REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-3 to jeden ze stosunkowo nowych modeli w ofercie japońskiego producenta. Sprawdziliśmy, jak jeździ wersja z napędem na obie osie napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

Nazwa modelu – CX-3 sugeruje, że jest to konstrukcja oparta o kompaktową „Trójkę”. W rzeczywistości, pod względem wielkości nadwozia opisywany crossover Mazdy plasuje się pomiędzy Mazdą2, a Mazdą3.

REKLAMA

REKLAMA

Długość nadwozia CX-3 wynosi 427,5 cm, szerokość 176,5 cm, a wysokość 153,5 cm. Dla porównania rozmiary Mazdy2 to odpowiednio: 406 cm/169,5 cm/149,5 cm, a Mazdy3 (hatchback): 446,5 cm/179,5 cm/145 cm.

Rozstaw osi Mazdy CX-3 wynosi 257 cm czyli dokładnie tyle samo ile w Mazdzie2.

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

REKLAMA

Prezentowany na ilustracjach egzemplarz został wyposażony w pakiet najbogatszego wyposażenia SkyPASSION. Oznacza to, ze widoczne reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej LED, a także tylne lampy LED nie wymagały dopłaty. Standardowym wyposażeniem są także przyciemnione szyby tylne, czy osiemnastocalowe felgi ze stopów lekkich (choć akurat te widoczne na zdjęciach wymagają dopłaty 4000 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopłaty nie wymagały także osłony nadkoli z tworzywa sztucznego. Niestety, za spoiler z czerwoną wstawką pod przednim zderzakiem, spoilery boczne dolne z czerwonymi listwami, widoczny spojler nad tylną szybą, czy nakładkę na tylny zderzak z czerwoną listwą należy dopłacić odpowiednio: 1655 zł, 1835 zł, 1275 zł i 1925 zł. Dopłaty (w sumie ok. 2300 zł) wymaga także widoczne na fotografiach oklejenie boczne.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Trzeba przyznać, że wymienione dodatki stylizacyjne pozytywnie wpływają na wizerunek samochodu, dodając nadwoziu sportowego sznytu. Oczywiście, stylizacja i proporcje nadwozia sprawiają, że Mazda CX-3 prezentuje się bardzo dobrze także bez dodatkowych spojlerów, niemniej dodają one bryle nadwozie nieco pieprzu.

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - wnętrze

W Mazdzie CX-3 cieszy design kokpitu, który współgra z dość odważną stylizacją nadwozia.

Całość wykonana jest z materiałów wysokiej jakości, zmontowana z dokładnością. Od wersji SkyMOTION (druga od dołu) standardowym wyposażeniem jest kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali umieszczony na górze środkowej konsoli.

Choć kokpit jest bardzo przemyślany pod względem ergonomii, to system pokładowy Mazdy nie należy do najprostszych w obsłudze. Poszczególne funkcje obsługuje się poprzez dotykowy ekran lub pokrętło zlokalizowane pomiędzy przednimi fotelami.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

W przedniej części nadwozia nie można narzekać na brak przestrzeni. Co prawda oparcia foteli są stosunkowo wąskie, jak na europejskie standardy, ale kierowcy bez znacznej nadwagi nie powinni narzekać na niedogodności z tym związane.

Konfigurując Mazdę CX-3 zdecydowanie warto skorzystać z opcji zakupu podłokietnika ze schowkiem (945 zł). W recenzowanym egzemplarzu go zabrakło, co stanowiło uszczerbek dla  komfortu jazdy kierowcy podczas długich podróży.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Rozczarowuje ilość przestrzeni dostępnej dla pasażerów tylnej kanapy. Po pierwsze, zajęcie miejsca z tyłu i wysiadanie z tylnej części przedziału pasażerskiego utrudnia niewielki otwór drzwiowy. Sprawy nie ułatwia dość nisko poprowadzona górna krawędź otworu drzwiowego.

Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, ale osoby o wzroście ok. 180 cm będą narzekały na zbyt małą ilość przestrzeni nad głową i w okolicach kolan.

Nieduży jest także bagażnik. Według informacji producenta ma objętość 350 l, choć wydaje się sporo mniejszy. Ponadto wygodny załadunek utrudnia wysoki próg.

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafiła najmocniejsza wersja CX-3 z napędem na obie osie, napędzana przez dwulitrowy, benzynowy silnik wolnossący, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 204 Nm przy 2800 obr./min. Z manualną sześciobiegową przekładnią.

Według danych producenta, ważąca 1265 kg Mazda rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.


O właściwościach jezdnych Mazdy CX-3 przeczytasz na następnej stronie

W praktyce, 150 konna CX-3 zaczyna robić się żwawsza, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 2 tys. obr./min., ale znaczny (i satysfakcjonujący) wzrost dynamiki jednostki napędowej daje się zaobserwować powyżej 4,5 tys. obr./min. Niestety, także wtedy odgłos pracy jednostki napędowej staje się zbyt donośny. Przy niższych obrotach, we wnętrzu Mazdy panuje błoga cisza.

Doskonale udało się japońskim konstruktorom ustawić zawieszenie. Mazda CX-3 skutecznie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni nie wydając przy tym odgłosów zakłócających komfort podróżowania. Jednocześnie auto prowadzi się bardzo stabilnie podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Nie straszna jest także kierowcy CX-3 dynamiczna jazda w slalomie, zwłaszcza że układ kierowniczy działa precyzyjnie i ma odpowiednio dobraną siłę wspomagania.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Manualna przekładnia jest dobrze zestopniowana, a jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia. Warto zauważyć, że wyposażona w „automat” CX-3 przyspiesza od 0 do 100 km/h prawie o 1 s wolniej niż CX-3 z przekładnią manualną. Dlatego kierowcy ze sportową żyłką powinni zrezygnować z dopłacania za „automat”.

Japoński crossover wykazuje umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim z zachowaniem wszystkich zasad ecodrivingu uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 7,5 l benzyny na 100 km. Z kolei jeżdżąc po ulicach „normalnie”, przy większym natężeniu ruchu CX-3 średnio zużywała 8,3 l paliwa na 100 km.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Mazdy CX3 z napędem na przednią oś i silnikiem o mocy maksymalnej 120 KM kosztuje 68 400 zł. Żeby stać się właścicielem najtańszej odmiany 150 konnej z napędem na obie osie i skrzynią manualną trzeba wydać 84 900 zł. Zaś wersja z przekładnią automatyczną kosztuje o 5 tys. zł więcej.

Ceny Mazdy CX-3 nie są najniższe, ale trzeba przyznać, że auto jest dobrze wyposażone (zwłaszcza w bogatszych odmianach) i wykonane starannie. Niewątpliwymi zaletami są także wysoka jakość prowadzenia, świetnie zestrojone zawieszenie, czy sprawny napęd na obie osie. Jednak, choć CX-3 jest crossoverem, który kojarzy się przede wszystkim z typem pojazdu mającym duże walory użytkowe, nie znajdziemy w niej przestronnego wnętrza, czy dużego przedziału bagażowego.

Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - dane techniczne

Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 204 Nm/2800 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350/1260 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,7/176,5/153,5 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,5/6,3 l/100 km
Cena od 88 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA