Nowe Audi A3 Sportback
REKLAMA
REKLAMA
W porównaniu do poprzedniego Audi A3 Sportback jest o około 90 kg lżejsze.Teraz pięciodrzwiowa wersja z silnikiem 1.4 TFSI waży jedynie 1205 kg. Do redukcji ciężaru przyczyniły się lżejsze materiały zastosowane w przedziale pasażerskim pojazdu. Łącznie cała ta część pojazdu waży 37 kg mniej niż w przypadku „starszego brata”. Ciężar uległ znacznemu zmniejszeniu również dzięki nowej konstrukcji wnętrza i silników.
REKLAMA
Karoseria nowego Audi A3 Sportback została wydłużona. Jego wymiary: długość – 4310 mm, szerokość – 1780 mm i wysokość – 1425 mm są tylko nieznacznie większe od wymiarów poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się jednak o całe 58 mm i mierzy teraz 2636 mm.
Szara osłona chłodnicy Singleframe ma teraz ukośnie ścięte górne narożnik. Nowe reflektory są nieco mniejsze niż w poprzednim modelu, a w przyszłości planuje się montaż reflektorów w całości wykonanych w technologii diodowej.
Zobacz też: Pierwsza jazda: Mitsubishi Outlander
Audi przyzwyczaiło już swoich klientów do perfekcyjnego wykończenia wnętrza.
Obsługa przyrządów, jak w każdym samochodzie marki Audi, jest łatwa i intuicyjna.
Ten kompaktowy, pięciodrzwiowy pojazd posiada bagażnik o pojemności
od 380 do 1220 litrów.
Audi connect: połączenie sieciowe z otoczeniem
REKLAMA
Pod pojęciem Audi connect kryją się usługi online, które umożliwiają kierowcy dostęp do sieci informacyjno-komunikacyjnej oraz w szybki i prosty sposób dostarczają mu ważnych informacji. Za pośrednictwem systemu Audi connect, stanowiącego rozszerzenie systemu nawigacji MMI Navigation plus, możliwy jest dostęp do Internetu. Korzystając ze zintegrowanego z Audi connect punktu dostępu hotspot (WLAN), pasażerowie mogą podłączyć do pojazdu aż do ośmiu mobilnych urządzeń, dzięki czemu mają możliwość surfowania w internecie czy wysyłania i odbierania e-maili.
System umożliwia również korzystanie w samochodzie nawigacji, która współpracuje z Google Earth i Google Maps Street View poprzez dostarczane przez Audi informacje o ruchu drogowym online, aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. Od niedawna, za pomocą Audi connect można uzyskać również informacje o ruchu lotniczym i kolejowym, a dzięki serwisowi City Events, o aktualnych wydarzeniach kulturalnych. Nowością natomiast jest funkcja systemu Audi connect, umożliwiająca kierowcy korzystanie z głosowego odczytywania e-maili i dyktowania wiadomości tekstowych (SMS).
Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję
Systemy bezpieczeństwa nowego Audi A3 Sportback
Systemy wsparcia kierowcy, które do segmentu samochodów kompaktowych premium przeniesiono bezpośrednio z klasy luksusowych limuzyn. Oferta różnych rozwiązań sięga od korzystającego z radaru tempomatu z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu adaptive cruise control (ACC), poprzez asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist, aż po prewencyjny system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic. Elementem seryjnym wyposażenia linii Ambition i Ambiente jest system informacji kierowcy z funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy.
Silniki Audi A3 Sportback
REKLAMA
Na początek, Audi wyposaża nowy model A3 Sportback w dwa silniki TDI i dwa silniki TFSI. Każdy z nich jest nową konstrukcją. Pojemność jednostek to od 1.4 do 2.0 l, a moc od 77 kW (105 KM) do 132 kW (180 KM). Nieco później dostępne będą kolejne silniki benzynowe i wysokoprężne, a także jednostka napędowa TCNG wykorzystująca e-gaz oraz gaz ziemny.
Wersja z silnikiem 1.8 TFSI będzie początkowo dostępna na rynku z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wersje z silnikiem 1.4 TFSI oraz z silnikiem 2.0 TDI sprzedawane są z sześciobiegową skrzynią manualną. Wkrótce Audi A3 Sportback wyposażane będzie w stały napęd na cztery koła quattro.
Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem
Dostępny opcjonalnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element seryjnego wyposażenia linii Ambition), umożliwia kierowcy wybór różnych trybów pracy silnika, wspomagania kierownicy oraz przekładni automatycznej S tronic. Z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select zintegrowane są inne systemy: elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC), funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light i klimatyzacja. Rozmiar kół sięga od 16 do 18 cali, a sportowe podwozie dostępne jest w dwóch różnych wersjach.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.