REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Zmodernizowane Audi A5 Sportback zniewala pięknie zaprojektowanym nadwoziem. Ale, czy jeździ równie dobrze, jak wygląda? W naszym teście egzemplarz z napędem na obie osie i siedmiobiegową skrzynią S-tronic, napędzany przez 190 konny silnik Diesla.

Trudno przejść obok niego obojętnie. Mierzące 473,3 cm nadwozie nowego Audi A5 Sportback prezentuje się obłędnie. To m.in. zasługa świetnych proporcji. Nowe A5 w wersji pięciodrzwiowej jest dłuższe od poprzednika o 2,1 cm, jest węższe o 1,1 cm, niższe o 0,5 cm i ma zwiększony o 1,4 cm rozstaw osi. Dodające wyglądowi Audi pikanterii dziewiętnastocalowe obręcze kół to element wyposażenia dodatkowego.

REKLAMA

Paradoksalnie, według wielu opinii (w tym naszej), pięciodrzwiowa wersja A5 prezentuje się lepiej niż odmiana coupe. Bez wątpienia jest też bardziej funkcjonalna.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro - wnętrze

REKLAMA

Dostępu do przedziału pasażerskiego nowego Audi A5 Sportback strzegą drzwi bez ramek. Wsiadanie do i wysiadanie z wnętrza jest dużo wygodniejsze niż w przypadku zajmowania miejsca w kabinie wersji coupe. Nie oznacza to jednak, że A5 Sportback jest tak funkcjonalne, jak np. model A4. Zdecydowaną różnicę między tymi dwoma modelami widać w tylnej części kabiny. Tylne drzwi w A5 otwierają się na mniejszą szerokość. Sam otwór drzwiowy nie jest zbyt duży, a ponadto jest tam wyraźnie mniej miejsca niż w A4. Uwaga dotyczy zwłaszcza przestrzeni nad głowami siedzących tam pasażerów, bo na brak miejsca na kolana osoby o wzroście około 180 cm nie powinny narzekać.

Oszczędny w formie design kokpitu doskonale współgra ze stylizacją nadwozia. Dobre wrażenie potęgują wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz jakość montażu. Tym większym zaskoczeniem były dla nas poskrzypywania dochodzące z górnej części deski rozdzielczej podczas jazdy po nierównościach. Ale jest to najprawdopodobniej cecha konkretnego egzemplarza, a nie każdego modelu A5 Sportback.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w robiący wrażenie kolorowy wyświetlacz zegarów – Audi Virtual Cockpit o przekątnej 12,2 cala (koszt 1220 zł) oraz szereg dodatków wspomagających kierowcę, w tym doskonale działający aktywny tempomat, czy system ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym Pre sense.

Obsługa rozbudowanego systemu pokładowego Audi nie sprawia kłopotów. Po chwili zapoznania okazuje się, że całość działa intuicyjnie, a kluczowe funkcje – jak np. ściszanie radia, ustawienia nawiewów, czy klimatyzacji da się obsłużyć stosownymi pokrętłami i przyciskami umieszczonymi „pod ręką”.

Nie można narzekać na możliwości przewozowe opisywanego pojazdu. Bagażnik ma pojemność 480 l i da się go łatwo powiększyć rozkładając oparcia tylnej kanapy. Załadunek ułatwia wysoko unoszona pokrywa.

Zobacz też: Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza pracuje czterocylindrowy silnik wysokoprężny z serii TDI o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 190 KM przy 3800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 3000 obr./min.

Moment obrotowy jest przenoszony na obie osie, a z napędem współpracuje siedmiobiegowa przekładnia S-tronic.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Tomasz Korniejew

190 konny silnik Diesla stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla opisywanego auta. Charakteryzuje się dużą elastycznością, kulturalną i cichą (w każdym zakresie obrotów) pracą, a także wystarczającą dynamiką. Według danych producenta opisywane A5 Sportback rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,2 s i może pojechać z maksymalna prędkością 235 km/h. W praktyce, bez względu na to, który tryb pracy układu napędowego wybierze kierowca – czy Dynamic, czy Comfort (w sumie do wyboru jest kilka w tym Auto, ekologiczny i Individual) auto z dziarsko nabiera prędkości nawet, gdy chcemy zwiększyć prędkość jadąc szybko po autostradzie. Niestety, zdarza się, że zabawę psuje zwłoka w reakcji na gaz przekładni S-tronic. Skrzynia wykazuje irytujące opóźnienie zarówno podczas ruszania, jak i podczas wymuszania redukcji przełożeń poprzez funkcję kick down.

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG


Testowany egzemplarz został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie o regulowanej twardości tłumienia. Dzięki temu jazda po nierównościach nawet na tak dużych obręczach i oponach grubości kartki papieru nie skutkowała dyskomfortem.

Kierowca „Sportbacka” z pewnością doceni progresywny układ kierowniczy, który z chirurgiczną wręcz precyzją dostarcza niezbędnych informacji prowadzącemu. Pięciodrzwiowe Audi, mimo stosunkowo sporych gabarytów jest zwinne i świetnie „czuje się” na krętych odcinkach dróg prowadząc się stabilnie i bez nerwowości „połykając” ciasne zakręty.

A to wszystko przy bardzo umiarkowanym zużyciu paliwa. Podczas jazdy w trasie, drogami lokalnymi, średnie zużycie paliwa wyniosło 4,6 l na 100 km.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro - podsumowanie

Zastanawiając się nad zaletami dwóch dostępnych rodzajów nadwozia w Audi A5, nam bardziej przypadł do gustu Sportback. Jest dużo wygodniejszy w codziennej eksploatacji niż odmiana coupe, a ponadto doskonale wygląda.

Choć opisywane A5 jest autem pięciodrzwiowym nie jest aż tak funkcjonalne jak np. A4. Ma dużo mniej miejsca na tylnej kanapie, choć na możliwości przewozu bagażu nikt nie powinien narzekać. Oprócz niebanalnego stylu, testowane Audi „kupiło nas” doskonałym układem jezdnym, świetnym wyważeniem i wręcz idealnym układem kierowniczym. Przy tych zaletach łatwo wybaczyliśmy zwłokę w reakcji na gaz skrzyni S-tronic.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Tomasz Korniejew

Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro – dane techniczne

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA