REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Mazda CX-5 model 2017 nie jest nową generacją modelu, ale zmodernizowaną, dotychczasową konstrukcją. Przy okazji prezentacji modelu, producent ujawnił polski cennik. Jak dużo się w Mazdzie CX-5 zmieniło?

Nowa Mazda CX-5 2017 – ważny model w portfolio producenta

CX-5 odpowiada za jedną czwartą całościowej sprzedaży Mazdy na świecie. Od 2012 roku (moment debiutu) sprzedano łącznie ponad półtora miliona egzemplarzy japońskiego SUV-a. Te dane obrazują, jak ważne miejsce w portfolio producenta zajmuje ten model.

REKLAMA

REKLAMA

Inżynierowie Mazdy przyzwyczaili nas, że przeprowadzane przez nich modernizacje nie są spektakularne w formie (nie zmieniają znacznie stylizacji), ale z chirurgiczną precyzją modyfikują konkretne partie konstrukcji auta osiągając przy tym spektakularne efekty. Nie inaczej jest w przypadku modernizacji Mazdy CX-5. Choć z zewnątrz tego nie widać, zmiany są istotne.

Nowa Mazda CX-5 2017

Tomasz Korniejew

Nowa Mazda CX-5 jest o 1 cm dłuższa i o 3,5 cm niższa od poprzedniczki. Nadwozie o długości 455,5 cm, szerokości 184 cm i wysokości 168 cm pozbawiono większości przetłoczen, decydując się na zachowanie czystszej formy. Poprawiono również proporcje nadwozia - zachowano taki sam rozstaw osi (270 cm), ale słupki A przesunięto o 3,5 cm w tył. Ponadto zwiększono rozstaw kół, który obecnie wynosi 159,5 cm.

Standardowym wyposażeniem każdej wersji CX-5 są reflektory LED, które dodatkowo uatrakcyjniają wygląd pojazdu.

REKLAMA

Przy okazji modernizacji modelu, producent zmienił gamę dostępnych kolorów, wprowadzając m.in. lakier Soul Red Crystal. Trójwarstwowa powłoka, która ma 20% intensywniejszy refleks świetlny oraz o około 50% większą głębię koloru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Zobacz też: Nowa Mazda6 2017 – zmiany i cennik

Nowa Mazda CX-5 2017 – wnętrze

Modernizacja modelu objęła także przedział pasażerski. Przeprojektowano tablicę przyrządów. Zastosowano wyższej jakości materiały, poszczególne elementy spasowano z dokładnością. Całość robi bardzo dobre wrażenie, do tego stopnia, że pod względem jakości wykończenia wnętrza nowa CX-5 przewyższa większość konkurentów w klasie. Zmieniono wygląd „zegarów”. Oprócz tego, zmodyfikowano fotele. Zapewniają teraz lesze podparcie dla pleców, ale ich siedziska są wciąż krótkie. Nie przypadł nam do gustu podłokietnik umieszczony pomiędzy przednimi fotelami. Jest zainstalowany w taki sposób, że łokieć opiera się o jego krawędź, co nie jest zbyt wygodne. Od wersji SkyMotion (o jedno oczko wyższa od bazowej) wyposażeniem standardowym jest kolorowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali.

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Jak czytamy w informacji producenta: „(..) ekran dotykowy wykorzystuje technologię Optical Bonding, czyli wypełnienia żywicą szczeliny między modułem LCD a panelem dotykowym (…)”. Takie rozwiązanie miało poprawić czytelność ekranu podczas słonecznych dni oraz zredukować refleksy. I trzeba przyznać, że sprawdza się wyśmienicie, bo wszystkie informacje wyświetlane na ekranie są dobrze widoczne nawet, jak padają na urządzenie promienie słoneczne.

Podobnie do pozostałych modeli Mazdy, także nowy ekran w CX-5 reaguje na dotyk tylko podczas postoju. W trakcie jazdy system pokładowy można obsługiwać poprzez umieszczony między przednimi fotelami panel z pokrętłem.

Na liście wyposażenia Mazdy CX-5 znalazły się nowe pozycje, m.in. sterowana elektrycznie pokrywa bagażnika, podgrzewana kierownica, system odladzania wycieraczek, lusterka zewnętrzne z funkcją automatycznego składania na postoju oraz wyświetlacz przezierny head-up. Są dostępne w zależności od wersji wyposażeniowej.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mazda CX-3 1.5 SKYACTIV-D 105 KM

Nowa Mazda CX-5 2017 – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowej Mazdy CX-5 na polskim rynku znalazły się trzy jednostki napędowe. Podstawowym źródłem napędu jest silnik 2.0 SKY-G o mocy 160 KM ( w odmianie AWD) lub 165 KM (2WD). Oprócz tego dostępny jest jeszcze silnik 2.2 SKY-D występujący w dwóch wariantach mocy – 150 lub 175 KM. W polskim cenniku nie znalazła się turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 2,5 l, rozwijająca moc maksymalną 194 KM, w konstrukcji której wykorzystano technologię dezaktywacji cylindrów.

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Inżynierowie projektujący układy jezdne samochodów Mazdy kierują się zasadą „Jinba Ittai”. To koncepcja jedności kierowcy z samochodem, na wzór kooperacji, jaką osiąga jeździec z koniem. Także slogan reklamowy Mazdy „Drive Together” nie ma na celu zachęcenia do przejażdżek z gronem znajomych lecz odnosi się do odczucia kierowcy „wspólnego” (z samochodem) prowadzenia.

Przekaz producenta nie pozostawia wątpliwości, że Mazda dołożyła wszelkich starań, by kierowca miał dużo przyjemności z prowadzenia nowej CX-5. Czy się udało?

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca


Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się nową CX-5 wyposażoną w dwulitrowy, benzynowy silnik wolnossący o mocy 160 KM, napęd na obie osie oraz manualną przekładnię.

160 konny silnik charakteryzuje się typową dynamiką dla napędu wolnossącego – jest dość ospały w dolnych zakresach obrotów, a wyraźny skok dynamiki daje się odczuć po przekroczeniu około 3 tys. obr./min. Żeby w pełni korzystać z potencjału drzemiącego w jednostce napędowej należy korzystać z górnych zakresów obrotów. Całe szczęście, że nowa CX-5 jest autem doskonale wyciszonym i nawet w przypadku, gdy wskazówka obrotomierza sięga czerwonego pola odgłos pracy silnika nie jest nadmiernie słyszalny.

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Podczas jazdy japońskim SUV-em doceniliśmy zestrojenie zawieszenia. Auto doskonale tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, zachowując na zakrętach odpowiednią sztywność. Według danych technicznych nadwozie jest o 15% sztywniejsze w stosunku do modelu sprzed modernizacji. Ponadto, zmodyfikowano układ zawieszenia i układ kierowniczy, i wszystkie te zmiany konstrukcyjne da się wyczuć podczas prowadzenia. Nowa CX-5 zwinnie pokonuje serpentyny, dodając kierowcy pewności podczas jazdy po górskim odcinku.

Zobacz też: Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Łyżką dziegciu w beczce miodu jest według nas działanie układu kierowniczego. Trochę jakby nie nadążał nad doskonałym układem zawieszenia. Uwiedzeni opowieściami producenta o modyfikacjach mających na celu m.in. redukcję obrotów kierownicy niezbędnych do efektywnej zmiany kierunku jazdy, czy redukcję drgań przenoszonych na koło kierownicy, wyraźną poprawę względem poprzednika zauważyliśmy tylko w tym drugim przypadku. Na krętym odcinku drogi wciąż trzeba sporo się kierownicą nakręcić, choć auto nie ma tendencji do podsterowności i dziarsko „sunie” po zakrętach.

Nowa Mazda CX-5 2017

Mazda

Mazda

Bardzo dobrze wypada 160 konna CX-5 pod względem zużycia paliwa. Na mieszanym odcinku (część trasy przebiegała przez miasto, a część po górzystych krętych odcinkach) uzyskaliśmy średni wynik zużycia paliwa na poziomie 7,6 l benzyny na 100 km.

Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik

Cennik Mazdy CX-5 2017

Mazda

Mazda

Podstawowa wersja Mazdy CX-5 kosztuje 95 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za egzemplarz wyposażony w 165 konny silnik benzynowy z napędem na jedną oś i manualną przekładnią. Auto będzie wyposażone m.in. w:

  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto hold,
  • Manualną klimatyzację
  • Komputer pokładowy
  • Tempomat
  • Elektrycznie sterowane szyby w czterech drzwiach
  • Radioodtwarzacz z wejściami AUX i USB
  • Regulację wysokości foteli kierowcy i pasażera
  • Podłokietnik ze schowkiem umieszczony między przednimi fotelami
  • Reflektory LED
  • Światła przeciwmgielne (halogenowe)
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
  • Stalowe obręcze kół o średnicy 17 cali

Najbogatsza wersja nowej Mazdy CX-5 z benzynowym silnikiem, napędem na obie osie, automatyczną przekładnią, wyposażona we wszystkie urządzenia dostępne na liście opcji dla modelu CX-5 kosztuje 153 900 zł. Odmiana ze 175 konnym silnikiem Diesla w takiej samej konfiguracji jest droższa o 13 tys. zł.

Nowa Mazda CX-5 2017
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Tomasz Korniejew
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Nowa Mazda CX-5 2017
Mazda
Mazda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA