REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak : 0-200 km/h w 4,8 sekundy!

Subskrybuj nas na Youtube
Peugeot 208 T16 Pikes Peak rozpędza się do maksymalnej prędkości 240 km/h w 7 sekund !
Peugeot 208 T16 Pikes Peak rozpędza się do maksymalnej prędkości 240 km/h w 7 sekund !
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Sébastien Loeb wystartuje w tegorocznej edycji wyścigu Pikes Peak Hill Climb (30 czerwca 2013 r.) za kierownicą Peugeota 208 T16 Pikes Peak dysponującego mocą 875 KM i masą własną wynoszącą zaledwie 875 kg!

Wyścig Pikes Peak Hill Climb to jedyna impreza, która pozwala na chwilę uwolnić demony konstruktorskiego umysłu i nadać im realny kształt! Zawrotne wysokości, na jakie wznosi się trasa w Kolorado, stanowią niemałe technologiczne wyzwanie, które wymaga opracowania jednostki napędowej zdolnej pracować wydajnie nawet przy rozrzedzonym powietrzu… „W praktyce klasyczny wolnossący silnik spalinowy traci 1% swojej mocy na każde kolejne 100 m n.p.m.”, wyjaśnia Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport. „To podstawowy parametr, jaki trzeba mieć na uwadze startując w wyścigu, który rozpoczyna się na 2865 m n.p.m., a kończy na wysokości 4301 m n.p.m.!” Już na linii startu niektóre silniki dysponują mocą obniżoną o około 30%. W przypadku Peugeot silnik musi być jednak na tyle mocny, aby sprostać wymaganiom tak znakomitego kierowcy jak Sébastien Loeb, któremu słabsze dni się nie przytrafiają...

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Wyścigowe Renault Twin'Run: 4,5 s do 100km/h !

875 KM mocy i 875 kg wagi

Specjalnie na Pikes Peak Peugeot Sport przygotował nową wersję podwójnie doładowanego silnika V6, który powstał z myślą o imprezach wytrzymałościowych. Z 875-konnym silnikiem pod maską Peugeot 208 T16 Pikes Peak dysponuje mocą większą niż bolidy Formuły 1! Nie trzeba też dodawać, że to najmocniejszy samochód, jakim kiedykolwiek jeździł wielokrotny rajdowy mistrz świata, a zatem zapowiada się motosport w wersji ekstremalnej, tym bardziej, że na trasie Pikes Peak przed upadkiem w przepaść zawodników nie chronią żadne bariery…

Zobacz też: BMW M5 po liftingu - więcej mocy

REKLAMA

Przygotowując odpowiedni samochód dla mistrza, inżynierowie Peugeot Sport wiele uwagi poświęcili obniżeniu masy własnej auta. „Udało nam się zejść do 875 kg” wyjaśnia Jean-Christophe Pallier. Dzięki temu możliwe było osiągnięcie magicznego i symbolicznego zarazem współczynnika mocy do masy o wartości 1:1!” Jednocześnie tak dopracowano rozkład masy, aby samochód świetnie się prowadził. Silnik umieszczono centralnie, na wzór słynnych aut rajdowych Grupy B z lat 80-tych ubiegłego stulecia oraz prototypów startujących w wyścigach wytrzymałościowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Peugeot 208 T16 Pikes Peak: 0-100 km/h w 1,8 sekundy

Osiągi Peugeota 208 T16 Pikes Peak są imponujące: 0-100 km/h w czasie 1,8 s, do 200km/h w 4,8 s a 0-240 km/h auto przyspiesza w 7 sekund!

DANE TECHNICZNE – Peugeot 208 T16 Pikes Peak

SILNIK

Typ

Podwójnie doładowany, V6

Pojemność skokowa

3,2 litra

Liczba zaworów

24

Położenie

Centralne, z przesunięciem do tyłu

Liczba cylindrów

V6 (60°)

Moc maksymalna

875 KM

Moment obrotowy

883 Nm

Maks. prędkość obr.

7 800 obr./min.

Prędkość maksymalna

240 km/h

0-100 km/h

1,8 s

0-200 km/h

4,8 s

0-240 km/h

7,0 s

Zobacz też: Volvo S60 Polestar Concept - 508 KM i 3,9 s do "setki"

W kilku obszarach konstrukcyjnych Peugeot 208 T16 Pikes Peak wykorzystuje rozwiązania technologiczne zastosowane w zwycięskim Peugeot 908 z 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Ponieważ zeszłoroczna edycja Pikes Peak po raz pierwszy w całości odbyła się na wyasfaltowanej trasie, monstrum stworzone przez Peugeot Sport to praktycznie prototyp do wyścigów wytrzymałościowych. Oba pojazdy mają wspólny układ jezdny i hamulcowy oraz pakiet rozwiązań aerodynamicznych, takich jak specjalny wlot powietrza czy imponujący rozmiarami spojler o szerokości 2 metrów, który pierwotnie wykorzystywany był w pierwszej generacji modelu 908 HDi FAP.

Podobnie jak pakiet aerodynamiczny pojazdu startującego w Le Mans, również i elementy aerodynamiczne 208-ki zostały mocno zmodyfikowane i dostosowane do jego konstrukcji. „Wierzymy, że właściwa aerodynamika może dać nam znaczną przewagę nad konkurencją” zauważa Jean-Christophe Pallier. „Podczas wspinaczki na Pikes Peak samochód będzie mknął z prędkością od 50 do 240 km/h, a właściwości aerodynamiczne nabierają ogromnego znaczenia przy prędkościach przekraczających 100 km/h.” Imponujący tylny spojler oraz przedni dyfuzor nie tylko świetnie się prezentują, nadając autu niezwykle drapieżny wygląd, ale przede wszystkim odgrywają niezwykle istotną rolę z punktu widzenia aerodynamiki. Równie ważną funkcję pełni kolejny, zwykle niezauważany element, jakim jest dolny panel zespołu podwozia, który jest odpowiedzialny za niemal połowę siły dociskającej pojazd…

Zobacz też: Shell V-Power Nitro+ Show: zabrakło prędkości

I wreszcie ostatni, ale jakże ważny element. Peugeot 208 T16 Pikes Peak został wyposażony w dedykowane mu opony Michelin, które gwarantują świetną przyczepność wszystkich czterech kół napędowych. Jeden z najmocniejszych samochodów sportowych świata z pewnością pomoże najsłynniejszemu rajdowemu mistrzowi uporać się z liczącą 156 zakrętów trasą, jaka dzieli go od chmur Kolorado!

Źródło: materiały prasowe Peugeot

Peugeot 208 T16 Pikes Peak
peugeot
Peugeot 208 T16 Pikes Peak
peugeot
Peugeot 208 T16 Pikes Peak
peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA