REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Audi A5 coupe, pod względem wizualnym, tylko nieznacznie różni się od poprzednika. Za konstrukcyjnie dzieli je przepaść. W naszym teście egzemplarz napędzany przez czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 252 KM.

Najnowsze Audi A5 coupe urzeka klasyczną linią ozdobioną dyskretnymi dodatkami. Świetnie rozłożone proporcje pomiędzy długością maski, drzwi i pokrywą bagażnika sprawiają, że A5 Coupe jest jednym z najpiękniejszych samochodów dostępnych obecnie na rynku.

REKLAMA

W stosunku do poprzednika zredukowano o około 60 kg masę pojazdu, wydłużono o 4,7 cm nadwozie i o 1,3 cm rozstaw osi. Ponadto, według informacji producenta, zwiększono aż o 40% sztywność skrętną karoserii, a także zredukowano współczynnik oporu powietrza do wartości Cx=0,25.

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Audi Q2 1.4 150 KM S tronic

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro – wnętrze

REKLAMA

Aby zasiąść za kierownicą nowego A5 trzeba otworzyć dość długie drzwi. Żeby nie musieć się „gimnastykować” przy wsiadaniu do środka i wysiadaniu z pojazdu warto podczas parkowania zwrócić uwagę, by zostawić nieco więcej przestrzeni po bokach.

Poza tym, w przeciwieństwie do większości aut sportowych, wsiadanie do i wysiadanie z A5 nie wymaga większej ekwilibrystyki i można je przyrównać do zajmowania miejsca w klasycznym aucie osobowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorzej mają Ci, którzy zechcą usiąść na tylnej kanapie. Będą musieli się przecisnąć przez dość wąską przestrzeń pomiędzy złożonym oparciem fotela a słupkiem B. Jednak, jak już tego dokonają z pewnością zwrócą uwagę na bardzo wygodny profil kanapy. Na pewno miejsca nie jest tam pod dostatkiem, niemniej jest więcej niż w poprzedniku. Wysocy pasażerowie wciąż mogą narzekać na brak wystarczającej przestrzeni w okolicach kolan.

Za to powodów do narzekań na ciasnotę nie mają pasażerowie przednich foteli.

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew

Poza tym, to czym imponuje Audi A5 to niespotykane nigdzie indziej wykończenie wnętrza – jakość materiałów, dokładność spasowania i zestawienie poszczególnych tworzyw. A ponadto, minimalistyczny w formie design okraszony imponującymi wyświetlaczami ( np. wyświetlacz „zegarów” ma przekątną 12,3 cala).

Obsługa kokpitu wymaga oswojenia, ale po krótkiej chwili użytkowania okazuje się prosta i intuicyjna.

REKLAMA

Standardem w przypadku samochodów segmentu Premium jest rozbudowana lista wyposażenia opcjonalnego, zwłaszcza z zakresu nowoczesnej technologii. Nie inaczej jest w przypadku A5 Coupe. Auto może ułatwić wyjeżdżanie z miejsca parkingowego tyłem ostrzegając o nadjeżdżającym pojeździe. Przydatne, zwłaszcza gdy wyjeżdżamy zza stojącego obok większego pojazdu. Poza tym jest w stanie samo zahamować przed przeszkodą, a nawet po wprowadzeniu celu do nawigacji, sczytać dane z internetu i odpowiednio wcześniej zredukować bieg i obniżyć prędkość, gdy niedaleko przed nami będzie korek. To zasługa sprzężenia danych z rozbudowanym adaptacyjnym tempomatem.

Osoby pragnące wybrać się nowym A5 Cuope na wakacje, nie będą musiały za bardzo ograniczać bagażu. Bagażnik ma pojemność 465 l, co jest wynikiem o 10 l większym niż w poprzedniku.

Zobacz też: Test Audi A4 Allroad Quattro Ultra 2.0 TFSI 252 KM DSG

  

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza pracuje czterocylindrowy silnik benzynowy z serii TFSI o pojemności 2l, rozwijający moc maksymalną 252 KM przy 5000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm w zakresie od 1600 do 4500 obr./min.

Recenzowany egzemplarz jest wyposażony w stały napęd na obie osie.

Według danych producenta ważące 1575 kg coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,8 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Zobacz też: Test Audi A3 Sportback 1.4 TFSI cod 150 KM man.

Dalsza część testu Audi A5 coupe na następnej stronie


Jakość prowadzenia Audi jest najwyższej próby. Każdy kierowca, bez wątpienia, doceni pracę układu kierowniczego o zmiennym przełożeniu. Działa tak, że przy niższych prędkościach, np. podczas jazdy w ruchu miejskim, czy podczas parkingowych manewrów, trzeba mniej kręcić kołem kierownicy, by uzyskać maksymalny skręt kół. Z kolei, podczas jazdy po autostradzie, układ kierowniczy działa mniej efektywnie, tzn. trzeba mocniej skręcić kołem kierowniczym, by np. zmienić pas. Takie rozwiązanie sprawdza się rewelacyjnie, a jednoczesna precyzja działania układu daje kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.

Konstrukcja jest świetnie wyważona, a układ zawieszenia (adaptacyjnego) dopracowany w najdrobniejszym szczególe. W efekcie, gdy kierowca ma ochotę na dynamiczną jazdę, wystarczy włączyć tryb Dynamic – układ kierowniczy usztywnia się, podobnie jak zawieszenie, a skrzynia biegów zmienia przełożenia przy wysokich obrotach. Audi w tym trybie uwalnia drzemiący w nim potencjał. Z kolei, w przypadku, gdy wjedziemy na nierówną drogę, zbawienny okaże się tryb Comfort, w którym amortyzatory pochłaniają wszelkie niedoskonałości nawierzchni niezwykle skutecznie, a układ kierowniczy działa z większą lekkością.

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Wzmocnione Audi TT RS - aż 400 KM!

Jednak, bez względu na to, czy przełączymy tryb napędu w Audi na dynamiczny, czy nie, A5 Coupe pozostanie samochodem bardziej luksusowym, komfortowym niż sportowym. W prowadzeniu pojazdu wyczuwa się lekkość konstrukcji, zwinność, duży zapas mocy i momentu obrotowego, które pozwalają błyskawicznie przyspieszyć bez względu na to, czy poruszamy się z prędkością 20, czy 150 km/h, ale kierowcy, którzy będą oczekiwali iście sportowych emocji od prowadzenia 252 konnego A5, powinni skłonić się do zakupu najmocniejszej wersji S.

Opisywane Audi A5 nie porywa rykiem jednostki napędowej i bezkompromisowością. Uwodzi kierowcę jakością prowadzenia, dynamiką przyspieszania, ale serwowanymi w komfortowych warunkach. A te, w przypadku nowego Audi A5 coupe, najlepiej smakują przy akompaniamencie ulubionej muzyki przekazywanej przez świetnie brzmiący zestaw Bang & Olufsen.

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro

Tomasz Korniejew

Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro – dane techniczne

Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Test Audi A5 coupe 2.0 TFSI 252 KM Quattro
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA