REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Polo Cross to najdroższa i jednocześnie najefektowniej wyglądająca wersja Polo. Sprawdziliśmy, jak jeździ odmiana napędzana przez 110 konny silnik benzynowy w zestawieniu z siedmiobigową przekładnią DSG.

Volkswagen Polo Cross prezentuje się doskonale. Zwiększony o 1,5 cm (do 17,5 cm) prześwit, czarne osłony nadkoli, zderzaków, progów i dolnych partii drzwi dobrze współgrają z proporcjami nadwozia. Dopełnieniem atrakcyjnego wizerunku są standardowe siedemnastocalowe obręcze kół i kosztujący 1880 zł lakier „Honey” metalik. Dopłaty 2940 zł wymagają widoczne na zdjęciu reflektory biksenonowe. Co ciekawe dla wersji Cross nie są dostępne reflektory LED.

REKLAMA

REKLAMA

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion 150 KM DSG 7

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Dobre wrażenie nie znika po zajęciu miejsca wewnątrz. Choć jest to pojazd segmentu B, przedział pasażerski jest wystarczająco przestronny, by wygodnie nim podróżowały cztery osoby o wzroście około 180 cm.

Cieszą wygoda foteli (choć są stosunkowo niewielkie) oraz wysoka jakość wykończenia przedziału pasażerskiego. Widoczny na zdjęciach kolorowy wyświetlacz umieszczony na środkowej konsoli ma przekątną 6,5 cala i wraz z systemem nawigacji Discover Media wymaga dopłaty 2650 zł. Na liście standardowego wyposażenia Polo Cross znajduje się monochromatyczny dotykowy ekran o przekątnej 5 cali.

REKLAMA

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w kamerę cofania (1090 zł), pakiet „Czujnik deszczu” (koszt 700 zł), obejmujący m.in. czujniki deszczu, czy elektrochromatyczne lusterko wsteczne, a także pakiet „Drogowy” (1600 zł), w skład którego wchodzi tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także komputer MFA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bagażnik Polo Cross ma objętość 280 l (przy normalnym położeniu siedzeń). Przestrzeń na pakunki można powiększyć do 980 l.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI Bi-Turbo 240 KM DSG

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG – napęd/układ jezdny

Gama silnikowa Volkswagena Polo Cross jest skromna. Można wybierać między dwoma wariantami mocy tego samego silnika – 1.2 TSI. Słabsza odmiana osiąga moc 90 KM, mocniejsza 110 KM. Wersja 110 konna może zostać wyposażona w siedmiobiegową zautomatyzowaną przekładnię DSG i właśnie taki zestaw trafił do redakcyjnej recenzji.

Według danych producenta czterocylindrowy silnik osiąga moc maksymalną w przedziale od 4600 do 5600 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny w zakresie od 1400 do 4000 obr./min. Producent informuje, że auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 190 km/h.

Zobacz też: Test Nowy Volkswagen Touran 1.8 TSI/180 KM DSG

A jak układ napędowy sprawuje się w praktyce? O tym przeczytasz na następnej stronie


Za każdym razem podczas ruszania z miejsca daje się wyczuć irytującą zwłokę w reakcji na wciśnięcie gazu. Jak auto już ruszy z miejsca, to mniej więc do momentu, w którym obroty silnika osiągną wartość około 1200 obr./min jest nadzwyczaj ospałe. Ale, gdy wskazówka obrotomierza minie tę wartość pojazd zaczyna żwawo przyspieszać i nie traci wigoru aż osiągnie prędkość około 120 km/h. Powyżej tej prędkości dynamika rozpędzania znów słabnie, ale bez uszczerbku dla komfortu można podróżować Polo po autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością.

Warto zaznaczyć, że podczas jazdy z prędkością autostradową auto jest stabilne, a we wnętrzu jest cicho.

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Zawieszenie małego Volkswagena jest sprężyste i dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności nawierzchni np. podczas przejazdu przez torowisko, czy jazdy po brukowanym odcinku drogi. Ale po najechaniu na większą wyrwę w asfalcie zawieszenie nieprzyjemnie „dobija”.

W codziennej miejskiej eksploatacji auto jest poręczne. Wyższy prześwit dodaje kierowcy pewności, gdy zajdzie potrzeba wjechania na krawężnik, a niewielkie rozmiary ułatwiają znalezienie miejsca do zaparkowania.

Ponadto 110 konne Polo Cross wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim nie jest trudno osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 7,2 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie egzemplarz testowy zużywał 6,2 l na 100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI/230 KM DSG – Siła tradycji

Podsumowanie

Recenzowana wersja Volkswagena Polo przekonuje do siebie atrakcyjnym wizualnie i praktycznym nadwoziem. Zwiększony prześwit bywa przydatny (szkoda że nie ma w ofercie wersji z napędem na obie osie) podczas parkowania na chodniku, czy przejażdżek gruntowymi drogami. Auto przyjemnie się eksploatuje w warunkach miejskich i można się nim wybrać w daleką wakacyjną podróż.

Ale Polo Cross to także najdroższa odmiana tego modelu. Żeby stać się jej właścicielem trzeba zapłacić o około 4500 zł więcej niż za bogato wyposażoną odmianę Highline (cena podstawowa Polo Cross to 64 890 zł). Egzemplarz recenzowany został wyceniony na 97 320 zł (z wyposażeniem dodatkowym, które wyceniono na 23 230 zł).

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG

Tomasz Korniejew

Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG - dane techniczne

Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI 110 KM DSG
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

REKLAMA