REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi S3 Sportback - 300 KM i 380 Nm

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Audi S3 Sportback rozwija moc 300 KM i według danych producenta ma średnio zużywać 6,9 l benzyny na 100 km. "Setkę" osiąga po 5 s od startu.

Audi S3 Sportback - nowy silnik

Nowy czterocylindrowy silnik stworzono od podstaw. Z poprzednikiem łączy go jedynie pojemność: 1984 cm3. Nominalna moc 221 kW (300 KM) dostępna jest przy 5500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy, w przedziale od 1800 do 5500 obr/min, osiąga 380 Nm.

REKLAMA

Spontaniczne reakcje na komendy kierowcy i sportowy, głęboki dźwięk, to najbardziej rozpoznawalne cechy tej wysokowydajnej jednostki napędowej. Kiedy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie dynamic, z silnika dobywa się niepowtarzalna barwa. W nowej jednostce 2.0 TFSI zastosowano m.in. podwójny wtrysk, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, czy system zarządzania temperaturą.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

REKLAMA

W modelach z opcjonalną sześciobiegową przekładnią S tronic, sprint od zera do 100 km/h trwa tylko pięć sekund, a w przypadku modeli z sześciobiegową skrzynią manualną, zaledwie o pięć dziesiątych sekundy dłużej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Dzięki funkcji Launch Control, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem opon. Jednostka 2.0 TFSI z przekładnią S tronic potrzebuje średnio 6,9 l paliwa na 100 km (ze skrzynią manualną – 7 l na 100 km). Porównując z poprzednią wersją, nowe Audi S3 Sportback zużywa o 1,5 l paliwa mniej.

Niższe biegi obu skrzyń mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, co efektywnie zmniejsza zużycie paliwa. Na życzenie, kierowca może przełączać biegi dwusprzęgłowej skrzyni za pomocą manetek przy kierownicy. Obok trybu obsługi manualnej, dostępne są dwa tryby automatyczne D i S.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo V60 R-Design D4: bądź wyrazisty

Audi S3 Sportback - lepszy rozkład mas

Dzięki stałemu napędowi na cztery koła quattro, z jego nowo skonstruowanym sprzęgłem wielopłytkowym, nowy topowy model S3 przyspiesza szybciej i bezpieczniej. W każdych warunkach pogodowych, również podczas opadów deszczu czy śniegu, prowadzi się go dynamicznie i stabilnie.

W porównaniu z wcześniejszym modelem, oś przednią nowego Audi S3 przesunięto o 52 mm do przodu. Silnik 2.0 TFSI waży obecnie o 5 kg mniej niż jego dotychczasowa wersja i jest o 12 stopni bardziej pochylony ku tyłowi.

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

REKLAMA

Swój charakter Audi S3 Sportback zawdzięcza sportowemu podwoziu, o 25 mm niżej osadzonej karoserii, zaawansowanemu technicznie zawieszeniu, optymalnemu rozkładowi obciążenia między osiami (oś przednia do osi tylnej w stosunku 59 do 41 procent), a także nowemu progresywnemu wspomaganiu kierownicy. Jego podstawową zaletą jest różnicowanie przełożeń w zależności od ruchu kierownicy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, pojazd cechuje się stabilnymi i prawie neutralnymi właściwościami jezdnymi, jest bardzo precyzyjny podczas sportowej jazdy, a parkuje przy minimalnej liczbie manewrów.

Nowe Audi S3 jeździ na kołach o wymiarach 7,5 na 18 cali. Opony mają rozmiar 225/40, a ich niskie tarcie podczas toczenia obniża zużycie paliwa. Lakierowane na czarno zaciski dużych, bo mających średnicę 340 mm przednich hamulców tarczowych, ozdobiono emblematem S. Na życzenie można je polakierować na czerwono. Elektromechaniczny hamulec postojowy działa na tylną oś. Ulepszony elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC odzwierciedla najnowsze technologiczne osiągnięcia producenta.

Audi A3 Sportback - lżejszy o 70 kg

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego nowego Audi S3 Sportback. Pozwala kontrolować pracę pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej przekładni biegów S tronic oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego.

Za pomocą jednego przycisku kierowca decyduje, czy układy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic czy też efficiency. Ponadto w pojazdach wyposażonych w radio MMI, dostępny jest tryb individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, który dopasowuje charakterystykę pracy amortyzatorów do konkretnej sytuacji drogowej, jest także sterowany przy pomocy Audi drive select.

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Lekka konstrukcja to kolejny, bardzo ważny czynnik wpływający na doskonałą dynamikę nowego Audi S3 Sportback. Ciężar własny pięciodrzwiowego pojazdu wynosi 1445 kg, o 70 kg mniej niż w przypadku poprzednika. W decydującej mierze to zasługa lekkiej karoserii. W konstrukcji przedziału pasażerskiego wykorzystano wiele elementów z ultra wytrzymałych stopów stali. Przednie błotniki i maskę wykonano z aluminium.

Wygląd zewnętrzny podkreśla dynamikę nowego modelu serii A3. Samochód ma 4324 mm długości, 1785 mm szerokości i 1404 mm wysokości.

Audi A3 Sportback - wyrazista stylizacja

Poziome podwójne użebrowanie osłony chłodnicy, charakterystycznej dla modeli S, utrzymane jest w kolorze aluminium. Kratownica osłony ma platynowo - szarą i matową barwę. W przednim zderzaku znajdują się wloty powietrza z podwójnym użebrowaniem również w kolorze aluminium. Obok montowanych seryjnie reflektorów ksenonowych Xenon plus, producent oferuje reflektory diodowe – rozwiązanie zapożyczone z klasy luksusowych limuzyn. Takie światła zapewniają doskonałe doświetlenie drogi.

Zobacz też: Volkswagen Golf R Cabriolet 2013

Lusterka boczne z obudową utrzymaną w optyce aluminium i charakterystyczne listwy progowe, to wyraziste akcenty na bokach nowego Audi S3 Sportback. Nową formę ma również tylny zderzak. Przy platynowo-szarym dyfuzorze, zamontowano cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, którym dodano chromowane osłony. Światła tylne zbudowano z diod. Lakierowany w kolorze samochodu, charakterystyczny dla modeli S spojler, wydłuża optycznie dach. Wśród 14 dostępnych kolorów, najbardziej ekskluzywne są lakiery z efektem kryształowym: czarny Panther i niebieski Estoril.

Na życzenie klienta, koncern z Ingolstadt wyposaża nowe Audi S3 Sportback we wszystkie systemy wsparcia kierowcy dostępne dla pojazdów tej serii, m. in. w tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, adaptive cruise control, który dopasowuje prędkość naszego Audi do pojazdu jadącego przed nami oraz samoczynnie hamuje i przyspiesza.

Źródło: Materiały prasowe Audi

Audi S3 Sportback - tył
Audi
Audi S3 Sportback - tył
Audi
Audi S3 Sportback - lampa
Audi
Audi S3 Sportback - reflektor
Audi
Audi S3 Sportback - bagażnik
Audi
Audi S3 Sportback - deska rozdzielcza
Audi
Audi S3 Sportback - fotele
Audi
Audi S3 Sportback - tylna kanapa
Audi
Audi S3 Sportback - skrzynia
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA