REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi S3 Sportback - 300 KM i 380 Nm

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze Audi S3 Sportback rozwija moc 300 KM i według danych producenta ma średnio zużywać 6,9 l benzyny na 100 km. "Setkę" osiąga po 5 s od startu.

Audi S3 Sportback - nowy silnik

Nowy czterocylindrowy silnik stworzono od podstaw. Z poprzednikiem łączy go jedynie pojemność: 1984 cm3. Nominalna moc 221 kW (300 KM) dostępna jest przy 5500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy, w przedziale od 1800 do 5500 obr/min, osiąga 380 Nm.

REKLAMA

Spontaniczne reakcje na komendy kierowcy i sportowy, głęboki dźwięk, to najbardziej rozpoznawalne cechy tej wysokowydajnej jednostki napędowej. Kiedy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie dynamic, z silnika dobywa się niepowtarzalna barwa. W nowej jednostce 2.0 TFSI zastosowano m.in. podwójny wtrysk, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, czy system zarządzania temperaturą.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

REKLAMA

W modelach z opcjonalną sześciobiegową przekładnią S tronic, sprint od zera do 100 km/h trwa tylko pięć sekund, a w przypadku modeli z sześciobiegową skrzynią manualną, zaledwie o pięć dziesiątych sekundy dłużej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Dzięki funkcji Launch Control, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem opon. Jednostka 2.0 TFSI z przekładnią S tronic potrzebuje średnio 6,9 l paliwa na 100 km (ze skrzynią manualną – 7 l na 100 km). Porównując z poprzednią wersją, nowe Audi S3 Sportback zużywa o 1,5 l paliwa mniej.

Niższe biegi obu skrzyń mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, co efektywnie zmniejsza zużycie paliwa. Na życzenie, kierowca może przełączać biegi dwusprzęgłowej skrzyni za pomocą manetek przy kierownicy. Obok trybu obsługi manualnej, dostępne są dwa tryby automatyczne D i S.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volvo V60 R-Design D4: bądź wyrazisty

Audi S3 Sportback - lepszy rozkład mas

Dzięki stałemu napędowi na cztery koła quattro, z jego nowo skonstruowanym sprzęgłem wielopłytkowym, nowy topowy model S3 przyspiesza szybciej i bezpieczniej. W każdych warunkach pogodowych, również podczas opadów deszczu czy śniegu, prowadzi się go dynamicznie i stabilnie.

W porównaniu z wcześniejszym modelem, oś przednią nowego Audi S3 przesunięto o 52 mm do przodu. Silnik 2.0 TFSI waży obecnie o 5 kg mniej niż jego dotychczasowa wersja i jest o 12 stopni bardziej pochylony ku tyłowi.

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

REKLAMA

Swój charakter Audi S3 Sportback zawdzięcza sportowemu podwoziu, o 25 mm niżej osadzonej karoserii, zaawansowanemu technicznie zawieszeniu, optymalnemu rozkładowi obciążenia między osiami (oś przednia do osi tylnej w stosunku 59 do 41 procent), a także nowemu progresywnemu wspomaganiu kierownicy. Jego podstawową zaletą jest różnicowanie przełożeń w zależności od ruchu kierownicy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, pojazd cechuje się stabilnymi i prawie neutralnymi właściwościami jezdnymi, jest bardzo precyzyjny podczas sportowej jazdy, a parkuje przy minimalnej liczbie manewrów.

Nowe Audi S3 jeździ na kołach o wymiarach 7,5 na 18 cali. Opony mają rozmiar 225/40, a ich niskie tarcie podczas toczenia obniża zużycie paliwa. Lakierowane na czarno zaciski dużych, bo mających średnicę 340 mm przednich hamulców tarczowych, ozdobiono emblematem S. Na życzenie można je polakierować na czerwono. Elektromechaniczny hamulec postojowy działa na tylną oś. Ulepszony elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC odzwierciedla najnowsze technologiczne osiągnięcia producenta.

Audi A3 Sportback - lżejszy o 70 kg

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego nowego Audi S3 Sportback. Pozwala kontrolować pracę pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej przekładni biegów S tronic oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego.

Za pomocą jednego przycisku kierowca decyduje, czy układy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic czy też efficiency. Ponadto w pojazdach wyposażonych w radio MMI, dostępny jest tryb individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, który dopasowuje charakterystykę pracy amortyzatorów do konkretnej sytuacji drogowej, jest także sterowany przy pomocy Audi drive select.

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Lekka konstrukcja to kolejny, bardzo ważny czynnik wpływający na doskonałą dynamikę nowego Audi S3 Sportback. Ciężar własny pięciodrzwiowego pojazdu wynosi 1445 kg, o 70 kg mniej niż w przypadku poprzednika. W decydującej mierze to zasługa lekkiej karoserii. W konstrukcji przedziału pasażerskiego wykorzystano wiele elementów z ultra wytrzymałych stopów stali. Przednie błotniki i maskę wykonano z aluminium.

Wygląd zewnętrzny podkreśla dynamikę nowego modelu serii A3. Samochód ma 4324 mm długości, 1785 mm szerokości i 1404 mm wysokości.

Audi A3 Sportback - wyrazista stylizacja

Poziome podwójne użebrowanie osłony chłodnicy, charakterystycznej dla modeli S, utrzymane jest w kolorze aluminium. Kratownica osłony ma platynowo - szarą i matową barwę. W przednim zderzaku znajdują się wloty powietrza z podwójnym użebrowaniem również w kolorze aluminium. Obok montowanych seryjnie reflektorów ksenonowych Xenon plus, producent oferuje reflektory diodowe – rozwiązanie zapożyczone z klasy luksusowych limuzyn. Takie światła zapewniają doskonałe doświetlenie drogi.

Zobacz też: Volkswagen Golf R Cabriolet 2013

Lusterka boczne z obudową utrzymaną w optyce aluminium i charakterystyczne listwy progowe, to wyraziste akcenty na bokach nowego Audi S3 Sportback. Nową formę ma również tylny zderzak. Przy platynowo-szarym dyfuzorze, zamontowano cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, którym dodano chromowane osłony. Światła tylne zbudowano z diod. Lakierowany w kolorze samochodu, charakterystyczny dla modeli S spojler, wydłuża optycznie dach. Wśród 14 dostępnych kolorów, najbardziej ekskluzywne są lakiery z efektem kryształowym: czarny Panther i niebieski Estoril.

Na życzenie klienta, koncern z Ingolstadt wyposaża nowe Audi S3 Sportback we wszystkie systemy wsparcia kierowcy dostępne dla pojazdów tej serii, m. in. w tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, adaptive cruise control, który dopasowuje prędkość naszego Audi do pojazdu jadącego przed nami oraz samoczynnie hamuje i przyspiesza.

Źródło: Materiały prasowe Audi

Audi S3 Sportback - tył
Audi
Audi S3 Sportback - tył
Audi
Audi S3 Sportback - lampa
Audi
Audi S3 Sportback - reflektor
Audi
Audi S3 Sportback - bagażnik
Audi
Audi S3 Sportback - deska rozdzielcza
Audi
Audi S3 Sportback - fotele
Audi
Audi S3 Sportback - tylna kanapa
Audi
Audi S3 Sportback - skrzynia
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA