REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris 1.2 Turbo 116 KM

Toyota Auris 1.2 D-4T
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris po niedawnym faceliftingu otrzymała nowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 D-4T o mocy 116 KM. Jak spisuje się nowa wersja napędowa?

Toyota Auris 1.2 D-4T 116 KM

Toyota Auris wiele razy gościła w naszej redakcji, dzięki czemu dość dobrze ją już poznaliśmy. Testowaliśmy zarówno jej wersje napędzane wolnossącymi silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi motorami Diesla, jak i odmiany z napędem hybrydowym. Toyota wprowadziła jednak pod koniec zeszłego roku Aurisa z nowym, turbodoładowanym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM. Byliśmy niezwykle ciekawi jak spisuje pierwszy, benzynowy silnik Toyoty z ery tzw. downsizingu. W końcu Toyota jako jeden z ostatnich producentów aut zdecydował się na angaż małolitrażowych, benzynowych silników turbo do swoich aut.

REKLAMA

Toyota Auris 1.2 D-4T

Toyota Auris otrzymała niedawno nowy, benzynowy silnik 1.2 D-4T z turbodoładowaniem.

Kamil Fraszkiewicz

Mimo że Toyota kazała dość długo czekać na swój niewielki, turbodoładowany motor, to efekt prac inżynierów rekompensuje to oczekiwanie z nawiązką. Na tle wolnossącego silnika 1.6 Valvematic, który nowy motor zastępuję, jednostka 1.2 D-4T jest znacznie bardziej dynamiczna i elastyczna. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę, zapewnia autu dobre osiągi już od 2-2,5 obr./min, łapiąc drugi, jeszcze głębszy oddech przy 4500 obr./min. Podobać może się zwłaszcza jej wysoka dynamika powyżej 120 km/h. Kiedy większość silników downsizingowych traci wtedy werwę, silnik Toyoty nie odpuszcza i osiąga licznikowe 200 km/h!

Toyota Auris 1.2 D-4T

Lifting Toyoty Auris zdecydowanie poprawił jej wygląd. Auto prezentuje się nowocześnie i bardzo elegancko. Ma świetne proporcje.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Nowy motor kapitalnie też dogaduje się z bezstopniową skrzynia biegów Multidrive S w jaką zaopatrzono prezentowany model Aurisa. Po raz pierwszy mogę z całą stanowczością stwierdzić, że skrzynia bezstopniowa może mieć sens. Kluczem do jej sukcesu jest jednak właśnie silnik z turbo. To dzięki niemu skrzynia nie musi zaciągać silnika do pracy na wysokich obrotach i pozwala na płynne nabieranie prędkości przy wykorzystaniu niskich i średnich obrotów motoru. Ogranicza to zdecydowanie hałas jaki generuje silnik.

Toyota Auris 1.2 D-4T

Wciśnięcie przycisku SPORT wyraźnie ożywia temperament silnika 1.2 D-4T. Bezstopniowa skrzynia biegów Multidrive S świetnie dogaduje się z nowym motorem.

Kamil Fraszkiewicz

Układ napędowy pozbawiony jest też irytującej zwłoki na dodanie gazu przez kierującego (zwłaszcza w trybie SPORT), tak charakterystycznej dla aut wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów. Błyskawicznie bierze się do pracy gdy tylko kierowca wciśnie pedał gazu. Co więcej, nowy silnik 1.2 T nie jest przesadnie paliwożerny. Mimo masy auta sięgającej prawie 1300 kg, motor zadowala się w mieście ok. 8,5 litrami benzyny na 100 km. Przyciśnięty do granic swoich możliwości, pochłonie 10,5-11,0 l/100 km. Na trasie nowy silnik Toyoty jest jeszcze lepszy. Spokojnie można ograniczyć zużycie paliwa do 6,6 l/100 km. Co więcej, przy 140 km/h motor ma tylko 2500 obr./min co pozytywnie wpływa zarówno na hałas generowany przez silnik, jak i na jego spalanie!

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Toyota Auris 1.2 D-4T

Średnie zużycie paliwa nowej Toyoty Auris 1.2 D-4T

Kamil Fraszkiewicz

Trzeba jednak przy tym zaznaczyć, że Auris nie należy do najcichszych pojazdów w klasie. Do wnętrza jego kabiny dociera bowiem wyraźny szum powietrza opływającego auto. Hałas pojawia się już przy 120 km/h. Trochę szkoda, bo frajda z jazdy nowym Aurisem jest zaskakująco duża!

Toyota Auris 1.2 Turbo - prowadzenie

Auris dysponuje za rewelacyjnym zawieszeniem, dzięki któremu świetnie wpisuje się w poszczególne zakręty. Podsterowność pojawia się niezwykle późno, pozwalając kierowcy cieszyć się szybką jazdą ostrych szykanach i winklach. Sztywno zestrojona Toyota bardzo chętnie reaguje na nagłe zmiany kierunku jazdy, dając poczucie stabilności jak w aucie o klasę wyższym. Na dziurawych drogach traci na tym nieznacznie komfort jazdy, ale cieszy fakt, że zawieszenie praktycznie nie wydaje z siebie żadnych nieprzyjemnych dźwięków.

Toyota Auris 1.2 D-4T

Toyota Auris 1.2 D-4T

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy

W parze ze sportowo zestrojonym zawieszeniem, podąża na nowo skalibrowany układ kierowniczy. Nareszcie poprawiono precyzję jego działania i obniżono siłę wspomagania. Teraz koło kierowniczy działa z precyzją godną auta sportowego. Naprawdę, różnica jest ogromna. Osobiście nadal optowałbym jednak za jeszcze wyraźniejszym zmniejszeniem siły wspomagania.

Toyota Auris 1.2 Turbo - wnętrze i wyposażenie

Poza powyższymi zmianami, modernizacja Aurisa zmieniła oczywiście także jego wnętrze. Pojawiły się wyraźnie lepsze materiały wykończeniowe (twardy plastik jest właściwie tylko w okolicach stacyjki i na tunelu środkowym) oraz nowe zegary z umieszczonym w ich środku 4,2” kolorowym ekranem komputera pokładowego. Przebudowana została także centralna konsola, gdzie za szklaną taflą umieszczono duży, zintegrowany wyświetlacz dotykowy i wszystkie elementy jego sterowania. Reakcja na dotyk tego ekranu nie zawsze jest jednak satysfakcjonująca.

Toyota Auris 1.2 D-4T

Toyota Auris 1.2 D-4T - jej mankamentem jest mała ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń.

Kamil Fraszkiewicz

Modernizacja Aurisa nie wpłynęła niestety na jego przestronność. A szkoda, bo pod tym względem Auris nie jest prymusem. O ile na jego przednich siedzeniach siedzi się całkiem wygodnie (siedzisko mogłoby być jednak nieco dłuższe), o tyle w drugim rzędzie siedzeń wysokim pasażerom raczej na pewno będzie brakować miejsca na nogi. Przestrzeni jest tam naprawdę niewiele. Wielkość bagażnika także nie uległa zmianie i nadal dysponuje on rozsądnymi 360-litrami pojemności.

Toyota Auris 1.2 D-4T

Toyota Auris 1.2 D-4T - nowy panel do regulacji temperatury w kabinie

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Toyota Auris z silnikiem 1.2 D-4T nie jest dostępna od najniższej wersji wyposażenia co sprawia, że podstawowa wersja z tym motorem (Premium) kosztuje 73 900 zł. Jej wyposażenie obejmuje już automatyczną klimatyzację (jednostrefową), 6-głośnikowe radio, 7-poduszek powietrznych, skórzane wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni biegów, elektryczne sterowane szyby przednie i lusterka boczne. Do automatycznej skrzyni biegów trzeba dopłacić dodatkowe 5000 zł.

Opinia

Toyota Auris po faceliftingu to znacznie lepsze auto na tle poprzednika. Wyższej jakości materiały wykończeniowe, precyzyjniejszy układ kierowniczy i przede wszystkim bardzo dobry motor 1.2 D-4T. Do tego zaskakująco sprawnie działająca automatyczna skrzynia biegów Multidrive S i doskonałe do dynamicznej jazdy zawieszenie. Szkoda tylko, że zarówno wyciszenie jak i przestronność przedziału pasażerskiego dość wyraźnie odstają od tego, do czego zdążyły nas przyzwyczaić obecne auta kompaktowe. Mimo wszystko, nowy Auris to ciekawa konstrukcja, warta gruntowanego rozważenia.

Toyota Auris 1.2 D-4T - zalety

  • świetnie zestrojone zawieszenie
  • pewne prowadzenie
  • dynamiczny silnik
  • wysoka elastyczność silnika
  • dobrze spisująca się automatyczna przekładania CVT
  • precyzyjny układ kierowniczy
  • bardzo dobre materiały wykończeniowe w kabinie
  • niezłe wyniki spalania

Toyota Auris 1.2 D-4T - wady

  • szum powietrza mocno słyszalny w kabinie powyżej 120 km/h
  • mała ilość miejsca dla pasażerów II rzędu siedzeń
  • bezstopniowa skrzynia biegów lubi trzymać silnik na maksymalnych obrotach w trakcie przyspieszania
  • dotykowy ekran nie zawsze reaguje dobrze na dotyk
  • błyszczący plastik w kabinie jest podatny na zarysowania
  • ograniczona widoczność do tyłu
  • brak podświetlenia wejść USB/AUX

Dane techniczne Toyota Auris 1.2 D-4T 116 KM

Toyota Auris 1.2 D-4T 116 KM hb-5
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1197 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 116 KM/5200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów bezstopniowa, 7 symulowanych przełożeń
Pojemność bagażnika (złożone fotele) 360 (600) l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4330 / 1760 / 1475 mm
Rozstaw osi 2600 mm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s
Zużycie paliwa* 5,9/4,7/5,1 l/100 km
Cena od 73 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa!

Odcinkowy pomiar prędkości we Wrocławiu już działa! Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, tym razem został uruchomiony we Wrocławiu.

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o najświeższych statystykach dotyczących wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości.

Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

REKLAMA

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

REKLAMA

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

REKLAMA