REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A3 Sportback

REKLAMA

REKLAMA

Do gamy nowego Audi A3 dołączyła właśnie bardziej rodzinna odmiana. Nazwa Sportback oznacza dodatkowe kilogramy za sprawą drugiej pary drzwi i dodatkowe centymetry przez większy rozstaw osi. Czy w pięciodrzwiowym Audi A3 jest jakiś sport?

W porównaniu do poprzedniego Audi A3 Sportback jest o około 90 kg lżejsze.Teraz pięciodrzwiowa wersja z silnikiem 1.4 TFSI waży jedynie 1205 kg. Do redukcji ciężaru przyczyniły się lżejsze materiały zastosowane w przedziale pasażerskim pojazdu. Łącznie cała ta część pojazdu waży 37 kg mniej niż w przypadku „starszego brata”. Ciężar uległ znacznemu zmniejszeniu również dzięki nowej konstrukcji wnętrza i silników.

REKLAMA

Karoseria nowego Audi A3 Sportback została wydłużona. Jego wymiary: długość – 4310 mm, szerokość – 1780 mm i wysokość – 1425 mm są tylko nieznacznie większe od wymiarów poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się jednak o całe 58 mm i mierzy teraz 2636 mm.

Szara osłona chłodnicy Singleframe ma teraz ukośnie ścięte górne narożnik. Nowe reflektory są nieco mniejsze niż w poprzednim modelu, a w przyszłości planuje się montaż reflektorów w całości wykonanych w technologii diodowej.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mitsubishi Outlander

Audi przyzwyczaiło już swoich klientów do perfekcyjnego wykończenia wnętrza.

Obsługa przyrządów, jak w każdym samochodzie marki Audi, jest łatwa i intuicyjna.
Ten kompaktowy, pięciodrzwiowy pojazd posiada bagażnik o pojemności
od 380 do 1220 litrów.

Audi connect: połączenie sieciowe z otoczeniem

REKLAMA

Pod pojęciem Audi connect kryją się usługi online, które umożliwiają kierowcy dostęp do sieci informacyjno-komunikacyjnej oraz w szybki i prosty sposób dostarczają mu ważnych informacji. Za pośrednictwem systemu Audi connect, stanowiącego rozszerzenie systemu nawigacji MMI Navigation plus, możliwy jest dostęp do Internetu. Korzystając ze zintegrowanego z Audi connect punktu dostępu hotspot (WLAN), pasażerowie mogą podłączyć do pojazdu aż do ośmiu mobilnych urządzeń, dzięki czemu mają możliwość surfowania w internecie czy wysyłania i odbierania e-maili.

System umożliwia również korzystanie w samochodzie nawigacji, która współpracuje z Google Earth i Google Maps Street View poprzez dostarczane przez Audi informacje o ruchu drogowym online, aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. Od niedawna, za pomocą Audi connect można  uzyskać również informacje o ruchu lotniczym i kolejowym, a dzięki serwisowi City Events, o aktualnych wydarzeniach kulturalnych. Nowością natomiast jest funkcja systemu Audi connect, umożliwiająca kierowcy korzystanie z głosowego odczytywania e-maili i dyktowania wiadomości tekstowych (SMS).

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Systemy bezpieczeństwa nowego Audi A3 Sportback

Systemy wsparcia kierowcy, które do segmentu samochodów kompaktowych premium przeniesiono bezpośrednio z klasy luksusowych limuzyn. Oferta różnych rozwiązań sięga od korzystającego z radaru tempomatu z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu adaptive cruise control (ACC), poprzez asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist, aż po prewencyjny system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic. Elementem seryjnym wyposażenia linii Ambition i Ambiente jest system informacji kierowcy z funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy.

Silniki Audi A3 Sportback

REKLAMA

Na początek, Audi wyposaża nowy model A3 Sportback w dwa silniki TDI i dwa silniki TFSI. Każdy z nich jest nową konstrukcją. Pojemność jednostek to od 1.4 do 2.0 l, a moc od 77 kW (105 KM) do 132 kW (180 KM). Nieco później dostępne będą kolejne silniki benzynowe i wysokoprężne, a także jednostka napędowa TCNG wykorzystująca e-gaz oraz gaz ziemny.

Wersja z silnikiem 1.8 TFSI będzie początkowo dostępna na rynku z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wersje z silnikiem 1.4 TFSI oraz z silnikiem 2.0 TDI sprzedawane są z sześciobiegową skrzynią manualną. Wkrótce Audi A3 Sportback wyposażane będzie w stały napęd na cztery koła quattro.

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Dostępny opcjonalnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element seryjnego wyposażenia linii Ambition), umożliwia kierowcy wybór różnych trybów pracy silnika, wspomagania kierownicy oraz przekładni automatycznej S tronic. Z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select zintegrowane są inne systemy: elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC), funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light i klimatyzacja. Rozmiar kół sięga od 16 do 18 cali, a sportowe podwozie dostępne jest w dwóch różnych wersjach.

Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA