Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
![Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMS5pbmZvci/5wbC9wL19maWxlcy8zMjIwMDAvMTRf/dGVzdF9vcGVsX2FzdHJhXzE2X2NkdG/lfMTM2X2ttXzkuanBnIiwidyI6NzcxfQ.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Opel Astra to obok Volkswagena Golfa jedna z ikon segmentu samochodów kompaktowych. Model walczył o pierwszeństwo w klasie, w czasach, w których nie było na rynku niektórych konkurentów z Dalekiego Wschodu. A w momencie, w którym wielu złośliwców powtarzało, że Astra przestanie się liczyć w segmencie aut kompaktowych, producent zaprezentował obecną generację modelu, która zdobyła uznanie nie tylko ekspertów (auto zdobyło prestiżowy tytuł Car of The Year 2016) ale także szerokiej rzeszy klientów.
REKLAMA
![Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMS5pbmZ/vci5wbC9wL19maWxlcy8zMjIwMD/AvMTRfdGVzdF9vcGVsX2FzdHJhX/zE2X2NkdGlfMTM2X2ttXzkuanBnIn0.jpg)
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Bryła nadwozia nowej Astry sprawia wrażenie lekkiej. Dobre noty zbiera zwłaszcza tylna część nadwozia, w której prym wiodą mocne przetłoczenie klapy z dobrze podkreślającymi linię nadwozia lampami.
Od wersji wyposażeniowej Dynamic można dokupić (za 5900 zł) reflektory matrycowe LED, a za 900 zł tylne lampy wykorzystujące technologię LED. Dopłaty 800 zł wymagają także przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia.
Całość prezentuje się dobrze, jest proporcjonalna i wygląda nowocześnie.
![Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMS5pbmZv/ci5wbC9wL19maWxlcy8zMjIwMDAv/MTRfdGVzdF9vcGVsX2FzdHJhXzE2/X2NkdGlfMTM2X2ttXzEyLmpwZyJ9.jpg)
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Zobacz też: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM – wnętrze
Przedział pasażerski Opla Astry jest przestronny. Nawet wysokim osobom nie powinno zabraknąć przestrzeni na tylnej kanapie.
Widoczne na zdjęciach przednie fotele to element pakietu z tapicerką skórzanaą, który kosztuje 5000 zł i zawiera: przednie fotele typu „Sport”, podgrzewane przednie i tylne fotele, podgrzewaną kierownicę, złącza 2xUSB z tyłu konsoli środkowej, hamulec postojowy sterowany elektrycznie, moduł PowerFlex, tylne siedzenia dzielone w proporcji 40/20/40, z podłokietnikiem – składane przyciskiem.
Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, co ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście.
Kokpit ma ładny design, jest przejrzysty, wykonany w górnej części z materiałów wysokiej jakości. W dolnych partiach zastosowano twardy, tańszy plastik, który jednak wygląda dobrze.
Szkoda tylko, że zabrakło konsekwencji w jakości spasowania poszczególnych elementów bo zdarza się, że podczas jazdy po nierównym odcinku drogi z okolic kokpitu dochodzą odgłosy skrzypienia.
![Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMTAuaW5m/b3IucGwvcC9fZmlsZXMvMzIyMDAw/LzE0X3Rlc3Rfb3BlbF9hc3RyYV8x/Nl9jZHRpXzEzNl9rbV8yMi5qcGcifQ.jpg)
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Duży plus dla projektantów, za pozostawienie na konsoli centralnej, panelu sterowania układem klimatyzacji i nawiewem. Część producentów rezygnuje z tego klasycznego rozwiązania przenosząc obsługę klimatyzacji do menu systemów pokładowych, co ogranicza wygodę obsługi.
Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami
Na górze środkowej konsoli zainstalowano kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej ośmiu cali. Jest to element pakietu obejmującego system multimedialny NAVI 900 IntelliLink z nawigacją 3D i łączami Bluetooth® i USB. Pakiet kosztuje 3100 zł (dla bazowej odmiany 5700 zł) i zawiera m.in.: wyświetlacz kolorowy wskaźników kierowcy 4,2” (tylko w wersjach Dynamic i Elite, niedostępny ze skrzynią MA5), antenę typu „płetwa rekina”, 6 głośników Premium, mapy Europy, zintegrowaną funkcję komend głosowych (dla wersji Essentia dodatkowo zawiera: kierownicę pokrytą skórą z przyciskami sterowania, tempomat).
Ekran sprawnie reaguje na dotyk, ale menu systemu pokładowego mogłoby być bardziej intuicyjne.
Bagażnik Opla Astra ma pojemność 370 l i regularny kształt, który ułatwia wykorzystanie.
Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 CDTi
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM – napęd/układ jezdny
Pod maską recenzowanego egzemplarza Opla Astry pracuje wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 136 KM w zakresie od 3500 do 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 2000 do 2250 obr./min.
Według danych producenta ważące 1350 kg auto, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s i może się rozpędzić do 205 km/h.
![Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nOS5pbmZ/vci5wbC9wL19maWxlcy8zMjIwMD/AvMTRfdGVzdF9vcGVsX2FzdHJhX/zE2X2NkdGlfMTM2X2ttXzMuanBnIn0.jpg)
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Zobacz też: Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM
REKLAMA
136 konna jednostka napędowa pracuje cicho i wykazuje skokowy wzrost dynamiki od około 1500 obr./min. Poniżej jest wyraźnie ospała. Silnik „wkręcony” na obroty wyższe niż 4 tys. obr./min. staje się także zbyt słyszalny, dlatego dobrze że auto wykazuje satysfakcjonującą dynamikę w niższych zakresach obrotów.
Prowadzący może skorzystać z dostępnego trybu Sport, który wyostrza reakcję na pedał przyspieszania. Korzystanie z niego zwiększa zużycie paliwa, ale jest odpowiedzią na zapotrzebowanie tych kierowców, dla których sposób pracy układu napędowego w normalnym trybie jest zbyt ospały.
Zawieszenie zestrojono dość sztywno. Ma to swoje konsekwencje podczas jazdy po nierównej drodze (uszczerbek w komforcie), ale z drugiej strony sprawia, że Astrze nie straszna jest jazda po krętych odcinkach. Z układem zawieszenia dobrze współgra układ kierowniczy.
Podczas eksploatacji pojazdu w warunkach miejskich cieszy niskie zużycie paliwa. Na dłuższym miejskim odcinku 136 konny Opel zużywał 6,6 l paliwa na 100 km. Z kolei użytkując auto na krótkich miejskich odcinkach „spalanie” rosło do 7 l na 100 km.
![Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nOS5pbmZ/vci5wbC9wL19maWxlcy8zMjIwMD/AvMTRfdGVzdF9vcGVsX2FzdHJhX/zE2X2NkdGlfMTM2X2ttLmpwZyJ9.jpg)
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM - podsumowanie
Nowy Opel Astra z wysokoprężnym silnikiem o mocy 136 KM przekonuje do siebie wystarczającą dynamiką jazdy, niskim zużyciem paliwa, przestronnym wnętrzem i wysokim komfortem. Pozytywnie zaskakuje również ceną. Najtańsza odmiana dostępna z tym silnikiem kosztuje ok. 80 tys. zł. Z kolei najbogatsza Elite – 88 800 zł.
![Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMS5pbmZv/ci5wbC9wL19maWxlcy8zMjIwMDAv/MTRfdGVzdF9vcGVsX2FzdHJhXzE2/X2NkdGlfMTM2X2ttXzEwLmpwZyJ9.jpg)
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM – dane techniczne
![](https://g1.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_10.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_2.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_3.jpg)
![](https://g1.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_8.jpg)
![](https://g1.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_12.jpg)
![](https://g10.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_13.jpg)
![](https://g2.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_21.jpg)
![](https://g10.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_22.jpg)
![](https://g1.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_14.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_17.jpg)
![](https://g10.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_16.jpg)
![](https://g2.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km_25.jpg)
![](https://g9.infor.pl/p/_files/322000/14_test_opel_astra_16_cdti_136_km.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.