REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Citroen C4 Picasso - wrażenia z jazdy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Do salonów wjechała najnowsza generacja modelu C4 Picasso. Minivan Citroena nadal łączy nowatorskie rozwiązania z praktycznością wnętrza. Co więcej, w najnowszej odsłonie C4 Picasso zastosowano najnowszą płytę podłogową grupy PSA - EMP2 (Efficient Modular Platform 2).

Citroen C4 Picasso zdobył uznanie europejskich kierowców m.in. dzięki dużym walorom użytkowym, udanym silnikom Diesla oraz ładnemu nadwoziu. Zarówno w wersji krótszej, jak i dłuższej – Grand, samochód prezentuje się proporcjonalnie.
Minivan Citroena nie stracił uroku również w najnowszej odsłonie. Przywiązanie Citroena do nowatorskich projektów zostało podkreślone m.in. w przednim pasie, w projekcie reflektorów. Wąskie, podłużne światła (w tym pasy LED) dodają wyglądowi C4 Picasso świeżości. Ciekawie zaprojektowana została także najnowsza odmiana Grand. Przednia część nadwozia jest identyczna, jak w krótszej wersji modelu, ale w tylnej części uwagę zwracają interesujące lampy tylne oraz nietuzinkowo zaprojektowane relingi dachowe, których forma łączy się z obramowaniem tylnych okien. Całość prezentuje się okazale.

REKLAMA

Zastosowanie w konstrukcji najnowszej płyty podłogowej EMP2 pozwoliło m.in. na odchudzenie pojazdu o około 140 kg (sama płyta podłogowa jest lżejsza od poprzedniej o 70 kg) w stosunku do modelu poprzedniej generacji oraz wygospodarowaniu większej przestronności wnętrza przy zachowaniu kompaktowych wymiarów nadwozia. Najnowszy Citroen C4 Picasso jest krótszy od poprzednika o 40 mm. Zmienił się także rozstaw kół (są rozstawione szerzej - z przodu o 82 mm, z kolei z tyłu o 31 mm). Zwiększono także o 55 mm rozstaw osi.

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Nowy Citroen C4 Picasso - wnętrze

W przedziale pasażerskim zastosowano materiały wyższej jakości, a montaż poszczególnych elementów jest dokładniejszy. Przeprojektowana deska rozdzielcza nawiązuje stylem do poprzedniej, ale jest prostsza w formie i bardziej przejrzysta. Nowością są duże kolorowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Tło większego (dostępny w opcji, przekątna 12 cali), umieszczonego na górze środkowej konsoli można modyfikować, wybierając tapety z biblioteki lub z własnych zasobów. Niestety sama zmiana tapety trwa co najmniej kilkadziesiąt sekund. Mniejszy wyświetlacz ma przekątną 7 cali i jest dostępny w standardzie. Używając go ustawiamy dwustrefową klimatyzację, nawigację, system audio, telefon, inne systemy wspomagające prowadzenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy kształt mają fotele. Są jeszcze wygodniejsze i nieco twardsze niż w modelu poprzedniej generacji. Ich zwiększona twardość i lepszy profil uprzyjemniają długie podróże. Mimo zmniejszonej długości nadwozia, przedział pasażerski C4 Picasso jest przestronniejszy, a bagażnik ma zwiększoną o 40 litrów pojemność (od 537 l).

Zobacz też: Test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM - niezwykle oszczędny

Nowy Citroen C4 Picasso - napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych nowego C4 Picasso dostępnych na polskim rynku znalazły się dwie jednostki benzynowe 1.6 VTi/120 KM oraz 1.6 THP/156 KM i trzy jednostki wysokoprężne. Podstawowym silnikiem Diesla jest 1.6 HDi o mocy 92 KM, kolejna jednostka to 1.6 e-HDi, również rozwijająca moc maksymalną 92 KM oraz najmocniejsza 1.6 e-HDi, rozwijająca moc 115 KM. W przypadku dłuższej odmiany Grand Picasso, wszystkie jednostki wysokoprężne są z serii e-HDi, a najmocniejszym dostępnym silnikiem Diesla będzie motor 2.0 e-HDi/150 KM.

REKLAMA

Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak sprawuje się na drodze C4 Picasso z silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM.
Jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i dobrym wyciszeniem. Silnik jest elastyczny. W efekcie podczas jazdy nie trzeba często sięgać do dźwigni manualnej przekładni. Układ kierowniczy jest wspomagany z optymalną siłą, a zmodyfikowane w porównaniu do poprzednika zawieszenie (zmieniono m.in. mocowanie amortyzatorów oraz zamocowano zawieszenie powyżej osi kół) sprawnie pochłania wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni. Dzięki redukcji masy i obniżeniu środka ciężkości, a także zwiększeniu rozstawów kół i osi auto z większą stabilnością pokonuje zakręty, a dzięki m.in. obniżeniu współczynnika oporu powietrza, podczas jazdy w kabinie jest wyraźnie ciszej niż w modelu poprzedniej generacji.

Na krótkim dystansie, który pokonaliśmy C4 Picasso znaleźliśmy w aucie dwa mankamenty. Pierwszy to zbyt niska precyzja działania lewarka skrzyni biegów. Drugi to zbyt wolno działający system multimedialny (np. podczas zmiany tapety większego wyświetlacza).

Zobacz też: Test Citroen Berlingo II Multispace XTR 1.6 HDi 112 KM

Nowy Citroen C4 Picasso - ceny i wyposażenie

Cennik Citroena C4 Picasso otwiera kwota 73 900 zł (bez uwzględnienia rabatu promocyjnego). To cena wyjściowa modelu z silnikiem 1.6/120 KM w podstawowej opcji wyposażeniowej Attraction. W tym przypadku bez konieczności dopłaty samochód zostanie wyposażony m.in. w panoramiczną przednią szybę, ABS+ESP+ASR+BAS+EBD, poduszki powietrzne boczne i kurtynowe z przodu i z tyłu, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, Inteligentny System Kontroli Trakcji, klimatyzację manualną dwustrefową, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie, lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane, tablet dotykowy 7" sterujący funkcjami samochodu, światła do jazdy dziennej LED, radio z 6 głośnikami, z monotunerem + gniazdo USB + gniazdo Jack, zestaw głośnomówiący Bluetooth, regulator i ogranicznik prędkości programowany, ekran LCD monochromatyczny, elektryczny hamulec postojowy, centralny zamek z pilotem, koło kierownicy pokryte skórą, komputer pokładowy, trzy mocowania Isofix dla foteli w drugim rzędzie, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, system uruchamiania pojazdu przyciskiem START.
Przedłużona wersja Grand kosztuje 1500 zł i za dodatkową opłatą można wykupić w niej opcję zainstalowania składanych w podłodze bagażnika dwóch dodatkowych foteli.
Jak widać wyposażenie standardowe jest imponujące, a biorąc pod uwagę ceny konkurencji i ogólnie dobre wrażenie, jakie zrobił na nas samochód, oferta Citroena wydaje się kusząca.

Citroen C4 Picasso
Citroen
Citroen C4 Picasso
Citroen
Citroen C4 Picasso - przód
Citroen
Citroen C4 Picasso - reflektory
Citroen
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Citroen
Citroen C4 Picasso - deska rozdzielcza
Citroen
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Citroen
Citroen C4 Picasso - bagażnik
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - przód
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - tył
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - tył
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - wnętrze
Citroen
Citroen C4 Grand Picasso - wnętrze
Citroen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA