REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008, zdobywca tytułu Car Of The Year 2017, przyciąga wzrok nietuzinkowym kształtem karoserii. Niebanalne formy są widoczne także po zajęciu miejsca za kierownicą. Ale czy są funkcjonalne? Sprawdziliśmy, jak jeździ kontrowersyjny Peugeot z turbodoładowanym silnikiem o mocy 165 KM.

Niebanalny. To słowo najlepiej określa najnowszą generację Peugeota 3008. Model skrajnie różni się od swojego poprzednika, którego również wyróżniała nietuzinkowa stylizacja nadwozia, jednak w odróżnieniu od aktualnego, nie był zazwyczaj doceniany za design.

REKLAMA

Długość nadwozia Peugeota 3008 wynosi 444,7 cm, szerokość 184,1 cm, a wysokość 162,4 cm. Odnosząc te wymiary do innych modeli da się zauważyć, że auto jest 8,4 cm dłuższe od Seata Ateca, ale o 7,9 cm krótsze od Forda Kugi oraz o 10,8 cm krótsze od Mazdy CX-5. Szerokość wszystkich wspomnianych pojazdów jest zbliżona. Za to znaczące różnice widać w wysokości. 3008 jest co prawda o 0,1 cm niższy od Ateci, ale już o 4,6 cm niższy od Mazdy CX-5, oraz o 5,6 cm niższy od Forda Kugi. Przy czym prześwit Peugeota wynosi 21,9 cm (dla porównania w CX-5 prześwit wynosi 21 cm, a w Fordzie Kuga 19,7 cm).

Można zatem wydedukować, że zdobywca tytułu Car Of The Year 2017 ma stosunkowo niski przedział pasażerski. Czy tak jest w rzeczywistości?

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Wspomniane wymiary mają swoje konsekwencje, które widać np. w otworach drzwiowych. Zasiadając za kierownicą zdarzało nam się zahaczyć fryzurą o górną uszczelkę. Z kolei tylny otwór drzwiowy jest stosunkowo niewielki (chodzi bardziej o szerokość). Ale po zajęciu miejsca w przedniej części kabiny nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni zarówno na nogi, jak i nad głową. Z drugiej strony, na tylnej kanapie, choć siedzi się tam bardzo wygodnie, to jednak przestrzeń na nogi jest ograniczona. Wysocy pasażerowie mogą także narzekać na zbyt mało miejsca nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Kokpit nowego 3008 ma bardzo interesujący design. Jest uporządkowany i zaprojektowany według zasad zapoczątkowanych w modelu 208 – z małą kierownicą i widocznymi nad jej wieńcem „zegarami”. W każdej wersji wyposażeniowej zastosowano kolorowy wyświetlacz „zegarów”. Kierowca ma m.in. możliwość skorzystania z jednego z kilku profili, które zmieniają grafiki oraz informacje wyświetlane na ekranie.

W zależności od wersji wyposażenia, kokpit Peugeota może zostać wykończony różnymi materiałami. Widoczne na zdjęciach wykończenie tkaniną to standard wersji Allure, niedostępne dla innych poziomów wyposażenia.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Jakość tworzyw użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego nie budzi zastrzeżeń. Centralny wyświetlacz dotykowy (przekątna 8 cali) umieszczony na górze środkowej konsoli to wyposażenie standardowe począwszy od wersji Active (jedna ponad bazową).

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Niestety, system pokładowy obsługuje się poprzez ekran. Na przykład, żeby ustawić kierunek nawiewu, siłę nawiewu, czy temperaturę powietrza, trzeba zagłębić się w menu wyświetlane na ekranie. Dobrze, że konstruktorzy zdecydowali się na zainstalowanie na konsoli centralnej przycisków wywołujących konkretne menu. I tak, żeby wyświetlić na ekranie funkcje sterujące układem klimatyzacji wystarczy wcisnąć stosowny przycisk. To rozwiązanie nieco ułatwia korzystanie z systemu, ale wciąż jest mniej wygodne niż obsługa poprzez klasyczny panel z pokrętłami. Tym bardziej, że np. żeby dezaktywować czujniki parkowania (a te potrafią piszczeć podczas stania w korku, to przypadłość spotykana w wielu samochodach wyposażonych w czujniki) należy odszukać tę funkcję w menu systemu.

A jakie są opisywanego Peugeota możliwości przewozowe? Według danych producenta, bagażnik ma pojemność 520 l i da się powiększyć do 1482 po rozłożeniu tylnej kanapy. Nieźle.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Peugeota 3008 znalazły się 3 jednostki wysokoprężne (1.6 BlueHDi/120 KM, 2.0 BlueHDi/150 KM oraz 2.0 BlueHDi/180 KM) oraz dwie jednostki benzynowe (1.2 PureTech 130 KM oraz 1.6 THP/165 KM).

Zobacz też: Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez najmocniejszą jednostkę benzynową (standardowo współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią), która osiąga moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr./min. Według danych producenta ważące 1300 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 206 km/h.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

165 konna jednostka napędowa stanowi wystarczająco dynamiczne źródło napędu dla 3008. Auto chętnie nabiera prędkości już od ok. 1200 obr./min i nie traci wigoru nawet, gdy chcemy szybko przyspieszyć poruszając się z dość wysokimi prędkościami. Ma to znaczenie przy wyprzedzaniu.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6


Przedział pasażerski został bardzo dobrze wyciszony. Podczas podróży nie przeszkadza ani odgłos pracy silnika, ani szum opływającego nadwozie powietrza (gdy poruszamy się po autostradzie).

Nie przeszkadza także odgłos pracy zawieszenia, które sprężyście, z oczekiwanym komfortem tłumi wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni. Peugeot zaskakująco dobrze jeździ po zakrętach. Nadwozie nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów, a auto zwinnie pokonuje kręte odcinki dróg.

Sześciobiegowa automatyczna przekładnia sprawnie redukuje przełożenia i wykazuje odpowiednio szybką reakcję na operowanie przez kierowcę pedałem przyspieszania.

Do pełni szczęścia brakuje w Peugeocie precyzyjniejszego układu kierowniczego.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to z dystansu liczącego około 1500 km (50% w trasie, 50% w mieście) uzyskaliśmy zużycie paliwa na poziomie 7,7 l benzyny na 100 km. To niezły wynik ale należy pamiętać, że 3008 nie jest wyposażony w napęd na obie osie, a jedynie układ Grip Control, który poprzez sterowanie systemem ESP ułatwia przejazd po różnego rodzaju nawierzchniach w różnych warunkach. Trzeba przyznać, że jest to rozwiązanie satysfakcjonujące większość użytkowników tego typu samochodów.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – podsumowanie

Nowy Peugeot 3008 przywodzi na myśl awangardowe konstrukcje francuskiej motoryzacji sprzed kilku dekad. Pomijając drobne niedociągnięcia względem ergonomii, auto przekonuje do siebie nie tylko atrakcyjną stylizacją. Przede wszystkim przestronnym wnętrzem, wysoką jakością wykończenia, dużym komfortem jazdy, a także niezłym wyposażeniem. Choć brak napędu na obie osie będzie z pewnością powodem do narzekań dla wielu malkontentów, nie zmieni to faktu, że przytłaczająca większość nabywców samochodów tego typu nie wybiera wersji z napędem na obie osie, a układ Grip Control w zupełności spełni ich oczekiwania.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – dane techniczne

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    REKLAMA

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    REKLAMA