REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra to jeden z najwytrawniejszych graczy w segmencie samochodów kompaktowych. Sprawdziliśmy, jak jeździ odwieczny rywal Golfa wyposażony w wysokoprężny silnik o pojemności 1,6l, osiągający moc maksymalną 136 KM.

Opel Astra to obok Volkswagena Golfa jedna z ikon segmentu samochodów kompaktowych. Model walczył o pierwszeństwo w klasie, w czasach, w których nie było na rynku niektórych konkurentów z Dalekiego Wschodu. A w momencie, w którym wielu złośliwców powtarzało, że Astra przestanie się liczyć w segmencie aut kompaktowych, producent zaprezentował obecną generację modelu, która zdobyła uznanie nie tylko ekspertów (auto zdobyło prestiżowy tytuł Car of The Year 2016) ale także szerokiej rzeszy klientów.

REKLAMA

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Bryła nadwozia nowej Astry sprawia wrażenie lekkiej. Dobre noty zbiera zwłaszcza tylna część nadwozia, w której prym wiodą mocne przetłoczenie klapy z dobrze podkreślającymi linię nadwozia lampami.

Od wersji wyposażeniowej Dynamic można dokupić (za 5900 zł) reflektory matrycowe LED, a za 900 zł tylne lampy wykorzystujące technologię LED. Dopłaty 800 zł wymagają także przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia.

Całość prezentuje się dobrze, jest proporcjonalna i wygląda nowocześnie.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 KM 4x4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM – wnętrze

Przedział pasażerski Opla Astry jest przestronny. Nawet wysokim osobom nie powinno zabraknąć przestrzeni na tylnej kanapie.

Widoczne na zdjęciach przednie fotele to element pakietu z tapicerką skórzanaą, który kosztuje 5000 zł i zawiera: przednie fotele typu „Sport”, podgrzewane przednie i tylne fotele, podgrzewaną kierownicę, złącza 2xUSB z tyłu konsoli środkowej, hamulec postojowy sterowany elektrycznie, moduł PowerFlex, tylne siedzenia dzielone w proporcji 40/20/40, z podłokietnikiem – składane przyciskiem.

Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, co ułatwia znalezienie optymalnej pozycji osobom o różnym wzroście.

Kokpit ma ładny design, jest przejrzysty, wykonany w górnej części z materiałów wysokiej jakości. W dolnych partiach zastosowano twardy, tańszy plastik, który jednak wygląda dobrze.

Szkoda tylko, że zabrakło konsekwencji w jakości spasowania poszczególnych elementów bo zdarza się, że podczas jazdy po nierównym odcinku drogi z okolic kokpitu dochodzą odgłosy skrzypienia.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Duży plus dla projektantów, za pozostawienie na konsoli centralnej, panelu sterowania układem klimatyzacji i nawiewem. Część producentów rezygnuje z tego klasycznego rozwiązania przenosząc obsługę klimatyzacji do menu systemów pokładowych, co ogranicza wygodę obsługi.

Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami

Na górze środkowej konsoli zainstalowano kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej ośmiu cali. Jest to element pakietu obejmującego system multimedialny NAVI 900 IntelliLink z nawigacją 3D i łączami Bluetooth® i USB. Pakiet kosztuje 3100 zł (dla bazowej odmiany 5700 zł) i zawiera m.in.: wyświetlacz kolorowy wskaźników kierowcy 4,2” (tylko w wersjach Dynamic i Elite, niedostępny ze skrzynią MA5), antenę typu „płetwa rekina”, 6 głośników Premium, mapy Europy, zintegrowaną funkcję komend głosowych (dla wersji Essentia dodatkowo zawiera: kierownicę pokrytą skórą z przyciskami sterowania, tempomat).

Ekran sprawnie reaguje na dotyk, ale menu systemu pokładowego mogłoby być bardziej intuicyjne.

Bagażnik Opla Astra ma pojemność 370 l i regularny kształt, który ułatwia wykorzystanie.

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 CDTi

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza Opla Astry pracuje wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 136 KM w zakresie od 3500 do 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 2000 do 2250 obr./min.

Według danych producenta ważące 1350 kg auto, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s i może się rozpędzić do 205 km/h.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Opel Adam Rocks 1.0/115 KM

REKLAMA

136 konna jednostka napędowa pracuje cicho i wykazuje skokowy wzrost dynamiki od około 1500 obr./min. Poniżej jest wyraźnie ospała. Silnik „wkręcony” na obroty wyższe niż 4 tys. obr./min. staje się także zbyt słyszalny, dlatego dobrze że auto wykazuje satysfakcjonującą dynamikę w niższych zakresach obrotów.

Prowadzący może skorzystać z dostępnego trybu Sport, który wyostrza reakcję na pedał przyspieszania. Korzystanie z niego zwiększa zużycie paliwa, ale jest odpowiedzią na zapotrzebowanie tych kierowców, dla których sposób pracy układu napędowego w normalnym trybie jest zbyt ospały.


Zawieszenie zestrojono dość sztywno. Ma to swoje konsekwencje podczas jazdy po nierównej drodze (uszczerbek w komforcie), ale z drugiej strony sprawia, że Astrze nie straszna jest jazda po krętych odcinkach. Z układem zawieszenia dobrze współgra układ kierowniczy.

Podczas eksploatacji pojazdu w warunkach miejskich cieszy niskie zużycie paliwa. Na dłuższym miejskim odcinku 136 konny Opel zużywał 6,6 l paliwa na 100 km. Z kolei użytkując auto na krótkich miejskich odcinkach „spalanie” rosło do 7 l na 100 km.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM - ogromny progres!

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM - podsumowanie

Nowy Opel Astra z wysokoprężnym silnikiem o mocy 136 KM przekonuje do siebie wystarczającą dynamiką jazdy, niskim zużyciem paliwa, przestronnym wnętrzem i wysokim komfortem. Pozytywnie zaskakuje również ceną. Najtańsza odmiana dostępna z tym silnikiem kosztuje ok. 80 tys. zł. Z kolei najbogatsza Elite – 88 800 zł.

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM

Tomasz Korniejew

Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM – dane techniczne

Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Test Opel Astra 1.6 CDTi 136 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA