REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Zmodernizowane Audi A5 Sportback zniewala pięknie zaprojektowanym nadwoziem. Ale, czy jeździ równie dobrze, jak wygląda? W naszym teście egzemplarz z napędem na obie osie i siedmiobiegową skrzynią S-tronic, napędzany przez 190 konny silnik Diesla.

Trudno przejść obok niego obojętnie. Mierzące 473,3 cm nadwozie nowego Audi A5 Sportback prezentuje się obłędnie. To m.in. zasługa świetnych proporcji. Nowe A5 w wersji pięciodrzwiowej jest dłuższe od poprzednika o 2,1 cm, jest węższe o 1,1 cm, niższe o 0,5 cm i ma zwiększony o 1,4 cm rozstaw osi. Dodające wyglądowi Audi pikanterii dziewiętnastocalowe obręcze kół to element wyposażenia dodatkowego.

REKLAMA

Paradoksalnie, według wielu opinii (w tym naszej), pięciodrzwiowa wersja A5 prezentuje się lepiej niż odmiana coupe. Bez wątpienia jest też bardziej funkcjonalna.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro - wnętrze

REKLAMA

Dostępu do przedziału pasażerskiego nowego Audi A5 Sportback strzegą drzwi bez ramek. Wsiadanie do i wysiadanie z wnętrza jest dużo wygodniejsze niż w przypadku zajmowania miejsca w kabinie wersji coupe. Nie oznacza to jednak, że A5 Sportback jest tak funkcjonalne, jak np. model A4. Zdecydowaną różnicę między tymi dwoma modelami widać w tylnej części kabiny. Tylne drzwi w A5 otwierają się na mniejszą szerokość. Sam otwór drzwiowy nie jest zbyt duży, a ponadto jest tam wyraźnie mniej miejsca niż w A4. Uwaga dotyczy zwłaszcza przestrzeni nad głowami siedzących tam pasażerów, bo na brak miejsca na kolana osoby o wzroście około 180 cm nie powinny narzekać.

Oszczędny w formie design kokpitu doskonale współgra ze stylizacją nadwozia. Dobre wrażenie potęgują wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz jakość montażu. Tym większym zaskoczeniem były dla nas poskrzypywania dochodzące z górnej części deski rozdzielczej podczas jazdy po nierównościach. Ale jest to najprawdopodobniej cecha konkretnego egzemplarza, a nie każdego modelu A5 Sportback.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz został wyposażony w robiący wrażenie kolorowy wyświetlacz zegarów – Audi Virtual Cockpit o przekątnej 12,2 cala (koszt 1220 zł) oraz szereg dodatków wspomagających kierowcę, w tym doskonale działający aktywny tempomat, czy system ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym Pre sense.

Obsługa rozbudowanego systemu pokładowego Audi nie sprawia kłopotów. Po chwili zapoznania okazuje się, że całość działa intuicyjnie, a kluczowe funkcje – jak np. ściszanie radia, ustawienia nawiewów, czy klimatyzacji da się obsłużyć stosownymi pokrętłami i przyciskami umieszczonymi „pod ręką”.

Nie można narzekać na możliwości przewozowe opisywanego pojazdu. Bagażnik ma pojemność 480 l i da się go łatwo powiększyć rozkładając oparcia tylnej kanapy. Załadunek ułatwia wysoko unoszona pokrywa.

Zobacz też: Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza pracuje czterocylindrowy silnik wysokoprężny z serii TDI o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 190 KM przy 3800 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy aż 400 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 3000 obr./min.

Moment obrotowy jest przenoszony na obie osie, a z napędem współpracuje siedmiobiegowa przekładnia S-tronic.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Tomasz Korniejew

190 konny silnik Diesla stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla opisywanego auta. Charakteryzuje się dużą elastycznością, kulturalną i cichą (w każdym zakresie obrotów) pracą, a także wystarczającą dynamiką. Według danych producenta opisywane A5 Sportback rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,2 s i może pojechać z maksymalna prędkością 235 km/h. W praktyce, bez względu na to, który tryb pracy układu napędowego wybierze kierowca – czy Dynamic, czy Comfort (w sumie do wyboru jest kilka w tym Auto, ekologiczny i Individual) auto z dziarsko nabiera prędkości nawet, gdy chcemy zwiększyć prędkość jadąc szybko po autostradzie. Niestety, zdarza się, że zabawę psuje zwłoka w reakcji na gaz przekładni S-tronic. Skrzynia wykazuje irytujące opóźnienie zarówno podczas ruszania, jak i podczas wymuszania redukcji przełożeń poprzez funkcję kick down.

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG


Testowany egzemplarz został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie o regulowanej twardości tłumienia. Dzięki temu jazda po nierównościach nawet na tak dużych obręczach i oponach grubości kartki papieru nie skutkowała dyskomfortem.

Kierowca „Sportbacka” z pewnością doceni progresywny układ kierowniczy, który z chirurgiczną wręcz precyzją dostarcza niezbędnych informacji prowadzącemu. Pięciodrzwiowe Audi, mimo stosunkowo sporych gabarytów jest zwinne i świetnie „czuje się” na krętych odcinkach dróg prowadząc się stabilnie i bez nerwowości „połykając” ciasne zakręty.

A to wszystko przy bardzo umiarkowanym zużyciu paliwa. Podczas jazdy w trasie, drogami lokalnymi, średnie zużycie paliwa wyniosło 4,6 l na 100 km.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro - podsumowanie

Zastanawiając się nad zaletami dwóch dostępnych rodzajów nadwozia w Audi A5, nam bardziej przypadł do gustu Sportback. Jest dużo wygodniejszy w codziennej eksploatacji niż odmiana coupe, a ponadto doskonale wygląda.

Choć opisywane A5 jest autem pięciodrzwiowym nie jest aż tak funkcjonalne jak np. A4. Ma dużo mniej miejsca na tylnej kanapie, choć na możliwości przewozu bagażu nikt nie powinien narzekać. Oprócz niebanalnego stylu, testowane Audi „kupiło nas” doskonałym układem jezdnym, świetnym wyważeniem i wręcz idealnym układem kierowniczym. Przy tych zaletach łatwo wybaczyliśmy zwłokę w reakcji na gaz skrzyni S-tronic.

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro

Tomasz Korniejew

Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro – dane techniczne

Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 Sportback 2.0 TDI 190 KM 7 S-tronic Quattro
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA