REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Toyota konsekwentnie rozszerza swoje portfolio modeli z napędem hybrydowym. Obecnie najmocniejszą, bo 197 konną wersją popularnego SUV-a - RAV4, jest właśnie odmiana hybrydowa. W teście sprawdziliśmy, jak się sprawuje w codziennym użytkowaniu.

Choć Toyota zdążyła nas przyzwyczaić do tego, że konstruuje modele o kontrowersyjnym wyglądzie, których stylizacja niekoniecznie wzbudza powszechne uznanie, najnowsza RAV4 wyłamuje się z tego trendu.

REKLAMA

REKLAMA

Długie na 460,5 cm, szerokie na 184,5 cm i wysokie na 167,5 cm nadwozie jest proporcjonalne i prezentuje się efektownie. Zwłaszcza w prezentowanym na zdjęciach kolorze (koszt 2900 zł). Nie bez znaczenia dla atrakcyjności wizerunku są nakładki z tworzyw sztucznych na nadkola oraz standardowe dla wersji hybrydowej koła z felgami o średnicy 18 cali. Tak wyposażone auto ma prześwit wysokości 17,7 cm.

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Toyota Auris 1.2 Turbo 116 KM

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT – wnętrze

Przedział pasażerski opisywanej Toyoty jest ponadprzeciętnie przestronny. Zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie siedzi się wygodnie i miejsca jest pod dostatkiem. Pasażerowie podróżujący z tyłu mogą regulować kąt pochylenia oparć, co znacznie uprzyjemnia długie podróże.

REKLAMA

Choć zakres regulacji kolumny kierowniczej jest umiarkowany, większość kierowców bez trudu odnajdzie odpowiednią dla siebie pozycję. Deskę rozdzielczą zaprojektowano odważnie, ale bez uszczerbku dla ergonomii. Całość jest czytelna i łatwa w obsłudze. Standardowym wyposażeniem najbogatszej wersji Prestige są wykończenia górnych partii deski rozdzielczej i bocznych paneli materiałem Soft Velvet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorszej jakości materiały znajdziemy za to w dolnych partiach kokpitu, w których króluje twarde tworzywo.

Widoczny na zdjęciach siedmiocalowy kolorowy dotykowy ekran to element systemu multimedialnego Toyota Touch 2, który jest wyposażeniem standardowym począwszy od wersji Premium.

Bagażnik hybrydowej RAV4 ma pojemność 501 l i jest o 46 litrów mniej pojemny od bagażnika wersji z konwencjonalnym napędem.

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Toyota Prius 1,8 Hybrid (122 KM) E-CVT

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT – napęd/układ jezdny

Recenzowana Toyota RAV4 została wyposażona w układ hybrydowy oraz napęd na obie osie. W przypadku wersji 4x4 w skład układu hybrydowego wchodzi silnik spalinowy (benzynowy o pojemności 2,5l) oraz dwa silniki elektryczne (każdy do napędu osobnej osi). Według danych producenta sumaryczna moc systemu to 197 KM. Hybrydowa Toyota jest autem dynamicznym. Według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Prędkość maksymalna pojazdu została ustalona na 180 km/h.

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Wspólną cechą większości pojazdów hybrydowych jest ponadprzeciętnie cicha praca napędu w warunkach jazdy miejskiej. Nie inaczej jest w tym przypadku. RAV4 sunie niemalże bezszelestnie, dając o sobie znać jedynie w sytuacjach, gdy do akcji włącza się jednostka spalinowa.

Według zapewnień producenta hybrydowy „RAV” jest w stanie pokonać dystans do 40 km z wykorzystaniem jedynie silnika elektrycznego. Najistotniejsze w tym przypadku jest to, że Toyota używa silnika elektrycznego do ruszania z miejsca. Poza tym większość dystansu w korkach (czyli w sytuacjach gdzie straty paliwa są największe) da się przejechać używając tylko napędu elektrycznego.

Ma to odzwierciedlenie w wynikach zużycia paliwa. Wynik na poziomie 6 l na 100 km w gęstym ruchu miejskim nie jest zaskoczeniem dla użytkowników tego japońskiego SUV-a.

Zobacz też: Jak działa zawieszenie KDSS w Toyocie Land Cruiser?

Dalsza część testu Toyoty RAV4 Hybrid na następnej stronie


Dla nas pozytywnym zaskoczeniem podczas jazd Toyotą była praca zawieszenia. Choć hybrydowy SUV jest ciężki (waży 1690 kg) zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności. Jest sprężyste, a nieprzyjemnych odgłosów akustycznych nie stwierdziliśmy nawet po kontakcie z większą niedoskonałością nawierzchni.

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D 143 KM

Choć opisywana RAV4 Hybrid jest samochodem dość dynamicznym, „charakter” układu jezdnego nie zachęca do dynamicznej jazdy. Wszystko za sprawą przekładni E-CVT, która świetnie sprawdza się podczas jazdy z umiarkowaną dynamiką. Za to skutecznie zniechęca do nagłego zwiększania prędkości. Za każdym razem gdy zdecydujemy się zwiększyć prędkość Toyoty poprzez wciśnięcie pedału przyspieszania do końca, silnik „wkręca się” na optymalne obroty, jego dźwięk staje się zbyt donośny, a dopiero po chwili auto zaczyna przyspieszać. Trzeba bardzo chcieć, by korzystać z pełnego potencjału dynamiki drzemiącego w tym aucie.

  1. bardziej, że specyficzna praca układu hybrydowego zachęca do delektowania się ciszą i ciągłych prób uzyskania możliwie najmniejszego zużycia paliwa.

Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Tomasz Korniejew

Podsumowanie

Hybrydowa Toyota RAV4 ma bardzo przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, napęd na obie osie i napęd, który oprócz tego że jest ponadprzeciętnie trwały to jeszcze doskonale sprawdza się w codziennym miejskim użytkowaniu. Choć 197 KM wystarczy do sprawnego napędu sporego SUVa, tryb pracy układu nie zachęca do dynamicznej jazdy. W tym przypadku, oprócz możliwości przewozowych liczy się przede wszystkim komfort jazdy osłodzony niskim zużyciem paliwa.

Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT – dane techniczne

Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Test Toyota RAV-4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA