REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A3 Sportback

REKLAMA

REKLAMA

Do gamy nowego Audi A3 dołączyła właśnie bardziej rodzinna odmiana. Nazwa Sportback oznacza dodatkowe kilogramy za sprawą drugiej pary drzwi i dodatkowe centymetry przez większy rozstaw osi. Czy w pięciodrzwiowym Audi A3 jest jakiś sport?

W porównaniu do poprzedniego Audi A3 Sportback jest o około 90 kg lżejsze.Teraz pięciodrzwiowa wersja z silnikiem 1.4 TFSI waży jedynie 1205 kg. Do redukcji ciężaru przyczyniły się lżejsze materiały zastosowane w przedziale pasażerskim pojazdu. Łącznie cała ta część pojazdu waży 37 kg mniej niż w przypadku „starszego brata”. Ciężar uległ znacznemu zmniejszeniu również dzięki nowej konstrukcji wnętrza i silników.

REKLAMA

REKLAMA

Karoseria nowego Audi A3 Sportback została wydłużona. Jego wymiary: długość – 4310 mm, szerokość – 1780 mm i wysokość – 1425 mm są tylko nieznacznie większe od wymiarów poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się jednak o całe 58 mm i mierzy teraz 2636 mm.

Szara osłona chłodnicy Singleframe ma teraz ukośnie ścięte górne narożnik. Nowe reflektory są nieco mniejsze niż w poprzednim modelu, a w przyszłości planuje się montaż reflektorów w całości wykonanych w technologii diodowej.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Mitsubishi Outlander

REKLAMA

Audi przyzwyczaiło już swoich klientów do perfekcyjnego wykończenia wnętrza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obsługa przyrządów, jak w każdym samochodzie marki Audi, jest łatwa i intuicyjna.
Ten kompaktowy, pięciodrzwiowy pojazd posiada bagażnik o pojemności
od 380 do 1220 litrów.

Audi connect: połączenie sieciowe z otoczeniem

Pod pojęciem Audi connect kryją się usługi online, które umożliwiają kierowcy dostęp do sieci informacyjno-komunikacyjnej oraz w szybki i prosty sposób dostarczają mu ważnych informacji. Za pośrednictwem systemu Audi connect, stanowiącego rozszerzenie systemu nawigacji MMI Navigation plus, możliwy jest dostęp do Internetu. Korzystając ze zintegrowanego z Audi connect punktu dostępu hotspot (WLAN), pasażerowie mogą podłączyć do pojazdu aż do ośmiu mobilnych urządzeń, dzięki czemu mają możliwość surfowania w internecie czy wysyłania i odbierania e-maili.

System umożliwia również korzystanie w samochodzie nawigacji, która współpracuje z Google Earth i Google Maps Street View poprzez dostarczane przez Audi informacje o ruchu drogowym online, aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. Od niedawna, za pomocą Audi connect można  uzyskać również informacje o ruchu lotniczym i kolejowym, a dzięki serwisowi City Events, o aktualnych wydarzeniach kulturalnych. Nowością natomiast jest funkcja systemu Audi connect, umożliwiająca kierowcy korzystanie z głosowego odczytywania e-maili i dyktowania wiadomości tekstowych (SMS).

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Systemy bezpieczeństwa nowego Audi A3 Sportback

Systemy wsparcia kierowcy, które do segmentu samochodów kompaktowych premium przeniesiono bezpośrednio z klasy luksusowych limuzyn. Oferta różnych rozwiązań sięga od korzystającego z radaru tempomatu z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu adaptive cruise control (ACC), poprzez asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist, aż po prewencyjny system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic. Elementem seryjnym wyposażenia linii Ambition i Ambiente jest system informacji kierowcy z funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy.

Silniki Audi A3 Sportback

Na początek, Audi wyposaża nowy model A3 Sportback w dwa silniki TDI i dwa silniki TFSI. Każdy z nich jest nową konstrukcją. Pojemność jednostek to od 1.4 do 2.0 l, a moc od 77 kW (105 KM) do 132 kW (180 KM). Nieco później dostępne będą kolejne silniki benzynowe i wysokoprężne, a także jednostka napędowa TCNG wykorzystująca e-gaz oraz gaz ziemny.

Wersja z silnikiem 1.8 TFSI będzie początkowo dostępna na rynku z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wersje z silnikiem 1.4 TFSI oraz z silnikiem 2.0 TDI sprzedawane są z sześciobiegową skrzynią manualną. Wkrótce Audi A3 Sportback wyposażane będzie w stały napęd na cztery koła quattro.

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Dostępny opcjonalnie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element seryjnego wyposażenia linii Ambition), umożliwia kierowcy wybór różnych trybów pracy silnika, wspomagania kierownicy oraz przekładni automatycznej S tronic. Z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select zintegrowane są inne systemy: elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC), funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light i klimatyzacja. Rozmiar kół sięga od 16 do 18 cali, a sportowe podwozie dostępne jest w dwóch różnych wersjach.

Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Audi A3 Sportback
Fot. Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA