REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris 1.2 Turbo 116 KM

Toyota Auris 1.2 D-4T
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris po niedawnym faceliftingu otrzymała nowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 D-4T o mocy 116 KM. Jak spisuje się nowa wersja napędowa?

Toyota Auris 1.2 D-4T 116 KM

Toyota Auris wiele razy gościła w naszej redakcji, dzięki czemu dość dobrze ją już poznaliśmy. Testowaliśmy zarówno jej wersje napędzane wolnossącymi silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi motorami Diesla, jak i odmiany z napędem hybrydowym. Toyota wprowadziła jednak pod koniec zeszłego roku Aurisa z nowym, turbodoładowanym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM. Byliśmy niezwykle ciekawi jak spisuje pierwszy, benzynowy silnik Toyoty z ery tzw. downsizingu. W końcu Toyota jako jeden z ostatnich producentów aut zdecydował się na angaż małolitrażowych, benzynowych silników turbo do swoich aut.

REKLAMA

Toyota Auris 1.2 D-4T

Toyota Auris otrzymała niedawno nowy, benzynowy silnik 1.2 D-4T z turbodoładowaniem.

Kamil Fraszkiewicz

Mimo że Toyota kazała dość długo czekać na swój niewielki, turbodoładowany motor, to efekt prac inżynierów rekompensuje to oczekiwanie z nawiązką. Na tle wolnossącego silnika 1.6 Valvematic, który nowy motor zastępuję, jednostka 1.2 D-4T jest znacznie bardziej dynamiczna i elastyczna. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę, zapewnia autu dobre osiągi już od 2-2,5 obr./min, łapiąc drugi, jeszcze głębszy oddech przy 4500 obr./min. Podobać może się zwłaszcza jej wysoka dynamika powyżej 120 km/h. Kiedy większość silników downsizingowych traci wtedy werwę, silnik Toyoty nie odpuszcza i osiąga licznikowe 200 km/h!

Toyota Auris 1.2 D-4T

Lifting Toyoty Auris zdecydowanie poprawił jej wygląd. Auto prezentuje się nowocześnie i bardzo elegancko. Ma świetne proporcje.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Nowy motor kapitalnie też dogaduje się z bezstopniową skrzynia biegów Multidrive S w jaką zaopatrzono prezentowany model Aurisa. Po raz pierwszy mogę z całą stanowczością stwierdzić, że skrzynia bezstopniowa może mieć sens. Kluczem do jej sukcesu jest jednak właśnie silnik z turbo. To dzięki niemu skrzynia nie musi zaciągać silnika do pracy na wysokich obrotach i pozwala na płynne nabieranie prędkości przy wykorzystaniu niskich i średnich obrotów motoru. Ogranicza to zdecydowanie hałas jaki generuje silnik.

Toyota Auris 1.2 D-4T

Wciśnięcie przycisku SPORT wyraźnie ożywia temperament silnika 1.2 D-4T. Bezstopniowa skrzynia biegów Multidrive S świetnie dogaduje się z nowym motorem.

Kamil Fraszkiewicz

Układ napędowy pozbawiony jest też irytującej zwłoki na dodanie gazu przez kierującego (zwłaszcza w trybie SPORT), tak charakterystycznej dla aut wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów. Błyskawicznie bierze się do pracy gdy tylko kierowca wciśnie pedał gazu. Co więcej, nowy silnik 1.2 T nie jest przesadnie paliwożerny. Mimo masy auta sięgającej prawie 1300 kg, motor zadowala się w mieście ok. 8,5 litrami benzyny na 100 km. Przyciśnięty do granic swoich możliwości, pochłonie 10,5-11,0 l/100 km. Na trasie nowy silnik Toyoty jest jeszcze lepszy. Spokojnie można ograniczyć zużycie paliwa do 6,6 l/100 km. Co więcej, przy 140 km/h motor ma tylko 2500 obr./min co pozytywnie wpływa zarówno na hałas generowany przez silnik, jak i na jego spalanie!

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Toyota Auris 1.2 D-4T

Średnie zużycie paliwa nowej Toyoty Auris 1.2 D-4T

Kamil Fraszkiewicz

Trzeba jednak przy tym zaznaczyć, że Auris nie należy do najcichszych pojazdów w klasie. Do wnętrza jego kabiny dociera bowiem wyraźny szum powietrza opływającego auto. Hałas pojawia się już przy 120 km/h. Trochę szkoda, bo frajda z jazdy nowym Aurisem jest zaskakująco duża!

Toyota Auris 1.2 Turbo - prowadzenie

Auris dysponuje za rewelacyjnym zawieszeniem, dzięki któremu świetnie wpisuje się w poszczególne zakręty. Podsterowność pojawia się niezwykle późno, pozwalając kierowcy cieszyć się szybką jazdą ostrych szykanach i winklach. Sztywno zestrojona Toyota bardzo chętnie reaguje na nagłe zmiany kierunku jazdy, dając poczucie stabilności jak w aucie o klasę wyższym. Na dziurawych drogach traci na tym nieznacznie komfort jazdy, ale cieszy fakt, że zawieszenie praktycznie nie wydaje z siebie żadnych nieprzyjemnych dźwięków.

Toyota Auris 1.2 D-4T

Toyota Auris 1.2 D-4T

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy

W parze ze sportowo zestrojonym zawieszeniem, podąża na nowo skalibrowany układ kierowniczy. Nareszcie poprawiono precyzję jego działania i obniżono siłę wspomagania. Teraz koło kierowniczy działa z precyzją godną auta sportowego. Naprawdę, różnica jest ogromna. Osobiście nadal optowałbym jednak za jeszcze wyraźniejszym zmniejszeniem siły wspomagania.

Toyota Auris 1.2 Turbo - wnętrze i wyposażenie

Poza powyższymi zmianami, modernizacja Aurisa zmieniła oczywiście także jego wnętrze. Pojawiły się wyraźnie lepsze materiały wykończeniowe (twardy plastik jest właściwie tylko w okolicach stacyjki i na tunelu środkowym) oraz nowe zegary z umieszczonym w ich środku 4,2” kolorowym ekranem komputera pokładowego. Przebudowana została także centralna konsola, gdzie za szklaną taflą umieszczono duży, zintegrowany wyświetlacz dotykowy i wszystkie elementy jego sterowania. Reakcja na dotyk tego ekranu nie zawsze jest jednak satysfakcjonująca.

Toyota Auris 1.2 D-4T

Toyota Auris 1.2 D-4T - jej mankamentem jest mała ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń.

Kamil Fraszkiewicz

Modernizacja Aurisa nie wpłynęła niestety na jego przestronność. A szkoda, bo pod tym względem Auris nie jest prymusem. O ile na jego przednich siedzeniach siedzi się całkiem wygodnie (siedzisko mogłoby być jednak nieco dłuższe), o tyle w drugim rzędzie siedzeń wysokim pasażerom raczej na pewno będzie brakować miejsca na nogi. Przestrzeni jest tam naprawdę niewiele. Wielkość bagażnika także nie uległa zmianie i nadal dysponuje on rozsądnymi 360-litrami pojemności.

Toyota Auris 1.2 D-4T

Toyota Auris 1.2 D-4T - nowy panel do regulacji temperatury w kabinie

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Toyota Auris z silnikiem 1.2 D-4T nie jest dostępna od najniższej wersji wyposażenia co sprawia, że podstawowa wersja z tym motorem (Premium) kosztuje 73 900 zł. Jej wyposażenie obejmuje już automatyczną klimatyzację (jednostrefową), 6-głośnikowe radio, 7-poduszek powietrznych, skórzane wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni biegów, elektryczne sterowane szyby przednie i lusterka boczne. Do automatycznej skrzyni biegów trzeba dopłacić dodatkowe 5000 zł.

Opinia

Toyota Auris po faceliftingu to znacznie lepsze auto na tle poprzednika. Wyższej jakości materiały wykończeniowe, precyzyjniejszy układ kierowniczy i przede wszystkim bardzo dobry motor 1.2 D-4T. Do tego zaskakująco sprawnie działająca automatyczna skrzynia biegów Multidrive S i doskonałe do dynamicznej jazdy zawieszenie. Szkoda tylko, że zarówno wyciszenie jak i przestronność przedziału pasażerskiego dość wyraźnie odstają od tego, do czego zdążyły nas przyzwyczaić obecne auta kompaktowe. Mimo wszystko, nowy Auris to ciekawa konstrukcja, warta gruntowanego rozważenia.

Toyota Auris 1.2 D-4T - zalety

  • świetnie zestrojone zawieszenie
  • pewne prowadzenie
  • dynamiczny silnik
  • wysoka elastyczność silnika
  • dobrze spisująca się automatyczna przekładania CVT
  • precyzyjny układ kierowniczy
  • bardzo dobre materiały wykończeniowe w kabinie
  • niezłe wyniki spalania

Toyota Auris 1.2 D-4T - wady

  • szum powietrza mocno słyszalny w kabinie powyżej 120 km/h
  • mała ilość miejsca dla pasażerów II rzędu siedzeń
  • bezstopniowa skrzynia biegów lubi trzymać silnik na maksymalnych obrotach w trakcie przyspieszania
  • dotykowy ekran nie zawsze reaguje dobrze na dotyk
  • błyszczący plastik w kabinie jest podatny na zarysowania
  • ograniczona widoczność do tyłu
  • brak podświetlenia wejść USB/AUX

Dane techniczne Toyota Auris 1.2 D-4T 116 KM

Toyota Auris 1.2 D-4T 116 KM hb-5
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 116 KM/5200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów bezstopniowa, 7 symulowanych przełożeń
Pojemność bagażnika (złożone fotele) 360 (600) l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4330 / 1760 / 1475 mm
Rozstaw osi 2600 mm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Zużycie paliwa* 5,9/4,7/5,1 l/100 km
Cena od 73 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    Twój e-PIT 2024. Roczne rozliczenie podatku a ulga lub podatek za samochód. Gdzie wpisać kwotę w elektronicznym druku?

    Rozliczenie roczne w usłudze "Twój e-PIT" jest naprawdę proste. Wystarczy zalogować się na rządowej stronie. Tylko czy można rozliczyć w elektronicznym PIT ulgę rehabilitacyjną za samochód, koszty dojazdy do pracy i podatek od sprzedaży auta? Można. Oto instrukcja.

    REKLAMA

    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Gesty w białych rękawiczkach [video]

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Co oznaczają gesty umundurowanego funkcjonariusz w białych rękawiczkach, który wychodzi na środek skrzyżowania? Zobacz nagranie video!

    Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio traci prawo jazdy w 2024 r.?

    Polskie przepisy przewidują taki środek karny, jak dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Co więcej, w przypadku niektórych przestępstw jest on obligatoryjny. Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio pożegna się z prawem jazdy?

    REKLAMA

    Paliwo HVO100. Czym jest ekologiczny "olej napędowy"?

    W Europie pojawił się właśnie olej napędowy, który tak naprawdę oleju napędowego nie zawiera. A to dopiero połowa informacji. Nowe paliwo ON o oznaczeniu HVO100 ma pochodzenie roślinne i pozwala na obniżenie emisji CO2 aż o 90 proc. Czy można nim tankować każdego diesla?

    Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 30 km/h w mieście. Propozycja nowych przepisów

    Włodarze unijni biorą się za kierowców przekraczających prędkość w mieście. Chcą wprowadzenia przepisów, które pozwolą na odebranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 30 km/h na obszarze zabudowanym. Kiedy pojawią się nowe regulacje?

    REKLAMA