REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Kuga przeszedł kurację odmładzającą. Czy to wystarczy, by wciąż przyciągać uwagę klientów kuszonych przez młodszą konkurencję? W teście Kuga napędzana przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik o mocy 150 KM.

Green Instinct. Tak nazywa się intrygujący, widoczny na zdjęciach kolor z najnowszej oferty Forda Kugi. Trzeba przyznać, że ten kosztujący 1950 zł lakier, świetnie podkreśla odświeżoną linię kompaktowego SUVa.

REKLAMA

Przy okazji modernizacji modelu, producent m.in. zastosował nowe reflektory z pomarańczowymi kierunkowskazami (widoczne na zdjęciach to biksenonowe światła dostępne m.in. razem z nawigacją satelitarną w promocji bez dopłaty w ramach pakietu Gold X), zmodyfikował wygląd przedniego pasa, a także zmienił lampy tylne i przestylizował pokrywę bagażnika. Całość prezentuje się dobrze i nie da się nie odnotować, że auto nabrało amerykańskiego sznytu.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz Kugi to wersja Titanium, oznacza to że widoczne na fotografiach osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich wymagają dopłaty 3450 zł. W wyposażeniu standardowym znajdziemy obręcze o średnicy siedemnastu cali.

Zobacz też: Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Forda Kugi jest bardzo obszerny. Zarówno pasażerom przedniej, jak i tylnej części kabiny nie zabraknie przestrzeni na nogi ani nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cieszy wygoda foteli. Są wystarczająco obszerne, a ich profil zachęca do dłuższych podróży. Standardowym wyposażeniem wersji Titanium jest częściowo skórzana tapicerka. Ta widoczna na zdjęciach (jasna skóra) wymaga dopłaty 4100 zł.

Obszyta skórą kierownica jest przyjemna w dotyku i dobrze leży w dłoniach. Bogaty w formie kokpit został wykonany z materiałów wysokiej jakości, a większość elementów spasowano z dokładnością. Choć da się w dolnych partiach tablicy przyrządów zauważyć drobne niedokładności w montażu.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Na górze centralnej konsoli umieszczono kolorowy, dotykowy wyświetlacz (przekątna 8 cali) nawigacji GPS oraz systemu pokładowego SYNC3. Najnowsza wersja systemu sprawnie reaguje na dotyk, szybko przełączając poszczególne funkcje menu. To duża zmiana w porównaniu do SYNC2 dostępnego w modelach sprzed modernizacji. Małą niedogodnością jest to, że ekran jest tak daleko odsunięty od kierowcy, przez co trudno jest do niego dosięgnąć.

Dobrze, że producent mimo poprawy funkcjonalności systemu pokładowego nie zrezygnował z części klasycznych klawiszy funkcyjnych i pokręteł, którymi można obsługiwać układ klimatyzacji, czy zestaw audio.

Kuga, jak na kompaktowego SUVa przystało umożliwia zabranie na pokład sporej liczby walizek. Przedział bagażowy ma pojemność 456 l. Bagażnik ma regularny kształt, a przestrzeń na bagaże da się powiększyć do 1653 l.

Zobacz też: Test Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM AWD

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanego egzemplarza Forda Kuga służy dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Według danych producenta ważący 1614 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 194 km/h.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Użytkowanie Kugi na co dzień jest przyjemne. Jak na Forda przystało, samochód wyróżnia bardzo wysokiej jakości układ jezdny. Zawieszenie bardzo sprawnie radzi sobie z tłumieniem nierówności jednocześnie zachowując sztywność pożądaną na krętych odcinkach. Precyzyjny układ kierowniczy daje kierowcy poczucie panowania nad pojazdem, a neutralne (jak na SUVa) zachowanie pojazdu na zakrętach potęguje przyjemność z jazdy.

Także niezbyt imponująca „na papierze” dynamika, w praktyce okazuje się wystarczająca. Ospałość jednostki napędowej daje się wyczuć poniżej 1600 obr./min. Powyżej tej wartości Ford chętnie nabiera prędkości mniej więcej do momentu, w którym osiągniemy najwyższą dopuszczalną prędkość na autostradzie. Rozpędzanie powyżej 140 km/h wymaga już więcej wysiłku.

Zobacz też: Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4


Kuga po drodze szybkiego ruchu jedzie stabilnie, a komfortu jazdy nie ogranicza nadmierny hałas powodowany przez opływające nadwozie powietrze, czy odgłos pracy jednostki napędowej. Ten drugi jest trochę zbyt natarczywy przy wysokich obrotach, ale mamy się szansę o tym przekonać w warunkach miejskich. Podczas jazdy w mieście docenimy precyzję działania lewarka manualnej, sześciobiegowej przekładni. Choć w przypadku Kugi trafniejszym wyborem jest przekładnia PowerShift.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

A jak w przypadku fordowskiego SUVa wygląda zużycie paliwa? Przy prędkości 140 km/h auto zużywa 7,2-7,6 l olej napędowego na 100 km w zależności od rzeźby terenu. Zmniejszając prędkość do ok. 120 km/h „spalanie” maleje do 6,7 l na 100 km. W ruchu miejskim Kuga nie zużywa zazwyczaj więcej niż 7,8 l oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobre wyniki, zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę sporą masę pojazdu.

Zobacz też: Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – podsumowanie

W cenniku Forda Kugi, odmiana ze 150 konnym silnikiem Diesla pod maską i napędem na obie osie AWD jest droższa o 9000 zł względem egzemplarza z takim samym wyposażeniem i napędem na przednią oś. Tym samym najtańsza 150 konna wersja Kugi TDCi AWD kosztuje 112 700 zł (trwa promocja obniżająca cenę o ok. 4000 zł). Wersja AWD z najbogatszym wyposażeniem Titanium kosztuje 122 500 zł (127 500 zł przed promocją) i jest wyposażona dodatkowo m.in. w nawigację satelitarną, biksenonowe reflektory, system SYNC3, bezkluczykowy dostęp do auta, czy elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywą bagażnika.

Mając na uwadze bogate wyposażenie, wysoki komfort jazdy, oszczędną jednostkę napędową oraz wysokiej jakości układ jezdny trzeba przyznać, że jest to oferta atrakcyjna.

Do pełni szczęścia brakuje tylko przekładni PoweShift. Ale jej zamówienie wiąże się z kosztem dodatkowych 9000 zł.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – dane techniczne

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA