REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE - opis modelu

Agnieszka Kalinowska
Mercedes S-klasa INTELLIGENT DRIVE
Mercedes S-klasa INTELLIGENT DRIVE
Fot. Mercedes - Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE wyruszył w trasę liczącą około 100 kilometrów. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie fakt, że samochód pokonał ten dystans samodzielnie - bez udziału kierowcy. Naszpikowana elektroniką S500 INTELLIGENT DRIVE samodzielnie zmagał się z ruchem ulicznym, rondami, sygnalizacją świetlną, rowerzystami i ruchem pieszych.

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE - czujniki zwiększające komfort jazdy

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE będzie wyposażony w czujniki bazujące na elementach produkowanych seryjnie. Technologia jest zaopatrzona w funkcję rozpoznawania lokalizacji samochodu i jego otoczenia. Za pomocą zautomatyzowanego pilota „Route Pilot” auto będzie mogło samodzielnie pokonywać trasę zarówno w pozamiejskim jak i gęstym miejskim ruchu. Twórcy tej technologii twierdzą, że dzięki niej będzie można uniknąć wielu wypadków na drogach, podniesie ona komfort życia i bezpieczeństwo pozostałych użytkowników drogi. Ponadto samochód z tą technologią będzie wyręczał kierowcę w wykonywaniu monotonnych czy trudnych czynności. Auto będzie mogło poruszać się nie tylko po autostradach ale również w innych warunkach drogowych np. w mieście. Doświadczenia jakich dokonali inżynierowie Mercedes-Benz, pomogą w opracowywaniu przyszłych modeli nowej generacji aut, które będą wyposażone w elementy pozwalające na autonomiczną jazdę.

REKLAMA

Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE - trzy poziomy autonomicznej jazdy

Kierowca ma do wyboru trzy poziomy ingerencji elektroniki w kwestię prowadzenia samochodu, i tak:

•    Podczas jazdy częściowo zautomatyzowanej kierowca musi stale monitorować działanie funkcji automatycznych i nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek czynności niezwiązane z prowadzeniem pojazdu;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

REKLAMA

•    w przypadku wysoce zautomatyzowanej jazdy kierowca nie musi permanentnie śledzić działania systemu. W tym przypadku działania niezwiązane z prowadzeniem samochodu dozwolone są w ograniczonym stopniu. System samodzielnie rozpoznaje własne ograniczenia i z odpowiednim wyprzedzeniem przekazuje wówczas kierowcy kontrolę nad pojazdem.

•    w trybie w pełni automatycznym system jest w stanie autonomicznie radzić sobie z każdą sytuacją; kierowca nie musi monitorować jego działania i może oddać się czynnościom niezwiązanym z prowadzeniem pojazdu. W skrócie - jazda jest możliwa jego udziału.

Zobacz też: Peugeot 208 HYbrid FE - sportowe osiągi i niskie spalanie

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE, a standardowa Klasa S, różnice:

•    zwiększenie szerokości (odległości pomiędzy układami optycznymi) kamery stereoskopowej w celu wykrywania oddalonych obiektów;
•    zainstalowanie dwóch dodatkowych radarów dalekiego zasięgu po bokach przedniego zderzaka w celu wczesnego wykrycia pojazdów zbliżających się z lewej i prawej strony na skrzyżowaniach; kolejny radar dalekiego zasięgu monitoruje ruch z tyłu pojazdu;
•    cztery czujniki krótkiego zasięgu w rogach nadwozia zapewniają skuteczniejsze wykrywanie najbliższych przeszkód i innych uczestników ruchu;
•    za analizę sygnalizacji świetlnej odpowiada kolorowa kamera o kącie widzenia 90 st., zamontowana za przednią szybą;

Zobacz też: Nissan Leaf - opis modelu

•    kolejna kamera - za tylną szybą – pomaga pozycjonować pojazd w odniesieniu do elementów, które wcześniej naniesiono na mapę cyfrową. Poprzez porównanie obrazu z kamery oraz wskazań mapy pojazd może zlokalizować swoją pozycję ze znacznie większą dokładnością, niż gdyby korzystał wyłącznie z sygnału GPS.
Mercedes- Benz podczas projektu współpracował z oddziałami firmy Nokia, które specjalizują się w projektowaniu map cyfrowych i usług lokalizacji. W ten sposób stworzono mapę trasy testowej w 3D. dodatkowo zawierała ona informację o przebiegu całej trasy (liczba sygnalizacji świetlnych oraz pasów ruchu). Mercedes ma w planach w przyszłości kontynuować współpracę z tymi firmami ze względu na dalsze opracowywanie tras w 3D.

Mercedes S-klasa INTELLIGENT DRIVE
Fot. Mercedes - Benz
Mercedes S-klasa INTELLIGENT DRIVE
Fot. Mercedes - Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA