REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008, zdobywca tytułu Car Of The Year 2017, przyciąga wzrok nietuzinkowym kształtem karoserii. Niebanalne formy są widoczne także po zajęciu miejsca za kierownicą. Ale czy są funkcjonalne? Sprawdziliśmy, jak jeździ kontrowersyjny Peugeot z turbodoładowanym silnikiem o mocy 165 KM.

Niebanalny. To słowo najlepiej określa najnowszą generację Peugeota 3008. Model skrajnie różni się od swojego poprzednika, którego również wyróżniała nietuzinkowa stylizacja nadwozia, jednak w odróżnieniu od aktualnego, nie był zazwyczaj doceniany za design.

REKLAMA

Długość nadwozia Peugeota 3008 wynosi 444,7 cm, szerokość 184,1 cm, a wysokość 162,4 cm. Odnosząc te wymiary do innych modeli da się zauważyć, że auto jest 8,4 cm dłuższe od Seata Ateca, ale o 7,9 cm krótsze od Forda Kugi oraz o 10,8 cm krótsze od Mazdy CX-5. Szerokość wszystkich wspomnianych pojazdów jest zbliżona. Za to znaczące różnice widać w wysokości. 3008 jest co prawda o 0,1 cm niższy od Ateci, ale już o 4,6 cm niższy od Mazdy CX-5, oraz o 5,6 cm niższy od Forda Kugi. Przy czym prześwit Peugeota wynosi 21,9 cm (dla porównania w CX-5 prześwit wynosi 21 cm, a w Fordzie Kuga 19,7 cm).

Można zatem wydedukować, że zdobywca tytułu Car Of The Year 2017 ma stosunkowo niski przedział pasażerski. Czy tak jest w rzeczywistości?

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Wspomniane wymiary mają swoje konsekwencje, które widać np. w otworach drzwiowych. Zasiadając za kierownicą zdarzało nam się zahaczyć fryzurą o górną uszczelkę. Z kolei tylny otwór drzwiowy jest stosunkowo niewielki (chodzi bardziej o szerokość). Ale po zajęciu miejsca w przedniej części kabiny nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni zarówno na nogi, jak i nad głową. Z drugiej strony, na tylnej kanapie, choć siedzi się tam bardzo wygodnie, to jednak przestrzeń na nogi jest ograniczona. Wysocy pasażerowie mogą także narzekać na zbyt mało miejsca nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Kokpit nowego 3008 ma bardzo interesujący design. Jest uporządkowany i zaprojektowany według zasad zapoczątkowanych w modelu 208 – z małą kierownicą i widocznymi nad jej wieńcem „zegarami”. W każdej wersji wyposażeniowej zastosowano kolorowy wyświetlacz „zegarów”. Kierowca ma m.in. możliwość skorzystania z jednego z kilku profili, które zmieniają grafiki oraz informacje wyświetlane na ekranie.

W zależności od wersji wyposażenia, kokpit Peugeota może zostać wykończony różnymi materiałami. Widoczne na zdjęciach wykończenie tkaniną to standard wersji Allure, niedostępne dla innych poziomów wyposażenia.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Jakość tworzyw użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego nie budzi zastrzeżeń. Centralny wyświetlacz dotykowy (przekątna 8 cali) umieszczony na górze środkowej konsoli to wyposażenie standardowe począwszy od wersji Active (jedna ponad bazową).

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Niestety, system pokładowy obsługuje się poprzez ekran. Na przykład, żeby ustawić kierunek nawiewu, siłę nawiewu, czy temperaturę powietrza, trzeba zagłębić się w menu wyświetlane na ekranie. Dobrze, że konstruktorzy zdecydowali się na zainstalowanie na konsoli centralnej przycisków wywołujących konkretne menu. I tak, żeby wyświetlić na ekranie funkcje sterujące układem klimatyzacji wystarczy wcisnąć stosowny przycisk. To rozwiązanie nieco ułatwia korzystanie z systemu, ale wciąż jest mniej wygodne niż obsługa poprzez klasyczny panel z pokrętłami. Tym bardziej, że np. żeby dezaktywować czujniki parkowania (a te potrafią piszczeć podczas stania w korku, to przypadłość spotykana w wielu samochodach wyposażonych w czujniki) należy odszukać tę funkcję w menu systemu.

A jakie są opisywanego Peugeota możliwości przewozowe? Według danych producenta, bagażnik ma pojemność 520 l i da się powiększyć do 1482 po rozłożeniu tylnej kanapy. Nieźle.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Peugeota 3008 znalazły się 3 jednostki wysokoprężne (1.6 BlueHDi/120 KM, 2.0 BlueHDi/150 KM oraz 2.0 BlueHDi/180 KM) oraz dwie jednostki benzynowe (1.2 PureTech 130 KM oraz 1.6 THP/165 KM).

Zobacz też: Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez najmocniejszą jednostkę benzynową (standardowo współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią), która osiąga moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr./min. Według danych producenta ważące 1300 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 206 km/h.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

165 konna jednostka napędowa stanowi wystarczająco dynamiczne źródło napędu dla 3008. Auto chętnie nabiera prędkości już od ok. 1200 obr./min i nie traci wigoru nawet, gdy chcemy szybko przyspieszyć poruszając się z dość wysokimi prędkościami. Ma to znaczenie przy wyprzedzaniu.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6


Przedział pasażerski został bardzo dobrze wyciszony. Podczas podróży nie przeszkadza ani odgłos pracy silnika, ani szum opływającego nadwozie powietrza (gdy poruszamy się po autostradzie).

Nie przeszkadza także odgłos pracy zawieszenia, które sprężyście, z oczekiwanym komfortem tłumi wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni. Peugeot zaskakująco dobrze jeździ po zakrętach. Nadwozie nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów, a auto zwinnie pokonuje kręte odcinki dróg.

Sześciobiegowa automatyczna przekładnia sprawnie redukuje przełożenia i wykazuje odpowiednio szybką reakcję na operowanie przez kierowcę pedałem przyspieszania.

Do pełni szczęścia brakuje w Peugeocie precyzyjniejszego układu kierowniczego.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to z dystansu liczącego około 1500 km (50% w trasie, 50% w mieście) uzyskaliśmy zużycie paliwa na poziomie 7,7 l benzyny na 100 km. To niezły wynik ale należy pamiętać, że 3008 nie jest wyposażony w napęd na obie osie, a jedynie układ Grip Control, który poprzez sterowanie systemem ESP ułatwia przejazd po różnego rodzaju nawierzchniach w różnych warunkach. Trzeba przyznać, że jest to rozwiązanie satysfakcjonujące większość użytkowników tego typu samochodów.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – podsumowanie

Nowy Peugeot 3008 przywodzi na myśl awangardowe konstrukcje francuskiej motoryzacji sprzed kilku dekad. Pomijając drobne niedociągnięcia względem ergonomii, auto przekonuje do siebie nie tylko atrakcyjną stylizacją. Przede wszystkim przestronnym wnętrzem, wysoką jakością wykończenia, dużym komfortem jazdy, a także niezłym wyposażeniem. Choć brak napędu na obie osie będzie z pewnością powodem do narzekań dla wielu malkontentów, nie zmieni to faktu, że przytłaczająca większość nabywców samochodów tego typu nie wybiera wersji z napędem na obie osie, a układ Grip Control w zupełności spełni ich oczekiwania.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – dane techniczne

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA