REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
System Advanced Grip Control umożliwia przejazd Peugeotem 5008 po gruntowych drogach, na których większość samochodów osobowych miałaby problemy.
System Advanced Grip Control umożliwia przejazd Peugeotem 5008 po gruntowych drogach, na których większość samochodów osobowych miałaby problemy.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot wprowadza na polski rynek nową generację modelu 5008. Już na pierwszy „rzut oka” widać, że ewolucja modelu jest spektakularna. Sprawdziliśmy, jak jeździ nowy kompaktowy SUV francuskiej marki. Znamy też jego ceny.

Francuzi zaczynają nas przyzwyczajać do tego, że w ramach opracowania kolejnej generacji modelu, decydują się na przeniesienie pojazdu do innego segmentu. Tak stało się z modelem 5008, który z minivana, którym był w poprzedniej odsłonie, przeistoczył się w kompaktowego SUVa.

REKLAMA

REKLAMA

Takie działanie jest poparte solidnymi badaniami rynku, które mają swoje odzwierciedlenie w ogólnych statystykach sprzedaży. A te dowodzą jednego – klienci pragną SUV-ów.

 

System Advanced Grip Control umożliwia przejazd Peugeotem 5008 po gruntowych drogach, na których większość samochodów osobowych miałaby problemy.

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HDi 180 KM EAT

REKLAMA

Nowy Peugeot 5008 2017 – więcej przestrzeni

Kształt Peugeota 5008 bardzo przypomina wyglądem mniejszy model z gamy producenta – nagrodzonego tytułem Car of The Year – 3008. Jednak nadwozie najnowszego modelu jest dłuższe od mniejszego „brata” aż o 19 cm (mierzy 464 cm). Z kolei w porównaniu do modelu poprzedniej generacji, nadwozie nowej, wydłużyło się o 11 cm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zwiększono także rozstaw osi. Obecnie mierzy 284 cm i jest dłuższy o 16,5 cm od rozstawu osi poprzednika.

Wspomniane modyfikacje mają przełożenie na ilość przestrzeni w przedziale pasażerskim. Według zapewnień producenta pasażerowie drugiego rzędu mają teraz o 6 cm więcej przestrzeni na nogi.

Rzeczywiście, wnętrze nowego Peugeota 5008 jest przestronne. Na polskim rynku, standardowo auto występuje w wersji siedmioosobowej. Dwa fotele trzeciego rzędu są chowane pod podłogą bagażnika.

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Kokpit wykonano z materiałów wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowano z dokładnością. Peugeot konsekwentnie kontynuuje linię stylizacyjną tablic przyrządów w nowych modelach, zapoczątkowaną przez polskiego projektanta Adama Bazydło. Tym samym, także w 5008 zastosowano niewielką, dobrze leżącą w dłoniach kierownicę, nad której wieńcem znajdują się „zegary”. W żadnej wersji 5008 nie znajdziemy jednak klasycznego zestawu wskaźników. Producent w miejscu „zegarów” standardowo montuje kolorowy ekran o przekątnej 12,3 cala.

Od wersji Active (o „oczko” wyższa od podstawowej) standardowym wyposażeniem jest także ośmiocalowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali umieszczony na górze środkowej konsoli.

Kierowca 5008 ma dobry dostęp do większości podstawowych funkcji samochodu. Ciekawostką jest, że może według własnego uznania wybrać, które informacje komputera pokładowego (poza prędkościomierzem i obrotomierzem) będą wyświetlane na ekranie nad kierownicą.

Dobrze, że producent zdecydował się zachować na konsoli centralnej wygodne pokrętło do regulacji głośności zestawu audio. Za to szkoda, że przeniósł do menu obsługiwanego z poziomu ekranu centralnego m.in. regulację siły i kierunku nawiewów.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 KM EAT6

Peugeot 5008 2017

Peugeot

peugeot

Cieszy wygoda foteli. Przednie są wystarczająco obszerne i zapewniają odpowiednie podparcie. Mogą zostać wyposażone w funkcję masażu.

W drugim rzędzie zastosowano trzy niezależne siedzenia. Można je przesuwać i regulować kąt pochylenia ich oparć. Siedzący na nich pasażerowie nie będą narzekać na brak przestrzeni, ale mogą ponarzekać na nieco zbyt krótkie siedziska. W trzecim rzędzie, na dwóch rozkładanych miejscach usiądą wygodnie dorosłe osoby. A dzięki możliwości przesuwania foteli drugiego rzędu, można dla nich wygospodarować rozsądną przestrzeń na nogi. Co więcej dodatkowe fotele można łatwo wyjąć i np. skorzystać z nich podczas pikniku.

Peugeot 5008 może stać wyposażony w szklany, rozsuwany dach. Ale uwagą, osoby które zdecydują się na tę opcję wyposażenia powinny mieć świadomość, że redukują przestrzeń nad głowami pasażerów aż o 6 cm.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.2 PureTech 110 KM

Szefowie Peugeot, zmieniając 5008 z minivana w SUV-a, odpowiedzieli na potrzeby klientów. Ich konsekwencję w tym zakresie widać także w konfiguracji rynkowej. Otóż, 5008 nie jest dostępny z napędem na obie osie. Dlaczego? Bo wersje 4x4 zamawia znikoma część nabywców. W nowym SUVie zdecydowano się na zastosowanie systemu Advanced Grip Control (standard w wybranych wersjach) który umożliwia przejechanie przez grząski teren dzięki odpowiedniemu sterowaniu systemem ESP. Plusem takiego zabiegu jest uzyskanie płaskiej podłogi, bez tunelu który ogranicza komfort pasażerowi środkowego miejsca w drugim rzędzie.

Nowy 5008 został wyposażony w ogromną przestrzeń bagażową. Standardowa pojemność bagażnika to 780 l (w konfiguracji pięcioosobowej).

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Nowy Peugeot 5008 2017 – napęd/układ jezdny

W gamie napędowej nowego Peugeota znalazło się pięć jednostek napędowych. Dwie benzynowe (1.2 PureTech/130 KM i 1.6 THP/165 KM) oraz trzy wysokoprężne (1.6 BlueHDi/120 KM, 2.0 BlueHDi/150 KM i 2.0 BlueHDi/180 KM). Dostępne są konfiguracje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Według danych producenta, waga pojazdu w zależności od wersji mieści się w przedziale od 1300 do 1500 kg. To niewiele. Zastosowanie nowej platformy podłogowej EMP2 umożliwiło dodatkowo obniżenie środka ciężkości. I trzeba przyznać, że ma to duży wpływ na właściwości jezdne pojazdu.


Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM 5d

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przejechać się odmianą napędzaną przez benzynową jednostkę 1.6 THP, która rozwija moc maksymalną 165 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny już od 1400 obr./min. Z silnikiem standardowo współpracuje automatyczna, sześciobiegowa przekładnia.

Według danych producenta ważące 1365 kg auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,2 s i może pojechać maksymalną prędkością 206 km/h.

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

W praktyce, auto sprawnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów. Konstruktorom udało się doskonale zestroić zawieszenie, które efektywnie i cicho tłumi nierówności nawierzchni zachowując jednocześnie pożądaną sztywność podczas jazdy po zakrętach. W takich warunkach daje się wyczuć obniżony środek ciężkości 5008. Przyjemność prowadzenia potęguje ponadto precyzyjny układ kierowniczy.

Warto zaznaczyć, że konstrukcja zawieszenia Peugeota mimo imponującego działania, jest stosunkowo prosta. Z tyłu zastosowano podatną belkę, co ma swoje wady, które dają o sobie znać podczas jazdy po drodze pełnej poprzecznych, gęsto zasianych nierówności, czyli po tzw. tarce. W takich warunkach tylna oś wyraźnie podskakuje.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW GT: sportowe zapędy kombi

Auto może zostać wyposażone w pakiet Sport, który umożliwia kierowcy uruchomienie sportowego trybu pracy układu napędowego. Po jego aktywacji zmieniają się następujące parametry:

  • Wspomaganie kierownicy się usztywnia i bardziej bezpośrednio reaguje;
  • następuje szybsza reakcja pedału gazu;
  • szybsza reakcja silnika i skrzyni biegów (w wersji z automatyczną skrzynią samochód ma dodatkowo łopatki do zmiany biegów przy kierownicy);
  • słyszalny jest głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk pracy silnika (cyfrowy wzmacniacz poprawiający akustykę w kabinie);
  • wyświetla się kolorowa animacja na różnych ekranach (na tablicy rozdzielczej i ekranie dotykowym) wraz z wyświetlaniem parametrów związanych z dynamiczną jazdą: moc chwilowa, ciśnienie doładowania, przyspieszenie wzdłużne i boczne.

W praktyce, rzeczywiście, auto w trybie Sport zachowuje się bardziej „dynamicznie”, żwawiej reagując na gaz i przyspieszając z większą werwą.

Peugeot 5008 2017

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Peugeot 508 1.6 THP 165 KM sedan

Nowy Peugeot 5008 2017 – cennik

Nowy Peugeot 5008 zrobił na nas bardzo dobrze wrażenie. Malkontenci będą z pewnością narzekać na brak w ofercie napędu na obie osie, niemniej system Grip Control zapewni odpowiednią trakcję w większości warunków, w których powinien być tej wielkości SUV wykorzystywany. Jego kierowca bez trudu pokona nierówną, mokrą, gruntową drogę która może stanowić wyzwanie dla większości samochodów osobowych.

Cieszą przestronność, praktyczność, wysoka jakość wykończenia i wyciszenie przedziału pasażerskiego. Pozytywne noty należą się 5008 za właściwości jezdne, czy stosunkowo niewielki promień skrętu, który ułatwi eksploatację auta w warunkach miejskich.

A jak kształtują się ceny?

Podstawowa odmiana Access z silnikiem 1.2/130 KM i manualną przekładnią kosztuje 99 900 zł. Jest wyposażona m.in. w manualną klimatyzację, wyświetlacz „zegarów”, tempomat, podłokietnik z chłodzonym schowkiem, czy sterowane elektrycznie lusterka boczne oraz przednie i tylne szyby.

Znacznie lepiej wyposażona wersja Active (w standardzie m.in. elektrochromatyczne lusterko wsteczne, tylne czujniki parkowania, automatyczna klimatyzacja, kierownica pokryta licowaną skórą, oświetlenie wewnętrzne LED, czy felgi ze stopów lekkich o średnicy siedemnastu cali) kosztuje o około 10 000 zł więcej.

Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Tomasz Korniejew
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Peugeot 5008 2017
Peugeot
peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA