REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra to jeden z najwytrawniejszych graczy w segmencie samochodów kompaktowych. Sprawdziliśmy, jak jeździ odwieczny rywal Golfa wyposażony w wysokoprężny silnik o pojemności 1,6l, osiągający moc maksymalną 136 KM.

Opel Astra to obok Volkswagena Golfa jedna z ikon segmentu samochodów kompaktowych. Model walczył o pierwszeństwo w klasie, w czasach, w których nie było na rynku niektórych konkurentów z Dalekiego Wschodu. A w momencie, w którym wielu złośliwców powtarzało, że Astra przestanie się liczyć w segmencie aut kompaktowych, producent zaprezentował obecną generację modelu, która zdobyła uznanie nie tylko ekspertów (auto zdobyło prestiżowy tytuł Car of The Year 2016) ale także szerokiej rzeszy klientów.

REKLAMA

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Bryła nadwozia nowej Astry sprawia wrażenie lekkiej. Dobre noty zbiera zwłaszcza tylna część nadwozia, w której prym wiodą mocne przetłoczenie klapy z dobrze podkreślającymi linię nadwozia lampami.

Od wersji wyposażeniowej Dynamic można dokupić (za 5900 zł) reflektory matrycowe LED, a za 900 zł tylne lampy wykorzystujące technologię LED. Dopłaty 800 zł wymagają także przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia.

Całość prezentuje się dobrze, jest proporcjonalna i wygląda nowocześnie.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM – wnętrze

Przedział pasażerski Opla Astry jest przestronny. Nawet wysokim osobom nie powinno zabraknąć przestrzeni na tylnej kanapie.

Widoczne na zdjęciach przednie fotele to element pakietu z tapicerką skórzanaą, który kosztuje 5000 zł i zawiera: przednie fotele typu „Sport”, podgrzewane przednie i tylne fotele, podgrzewaną kierownicę, złącza 2xUSB z tyłu konsoli środkowej, hamulec postojowy sterowany elektrycznie, moduł PowerFlex, tylne siedzenia dzielone w proporcji 40/20/40, z podłokietnikiem – składane przyciskiem.

Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, co ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście.

Kokpit ma ładny design, jest przejrzysty, wykonany w górnej części z materiałów wysokiej jakości. W dolnych partiach zastosowano twardy, tańszy plastik, który jednak wygląda dobrze.

Szkoda tylko, że zabrakło konsekwencji w jakości spasowania poszczególnych elementów bo zdarza się, że podczas jazdy po nierównym odcinku drogi z okolic kokpitu dochodzą odgłosy skrzypienia.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Duży plus dla projektantów, za pozostawienie na konsoli centralnej, panelu sterowania układem klimatyzacji i nawiewem. Część producentów rezygnuje z tego klasycznego rozwiązania przenosząc obsługę klimatyzacji do menu systemów pokładowych, co ogranicza wygodę obsługi.

Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami

Na górze środkowej konsoli zainstalowano kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej ośmiu cali. Jest to element pakietu obejmującego system multimedialny NAVI 900 IntelliLink z nawigacją 3D i łączami Bluetooth® i USB. Pakiet kosztuje 3100 zł (dla bazowej odmiany 5700 zł) i zawiera m.in.: wyświetlacz kolorowy wskaźników kierowcy 4,2” (tylko w wersjach Dynamic i Elite, niedostępny ze skrzynią MA5), antenę typu „płetwa rekina”, 6 głośników Premium, mapy Europy, zintegrowaną funkcję komend głosowych (dla wersji Essentia dodatkowo zawiera: kierownicę pokrytą skórą z przyciskami sterowania, tempomat).

Ekran sprawnie reaguje na dotyk, ale menu systemu pokładowego mogłoby być bardziej intuicyjne.

Bagażnik Opla Astra ma pojemność 370 l i regularny kształt, który ułatwia wykorzystanie.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 CDTi

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza Opla Astry pracuje wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 136 KM w zakresie od 3500 do 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 2000 do 2250 obr./min.

Według danych producenta ważące 1350 kg auto, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s i może się rozpędzić do 205 km/h.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

REKLAMA

136 konna jednostka napędowa pracuje cicho i wykazuje skokowy wzrost dynamiki od około 1500 obr./min. Poniżej jest wyraźnie ospała. Silnik „wkręcony” na obroty wyższe niż 4 tys. obr./min. staje się także zbyt słyszalny, dlatego dobrze że auto wykazuje satysfakcjonującą dynamikę w niższych zakresach obrotów.

Prowadzący może skorzystać z dostępnego trybu Sport, który wyostrza reakcję na pedał przyspieszania. Korzystanie z niego zwiększa zużycie paliwa, ale jest odpowiedzią na zapotrzebowanie tych kierowców, dla których sposób pracy układu napędowego w normalnym trybie jest zbyt ospały.


Zawieszenie zestrojono dość sztywno. Ma to swoje konsekwencje podczas jazdy po nierównej drodze (uszczerbek w komforcie), ale z drugiej strony sprawia, że Astrze nie straszna jest jazda po krętych odcinkach. Z układem zawieszenia dobrze współgra układ kierowniczy.

Podczas eksploatacji pojazdu w warunkach miejskich cieszy niskie zużycie paliwa. Na dłuższym miejskim odcinku 136 konny Opel zużywał 6,6 l paliwa na 100 km. Z kolei użytkując auto na krótkich miejskich odcinkach „spalanie” rosło do 7 l na 100 km.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM - podsumowanie

Nowy Opel Astra z wysokoprężnym silnikiem o mocy 136 KM przekonuje do siebie wystarczającą dynamiką jazdy, niskim zużyciem paliwa, przestronnym wnętrzem i wysokim komfortem. Pozytywnie zaskakuje również ceną. Najtańsza odmiana dostępna z tym silnikiem kosztuje ok. 80 tys. zł. Z kolei najbogatsza Elite – 88 800 zł.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM – dane techniczne

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA