REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Suzuki SX4 S-Cross wygląda zdecydowanie lepiej niż poprzednik. Jednak najwięcej zmian w stosunku do starszego modelu zastosowano w konstrukcji pojazdu. W naszym teście wersja napędzana przez jednostkę 1.4 Boosterjet o mocy 140 KM z napędem na obie osie i manualną skrzynią biegów.

Przy okazji prac nad modernizacją Suzuki SX4 S-Cross wzięto pod uwagę skrupulatnie zbierane informacje zwrotne od klientów oraz przedstawicieli producenta ze wszystkich rynków, na których dotąd był oferowany model SX4. W efekcie nowy SX4 S-Cross jest pod każdym względem lepszy od poprzednika. Także pod względem wyglądu.

REKLAMA

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

Choć zmiany w nadwoziu są stosunkowo niewielkie, dały duży efekt. W rezultacie najnowszy crossover Suzuki nabrał lepszych proporcji (m.in. prześwit zwiększono z 16,5 do 18 cm) a dostojności nadwoziu dodają seryjne nakładki z tworzywa sztucznego, masywnie wyglądający przód pojazdu, czy zgrabny tył. Reflektory halogenowe to standard najuboższej wersji. W wyższych, bez dopłaty montowane są nowoczesne światła LED, co dodatkowo dodaje pojazdowi nowoczesnego sznytu.

Zobacz też: Nowy Suzuki Ignis 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – wnętrze

REKLAMA

Tablica przyrządów nowego Suzuki jest oszczędna w formie i wykonana z twardych tworzyw. Całość jednak wygląda dobrze, zwłaszcza że od wersji Premium (o „oczko:” wyższa ponad podstawową) w standardzie montowany jest kolorowy ekran dotykowy (przekątna 7 cali) systemu multimedialnego i kamery cofania, który znacznie ożywia ponury kokpit Suzuki.

Wyświetlacz bardzo sprawnie reaguje na dotyk i co istotne wyświetlane informacje są dobrze widoczne także gdy na ekran pada słońce. Za to zestaw „zegarów” wygląda dość archaicznie, tym bardziej że wyświetlacz komputera pokładowego jest monochromatyczny, a poszczególne plansze menu zmienia się „patyczkiem” umieszczonym na zestawie wskaźników. Tak samo reguluje się intensywność podświetlenia tablicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za to z poziomu kierownicy można sterować tempomatem (standard dla wszystkich wersji), czy zestawem audio. Szkoda tylko, że producent nie zdecydował się pozostawić wygodnego pokrętła do regulacji głośności zestawu audio. Można ją regulować przyciskami na kierownicy lub poprzez dotykowy ekran.

Pozostawiono za to na dole środkowej konsoli panel do obsługi układu klimatyzacji i nawiewu. To rozwiązanie o wiele wygodniejsze w obsłudze niż sterowanie klimatyzacją poprzez ekran dotykowy.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

Fotel kierowcy jest wygodny i wystarczająco obszerny. Szkoda tylko, że kąt pochylenia oparcia reguluje się dźwigienką, a nie pokrętłem zapewniającym większą precyzję. Zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem. Od wersji Premium standardem jest regulacja kąta pochylenia tylnej kanapy, co znacznie podnosi komfort podróży w drugim rzędzie. Szkoda tylko, że tylne boczne drzwi nie otwierają się szerzej. Byłoby to przydatne podczas pakowania większych przedmiotów.

Pasażerowie SX4 nie muszą się zbytnio ograniczać w kwestii bagażu. Bagażnik opisywanego Suzuki ma regularny kształt i pojemność 430 l.

Zobacz też: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – napęd/układ jezdny

Gama napędowa Suzuki SX4 S-Cross liczy dwie jednostki napędowe. Obie benzynowe i obie (co dla europejskiej oferty producenta nietypowe) turbodoładowane. Podstawowy silnik ma litr pojemności, trzy cylindry i osiąga moc maksymalną 112 KM. Większy ma pojemność 1,4 l, cztery cylindry i osiąga moc maksymalną 140 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 220 Nm dostępny w zakresie od 1500 do 2200 obr./min. I to właśnie odmiana 140 konna wyposażona w napęd na obie osie AllGrip i manualną przekładnię trafiła do redakcyjnej recenzji.

Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h.

W praktyce te osiągi okazują się być wystarczające do sprawnej jazdy nawet obciążonym autem. Choć, fakt że do żwawego przyspieszania Suzuki potrzebuje wyższych obrotów. Silnik wyraźnie „budzi się do życia”, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość około 2 tys. obr./min. Poniżej tej wartości SX4 ospale nabiera prędkości.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet 140 KM


Ale, to wszystko dopóki nie włączymy na panelu sterującym układem AllGrip trybu jazdy Sport, który znacznie wyostrza reakcję Suzuki na gaz zmieniając m.in. charakterystykę przebiegu momentu obrotowego. Ponadto do wyboru są jeszcze tryby Auto – priorytetem jest obniżenie zużycia paliwa, Snow – który ułatwia jazdę w warunkach zimowych oraz Lock, który zapewnia maksymalną możliwą trakcję na śliskich i luźnych nawierzchniach.

Z napędem dobrze współpracuje manualna sześciobiegowa przekładnia, jej dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia ale jej skok mógłby być nieco krótszy.

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Zaskakująco dobrze pracuje zawieszenie. Sprężyście i cicho tłumi wszelkie nierówności nawierzchni i utrzymuje auto w ryzach podczas jazdy po krętych odcinkach. Choć nadwozie crossovera Suzuki ma tendencje do przechyłów auto nie wykazuje przesadnych tendencji do podsterowności. Z jednej strony to zasługa niskiej masy pojazdu (waży jedynie 1215 kg), z drugiej sprawnie działającego napędu na obie osie i systemów pomagających utrzymać auto w torze jazdy.

Opisywane Suzuki jest komfortowe. Dopóki silnik pracuje na obrotach niższych niż 4 tys. obr./min. odgłos jego pracy jest bardzo cichy, a nadmierny hałas nie jest przyczyną dyskomfortu, także podczas jazdy po autostradzie z maksymalnie dozwoloną prędkością

140 konny SX4 S-Cross okazuje się samochodem oszczędnym. Podczas jazdy w ruchu miejskim zużycie paliwa nie przekraczało 7,8 l benzyny na 100 km.

Zobacz też: Test Suzuki Jimny 1.3 Elegance

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – podsumowanie

Najnowsza werja Suzuki SX4 S-Cross jest po wieloma względami dużo lepsza od poprzednika. Począwszy od stylizacji nadwozia, a na modernizacji technologicznej skończywszy. Lekka konstrukcja zużywa niewiele paliwa, ma dobre właściwości jezdne, zapewnia wysoki komfort jazdy, ma obszerne i praktyczne wnętrze, a wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia.

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD – dane techniczne

Suzuki SX4 S-Cross 2014
Kamil Fraszkiewicz
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Nowy Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Test Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 KM 4WD
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA