REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-3 to jeden ze stosunkowo nowych modeli w ofercie japońskiego producenta. Sprawdziliśmy, jak jeździ wersja z napędem na obie osie napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

Nazwa modelu – CX-3 sugeruje, że jest to konstrukcja oparta o kompaktową „Trójkę”. W rzeczywistości, pod względem wielkości nadwozia opisywany crossover Mazdy plasuje się pomiędzy Mazdą2, a Mazdą3.

REKLAMA

Długość nadwozia CX-3 wynosi 427,5 cm, szerokość 176,5 cm, a wysokość 153,5 cm. Dla porównania rozmiary Mazdy2 to odpowiednio: 406 cm/169,5 cm/149,5 cm, a Mazdy3 (hatchback): 446,5 cm/179,5 cm/145 cm.

Rozstaw osi Mazdy CX-3 wynosi 257 cm czyli dokładnie tyle samo ile w Mazdzie2.

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

REKLAMA

Prezentowany na ilustracjach egzemplarz został wyposażony w pakiet najbogatszego wyposażenia SkyPASSION. Oznacza to, ze widoczne reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej LED, a także tylne lampy LED nie wymagały dopłaty. Standardowym wyposażeniem są także przyciemnione szyby tylne, czy osiemnastocalowe felgi ze stopów lekkich (choć akurat te widoczne na zdjęciach wymagają dopłaty 4000 zł).

Dopłaty nie wymagały także osłony nadkoli z tworzywa sztucznego. Niestety, za spoiler z czerwoną wstawką pod przednim zderzakiem, spoilery boczne dolne z czerwonymi listwami, widoczny spojler nad tylną szybą, czy nakładkę na tylny zderzak z czerwoną listwą należy dopłacić odpowiednio: 1655 zł, 1835 zł, 1275 zł i 1925 zł. Dopłaty (w sumie ok. 2300 zł) wymaga także widoczne na fotografiach oklejenie boczne.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Trzeba przyznać, że wymienione dodatki stylizacyjne pozytywnie wpływają na wizerunek samochodu, dodając nadwoziu sportowego sznytu. Oczywiście, stylizacja i proporcje nadwozia sprawiają, że Mazda CX-3 prezentuje się bardzo dobrze także bez dodatkowych spojlerów, niemniej dodają one bryle nadwozie nieco pieprzu.

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - wnętrze

W Mazdzie CX-3 cieszy design kokpitu, który współgra z dość odważną stylizacją nadwozia.

REKLAMA

Całość wykonana jest z materiałów wysokiej jakości, zmontowana z dokładnością. Od wersji SkyMOTION (druga od dołu) standardowym wyposażeniem jest kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali umieszczony na górze środkowej konsoli.

Choć kokpit jest bardzo przemyślany pod względem ergonomii, to system pokładowy Mazdy nie należy do najprostszych w obsłudze. Poszczególne funkcje obsługuje się poprzez dotykowy ekran lub pokrętło zlokalizowane pomiędzy przednimi fotelami.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

W przedniej części nadwozia nie można narzekać na brak przestrzeni. Co prawda oparcia foteli są stosunkowo wąskie, jak na europejskie standardy, ale kierowcy bez znacznej nadwagi nie powinni narzekać na niedogodności z tym związane.

Konfigurując Mazdę CX-3 zdecydowanie warto skorzystać z opcji zakupu podłokietnika ze schowkiem (945 zł). W recenzowanym egzemplarzu go zabrakło, co stanowiło uszczerbek dla  komfortu jazdy kierowcy podczas długich podróży.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Rozczarowuje ilość przestrzeni dostępnej dla pasażerów tylnej kanapy. Po pierwsze, zajęcie miejsca z tyłu i wysiadanie z tylnej części przedziału pasażerskiego utrudnia niewielki otwór drzwiowy. Sprawy nie ułatwia dość nisko poprowadzona górna krawędź otworu drzwiowego.

Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, ale osoby o wzroście ok. 180 cm będą narzekały na zbyt małą ilość przestrzeni nad głową i w okolicach kolan.

Nieduży jest także bagażnik. Według informacji producenta ma objętość 350 l, choć wydaje się sporo mniejszy. Ponadto wygodny załadunek utrudnia wysoki próg.

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafiła najmocniejsza wersja CX-3 z napędem na obie osie, napędzana przez dwulitrowy, benzynowy silnik wolnossący, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 204 Nm przy 2800 obr./min. Z manualną sześciobiegową przekładnią.

Według danych producenta, ważąca 1265 kg Mazda rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.


O właściwościach jezdnych Mazdy CX-3 przeczytasz na następnej stronie

W praktyce, 150 konna CX-3 zaczyna robić się żwawsza, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 2 tys. obr./min., ale znaczny (i satysfakcjonujący) wzrost dynamiki jednostki napędowej daje się zaobserwować powyżej 4,5 tys. obr./min. Niestety, także wtedy odgłos pracy jednostki napędowej staje się zbyt donośny. Przy niższych obrotach, we wnętrzu Mazdy panuje błoga cisza.

Doskonale udało się japońskim konstruktorom ustawić zawieszenie. Mazda CX-3 skutecznie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni nie wydając przy tym odgłosów zakłócających komfort podróżowania. Jednocześnie auto prowadzi się bardzo stabilnie podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Nie straszna jest także kierowcy CX-3 dynamiczna jazda w slalomie, zwłaszcza że układ kierowniczy działa precyzyjnie i ma odpowiednio dobraną siłę wspomagania.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Manualna przekładnia jest dobrze zestopniowana, a jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia. Warto zauważyć, że wyposażona w „automat” CX-3 przyspiesza od 0 do 100 km/h prawie o 1 s wolniej niż CX-3 z przekładnią manualną. Dlatego kierowcy ze sportową żyłką powinni zrezygnować z dopłacania za „automat”.

Japoński crossover wykazuje umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim z zachowaniem wszystkich zasad ecodrivingu uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 7,5 l benzyny na 100 km. Z kolei jeżdżąc po ulicach „normalnie”, przy większym natężeniu ruchu CX-3 średnio zużywała 8,3 l paliwa na 100 km.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Mazdy CX3 z napędem na przednią oś i silnikiem o mocy maksymalnej 120 KM kosztuje 68 400 zł. Żeby stać się właścicielem najtańszej odmiany 150 konnej z napędem na obie osie i skrzynią manualną trzeba wydać 84 900 zł. Zaś wersja z przekładnią automatyczną kosztuje o 5 tys. zł więcej.

Ceny Mazdy CX-3 nie są najniższe, ale trzeba przyznać, że auto jest dobrze wyposażone (zwłaszcza w bogatszych odmianach) i wykonane starannie. Niewątpliwymi zaletami są także wysoka jakość prowadzenia, świetnie zestrojone zawieszenie, czy sprawny napęd na obie osie. Jednak, choć CX-3 jest crossoverem, który kojarzy się przede wszystkim z typem pojazdu mającym duże walory użytkowe, nie znajdziemy w niej przestronnego wnętrza, czy dużego przedziału bagażowego.

Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - dane techniczne

Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 204 Nm/2800 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350/1260 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,7/176,5/153,5 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,5/6,3 l/100 km
Cena od 88 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA