REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
System Advanced Grip Control umożliwia przejazd Peugeotem 5008 po gruntowych drogach, na których większość samochodów osobowych miałaby problemy.
System Advanced Grip Control umożliwia przejazd Peugeotem 5008 po gruntowych drogach, na których większość samochodów osobowych miałaby problemy.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot wprowadza na polski rynek nową generację modelu 5008. Już na pierwszy „rzut oka” widać, że ewolucja modelu jest spektakularna. Sprawdziliśmy, jak jeździ nowy kompaktowy SUV francuskiej marki. Znamy też jego ceny.

Francuzi zaczynają nas przyzwyczajać do tego, że w ramach opracowania kolejnej generacji modelu, decydują się na przeniesienie pojazdu do innego segmentu. Tak stało się z modelem 5008, który z minivana, którym był w poprzedniej odsłonie, przeistoczył się w kompaktowego SUVa.

REKLAMA

REKLAMA

Takie działanie jest poparte solidnymi badaniami rynku, które mają swoje odzwierciedlenie w ogólnych statystykach sprzedaży. A te dowodzą jednego – klienci pragną SUV-ów.

 

System Advanced Grip Control umożliwia przejazd Peugeotem 5008 po gruntowych drogach, na których większość samochodów osobowych miałaby problemy.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

REKLAMA

Nowy Peugeot 5008 2017 – więcej przestrzeni

Kształt Peugeota 5008 bardzo przypomina wyglądem mniejszy model z gamy producenta – nagrodzonego tytułem Car of The Year – 3008. Jednak nadwozie najnowszego modelu jest dłuższe od mniejszego „brata” aż o 19 cm (mierzy 464 cm). Z kolei w porównaniu do modelu poprzedniej generacji, nadwozie nowej, wydłużyło się o 11 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zwiększono także rozstaw osi. Obecnie mierzy 284 cm i jest dłuższy o 16,5 cm od rozstawu osi poprzednika.

Wspomniane modyfikacje mają przełożenie na ilość przestrzeni w przedziale pasażerskim. Według zapewnień producenta pasażerowie drugiego rzędu mają teraz o 6 cm więcej przestrzeni na nogi.

Rzeczywiście, wnętrze nowego Peugeota 5008 jest przestronne. Na polskim rynku, standardowo auto występuje w wersji siedmioosobowej. Dwa fotele trzeciego rzędu są chowane pod podłogą bagażnika.

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Kokpit wykonano z materiałów wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowano z dokładnością. Peugeot konsekwentnie kontynuuje linię stylizacyjną tablic przyrządów w nowych modelach, zapoczątkowaną przez polskiego projektanta Adama Bazydło. Tym samym, także w 5008 zastosowano niewielką, dobrze leżącą w dłoniach kierownicę, nad której wieńcem znajdują się „zegary”. W żadnej wersji 5008 nie znajdziemy jednak klasycznego zestawu wskaźników. Producent w miejscu „zegarów” standardowo montuje kolorowy ekran o przekątnej 12,3 cala.

Od wersji Active (o „oczko” wyższa od podstawowej) standardowym wyposażeniem jest także ośmiocalowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali umieszczony na górze środkowej konsoli.

Kierowca 5008 ma dobry dostęp do większości podstawowych funkcji samochodu. Ciekawostką jest, że może według własnego uznania wybrać, które informacje komputera pokładowego (poza prędkościomierzem i obrotomierzem) będą wyświetlane na ekranie nad kierownicą.

Dobrze, że producent zdecydował się zachować na konsoli centralnej wygodne pokrętło do regulacji głośności zestawu audio. Za to szkoda, że przeniósł do menu obsługiwanego z poziomu ekranu centralnego m.in. regulację siły i kierunku nawiewów.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Peugeot 5008 2017

Peugeot

peugeot

Cieszy wygoda foteli. Przednie są wystarczająco obszerne i zapewniają odpowiednie podparcie. Mogą zostać wyposażone w funkcję masażu.

W drugim rzędzie zastosowano trzy niezależne siedzenia. Można je przesuwać i regulować kąt pochylenia ich oparć. Siedzący na nich pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni, ale mogą ponarzekać na nieco zbyt krótkie siedziska. W trzecim rzędzie, na dwóch rozkładanych miejscach usiądą wygodnie dorosłe osoby. A dzięki możliwości przesuwania foteli drugiego rzędu, można dla nich wygospodarować rozsądną przestrzeń na nogi. Co więcej dodatkowe fotele można łatwo wyjąć i np. skorzystać z nich podczas pikniku.

Peugeot 5008 może stać wyposażony w szklany, rozsuwany dach. Ale uwagą, osoby które zdecydują się na tę opcję wyposażenia powinny mieć świadomość, że redukują przestrzeń nad głowami pasażerów aż o 6 cm.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Szefowie Peugeot, zmieniając 5008 z minivana w SUV-a, odpowiedzieli na potrzeby klientów. Ich konsekwencję w tym zakresie widać także w konfiguracji rynkowej. Otóż, 5008 nie jest dostępny z napędem na obie osie. Dlaczego? Bo wersje 4x4 zamawia znikoma część nabywców. W nowym SUVie zdecydowano się na zastosowanie systemu Advanced Grip Control (standard w wybranych wersjach) który umożliwia przejechanie przez grząski teren dzięki odpowiedniemu sterowaniu systemem ESP. Plusem takiego zabiegu jest uzyskanie płaskiej podłogi, bez tunelu który ogranicza komfort pasażerowi środkowego miejsca w drugim rzędzie.

Nowy 5008 został wyposażony w ogromną przestrzeń bagażową. Standardowa pojemność bagażnika to 780 l (w konfiguracji pięcioosobowej).

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Nowy Peugeot 5008 2017 – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Peugeota znalazło się pięć jednostek napędowych. Dwie benzynowe (1.2 PureTech/130 KM i 1.6 THP/165 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6 BlueHDi/120 KM, 2.0 BlueHDi/150 KM i 2.0 BlueHDi/180 KM). Dostępne są konfiguracje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Według danych producenta, waga pojazdu w zależności od wersji mieści się w przedziale od 1300 do 1500 kg. To niewiele. Zastosowanie nowej platformy podłogowej EMP2 umożliwiło dodatkowo obniżenie środka ciężkości. I trzeba przyznać, że ma to duży wpływ na właściwości jezdne pojazdu.


Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się odmianą napędzaną przez benzynową jednostkę 1.6 THP, która rozwija moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny już od 1400 obr./min. Z silnikiem standardowo współpracuje automatyczna, sześciobiegowa przekładnia.

Według danych producenta ważące 1365 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,2 s i może pojechać maksymalną prędkością 206 km/h.

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

W praktyce, auto sprawnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów. Konstruktorom udało się doskonale zestroić zawieszenie, które efektywnie i cicho tłumi nierówności nawierzchni zachowując jednocześnie pożądaną sztywność podczas jazdy po zakrętach. W takich warunkach daje się wyczuć obniżony środek ciężkości 5008. Przyjemność prowadzenia potęguje ponadto precyzyjny układ kierowniczy.

Warto zaznaczyć, że konstrukcja zawieszenia Peugeota mimo imponującego działania, jest stosunkowo prosta. Z tyłu zastosowano podatną belkę, co ma swoje wady, które dają o sobie znać podczas jazdy po drodze pełnej poprzecznych, gęsto zasianych nierówności, czyli po tzw. tarce. W takich warunkach tylna oś wyraźnie podskakuje.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Auto może zostać wyposażone w pakiet Sport, który umożliwia kierowcy uruchomienie sportowego trybu pracy układu napędowego. Po jego aktywacji zmieniają się następujące parametry:

  • Wspomaganie kierownicy się usztywnia i bardziej bezpośrednio reaguje;
  • następuje szybsza reakcja pedału gazu;
  • szybsza reakcja silnika i skrzyni biegów (w wersji z automatyczną skrzynią samochód ma dodatkowo łopatki do zmiany biegów przy kierownicy);
  • słyszalny jest głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk pracy silnika (cyfrowy wzmacniacz poprawiający akustykę w kabinie);
  • wyświetla się kolorowa animacja na różnych ekranach (na tablicy rozdzielczej i ekranie dotykowym) wraz z wyświetlaniem parametrów związanych z dynamiczną jazdą: moc chwilowa, ciśnienie doładowania, przyspieszenie wzdłużne i boczne.

W praktyce, rzeczywiście, auto w trybie Sport zachowuje się bardziej „dynamicznie”, żwawiej reagując na gaz i przyspieszając z większą werwą.

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik

Nowy Peugeot 5008 zrobił na nas bardzo dobrze wrażenie. Malkontenci będą z pewnością narzekać na brak w ofercie napędu na obie osie, niemniej system Grip Control zapewni odpowiednią trakcję w większości warunków, w których powinien być tej wielkości SUV wykorzystywany. Jego kierowca bez trudu pokona nierówną, mokrą, gruntową drogę która może stanowić wyzwanie dla większości samochodów osobowych.

Cieszą przestronność, praktyczność, wysoka jakość wykończenia i wyciszenie przedziału pasażerskiego. Pozytywne noty należą się 5008 za właściwości jezdne, czy stosunkowo niewielki promień skrętu, który ułatwi eksploatację auta w warunkach miejskich.

A jak kształtują się ceny?

Podstawowa odmiana Access z silnikiem 1.2/130 KM i manualną przekładnią kosztuje 99 900 zł. Jest wyposażona m.in. w manualną klimatyzację, wyświetlacz „zegarów”, tempomat, podłokietnik z chłodzonym schowkiem, czy sterowane elektrycznie lusterka boczne oraz przednie i tylne szyby.

Znacznie lepiej wyposażona wersja Active (w standardzie m.in. elektrochromatyczne lusterko wsteczne, tylne czujniki parkowania, automatyczna klimatyzacja, kierownica pokryta licowaną skórą, oświetlenie wewnętrzne LED, czy felgi ze stopów lekkich o średnicy siedemnastu cali) kosztuje o około 10 000 zł więcej.

Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA