REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Audi A5 coupe, pod względem wizualnym, tylko nieznacznie różni się od poprzednika. Za konstrukcyjnie dzieli je przepaść. W naszym teście egzemplarz napędzany przez czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 252 KM.

Najnowsze Audi A5 coupe urzeka klasyczną linią ozdobioną dyskretnymi dodatkami. Świetnie rozłożone proporcje pomiędzy długością maski, drzwi i pokrywą bagażnika sprawiają, że A5 Coupe jest jednym z najpiękniejszych samochodów dostępnych obecnie na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

W stosunku do poprzednika zredukowano o około 60 kg masę pojazdu, wydłużono o 4,7 cm nadwozie i o 1,3 cm rozstaw osi. Ponadto, według informacji producenta, zwiększono aż o 40% sztywność skrętną karoserii, a także zredukowano współczynnik oporu powietrza do wartości Cx=0,25.

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro – wnętrze

Aby zasiąść za kierownicą nowego A5 trzeba otworzyć dość długie drzwi. Żeby nie musieć się „gimnastykować” przy wsiadaniu do środka i wysiadaniu z pojazdu warto podczas parkowania zwrócić uwagę, by zostawić nieco więcej przestrzeni po bokach.

REKLAMA

Poza tym, w przeciwieństwie do większości aut sportowych, wsiadanie do i wysiadanie z A5 nie wymaga większej ekwilibrystyki i można je przyrównać do zajmowania miejsca w klasycznym aucie osobowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorzej mają Ci, którzy zechcą usiąść na tylnej kanapie. Będą musieli się przecisnąć przez dość wąską przestrzeń pomiędzy złożonym oparciem fotela a słupkiem B. Jednak, jak już tego dokonają z pewnością zwrócą uwagę na bardzo wygodny profil kanapy. Na pewno miejsca nie jest tam pod dostatkiem, niemniej jest więcej niż w poprzedniku. Wysocy pasażerowie wciąż mogą narzekać na brak wystarczającej przestrzeni w okolicach kolan.

Za to powodów do narzekań na ciasnotę nie mają pasażerowie przednich foteli.

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew

Poza tym, to czym imponuje Audi A5 to niespotykane nigdzie indziej wykończenie wnętrza – jakość materiałów, dokładność spasowania i zestawienie poszczególnych tworzyw. A ponadto, minimalistyczny w formie design okraszony imponującymi wyświetlaczami ( np. wyświetlacz „zegarów” ma przekątną 12,3 cala).

Obsługa kokpitu wymaga oswojenia, ale po krótkiej chwili użytkowania okazuje się prosta i intuicyjna.

Standardem w przypadku samochodów segmentu Premium jest rozbudowana lista wyposażenia opcjonalnego, zwłaszcza z zakresu nowoczesnej technologii. Nie inaczej jest w przypadku A5 Coupe. Auto może ułatwić wyjeżdżanie z miejsca parkingowego tyłem ostrzegając o nadjeżdżającym pojeździe. Przydatne, zwłaszcza gdy wyjeżdżamy zza stojącego obok większego pojazdu. Poza tym jest w stanie samo zahamować przed przeszkodą, a nawet po wprowadzeniu celu do nawigacji, sczytać dane z internetu i odpowiednio wcześniej zredukować bieg i obniżyć prędkość, gdy niedaleko przed nami będzie korek. To zasługa sprzężenia danych z rozbudowanym adaptacyjnym tempomatem.

Osoby pragnące wybrać się nowym A5 Cuope na wakacje, nie będą musiały za bardzo ograniczać bagażu. Bagażnik ma pojemność 465 l, co jest wynikiem o 10 l większym niż w poprzedniku.

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

  

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza pracuje czterocylindrowy silnik benzynowy z serii TFSI o pojemności 2l, rozwijający moc maksymalną 252 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm w zakresie od 1600 do 4500 obr./min.

Recenzowany egzemplarz jest wyposażony w stały napęd na obie osie.

Według danych producenta ważące 1575 kg coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,8 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Dalsza część testu Audi A5 coupe na następnej stronie


Jakość prowadzenia Audi jest najwyższej próby. Każdy kierowca, bez wątpienia, doceni pracę układu kierowniczego o zmiennym przełożeniu. Działa tak, że przy niższych prędkościach, np. podczas jazdy w ruchu miejskim, czy podczas parkingowych manewrów, trzeba mniej kręcić kołem kierownicy, by uzyskać maksymalny skręt kół. Z kolei, podczas jazdy po autostradzie, układ kierowniczy działa mniej efektywnie, tzn. trzeba mocniej skręcić kołem kierowniczym, by np. zmienić pas. Takie rozwiązanie sprawdza się rewelacyjnie, a jednoczesna precyzja działania układu daje kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.

Konstrukcja jest świetnie wyważona, a układ zawieszenia (adaptacyjnego) dopracowany w najdrobniejszym szczególe. W efekcie, gdy kierowca ma ochotę na dynamiczną jazdę, wystarczy włączyć tryb Dynamic – układ kierowniczy usztywnia się, podobnie jak zawieszenie, a skrzynia biegów zmienia przełożenia przy wysokich obrotach. Audi w tym trybie uwalnia drzemiący w nim potencjał. Z kolei, w przypadku, gdy wjedziemy na nierówną drogę, zbawienny okaże się tryb Comfort, w którym amortyzatory pochłaniają wszelkie niedoskonałości nawierzchni niezwykle skutecznie, a układ kierowniczy działa z większą lekkością.

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Wzmocnione Audi TT RS - aż 400 KM!

Jednak, bez względu na to, czy przełączymy tryb napędu w Audi na dynamiczny, czy nie, A5 Coupe pozostanie samochodem bardziej luksusowym, komfortowym niż sportowym. W prowadzeniu pojazdu wyczuwa się lekkość konstrukcji, zwinność, duży zapas mocy i momentu obrotowego, które pozwalają błyskawicznie przyspieszyć bez względu na to, czy poruszamy się z prędkością 20, czy 150 km/h, ale kierowcy, którzy będą oczekiwali iście sportowych emocji od prowadzenia 252 konnego A5, powinni skłonić się do zakupu najmocniejszej wersji S.

Opisywane Audi A5 nie porywa rykiem jednostki napędowej i bezkompromisowością. Uwodzi kierowcę jakością prowadzenia, dynamiką przyspieszania, ale serwowanymi w komfortowych warunkach. A te, w przypadku nowego Audi A5 coupe, najlepiej smakują przy akompaniamencie ulubionej muzyki przekazywanej przez świetnie brzmiący zestaw Bang & Olufsen.

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew

Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro – dane techniczne

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA