REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Flagowy okręt w gamie modelowej Peugeota – kompaktowy SUV 5008 zyskuje sympatię ponadprzeciętnie przestronnym wnętrzem i niebanalną stylizacją nadwozia. Sprawdziliśmy, jak jeździ napędzany przez najmocniejszą dostępną jednostkę benzynową o pojemności 1,6 l i mocy 165 KM.

Najnowszy Peugeot 5008 przypomina wyglądem swojego młodszego brata, zdobywcę tytułu Car of The Year – model 3008. Jest jednak od niego sporo większy. Nadwozie 5008 ma długość 464,1 cm, co oznacza, że jest dłuższe od nadwozia 3008 aż o 16 cm. Rozstaw osi najnowszego modelu to 284 cm, a prześwit to 23,6 cm.

REKLAMA

Nietuzinkowa stylizacja francuskiego SUV-a „wpada w oko”, a uwagę przyciągają zarówno odważnie zaprojektowany przedni pas, jak i tył. Zdecydowanie najciekawszymi akcentami designerskimi są światła. Przednie reflektory (na zdjęciu widać opcjonalne LED za 4500 zł) z mocnym wcięciem nadają Peugeotowi groźnego spojrzenia. Z kolei tylne lampy świetnie współgrają z przyciemnioną tylną szybą.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM man.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Peugeota jest przestronny. Na polskim rynku auto standardowo występuje w wersji siedmioosobowej. Dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika, można je również całkowicie wyjąć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Cieszą design kokpitu oraz jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Kokpit został zaprojektowany według konceptu, który zapoczątkował polski projektant Adam Bazydło, czyli zastosowano w nim wygodną, małą kierownicę, a zastaw „zegarów” umieszczono nad nią. W najnowszym 5008 w ich miejscu jest instalowany wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala.

Standardowym wyposażeniem opisywanej wersji Allure jest dodatkowy kolorowy, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Ekran sprawnie reaguje na dotyk, a interfejs systemu pokładowego jest całkiem przejrzysty. Dobrze, że konstruktorzy zdecydowali się pozostawić na konsoli centralnej pokrętło do regulacji głośności zestawu audio, a także pozostawili niektóre przyciski, którymi wywołuje się poszczególne menu. I tak, choć regulacja siły i kierunku nawiewu odbywa się poprzez dotykowy ekran, to menu ustawień wywoływane jest przyciskiem na konsoli centralnej, co ułatwia obsługę.

Peugeot 5008 2017

Peugeot

peugeot

REKLAMA

W drugim rzędzie zastosowano trzy niezależne fotele. Użytkownicy mogą regulować kąt pochylenia ich oparć, a także przesuwać siedziska. Ta druga funkcja jest przydatna, gdy mamy zamiar przewieźć na dwóch dodatkowych fotelach trzeciego rzędu osoby dorosłe. W takim wypadku przesunięcie foteli do przodu umożliwia uzyskanie optymalnej przestrzeni na nogi. Jednak odbędzie się to kosztem przestrzeni na nogi dla pasażerów drugiego rzędu. W efekcie, podczas przewozu kompletu pasażerów, osoby o wzroście przekraczającym 180 cm, siedzące w drugim rzędzie, mogą zahaczać kolanami o oparcia przednich foteli. Za to osoba siedząca na środkowym siedzeniu będzie dysponowała wystarczającym miejscem na stopy. W opisywanym Peugeocie podłoga jest płaska.

Osoby użytkujące nowego Peugeota 5008 nie będą z pewnością miały powodów do narzekań na bagażnik. W konfiguracji pięcioosobowej do wykorzystania na przewóz pakunków jest aż 780 dm3 przestrzeni.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz 5008 napędzany rzez najmocniejszą jednostkę benzynową – turbodoładowany silnik 1.6 THP, który rozwija moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr./min.

Z napędem współpracuje automatyczna, sześciobiegowa przekładnia.

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6

Tomasz Korniejew

Mimo sporych gabarytów zewnętrznych Peugeot 5008 okazał się samochodem poręcznym w użytkowaniu w mieście. Owszem, fakt, że jest dość szeroki, więc po zaparkowaniu na ciasnym miejscu parkingowym trzeba się będzie nagimnastykować aby z auta wysiąść, ale parkingowe manewry ułatwia niewielki promień skrętu. Zwrotność Peugeota to zasługa m.in. tego, że nie jest wyposażony w napęd na obie osie. Nie ma go nawet w opcji. W żadnej wersji. Statystyki sprzedaży pokazują jasno, że zapotrzebowanie klientów na SUV-y z napędem na obie osie jest znikome. Dlatego inżynierowie Peugeota zdecydowali, że oprócz podwyższonego prześwitu zamontują w wybranych wersjach 5008 system Advenced Grip Control, który w połączeniu z oponami M+S umożliwia przejechanie przez grząski teren odpowiednio sterując systemem ESP. W systemie wgranych jest kilka profili z ustawieniami odpowiadającymi różnym rodzajom nawierzchni.

Trzeba przyznać, że to rozwiązanie efektywne i w spełni oczekiwania zdecydowanej większości potencjalnych nabywców.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT


Peugeot świetnie radzi sobie także na asfaltowych szosach. Zawieszenie, choć wydaje się stosunkowo miękkie i sprawnie pochłania wszelkie niedoskonałości nawierzchni utrzymuje auto w ryzach podczas szybkiej jazdy po ciasnych zakrętach. Czuć wtedy przechyły nadwozia, ale nie na tyle, by kierowca stracił pewność siebie. Jest to zasługa m.in. dość nisko położonego środka ciężkości.

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Choć dane techniczne wskazują na przeciętną dynamikę pojazdu, to 5008 subiektywnie wydaje się żwawym autem. Chętnie nabiera prędkości już od dolnych zakresów obrotów, a wyraźny skok dynamiki rozpędzania następuje po przekroczeniu wartości 3500 obr./min.

Bez względu na to, jak szybko się poruszamy, w aucie panuje komfortowa cisza.

Za to bolączką opisywanej odmiany 5008 jest ospałe działanie automatycznej przekładni. Gdy kierowca ma ochotę pojechać dynamicznie, przekładnia z irytującym opóźnieniem reaguje na gaz.

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

A jak 5008 wypada pod względem zużycia paliwa? To zależy od tego, jak kierowca obchodzi się z pedałem gazu. Jeżdżąc dość żwawo w ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 13 l na 100 km. Obchodząc się z autem delikatnie, zużycie paliwa maleje do około 10 l na 100 km (w ruchu miejskim na krótkich dystansach). Średnio, podczas naszego testu, auto zużywało koło 8 l benzyny na 100 km (wynik z trasy i miasta).

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 - podsumowanie

Peugeot 5008 zyskuje sympatię dzięki niebanalnemu wyglądowi, praktycznemu, przestronnemu i wykończonemu z dokładnością przedziałowi pasażerskiemu, a także wysokiemu komfortowi jazdy. Jakość prowadzenia francuskiego SUV-a, to dodatkowy atut. Ponarzekać można na zbytnią ospałość automatycznej przekładni, a także na zwiększone zużycie paliwa w przypadku, gdy kierowca zechce skorzystać z potencjału drzemiącego pod maską. Brak napędu na obie osie jest rekompensowany przez efektywny system Advanced Grip Control, a cena (startująca z poziomu 121 400 zł dla silnika 1.6 THP/165 KM) przez bogate wyposażenie standardowe.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6 - dane techniczne

Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Test Peugeot 5008 1.6 THP/165 KM EAT6
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA