REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Kuga przeszedł kurację odmładzającą. Czy to wystarczy, by wciąż przyciągać uwagę klientów kuszonych przez młodszą konkurencję? W teście Kuga napędzana przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik o mocy 150 KM.

Green Instinct. Tak nazywa się intrygujący, widoczny na zdjęciach kolor z najnowszej oferty Forda Kugi. Trzeba przyznać, że ten kosztujący 1950 zł lakier, świetnie podkreśla odświeżoną linię kompaktowego SUVa.

REKLAMA

Przy okazji modernizacji modelu, producent m.in. zastosował nowe reflektory z pomarańczowymi kierunkowskazami (widoczne na zdjęciach to biksenonowe światła dostępne m.in. razem z nawigacją satelitarną w promocji bez dopłaty w ramach pakietu Gold X), zmodyfikował wygląd przedniego pasa, a także zmienił lampy tylne i przestylizował pokrywę bagażnika. Całość prezentuje się dobrze i nie da się nie odnotować, że auto nabrało amerykańskiego sznytu.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

Recenzowany egzemplarz Kugi to wersja Titanium, oznacza to że widoczne na fotografiach osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich wymagają dopłaty 3450 zł. W wyposażeniu standardowym znajdziemy obręcze o średnicy siedemnastu cali.

Zobacz też: Test Ford Edge Sport 2.0 TDCi Twin-Turbo 210 KM

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – wnętrze

Przedział pasażerski nowego Forda Kugi jest bardzo obszerny. Zarówno pasażerom przedniej, jak i tylnej części kabiny nie zabraknie przestrzeni na nogi ani nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cieszy wygoda foteli. Są wystarczająco obszerne, a ich profil zachęca do dłuższych podróży. Standardowym wyposażeniem wersji Titanium jest częściowo skórzana tapicerka. Ta widoczna na zdjęciach (jasna skóra) wymaga dopłaty 4100 zł.

Obszyta skórą kierownica jest przyjemna w dotyku i dobrze leży w dłoniach. Bogaty w formie kokpit został wykonany z materiałów wysokiej jakości, a większość elementów spasowano z dokładnością. Choć da się w dolnych partiach tablicy przyrządów zauważyć drobne niedokładności w montażu.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Na górze centralnej konsoli umieszczono kolorowy, dotykowy wyświetlacz (przekątna 8 cali) nawigacji GPS oraz systemu pokładowego SYNC3. Najnowsza wersja systemu sprawnie reaguje na dotyk, szybko przełączając poszczególne funkcje menu. To duża zmiana w porównaniu do SYNC2 dostępnego w modelach sprzed modernizacji. Małą niedogodnością jest to, że ekran jest tak daleko odsunięty od kierowcy, przez co trudno jest do niego dosięgnąć.

Dobrze, że producent mimo poprawy funkcjonalności systemu pokładowego nie zrezygnował z części klasycznych klawiszy funkcyjnych i pokręteł, którymi można obsługiwać układ klimatyzacji, czy zestaw audio.

Kuga, jak na kompaktowego SUVa przystało umożliwia zabranie na pokład sporej liczby walizek. Przedział bagażowy ma pojemność 456 l. Bagażnik ma regularny kształt, a przestrzeń na bagaże da się powiększyć do 1653 l.

Zobacz też: Test Ford Focus RS 2.3 EcoBoost 350 KM AWD

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanego egzemplarza Forda Kuga służy dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc maksymalną 150 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 370 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min. Według danych producenta ważący 1614 kg pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,1 s i może pojechać z maksymalną prędkością 194 km/h.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

REKLAMA

Użytkowanie Kugi na co dzień jest przyjemne. Jak na Forda przystało, samochód wyróżnia bardzo wysokiej jakości układ jezdny. Zawieszenie bardzo sprawnie radzi sobie z tłumieniem nierówności jednocześnie zachowując sztywność pożądaną na krętych odcinkach. Precyzyjny układ kierowniczy daje kierowcy poczucie panowania nad pojazdem, a neutralne (jak na SUVa) zachowanie pojazdu na zakrętach potęguje przyjemność z jazdy.

Także niezbyt imponująca „na papierze” dynamika, w praktyce okazuje się wystarczająca. Ospałość jednostki napędowej daje się wyczuć poniżej 1600 obr./min. Powyżej tej wartości Ford chętnie nabiera prędkości mniej więcej do momentu, w którym osiągniemy najwyższą dopuszczalną prędkość na autostradzie. Rozpędzanie powyżej 140 km/h wymaga już więcej wysiłku.

Zobacz też: Test Ford Ranger Wildtrak 2.2 TDCi 160 KM 4x4


Kuga po drodze szybkiego ruchu jedzie stabilnie, a komfortu jazdy nie ogranicza nadmierny hałas powodowany przez opływające nadwozie powietrze, czy odgłos pracy jednostki napędowej. Ten drugi jest trochę zbyt natarczywy przy wysokich obrotach, ale mamy się szansę o tym przekonać w warunkach miejskich. Podczas jazdy w mieście docenimy precyzję działania lewarka manualnej, sześciobiegowej przekładni. Choć w przypadku Kugi trafniejszym wyborem jest przekładnia PowerShift.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

A jak w przypadku fordowskiego SUVa wygląda zużycie paliwa? Przy prędkości 140 km/h auto zużywa 7,2-7,6 l olej napędowego na 100 km w zależności od rzeźby terenu. Zmniejszając prędkość do ok. 120 km/h „spalanie” maleje do 6,7 l na 100 km. W ruchu miejskim Kuga nie zużywa zazwyczaj więcej niż 7,8 l oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobre wyniki, zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę sporą masę pojazdu.

Zobacz też: Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – podsumowanie

W cenniku Forda Kugi, odmiana ze 150 konnym silnikiem Diesla pod maską i napędem na obie osie AWD jest droższa o 9000 zł względem egzemplarza z takim samym wyposażeniem i napędem na przednią oś. Tym samym najtańsza 150 konna wersja Kugi TDCi AWD kosztuje 112 700 zł (trwa promocja obniżająca cenę o ok. 4000 zł). Wersja AWD z najbogatszym wyposażeniem Titanium kosztuje 122 500 zł (127 500 zł przed promocją) i jest wyposażona dodatkowo m.in. w nawigację satelitarną, biksenonowe reflektory, system SYNC3, bezkluczykowy dostęp do auta, czy elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywą bagażnika.

Mając na uwadze bogate wyposażenie, wysoki komfort jazdy, oszczędną jednostkę napędową oraz wysokiej jakości układ jezdny trzeba przyznać, że jest to oferta atrakcyjna.

Do pełni szczęścia brakuje tylko przekładni PoweShift. Ale jej zamówienie wiąże się z kosztem dodatkowych 9000 zł.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man

Tomasz Korniejew

Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man – dane techniczne

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM AWD man
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

REKLAMA

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA