REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-3 to jeden ze stosunkowo nowych modeli w ofercie japońskiego producenta. Sprawdziliśmy, jak jeździ wersja z napędem na obie osie napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

Nazwa modelu – CX-3 sugeruje, że jest to konstrukcja oparta o kompaktową „Trójkę”. W rzeczywistości, pod względem wielkości nadwozia opisywany crossover Mazdy plasuje się pomiędzy Mazdą2, a Mazdą3.

REKLAMA

Długość nadwozia CX-3 wynosi 427,5 cm, szerokość 176,5 cm, a wysokość 153,5 cm. Dla porównania rozmiary Mazdy2 to odpowiednio: 406 cm/169,5 cm/149,5 cm, a Mazdy3 (hatchback): 446,5 cm/179,5 cm/145 cm.

Rozstaw osi Mazdy CX-3 wynosi 257 cm czyli dokładnie tyle samo ile w Mazdzie2.

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

REKLAMA

Prezentowany na ilustracjach egzemplarz został wyposażony w pakiet najbogatszego wyposażenia SkyPASSION. Oznacza to, ze widoczne reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej LED, a także tylne lampy LED nie wymagały dopłaty. Standardowym wyposażeniem są także przyciemnione szyby tylne, czy osiemnastocalowe felgi ze stopów lekkich (choć akurat te widoczne na zdjęciach wymagają dopłaty 4000 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopłaty nie wymagały także osłony nadkoli z tworzywa sztucznego. Niestety, za spoiler z czerwoną wstawką pod przednim zderzakiem, spoilery boczne dolne z czerwonymi listwami, widoczny spojler nad tylną szybą, czy nakładkę na tylny zderzak z czerwoną listwą należy dopłacić odpowiednio: 1655 zł, 1835 zł, 1275 zł i 1925 zł. Dopłaty (w sumie ok. 2300 zł) wymaga także widoczne na fotografiach oklejenie boczne.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Trzeba przyznać, że wymienione dodatki stylizacyjne pozytywnie wpływają na wizerunek samochodu, dodając nadwoziu sportowego sznytu. Oczywiście, stylizacja i proporcje nadwozia sprawiają, że Mazda CX-3 prezentuje się bardzo dobrze także bez dodatkowych spojlerów, niemniej dodają one bryle nadwozie nieco pieprzu.

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - wnętrze

W Mazdzie CX-3 cieszy design kokpitu, który współgra z dość odważną stylizacją nadwozia.

REKLAMA

Całość wykonana jest z materiałów wysokiej jakości, zmontowana z dokładnością. Od wersji SkyMOTION (druga od dołu) standardowym wyposażeniem jest kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej siedmiu cali umieszczony na górze środkowej konsoli.

Choć kokpit jest bardzo przemyślany pod względem ergonomii, to system pokładowy Mazdy nie należy do najprostszych w obsłudze. Poszczególne funkcje obsługuje się poprzez dotykowy ekran lub pokrętło zlokalizowane pomiędzy przednimi fotelami.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

W przedniej części nadwozia nie można narzekać na brak przestrzeni. Co prawda oparcia foteli są stosunkowo wąskie, jak na europejskie standardy, ale kierowcy bez znacznej nadwagi nie powinni narzekać na niedogodności z tym związane.

Konfigurując Mazdę CX-3 zdecydowanie warto skorzystać z opcji zakupu podłokietnika ze schowkiem (945 zł). W recenzowanym egzemplarzu go zabrakło, co stanowiło uszczerbek dla  komfortu jazdy kierowcy podczas długich podróży.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Rozczarowuje ilość przestrzeni dostępnej dla pasażerów tylnej kanapy. Po pierwsze, zajęcie miejsca z tyłu i wysiadanie z tylnej części przedziału pasażerskiego utrudnia niewielki otwór drzwiowy. Sprawy nie ułatwia dość nisko poprowadzona górna krawędź otworu drzwiowego.

Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, ale osoby o wzroście ok. 180 cm będą narzekały na zbyt małą ilość przestrzeni nad głową i w okolicach kolan.

Nieduży jest także bagażnik. Według informacji producenta ma objętość 350 l, choć wydaje się sporo mniejszy. Ponadto wygodny załadunek utrudnia wysoki próg.

Zobacz też: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafiła najmocniejsza wersja CX-3 z napędem na obie osie, napędzana przez dwulitrowy, benzynowy silnik wolnossący, który rozwija moc maksymalną 150 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 204 Nm przy 2800 obr./min. Z manualną sześciobiegową przekładnią.

Według danych producenta, ważąca 1265 kg Mazda rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.


O właściwościach jezdnych Mazdy CX-3 przeczytasz na następnej stronie

W praktyce, 150 konna CX-3 zaczyna robić się żwawsza, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 2 tys. obr./min., ale znaczny (i satysfakcjonujący) wzrost dynamiki jednostki napędowej daje się zaobserwować powyżej 4,5 tys. obr./min. Niestety, także wtedy odgłos pracy jednostki napędowej staje się zbyt donośny. Przy niższych obrotach, we wnętrzu Mazdy panuje błoga cisza.

Doskonale udało się japońskim konstruktorom ustawić zawieszenie. Mazda CX-3 skutecznie pochłania wszelkie nierówności nawierzchni nie wydając przy tym odgłosów zakłócających komfort podróżowania. Jednocześnie auto prowadzi się bardzo stabilnie podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Nie straszna jest także kierowcy CX-3 dynamiczna jazda w slalomie, zwłaszcza że układ kierowniczy działa precyzyjnie i ma odpowiednio dobraną siłę wspomagania.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Manualna przekładnia jest dobrze zestopniowana, a jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia. Warto zauważyć, że wyposażona w „automat” CX-3 przyspiesza od 0 do 100 km/h prawie o 1 s wolniej niż CX-3 z przekładnią manualną. Dlatego kierowcy ze sportową żyłką powinni zrezygnować z dopłacania za „automat”.

Japoński crossover wykazuje umiarkowany apetyt na paliwo. Podczas jazd w ruchu miejskim z zachowaniem wszystkich zasad ecodrivingu uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 7,5 l benzyny na 100 km. Z kolei jeżdżąc po ulicach „normalnie”, przy większym natężeniu ruchu CX-3 średnio zużywała 8,3 l paliwa na 100 km.

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Mazdy CX3 z napędem na przednią oś i silnikiem o mocy maksymalnej 120 KM kosztuje 68 400 zł. Żeby stać się właścicielem najtańszej odmiany 150 konnej z napędem na obie osie i skrzynią manualną trzeba wydać 84 900 zł. Zaś wersja z przekładnią automatyczną kosztuje o 5 tys. zł więcej.

Ceny Mazdy CX-3 nie są najniższe, ale trzeba przyznać, że auto jest dobrze wyposażone (zwłaszcza w bogatszych odmianach) i wykonane starannie. Niewątpliwymi zaletami są także wysoka jakość prowadzenia, świetnie zestrojone zawieszenie, czy sprawny napęd na obie osie. Jednak, choć CX-3 jest crossoverem, który kojarzy się przede wszystkim z typem pojazdu mającym duże walory użytkowe, nie znajdziemy w niej przestronnego wnętrza, czy dużego przedziału bagażowego.

Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD - dane techniczne

Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 204 Nm/2800 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350/1260 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 425,7/176,5/153,5 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,5/6,3 l/100 km
Cena od 88 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

REKLAMA

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

REKLAMA