REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Kalinowska
Mercedes S-klasa INTELLIGENT DRIVE
Mercedes S-klasa INTELLIGENT DRIVE
Fot. Mercedes - Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE wyruszył w trasę liczącą około 100 kilometrów. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie fakt, że samochód pokonał ten dystans samodzielnie - bez udziału kierowcy. Naszpikowana elektroniką S500 INTELLIGENT DRIVE samodzielnie zmagał się z ruchem ulicznym, rondami, sygnalizacją świetlną, rowerzystami i ruchem pieszych.

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE - czujniki zwiększające komfort jazdy

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE będzie wyposażony w czujniki bazujące na elementach produkowanych seryjnie. Technologia jest zaopatrzona w funkcję rozpoznawania lokalizacji samochodu i jego otoczenia. Za pomocą zautomatyzowanego pilota „Route Pilot” auto będzie mogło samodzielnie pokonywać trasę zarówno w pozamiejskim jak i gęstym miejskim ruchu. Twórcy tej technologii twierdzą, że dzięki niej będzie można uniknąć wielu wypadków na drogach, podniesie ona komfort życia i bezpieczeństwo pozostałych użytkowników drogi. Ponadto samochód z tą technologią będzie wyręczał kierowcę w wykonywaniu monotonnych czy trudnych czynności. Auto będzie mogło poruszać się nie tylko po autostradach ale również w innych warunkach drogowych np. w mieście. Doświadczenia jakich dokonali inżynierowie Mercedes-Benz, pomogą w opracowywaniu przyszłych modeli nowej generacji aut, które będą wyposażone w elementy pozwalające na autonomiczną jazdę.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE - trzy poziomy autonomicznej jazdy

Kierowca ma do wyboru trzy poziomy ingerencji elektroniki w kwestię prowadzenia samochodu, i tak:

REKLAMA

•    Podczas jazdy częściowo zautomatyzowanej kierowca musi stale monitorować działanie funkcji automatycznych i nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek czynności niezwiązane z prowadzeniem pojazdu;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

•    w przypadku wysoce zautomatyzowanej jazdy kierowca nie musi permanentnie śledzić działania systemu. W tym przypadku działania niezwiązane z prowadzeniem samochodu dozwolone są w ograniczonym stopniu. System samodzielnie rozpoznaje własne ograniczenia i z odpowiednim wyprzedzeniem przekazuje wówczas kierowcy kontrolę nad pojazdem.

•    w trybie w pełni automatycznym system jest w stanie autonomicznie radzić sobie z każdą sytuacją; kierowca nie musi monitorować jego działania i może oddać się czynnościom niezwiązanym z prowadzeniem pojazdu. W skrócie - jazda jest możliwa jego udziału.

Zobacz też: Peugeot 208 HYbrid FE - sportowe osiągi i niskie spalanie

Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE, a standardowa Klasa S, różnice:

•    zwiększenie szerokości (odległości pomiędzy układami optycznymi) kamery stereoskopowej w celu wykrywania oddalonych obiektów;
•    zainstalowanie dwóch dodatkowych radarów dalekiego zasięgu po bokach przedniego zderzaka w celu wczesnego wykrycia pojazdów zbliżających się z lewej i prawej strony na skrzyżowaniach; kolejny radar dalekiego zasięgu monitoruje ruch z tyłu pojazdu;
•    cztery czujniki krótkiego zasięgu w rogach nadwozia zapewniają skuteczniejsze wykrywanie najbliższych przeszkód i innych uczestników ruchu;
•    za analizę sygnalizacji świetlnej odpowiada kolorowa kamera o kącie widzenia 90 st., zamontowana za przednią szybą;

Zobacz też: Nissan Leaf - opis modelu

•    kolejna kamera - za tylną szybą – pomaga pozycjonować pojazd w odniesieniu do elementów, które wcześniej naniesiono na mapę cyfrową. Poprzez porównanie obrazu z kamery oraz wskazań mapy pojazd może zlokalizować swoją pozycję ze znacznie większą dokładnością, niż gdyby korzystał wyłącznie z sygnału GPS.
Mercedes- Benz podczas projektu współpracował z oddziałami firmy Nokia, które specjalizują się w projektowaniu map cyfrowych i usług lokalizacji. W ten sposób stworzono mapę trasy testowej w 3D. dodatkowo zawierała ona informację o przebiegu całej trasy (liczba sygnalizacji świetlnych oraz pasów ruchu). Mercedes ma w planach w przyszłości kontynuować współpracę z tymi firmami ze względu na dalsze opracowywanie tras w 3D.

Mercedes S-klasa INTELLIGENT DRIVE
Fot. Mercedes - Benz
Mercedes S-klasa INTELLIGENT DRIVE
Fot. Mercedes - Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA