REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-3 to jeden ze stosunkowo nowych modeli w ofercie japońskiego producenta. Sprawdziliśmy, jak jeździ wersja z napędem na obie osie napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

Nazwa modelu – CX-3 sugeruje, że jest to konstrukcja oparta o kompaktową „Trójkę”. W rzeczywistości, pod względem wielkości nadwozia opisywany crossover Mazdy plasuje się pomiędzy Mazdą2, a Mazdą3.

REKLAMA

Długość nadwozia CX-3 wynosi 427,5 cm, szerokość 176,5 cm, a wysokość 153,5 cm. Dla porównania rozmiary Mazdy2 to odpowiednio: 406 cm/169,5 cm/149,5 cm, a Mazdy3 (hatchback): 446,5 cm/179,5 cm/145 cm.

Rozstaw osi Mazdy CX-3 wynosi 257 cm czyli dokładnie tyle samo ile w Mazdzie2.

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

REKLAMA

Prezentowany na ilustracjach egzemplarz został wyposażony w pakiet najbogatszego wyposażenia SkyPASSION. Oznacza to, ze widoczne reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej LED, a także tylne lampy LED nie wymagały dopłaty. Standardowym wyposażeniem są także przyciemnione szyby tylne, czy osiemnastocalowe felgi ze stopów lekkich (choć akurat te widoczne na zdjęciach wymagają dopłaty 4000 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopłaty nie wymagały także osłony nadkoli z tworzywa sztucznego. Niestety, za spoiler z czerwoną wstawką pod przednim zderzakiem, spoilery boczne dolne z czerwonymi listwami, widoczny spojler nad tylną szybą, czy nakładkę na tylny zderzak z czerwoną listwą należy dopłacić odpowiednio: 1655 zł, 1835 zł, 1275 zł i 1925 zł. Dopłaty (w sumie ok. 2300 zł) wymaga także widoczne na fotografiach oklejenie boczne.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Trzeba przyznać, że wymienione dodatki stylizacyjne pozytywnie wpływają na wizerunek samochodu, dodając nadwoziu sportowego sznytu. Oczywiście, stylizacja i proporcje nadwozia sprawiają, że Mazda CX-3 prezentuje się bardzo dobrze także bez dodatkowych spojlerów, niemniej dodają one bryle nadwozie nieco pieprzu.

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - wnętrze

W Mazdzie CX-3 cieszy design kokpitu, który współgra z dość odważną stylizacją nadwozia.

REKLAMA

Całość wykonana jest z materiałów wysokiej jakości, zmontowana z dokładnością. Od wersji SkyMOTION (druga od dołu) standardowym wyposażeniem jest kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali umieszczony na górze środkowej konsoli.

Choć kokpit jest bardzo przemyślany pod względem ergonomii, to system pokładowy Mazdy nie należy do najprostszych w obsłudze. Poszczególne funkcje obsługuje się poprzez dotykowy ekran lub pokrętło zlokalizowane pomiędzy przednimi fotelami.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

W przedniej części nadwozia nie można narzekać na brak przestrzeni. Co prawda oparcia foteli są stosunkowo wąskie, jak na europejskie standardy, ale kierowcy bez znacznej nadwagi nie powinni narzekać na niedogodności z tym związane.

Konfigurując Mazdę CX-3 zdecydowanie warto skorzystać z opcji zakupu podłokietnika ze schowkiem (945 zł). W recenzowanym egzemplarzu go zabrakło, co stanowiło uszczerbek dla  komfortu jazdy kierowcy podczas długich podróży.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Rozczarowuje ilość przestrzeni dostępnej dla pasażerów tylnej kanapy. Po pierwsze, zajęcie miejsca z tyłu i wysiadanie z tylnej części przedziału pasażerskiego utrudnia niewielki otwór drzwiowy. Sprawy nie ułatwia dość nisko poprowadzona górna krawędź otworu drzwiowego.

Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, ale osoby o wzroście ok. 180 cm będą narzekały na zbyt małą ilość przestrzeni nad głową i w okolicach kolan.

Nieduży jest także bagażnik. Według informacji producenta ma objętość 350 l, choć wydaje się sporo mniejszy. Ponadto wygodny załadunek utrudnia wysoki próg.

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafiła najmocniejsza wersja CX-3 z napędem na obie osie, napędzana przez dwulitrowy, benzynowy silnik wolnossący, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 204 Nm przy 2800 obr./min. Z manualną sześciobiegową przekładnią.

Według danych producenta, ważąca 1265 kg Mazda rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.


O właściwościach jezdnych Mazdy CX-3 przeczytasz na następnej stronie

W praktyce, 150 konna CX-3 zaczyna robić się żwawsza, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 2 tys. obr./min., ale znaczny (i satysfakcjonujący) wzrost dynamiki jednostki napędowej daje się zaobserwować powyżej 4,5 tys. obr./min. Niestety, także wtedy odgłos pracy jednostki napędowej staje się zbyt donośny. Przy niższych obrotach, we wnętrzu Mazdy panuje błoga cisza.

Doskonale udało się japońskim konstruktorom ustawić zawieszenie. Mazda CX-3 skutecznie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni nie wydając przy tym odgłosów zakłócających komfort podróżowania. Jednocześnie auto prowadzi się bardzo stabilnie podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Nie straszna jest także kierowcy CX-3 dynamiczna jazda w slalomie, zwłaszcza że układ kierowniczy działa precyzyjnie i ma odpowiednio dobraną siłę wspomagania.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Manualna przekładnia jest dobrze zestopniowana, a jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia. Warto zauważyć, że wyposażona w „automat” CX-3 przyspiesza od 0 do 100 km/h prawie o 1 s wolniej niż CX-3 z przekładnią manualną. Dlatego kierowcy ze sportową żyłką powinni zrezygnować z dopłacania za „automat”.

Japoński crossover wykazuje umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim z zachowaniem wszystkich zasad ecodrivingu uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 7,5 l benzyny na 100 km. Z kolei jeżdżąc po ulicach „normalnie”, przy większym natężeniu ruchu CX-3 średnio zużywała 8,3 l paliwa na 100 km.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Mazdy CX3 z napędem na przednią oś i silnikiem o mocy maksymalnej 120 KM kosztuje 68 400 zł. Żeby stać się właścicielem najtańszej odmiany 150 konnej z napędem na obie osie i skrzynią manualną trzeba wydać 84 900 zł. Zaś wersja z przekładnią automatyczną kosztuje o 5 tys. zł więcej.

Ceny Mazdy CX-3 nie są najniższe, ale trzeba przyznać, że auto jest dobrze wyposażone (zwłaszcza w bogatszych odmianach) i wykonane starannie. Niewątpliwymi zaletami są także wysoka jakość prowadzenia, świetnie zestrojone zawieszenie, czy sprawny napęd na obie osie. Jednak, choć CX-3 jest crossoverem, który kojarzy się przede wszystkim z typem pojazdu mającym duże walory użytkowe, nie znajdziemy w niej przestronnego wnętrza, czy dużego przedziału bagażowego.

Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - dane techniczne

Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 204 Nm/2800 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350/1260 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,7/176,5/153,5 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,5/6,3 l/100 km
Cena od 88 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

REKLAMA

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

REKLAMA

Stop bandytom drogowym – projekt Ministerstwa Sprawiedliwości już gotowy

Stop bandytom drogowym – projekt Ministerstwa Sprawiedliwości już gotowy. Wiceminister sprawiedliwości Arkadiusz Myrcha zapewnił, że osoby łamiące sądowy zakaz będą surowo karane i najmocniej odczują proponowane przez nas zmiany. Projekt nowego prawa jest już przygotowany.

Badanie techniczne pojazdu 2025 r. Ile wynosi?

Zgodnie z prawem o ruchu drogowym, każdy właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru, przyczepy lub samochodu osobowego przeznaczonego do zawodów sportowych jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego. Ile wynosi badanie techniczne pojazdu w 2025 r.?

REKLAMA