REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Polo Cross to najdroższa i jednocześnie najefektowniej wyglądająca wersja Polo. Sprawdziliśmy, jak jeździ odmiana napędzana przez 110 konny silnik benzynowy w zestawieniu z siedmiobigową przekładnią DSG.

Volkswagen Polo Cross prezentuje się doskonale. Zwiększony o 1,5 cm (do 17,5 cm) prześwit, czarne osłony nadkoli, zderzaków, progów i dolnych partii drzwi dobrze współgrają z proporcjami nadwozia. Dopełnieniem atrakcyjnego wizerunku są standardowe siedemnastocalowe obręcze kół i kosztujący 1880 zł lakier „Honey” metalik. Dopłaty 2940 zł wymagają widoczne na zdjęciu reflektory biksenonowe. Co ciekawe dla wersji Cross nie są dostępne reflektory LED.

REKLAMA

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Dobre wrażenie nie znika po zajęciu miejsca wewnątrz. Choć jest to pojazd segmentu B, przedział pasażerski jest wystarczająco przestronny, by wygodnie nim podróżowały cztery osoby o wzroście około 180 cm.

Cieszą wygoda foteli (choć są stosunkowo niewielkie) oraz wysoka jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Widoczny na zdjęciach kolorowy wyświetlacz umieszczony na środkowej konsoli ma przekątną 6,5 cala i wraz z systemem nawigacji Discover Media wymaga dopłaty 2650 zł. Na liście standardowego wyposażenia Polo Cross znajduje się monochromatyczny dotykowy ekran o przekątnej 5 cali.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w kamerę cofania (1090 zł), pakiet „Czujnik deszczu” (koszt 700 zł), obejmujący m.in. czujniki deszczu, czy elektrochromatyczne lusterko wsteczne, a także pakiet „Drogowy” (1600 zł), w skład którego wchodzi tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także komputer MFA.

Bagażnik Polo Cross ma objętość 280 l (przy normalnym położeniu siedzeń). Przestrzeń na pakunki można powiększyć do 980 l.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Gama silnikowa Volkswagena Polo Cross jest skromna. Można wybierać między dwoma wariantami mocy tego samego silnika – 1.2 TSI. Słabsza odmiana osiąga moc 90 KM, mocniejsza 110 KM. Wersja 110 konna może zostać wyposażona w siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię DSG i właśnie taki zestaw trafił do redakcyjnej recenzji.

Według danych producenta czterocylindrowy silnik osiąga moc maksymalną w przedziale od 4600 do 5600 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. Producent informuje, że auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 190 km/h.

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

A jak układ napędowy sprawuje się w praktyce? O tym przeczytasz na następnej stronie


Za każdym razem podczas ruszania z miejsca daje się wyczuć irytującą zwłokę w reakcji na wciśnięcie gazu. Jak auto już ruszy z miejsca, to mniej więc do momentu, w którym obroty silnika osiągną wartość około 1200 obr./min jest nadzwyczaj ospałe. Ale, gdy wskazówka obrotomierza minie tę wartość pojazd zaczyna żwawo przyspieszać i nie traci wigoru aż osiągnie prędkość około 120 km/h. Powyżej tej prędkości dynamika rozpędzania znów słabnie, ale bez uszczerbku dla komfortu można podróżować Polo po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością.

Warto zaznaczyć, że podczas jazdy z prędkością autostradową auto jest stabilne, a we wnętrzu jest cicho.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Zawieszenie małego Volkswagena jest sprężyste i dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni np. podczas przejazdu przez torowisko, czy jazdy po brukowanym odcinku drogi. Ale po najechaniu na większą wyrwę w asfalcie zawieszenie nieprzyjemnie „dobija”.

W codziennej miejskiej eksploatacji auto jest poręczne. Wyższy prześwit dodaje kierowcy pewności, gdy zajdzie potrzeba wjechania na krawężnik, a niewielkie rozmiary ułatwiają znalezienie miejsca do zaparkowania.

Ponadto 110 konne Polo Cross wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim nie jest trudno osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 7,2 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie egzemplarz testowy zużywał 6,2 l na 100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Podsumowanie

Recenzowana wersja Volkswagena Polo przekonuje do siebie atrakcyjnym wizualnie i praktycznym nadwoziem. Zwiększony prześwit bywa przydatny (szkoda że nie ma w ofercie wersji z napędem na obie osie) podczas parkowania na chodniku, czy przejażdżek gruntowymi drogami. Auto przyjemnie się eksploatuje w warunkach miejskich i można się nim wybrać w daleką wakacyjną podróż.

Ale Polo Cross to także najdroższa odmiana tego modelu. Żeby stać się jej właścicielem trzeba zapłacić o około 4500 zł więcej niż za bogato wyposażoną odmianę Highline (cena podstawowa Polo Cross to 64 890 zł). Egzemplarz recenzowany został wyceniony na 97 320 zł (z wyposażeniem dodatkowym, które wyceniono na 23 230 zł).

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG - dane techniczne

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Jest wytłumaczenie dlaczego PKN Orlen legalnie sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. 

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    REKLAMA

    Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

    40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    REKLAMA