REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008, zdobywca tytułu Car Of The Year 2017, przyciąga wzrok nietuzinkowym kształtem karoserii. Niebanalne formy są widoczne także po zajęciu miejsca za kierownicą. Ale czy są funkcjonalne? Sprawdziliśmy, jak jeździ kontrowersyjny Peugeot z turbodoładowanym silnikiem o mocy 165 KM.

Niebanalny. To słowo najlepiej określa najnowszą generację Peugeota 3008. Model skrajnie różni się od swojego poprzednika, którego również wyróżniała nietuzinkowa stylizacja nadwozia, jednak w odróżnieniu od aktualnego, nie był zazwyczaj doceniany za design.

REKLAMA

REKLAMA

Długość nadwozia Peugeota 3008 wynosi 444,7 cm, szerokość 184,1 cm, a wysokość 162,4 cm. Odnosząc te wymiary do innych modeli da się zauważyć, że auto jest 8,4 cm dłuższe od Seata Ateca, ale o 7,9 cm krótsze od Forda Kugi oraz o 10,8 cm krótsze od Mazdy CX-5. Szerokość wszystkich wspomnianych pojazdów jest zbliżona. Za to znaczące różnice widać w wysokości. 3008 jest co prawda o 0,1 cm niższy od Ateci, ale już o 4,6 cm niższy od Mazdy CX-5, oraz o 5,6 cm niższy od Forda Kugi. Przy czym prześwit Peugeota wynosi 21,9 cm (dla porównania w CX-5 prześwit wynosi 21 cm, a w Fordzie Kuga 19,7 cm).

Można zatem wydedukować, że zdobywca tytułu Car Of The Year 2017 ma stosunkowo niski przedział pasażerski. Czy tak jest w rzeczywistości?

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

REKLAMA

Wspomniane wymiary mają swoje konsekwencje, które widać np. w otworach drzwiowych. Zasiadając za kierownicą zdarzało nam się zahaczyć fryzurą o górną uszczelkę. Z kolei tylny otwór drzwiowy jest stosunkowo niewielki (chodzi bardziej o szerokość). Ale po zajęciu miejsca w przedniej części kabiny nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni zarówno na nogi, jak i nad głową. Z drugiej strony, na tylnej kanapie, choć siedzi się tam bardzo wygodnie, to jednak przestrzeń na nogi jest ograniczona. Wysocy pasażerowie mogą także narzekać na zbyt mało miejsca nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Kokpit nowego 3008 ma bardzo interesujący design. Jest uporządkowany i zaprojektowany według zasad zapoczątkowanych w modelu 208 – z małą kierownicą i widocznymi nad jej wieńcem „zegarami”. W każdej wersji wyposażeniowej zastosowano kolorowy wyświetlacz „zegarów”. Kierowca ma m.in. możliwość skorzystania z jednego z kilku profili, które zmieniają grafiki oraz informacje wyświetlane na ekranie.

W zależności od wersji wyposażenia, kokpit Peugeota może zostać wykończony różnymi materiałami. Widoczne na zdjęciach wykończenie tkaniną to standard wersji Allure, niedostępne dla innych poziomów wyposażenia.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Jakość tworzyw użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego nie budzi zastrzeżeń. Centralny wyświetlacz dotykowy (przekątna 8 cali) umieszczony na górze środkowej konsoli to wyposażenie standardowe począwszy od wersji Active (jedna ponad bazową).

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Niestety, system pokładowy obsługuje się poprzez ekran. Na przykład, żeby ustawić kierunek nawiewu, siłę nawiewu, czy temperaturę powietrza, trzeba zagłębić się w menu wyświetlane na ekranie. Dobrze, że konstruktorzy zdecydowali się na zainstalowanie na konsoli centralnej przycisków wywołujących konkretne menu. I tak, żeby wyświetlić na ekranie funkcje sterujące układem klimatyzacji wystarczy wcisnąć stosowny przycisk. To rozwiązanie nieco ułatwia korzystanie z systemu, ale wciąż jest mniej wygodne niż obsługa poprzez klasyczny panel z pokrętłami. Tym bardziej, że np. żeby dezaktywować czujniki parkowania (a te potrafią piszczeć podczas stania w korku, to przypadłość spotykana w wielu samochodach wyposażonych w czujniki) należy odszukać tę funkcję w menu systemu.

A jakie są opisywanego Peugeota możliwości przewozowe? Według danych producenta, bagażnik ma pojemność 520 l i da się powiększyć do 1482 po rozłożeniu tylnej kanapy. Nieźle.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej Peugeota 3008 znalazły się 3 jednostki wysokoprężne (1.6 BlueHDi/120 KM, 2.0 BlueHDi/150 KM oraz 2.0 BlueHDi/180 KM) oraz dwie jednostki benzynowe (1.2 PureTech 130 KM oraz 1.6 THP/165 KM).

Zobacz też: Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez najmocniejszą jednostkę benzynową (standardowo współpracuje z automatyczną sześciobiegową przekładnią), która osiąga moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr./min. Według danych producenta ważące 1300 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 206 km/h.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

165 konna jednostka napędowa stanowi wystarczająco dynamiczne źródło napędu dla 3008. Auto chętnie nabiera prędkości już od ok. 1200 obr./min i nie traci wigoru nawet, gdy chcemy szybko przyspieszyć poruszając się z dość wysokimi prędkościami. Ma to znaczenie przy wyprzedzaniu.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6


Przedział pasażerski został bardzo dobrze wyciszony. Podczas podróży nie przeszkadza ani odgłos pracy silnika, ani szum opływającego nadwozie powietrza (gdy poruszamy się po autostradzie).

Nie przeszkadza także odgłos pracy zawieszenia, które sprężyście, z oczekiwanym komfortem tłumi wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni. Peugeot zaskakująco dobrze jeździ po zakrętach. Nadwozie nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów, a auto zwinnie pokonuje kręte odcinki dróg.

Sześciobiegowa automatyczna przekładnia sprawnie redukuje przełożenia i wykazuje odpowiednio szybką reakcję na operowanie przez kierowcę pedałem przyspieszania.

Do pełni szczęścia brakuje w Peugeocie precyzyjniejszego układu kierowniczego.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to z dystansu liczącego około 1500 km (50% w trasie, 50% w mieście) uzyskaliśmy zużycie paliwa na poziomie 7,7 l benzyny na 100 km. To niezły wynik ale należy pamiętać, że 3008 nie jest wyposażony w napęd na obie osie, a jedynie układ Grip Control, który poprzez sterowanie systemem ESP ułatwia przejazd po różnego rodzaju nawierzchniach w różnych warunkach. Trzeba przyznać, że jest to rozwiązanie satysfakcjonujące większość użytkowników tego typu samochodów.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – podsumowanie

Nowy Peugeot 3008 przywodzi na myśl awangardowe konstrukcje francuskiej motoryzacji sprzed kilku dekad. Pomijając drobne niedociągnięcia względem ergonomii, auto przekonuje do siebie nie tylko atrakcyjną stylizacją. Przede wszystkim przestronnym wnętrzem, wysoką jakością wykończenia, dużym komfortem jazdy, a także niezłym wyposażeniem. Choć brak napędu na obie osie będzie z pewnością powodem do narzekań dla wielu malkontentów, nie zmieni to faktu, że przytłaczająca większość nabywców samochodów tego typu nie wybiera wersji z napędem na obie osie, a układ Grip Control w zupełności spełni ich oczekiwania.

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Tomasz Korniejew

Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM – dane techniczne

Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA