REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Citroen C4 Picasso - wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew
Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Do salonów wjechała najnowsza generacja modelu C4 Picasso. Minivan Citroena nadal łączy nowatorskie rozwiązania z praktycznością wnętrza. Co więcej, w najnowszej odsłonie C4 Picasso zastosowano najnowszą płytę podłogową grupy PSA - EMP2 (Efficient Modular Platform 2).

Citroen C4 Picasso zdobył uznanie europejskich kierowców m.in. dzięki dużym walorom użytkowym, udanym silnikom Diesla oraz ładnemu nadwoziu. Zarówno w wersji krótszej, jak i dłuższej – Grand, samochód prezentuje się proporcjonalnie.
Minivan Citroena nie stracił uroku również w najnowszej odsłonie. Przywiązanie Citroena do nowatorskich projektów zostało podkreślone m.in. w przednim pasie, w projekcie reflektorów. Wąskie, podłużne światła (w tym pasy LED) dodają wyglądowi C4 Picasso świeżości. Ciekawie zaprojektowana została także najnowsza odmiana Grand. Przednia część nadwozia jest identyczna, jak w krótszej wersji modelu, ale w tylnej części uwagę zwracają interesujące lampy tylne oraz nietuzinkowo zaprojektowane relingi dachowe, których forma łączy się z obramowaniem tylnych okien. Całość prezentuje się okazale.

REKLAMA

Zastosowanie w konstrukcji najnowszej płyty podłogowej EMP2 pozwoliło m.in. na odchudzenie pojazdu o około 140 kg (sama płyta podłogowa jest lżejsza od poprzedniej o 70 kg) w stosunku do modelu poprzedniej generacji oraz wygospodarowaniu większej przestronności wnętrza przy zachowaniu kompaktowych wymiarów nadwozia. Najnowszy Citroen C4 Picasso jest krótszy od poprzednika o 40 mm. Zmienił się także rozstaw kół (są rozstawione szerzej - z przodu o 82 mm, z kolei z tyłu o 31 mm). Zwiększono także o 55 mm rozstaw osi.

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Nowy Citroen C4 Picasso - wnętrze

W przedziale pasażerskim zastosowano materiały wyższej jakości, a montaż poszczególnych elementów jest dokładniejszy. Przeprojektowana deska rozdzielcza nawiązuje stylem do poprzedniej, ale jest prostsza w formie i bardziej przejrzysta. Nowością są duże kolorowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Tło większego (dostępny w opcji, przekątna 12 cali), umieszczonego na górze środkowej konsoli można modyfikować, wybierając tapety z biblioteki lub z własnych zasobów. Niestety sama zmiana tapety trwa co najmniej kilkadziesiąt sekund. Mniejszy wyświetlacz ma przekątną 7 cali i jest dostępny w standardzie. Używając go ustawiamy dwustrefową klimatyzację, nawigację, system audio, telefon, inne systemy wspomagające prowadzenie.

Nowy kształt mają fotele. Są jeszcze wygodniejsze i nieco twardsze niż w modelu poprzedniej generacji. Ich zwiększona twardość i lepszy profil uprzyjemniają długie podróże. Mimo zmniejszonej długości nadwozia, przedział pasażerski C4 Picasso jest przestronniejszy, a bagażnik ma zwiększoną o 40 litrów pojemność (od 537 l).

Zobacz też: Test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM - niezwykle oszczędny

Nowy Citroen C4 Picasso - napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych nowego C4 Picasso dostępnych na polskim rynku znalazły się dwie jednostki benzynowe 1.6 VTi/120 KM oraz 1.6 THP/156 KM i trzy jednostki wysokoprężne. Podstawowym silnikiem Diesla jest 1.6 HDi o mocy 92 KM, kolejna jednostka to 1.6 e-HDi, również rozwijająca moc maksymalną 92 KM oraz najmocniejsza 1.6 e-HDi, rozwijająca moc 115 KM. W przypadku dłuższej odmiany Grand Picasso, wszystkie jednostki wysokoprężne są z serii e-HDi, a najmocniejszym dostępnym silnikiem Diesla będzie motor 2.0 e-HDi/150 KM.

REKLAMA

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak sprawuje się na drodze C4 Picasso z silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM.
Jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i dobrym wyciszeniem. Silnik jest elastyczny. W efekcie podczas jazdy nie trzeba często sięgać do dźwigni manualnej przekładni. Układ kierowniczy jest wspomagany z optymalną siłą, a zmodyfikowane w porównaniu do poprzednika zawieszenie (zmieniono m.in. mocowanie amortyzatorów oraz zamocowano zawieszenie powyżej osi kół) sprawnie pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni. Dzięki redukcji masy i obniżeniu środka ciężkości, a także zwiększeniu rozstawów kół i osi auto z większą stabilnością pokonuje zakręty, a dzięki m.in. obniżeniu współczynnika oporu powietrza, podczas jazdy w kabinie jest wyraźnie ciszej niż w modelu poprzedniej generacji.

Na krótkim dystansie, który pokonaliśmy C4 Picasso znaleźliśmy w aucie dwa mankamenty. Pierwszy to zbyt niska precyzja działania lewarka skrzyni biegów. Drugi to zbyt wolno działający system multimedialny (np. podczas zmiany tapety większego wyświetlacza).

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

Nowy Citroen C4 Picasso - ceny i wyposażenie

Cennik Citroena C4 Picasso otwiera kwota 73 900 zł (bez uwzględnienia rabatu promocyjnego). To cena wyjściowa modelu z silnikiem 1.6/120 KM w podstawowej opcji wyposażeniowej Attraction. W tym przypadku bez konieczności dopłaty samochód zostanie wyposażony m.in. w panoramiczną przednią szybę, ABS+ESP+ASR+BAS+EBD, poduszki powietrzne boczne i kurtynowe z przodu i z tyłu, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, Inteligentny System Kontroli Trakcji, klimatyzację manualną dwustrefową, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane, tablet dotykowy 7" sterujący funkcjami samochodu, światła do jazdy dziennej LED, radio z 6 głośnikami, z monotunerem + gniazdo USB + gniazdo Jack, zestaw głośnomówiący Bluetooth, regulator i ogranicznik prędkości programowany, ekran LCD monochromatyczny, elektryczny hamulec postojowy, centralny zamek z pilotem, koło kierownicy pokryte skórą, komputer pokładowy, trzy mocowania Isofix dla foteli w drugim rzędzie, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, system uruchamiania pojazdu przyciskiem START.
Przedłużona wersja Grand kosztuje 1500 zł i za dodatkową opłatą można wykupić w niej opcję zainstalowania składanych w podłodze bagażnika dwóch dodatkowych foteli.
Jak widać wyposażenie standardowe jest imponujące, a biorąc pod uwagę ceny konkurencji i ogólnie dobre wrażenie, jakie zrobił na nas samochód, oferta Citroena wydaje się kusząca.

Citroen C4 Picasso
Citroen
Citroen C4 Picasso
Citroen
Citroen C4 Picasso - przód
Citroen
Citroen C4 Picasso - reflektory
Citroen
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Citroen
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Citroen
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Citroen
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - przód
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - tył
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - tył
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - wnętrze
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - wnętrze
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    REKLAMA

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    REKLAMA

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA