REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Tiguan to bez wątpienia jeden z najlepszych kompaktowych SUV-ów dostępnych na polskim rynku. Podczas projektowania najnowszej generacji Tiguana stylistom udało się stworzyć nadwozie nie krzykliwe, ale wyglądające nowocześnie.

Volkswagen Tiguan na dobre zagościł w gamie modelowej producenta z Wolfsburga i przez lata obecności na rynku zyskał sporą rzeszę fanów. Najnowsza generacja modelu, która zadebiutowała na rynku w 2016 r. ma niewiele wspólnego z poprzednią. Nowego Tiguana różni od poprzednika niemal wszystko i trzeba przyznać, że bliżej mu do Passata niż kompaktowego Golfa.

REKLAMA

REKLAMA

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion - nadwozie

Jak pisaliśmy w naszej relacji z pierwszych jazd, na które zostaliśmy zaproszeni tuż przed rynkowym debiutem auta – „w stosunku do poprzedniej generacji, nowy Tiguan jest o 6 cm dłuższy (dł. nadwozia 448,6 cm), o 3 cm szerszy (szer. nadwozia 183,9 cm) i o 3,3 cm niższy (wys. nadwozia 163,2 cm). Rozstaw osi zwiększono aż o 7,7 cm do 268,1 cm. Z kolei prześwit w wersjach z napędem na cztery koła wynosi 20 cm”.

Więcej na ten temat tutaj:

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan 2016 – cennik i wrażenia z jazdy

REKLAMA

Bryła nadwozia niemieckiego SUV-a jest proporcjonalna i trudno doszukać się w niej ekstrawagancji, niemniej nie oznacza to, że nie prezentuje się nowocześnie. Współczesnego sznytu nadają sylwetce Tiguana reflektory LED, czy tylne lampy LED ze zmienną grafiką, które są elementem wyposażenia standardowego najbogatszej wersji Highline. Standardowo opisywana wersja jest osadzona na obręczach o przekątnej 18 cali, ale za dopłatą nabywcy mogą wyposażyć Tiguana w obręcze o średnicy aż 20 cali (koszt 1840 zł, opcja dostępna tylko dla wersji Highline).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion – wnętrze

Do Tiguana wygodnie się wsiada i wygodnie się z niego wysiada. Wygodnie siedzi się także za kierownicą. To dzięki standardowym dla wersji Highline fotelom Top-Komfort, które są osadzone niżej o 8 mm niż w poprzedniej wersji, lżejsze o około 20%, a do ich konstrukcji zastosowano m.in. gięty drut, który zapewnia dodatkowe resorowanie.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Przedział pasażerski opisywanego Volkswagena jest przestronny, a dzięki szerokiemu zakresowi regulacji kolumny kierowniczej i fotela kierowcy nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniej pozycji za kierownicą.

Kokpit jest przejrzysty, ergonomiczny. W miejscu „zegarów” w wersji Highline standardowo znajduje się wyświetlacz Active Info Display.

Widoczny na zdjęciach ośmiocalowy wyświetlacz komputera pokładowego i zestawu audio to w opisywanej odmianie wyposażenie standardowe. Obsługa komputera pokładowego nie sprawia kłopotów, jest intuicyjna.

Nie budzi zastrzeżeń jakość spasowania poszczególnych elementów. Cieszą takie smaczki, jak wykończenie schowków materiałem. Ale tworzywa zastosowane w dolnych partiach (okolice kolan) są twarde i gorszej jakości od tych zamontowanych wyżej.

Powodów do narzekań nie mają pasażerowie tylnej kanapy – miejsca jest tam pod dostatkiem.

Na pokład Tiguana można zabrać też sporo pakunków. Bagażnik ma objętość 479 l (z kołem zapasowym), 615 l (bez koła zapasowego).

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan – cennik

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego Volkswagena Tiguana pracuje dwulitrowy silnik Diesla z serii TDI, rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm w zakresie od 1750 do 3000 obr./min.

Z napędem współpracuje siedmiobiegowa zautomatyzowana przekładnia DSG. Pojazd został wyposażony w napęd na obie osie 4Motion oparty na sprzęgle Haldex piątej generacji.

Według danych producenta 150 konny Tiguan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s i może pojechać z maksymalną prędkością 201 km/h.

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w system umożliwiający kierowcy zmianę trybów jazdy. Dostępne są: COMFORT, SPORT, ECO, INDIVIDUAL, SNOW, NORMAL, OFFROAD i OFFROAD INDIVIDUAL. Warto przy tym zaznaczyć, że nawet gdy wybierzemy tryb jazdy Offroad nie oznacza to, że możemy Tiguanem przejechać przez bardzo trudny teren. Auto dojedzie daleko, ale przejażdżkę należy planować w granicach zdrowego rozsądku, nie jest przecież samochodem terenowym. Pozostałe tryby pozwalają sterować m.in. siłą wspomagania kierownicy i czułością reakcji na gaz.

Jednostka napędowa opisywanego Volkswagena charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Jest dobrze wyciszona, odgłos jej pracy nie jest natarczywy nawet przy wysokich obrotach. Tiguanem wygodnie się podróżuje także po autostradzie. Podczas jazdy z prędkością ok. 140 km/h pasażerom nie dokucza szum opływającego nadwozie powietrza.

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG


Silnik wykazuje także sporą elastyczność i stanowi sprawne źródło napędu sporego Volkswagena, o ile korzystamy z zakresu obrotów od ok. 1700 obr./min. A co ze zużyciem paliwa? W gęstym ruchu miejskim uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 7,7 l na 100 km. W trasie można „zejść” nawet poniżej 6 l na 100 km.

To, co może zirytować kierowcę w układzie napędowym, to zestawienie systemu start&stop ze skrzynią DSG. Co prawda, przekładnia błyskawicznie zmienia poszczególne przełożenia, ale wykazuje zwłokę w reakcji na gaz. Zarówno przy ruszaniu, jak i podczas wymuszenia redukcji przełożenia przez kick down. Jednak z dwojga złego najgorsze jest opóźnienie podczas ruszania z miejsca. Po wyłączeniu silnika przez system S&S np. podczas postoju na czerwonym świetle, zanim ruszymy z miejsca po zmianie światła, mija dłuższa chwila. Gdy puścimy hamulec i naciśniemy pedał przyspieszania silnik uruchomi się, a następnie komputer sterujący odczeka chwilę zanim ruszymy. Trwa to na tyle długo, że stojący za nami kierowcy zdążą się zirytować.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew

Ale wspomniany detal nie ma wpływu na ogólny poziom sympatii, jaką wzbudza Tiguan. Pomimo większych od Golfa rozmiarów auto nie jest uciążliwe w eksploatacji w warunkach miejskich. Jest zwrotne, a zawieszenie sprawnie pochłania większość nierówności nawierzchni, choć po najechaniu na większy dołek zdarza się, że głośno „dobija”.

Większość kierowców doceni pracę układu kierowniczego i ogólną stabilność pojazdu podczas jazdy po zakrętach, czy autostradzie.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Variant GTE

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion - Podsumowanie

Opisywany Volkswagen Tiguan, w wersji Highline jest standardowo wyposażony w szereg systemów wspomagających kierowcę, czy podnoszących komfort jazdy. Poza stosunkowo dynamicznym i bardzo oszczędnym napędem w tzw. standardzie dostaniemy m.in. reflektory LED, trzystrefową klimatyzację automatyczną z systemem antyalergicznym, aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy rozbudowany system audio. Wersja Highline z opisywanym silnikiem, napędem na obie osie i automatyczną przekładnią została wyceniona na 156 880 zł. Rezygnując z napędu na obie osie ale chcąc zachować przekładnię DSG musimy zdecydować się na uboższą odmianę Comfortline. W takim przypadku w standardzie dostaniemy reflektory halogenowe, tradycyjny zestaw „zegarów”, pięciocalowy wyświetlacz na konsoli centralnej, siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich (o cal mniejsze) i nie dostaniemy foteli Top-Komfort. Ale oszczędzimy ponad 20 tys. zł.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion

Tomasz Korniejew

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion - dane techniczne

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM 4Motion
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA