REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-3 to jeden ze stosunkowo nowych modeli w ofercie japońskiego producenta. Sprawdziliśmy, jak jeździ wersja z napędem na obie osie napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

Nazwa modelu – CX-3 sugeruje, że jest to konstrukcja oparta o kompaktową „Trójkę”. W rzeczywistości, pod względem wielkości nadwozia opisywany crossover Mazdy plasuje się pomiędzy Mazdą2, a Mazdą3.

REKLAMA

Długość nadwozia CX-3 wynosi 427,5 cm, szerokość 176,5 cm, a wysokość 153,5 cm. Dla porównania rozmiary Mazdy2 to odpowiednio: 406 cm/169,5 cm/149,5 cm, a Mazdy3 (hatchback): 446,5 cm/179,5 cm/145 cm.

Rozstaw osi Mazdy CX-3 wynosi 257 cm czyli dokładnie tyle samo ile w Mazdzie2.

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

REKLAMA

Prezentowany na ilustracjach egzemplarz został wyposażony w pakiet najbogatszego wyposażenia SkyPASSION. Oznacza to, ze widoczne reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej LED, a także tylne lampy LED nie wymagały dopłaty. Standardowym wyposażeniem są także przyciemnione szyby tylne, czy osiemnastocalowe felgi ze stopów lekkich (choć akurat te widoczne na zdjęciach wymagają dopłaty 4000 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopłaty nie wymagały także osłony nadkoli z tworzywa sztucznego. Niestety, za spoiler z czerwoną wstawką pod przednim zderzakiem, spoilery boczne dolne z czerwonymi listwami, widoczny spojler nad tylną szybą, czy nakładkę na tylny zderzak z czerwoną listwą należy dopłacić odpowiednio: 1655 zł, 1835 zł, 1275 zł i 1925 zł. Dopłaty (w sumie ok. 2300 zł) wymaga także widoczne na fotografiach oklejenie boczne.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Trzeba przyznać, że wymienione dodatki stylizacyjne pozytywnie wpływają na wizerunek samochodu, dodając nadwoziu sportowego sznytu. Oczywiście, stylizacja i proporcje nadwozia sprawiają, że Mazda CX-3 prezentuje się bardzo dobrze także bez dodatkowych spojlerów, niemniej dodają one bryle nadwozie nieco pieprzu.

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - wnętrze

W Mazdzie CX-3 cieszy design kokpitu, który współgra z dość odważną stylizacją nadwozia.

REKLAMA

Całość wykonana jest z materiałów wysokiej jakości, zmontowana z dokładnością. Od wersji SkyMOTION (druga od dołu) standardowym wyposażeniem jest kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali umieszczony na górze środkowej konsoli.

Choć kokpit jest bardzo przemyślany pod względem ergonomii, to system pokładowy Mazdy nie należy do najprostszych w obsłudze. Poszczególne funkcje obsługuje się poprzez dotykowy ekran lub pokrętło zlokalizowane pomiędzy przednimi fotelami.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

W przedniej części nadwozia nie można narzekać na brak przestrzeni. Co prawda oparcia foteli są stosunkowo wąskie, jak na europejskie standardy, ale kierowcy bez znacznej nadwagi nie powinni narzekać na niedogodności z tym związane.

Konfigurując Mazdę CX-3 zdecydowanie warto skorzystać z opcji zakupu podłokietnika ze schowkiem (945 zł). W recenzowanym egzemplarzu go zabrakło, co stanowiło uszczerbek dla  komfortu jazdy kierowcy podczas długich podróży.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Rozczarowuje ilość przestrzeni dostępnej dla pasażerów tylnej kanapy. Po pierwsze, zajęcie miejsca z tyłu i wysiadanie z tylnej części przedziału pasażerskiego utrudnia niewielki otwór drzwiowy. Sprawy nie ułatwia dość nisko poprowadzona górna krawędź otworu drzwiowego.

Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, ale osoby o wzroście ok. 180 cm będą narzekały na zbyt małą ilość przestrzeni nad głową i w okolicach kolan.

Nieduży jest także bagażnik. Według informacji producenta ma objętość 350 l, choć wydaje się sporo mniejszy. Ponadto wygodny załadunek utrudnia wysoki próg.

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafiła najmocniejsza wersja CX-3 z napędem na obie osie, napędzana przez dwulitrowy, benzynowy silnik wolnossący, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 204 Nm przy 2800 obr./min. Z manualną sześciobiegową przekładnią.

Według danych producenta, ważąca 1265 kg Mazda rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.


O właściwościach jezdnych Mazdy CX-3 przeczytasz na następnej stronie

W praktyce, 150 konna CX-3 zaczyna robić się żwawsza, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 2 tys. obr./min., ale znaczny (i satysfakcjonujący) wzrost dynamiki jednostki napędowej daje się zaobserwować powyżej 4,5 tys. obr./min. Niestety, także wtedy odgłos pracy jednostki napędowej staje się zbyt donośny. Przy niższych obrotach, we wnętrzu Mazdy panuje błoga cisza.

Doskonale udało się japońskim konstruktorom ustawić zawieszenie. Mazda CX-3 skutecznie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni nie wydając przy tym odgłosów zakłócających komfort podróżowania. Jednocześnie auto prowadzi się bardzo stabilnie podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Nie straszna jest także kierowcy CX-3 dynamiczna jazda w slalomie, zwłaszcza że układ kierowniczy działa precyzyjnie i ma odpowiednio dobraną siłę wspomagania.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Manualna przekładnia jest dobrze zestopniowana, a jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia. Warto zauważyć, że wyposażona w „automat” CX-3 przyspiesza od 0 do 100 km/h prawie o 1 s wolniej niż CX-3 z przekładnią manualną. Dlatego kierowcy ze sportową żyłką powinni zrezygnować z dopłacania za „automat”.

Japoński crossover wykazuje umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim z zachowaniem wszystkich zasad ecodrivingu uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 7,5 l benzyny na 100 km. Z kolei jeżdżąc po ulicach „normalnie”, przy większym natężeniu ruchu CX-3 średnio zużywała 8,3 l paliwa na 100 km.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Mazdy CX3 z napędem na przednią oś i silnikiem o mocy maksymalnej 120 KM kosztuje 68 400 zł. Żeby stać się właścicielem najtańszej odmiany 150 konnej z napędem na obie osie i skrzynią manualną trzeba wydać 84 900 zł. Zaś wersja z przekładnią automatyczną kosztuje o 5 tys. zł więcej.

Ceny Mazdy CX-3 nie są najniższe, ale trzeba przyznać, że auto jest dobrze wyposażone (zwłaszcza w bogatszych odmianach) i wykonane starannie. Niewątpliwymi zaletami są także wysoka jakość prowadzenia, świetnie zestrojone zawieszenie, czy sprawny napęd na obie osie. Jednak, choć CX-3 jest crossoverem, który kojarzy się przede wszystkim z typem pojazdu mającym duże walory użytkowe, nie znajdziemy w niej przestronnego wnętrza, czy dużego przedziału bagażowego.

Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - dane techniczne

Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 204 Nm/2800 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350/1260 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,7/176,5/153,5 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,5/6,3 l/100 km
Cena od 88 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA