. Uwiedzeni opowieściami producenta o modyfikacjach mających na celu m.in. redukcję obrotów kierownicy niezbędnych do efektywnej zmiany kierunku jazdy, czy redukcję drgań przenoszonych na koło kierownicy, wyraźną poprawę względem poprzednika zauważyliśmy tylko w tym drugim przypadku. Na krętym odcinku drogi wciąż trzeba sporo się kierownicą nakręcić, choć auto nie ma tendencji do podsterowności i dziarsko „sunie” po zakrętach.

Nowa Mazda CX-5 2017

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Bardzo dobrze wypada 160 konna CX-5 pod względem zużycia paliwa. Na mieszanym odcinku (część trasy przebiegała przez miasto, a część po górzystych krętych odcinkach) uzyskaliśmy średni wynik zużycia paliwa na poziomie 7,6 l benzyny na 100 km.

Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik

Cennik Mazdy CX-5 2017

Cennik Mazdy CX-5 2017

Mazda

Mazda

Podstawowa wersja Mazdy CX-5 kosztuje 95 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za egzemplarz wyposażony w 165 konny silnik benzynowy z napędem na jedną oś i manualną przekładnią. Auto będzie wyposażone m.in. w:

  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto hold,
  • Manualną klimatyzację
  • Komputer pokładowy
  • Tempomat
  • Elektrycznie sterowane szyby w czterech drzwiach
  • Radioodtwarzacz z wejściami AUX i USB
  • Regulację wysokości foteli kierowcy i pasażera
  • Podłokietnik ze schowkiem umieszczony między przednimi fotelami
  • Reflektory LED
  • Światła przeciwmgielne (halogenowe)
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
  • Stalowe obręcze kół o średnicy 17 cali

Najbogatsza wersja nowej Mazdy CX-5 z benzynowym silnikiem, napędem na obie osie, automatyczną przekładnią, wyposażona we wszystkie urządzenia dostępne na liście opcji dla modelu CX-5 kosztuje 153 900 zł. Odmiana ze 175 konnym silnikiem Diesla w takiej samej konfiguracji jest droższa o 13 tys. zł.

Nowa Mazda CX-5 2017
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA