REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 208 HYbrid FE - sportowe osiągi i niskie spalanie

Peugeot 208 HYbrid FE
Peugeot 208 HYbrid FE
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 208 HYbrid FE ma spalać ok. 2 litrów paliwa na 100 km a przy tym oferować osiągi jak w modelu GTi. Jak to możliwe?

Celem projektantów opracowujących Peugeota 208 HYbrid FE było stworzenia auta, które z jednej strony łączyć będzie emisję CO2 na poziomie modelu 208 z silnikiem 1.0 VTi z osiągami najmocniejszej, 200-konnej odmiany GTi tego modelu.

REKLAMA

Peugeot 208 HYbrid FE - lepsza aerodynamika

Aby zrealizować to ambitne zadanie trzeba było zastosować wiele nowatorskich rozwiązań. Udało się ograniczyć współczynnik oporu powietrza Cx do nieco poniżej 0,25. Aby to osiągnąć zredukowano o 40 mm rozstaw tylnych kół. Poza tym boki pojazdu zostały pozbawione elementów zakłócających przepływ strumieni powietrza.

Zobacz też: Nissan Leaf - opis modelu

Sporym zaskoczeniem są koła Peugeota 208 HYbrid FE. Firma Michelin opracowała specjalnie dla tego modelu opony typu Tall&Narrow (145/65 R19), czyli o dużej średnicy i niewielkiej szerokości. Są one zakładane na aluminiowe, 19-calowe obręcze kół z aerodynamicznymi, karbonowymi wstawkami wypełniającymi przestrzenie między ramionami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Auto wzorem sportowych bolidów wyposażone jest z tyłu w dyfuzor powietrza, a podłoga 208-mki jest praktycznie płaska, co ułatwić ma przepływ powietrza pod autem.

Mimo że nawet standardowa wersja Peugeota 208 w wersji Access waży tylko 975 kg, to inżynierowie i tak zmusili odmianę HYbrid FE do rzucenia 20% swojej masy (np. maska waży 5kg a błotnik 1kg).

Peugeot 208 HYbrid FE - innowacyjne zawieszenie

208 HYbrid FE wyposażony został w innowacyjne zawieszenie typu pseudo McPherson, w którego skład wchodzi kompozytowa, wykonana na bazie żywicy i włókien szklanych, montowana poprzecznie belka. Zastępuje ona kilka elementów zawieszenia: resory, dolne wahacze i stabilizator poprzeczny. Ponadto belka przednia charakteryzuje się zmienną na swojej długości sprężystością. Te dwie zaprojektowane i wyprodukowane przez firmę Hutchinson belki pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu o 20 kg.

Peugeot 208 HYbrid FE - potężny układ hamulcowy bez wspomagania

Zaskakująco potężnie wygląda układ hamulcowy Peugeota 208 HYbrid FE. Tarcze hamulcowe mają średnice 380 mm a ich grubość to 9,6 mm. Auto dzięki temu zostało pozbawione układu wspomagania hamowania.

Zobacz też: BYD e6 - test

Peugeot 208 HYbrid FE - silnik spalinowy i elektryczny

REKLAMA

Pod maską Peugeota 208 HYbrid FE pracuje hybrydowy napęd. Spalinowy silnik 1.2 VTi-FE ma 3 cylindry i osiąga moc 68 KM przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa o 10 % w stosunku do standardowej jego wersji (optymalizacja cyklu spalania, zmniejszenie strat związanych z oporami tarcia, sterowanie temperaturą).

W celu zwiększenia sprawności termodynamicznej, cykl Millera został wydłużony, a stopień sprężania podwyższony z 11:1 do 16:1. Aby ograniczyć zwiększone ryzyko spalania stukowego przeprowadzono szereg modyfikacji np. zmniejszono procent węglowodorów niespalonych w komorze spalania poprzez zwiększenie średnicy zaworów, przeprojektowanie kanałów wydechowych i kolektora oraz zmianę algorytmu przebiegu wznosu zaworów. Jednostkę 1.2 VTi-FE wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiennych faz rozrządu (zawory ssące i wydechowe).

Silnik elektryczny przy wadze zaledwie 7 kg generuje 30 kW w trybie napędzania i 100 kW w trybie hamowania. W obydwu trybach jego maksymalny moment obrotowy wynosi 30 Nm. Jego maksymalna prędkość obrotowa, proporcjonalna do prędkości pojazdu, wynosi 40 000 obr/min. Jednostka ta umożliwia także jazdę wyłącznie w trybie elektrycznym.

Zobacz też: Peugeot 208 GTi - opis modelu

Peugeot 208 HYbrid FE - osiągi

Dane techniczne Peugeota 208 HYbrid FE robią ogromne wrażenie. Według producenta auto będzie przyspieszać 0-100 km/h w czasie 8 sekund a jego średnie spalanie trybie mieszanym kształtuje się na poziomie 2,1 litra paliwa na 100 km. Emisja CO2 ma kształtować się na poziomie 49 g CO2/km.

Jeśli chodzi o osiągi, to wpływ na poprawę przyspieszenia od 0 do 100 km/h z 14 do 8 sekund miały następujące czynniki:

- zmniejszenie masy, poprawa aerodynamiki i opony: 4 sekundy,

- układ hybrydowy: 2 sekundy.

Zobacz też: Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

Mimo że auto jest póki co pojazdem koncepcyjnym to jego parametry oraz stopień włożonej w niego pracy robi wrażenie. Prawdopodobnie jest tylko kwestią czasu kiedy Peugeot 208 HYbrid FE trafi do produkcji seryjnej.

Źródło: wykorzystano materiały prasowe Peugeot

Peugeot 208 HYbrid FE
peugeot
Peugeot 208 HYbrid FE
peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA