REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Tiguan to bez wątpienia jeden z najlepszych kompaktowych SUV-ów dostępnych na polskim rynku. Podczas projektowania najnowszej generacji Tiguana stylistom udało się stworzyć nadwozie nie krzykliwe, ale wyglądające nowocześnie.

Volkswagen Tiguan na dobre zagościł w gamie modelowej producenta z Wolfsburga i przez lata obecności na rynku zyskał sporą rzeszę fanów. Najnowsza generacja modelu, która zadebiutowała na rynku w 2016 r. ma niewiele wspólnego z poprzednią. Nowego Tiguana różni od poprzednika niemal wszystko i trzeba przyznać, że bliżej mu do Passata niż kompaktowego Golfa.

REKLAMA

REKLAMA

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion - nadwozie

Jak pisaliśmy w naszej relacji z pierwszych jazd, na które zostaliśmy zaproszeni tuż przed rynkowym debiutem auta – „w stosunku do poprzedniej generacji, nowy Tiguan jest o 6 cm dłuższy (dł. nadwozia 448,6 cm), o 3 cm szerszy (szer. nadwozia 183,9 cm) i o 3,3 cm niższy (wys. nadwozia 163,2 cm). Rozstaw osi zwiększono aż o 7,7 cm do 268,1 cm. Z kolei prześwit w wersjach z napędem na cztery koła wynosi 20 cm”.

Więcej na ten temat tutaj:

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

REKLAMA

Bryła nadwozia niemieckiego SUV-a jest proporcjonalna i trudno doszukać się w niej ekstrawagancji, niemniej nie oznacza to, że nie prezentuje się nowocześnie. Współczesnego sznytu nadają sylwetce Tiguana reflektory LED, czy tylne lampy LED ze zmienną grafiką, które są elementem wyposażenia standardowego najbogatszej wersji Highline. Standardowo opisywana wersja jest osadzona na obręczach o przekątnej 18 cali, ale za dopłatą nabywcy mogą wyposażyć Tiguana w obręcze o średnicy aż 20 cali (koszt 1840 zł, opcja dostępna tylko dla wersji Highline).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion – wnętrze

Do Tiguana wygodnie się wsiada i wygodnie się z niego wysiada. Wygodnie siedzi się także za kierownicą. To dzięki standardowym dla wersji Highline fotelom Top-Komfort, które są osadzone niżej o 8 mm niż w poprzedniej wersji, lżejsze o około 20%, a do ich konstrukcji zastosowano m.in. gięty drut, który zapewnia dodatkowe resorowanie.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Przedział pasażerski opisywanego Volkswagena jest przestronny, a dzięki szerokiemu zakresowi regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniej pozycji za kierownicą.

Kokpit jest przejrzysty, ergonomiczny. W miejscu „zegarów” w wersji Highline standardowo znajduje się wyświetlacz Active Info Display.

Widoczny na zdjęciach ośmiocalowy wyświetlacz komputera pokładowego i zestawu audio to w opisywanej odmianie wyposażenie standardowe. Obsługa komputera pokładowego nie sprawia kłopotów, jest intuicyjna.

Nie budzi zastrzeżeń jakość spasowania poszczególnych elementów. Cieszą takie smaczki, jak wykończenie schowków materiałem. Ale tworzywa zastosowane w dolnych partiach (okolice kolan) są twarde i gorszej jakości od tych zamontowanych wyżej.

Powodów do narzekań nie mają pasażerowie tylnej kanapy – miejsca jest tam pod dostatkiem.

Na pokład Tiguana można zabrać też sporo pakunków. Bagażnik ma objętość 479 l (z kołem zapasowym), 615 l (bez koła zapasowego).

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan – cennik

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego Volkswagena Tiguana pracuje dwulitrowy silnik Diesla z serii TDI, rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm w zakresie od 1750 do 3000 obr./min.

Z napędem współpracuje siedmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia DSG. Pojazd został wyposażony w napęd na obie osie 4Motion oparty na sprzęgle Haldex piątej generacji.

Według danych producenta 150 konny Tiguan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 201 km/h.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w system umożliwiający kierowcy zmianę trybów jazdy. Dostępne są: COMFORT, SPORT, ECO, INDIVIDUAL, SNOW, NORMAL, OFFROAD i OFFROAD INDIVIDUAL. Warto przy tym zaznaczyć, że nawet gdy wybierzemy tryb jazdy Offroad nie oznacza to, że możemy Tiguanem przejechać przez bardzo trudny teren. Auto dojedzie daleko, ale przejażdżkę należy planować w granicach zdrowego rozsądku, nie jest przecież samochodem terenowym. Pozostałe tryby pozwalają sterować m.in. siłą wspomagania kierownicy i czułością reakcji na gaz.

Jednostka napędowa opisywanego Volkswagena charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Jest dobrze wyciszona, odgłos jej pracy nie jest natarczywy nawet przy wysokich obrotach. Tiguanem wygodnie się podróżuje także po autostradzie. Podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h pasażerom nie dokucza szum opływającego nadwozie powietrza.

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG


Silnik wykazuje także sporą elastyczność i stanowi sprawne źródło napędu sporego Volkswagena, o ile korzystamy z zakresu obrotów od ok. 1700 obr./min. A co ze zużyciem paliwa? W gęstym ruchu miejskim uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 7,7 l na 100 km. W trasie można „zejść” nawet poniżej 6 l na 100 km.

To, co może zirytować kierowcę w układzie napędowym, to zestawienie systemu start&stop ze skrzynią DSG. Co prawda, przekładnia błyskawicznie zmienia poszczególne przełożenia, ale wykazuje zwłokę w reakcji na gaz. Zarówno przy ruszaniu, jak i podczas wymuszenia redukcji przełożenia przez kick down. Jednak z dwojga złego najgorsze jest opóźnienie podczas ruszania z miejsca. Po wyłączeniu silnika przez system S&S np. podczas postoju na czerwonym świetle, zanim ruszymy z miejsca po zmianie światła, mija dłuższa chwila. Gdy puścimy hamulec i naciśniemy pedał przyspieszania silnik uruchomi się, a następnie komputer sterujący odczeka chwilę zanim ruszymy. Trwa to na tyle długo, że stojący za nami kierowcy zdążą się zirytować.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew

Ale wspomniany detal nie ma wpływu na ogólny poziom sympatii, jaką wzbudza Tiguan. Pomimo większych od Golfa rozmiarów auto nie jest uciążliwe w eksploatacji w warunkach miejskich. Jest zwrotne, a zawieszenie sprawnie pochłania większość nierówności nawierzchni, choć po najechaniu na większy dołek zdarza się, że głośno „dobija”.

Większość kierowców doceni pracę układu kierowniczego i ogólną stabilność pojazdu podczas jazdy po zakrętach, czy autostradzie.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Variant GTE

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion - Podsumowanie

Opisywany Volkswagen Tiguan, w wersji Highline jest standardowo wyposażony w szereg systemów wspomagających kierowcę, czy podnoszących komfort jazdy. Poza stosunkowo dynamicznym i bardzo oszczędnym napędem w tzw. standardzie dostaniemy m.in. reflektory LED, trzystrefową klimatyzację automatyczną z systemem antyalergicznym, aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy rozbudowany system audio. Wersja Highline z opisywanym silnikiem, napędem na obie osie i automatyczną przekładnią została wyceniona na 156 880 zł. Rezygnując z napędu na obie osie ale chcąc zachować przekładnię DSG musimy zdecydować się na uboższą odmianę Comfortline. W takim przypadku w standardzie dostaniemy reflektory halogenowe, tradycyjny zestaw „zegarów”, pięciocalowy wyświetlacz na konsoli centralnej, siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich (o cal mniejsze) i nie dostaniemy foteli Top-Komfort. Ale oszczędzimy ponad 20 tys. zł.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion - dane techniczne

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA