REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lancia Thema 3,6 V6 Executive: Pięć metrów luksusu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Lancia Thema -przód
Lancia Thema -przód
Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Szukasz luksusu przez duże S, a niemieckie limuzyny są dla Ciebie zbyt opatrzone? Idź do dilera Lancii, gdzie znajdziesz Themę -oryginalne auto ze świetnym silnikiem, w korzystnie skalkulowanej cenie.

Od kilkunastu lat Lancia nie buduje urządzeń do wygrywania rajdów, a siły produkcyjne skierowano do projektowania wyrafinowanych aut, przeznaczonych dla ludzi ceniących oryginalny wygląd, który wyróżnia włoskie auta. Mieliśmy już przyjemność przeprowadzić jazdy testowe modelami Ypsilon, Delta i Voyager. Nadszedł czas na wisienkę na torcie Lancii, czyli Themę z benzynowym silnikiem V6 w wersji Executive.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Thema powstała w wyniku wchłonięcia Chryslera przez Fiata. Włosi zafundowali operację plastyczną modelowi 300C, po którym pozostały jedynie kontury karoserii.

Masywne nadwozie włoskiej limuzyny ozdobiono biżuterią w postaci chromowanych dodatków, jak np. olbrzymi grill, obudowy lusterek, klamki, listwy na zderzakach i obramowanie szyb.

Dwudziestocalowe felgi, które kosztują TYLKO 4 tys, zł z niskoprofilowymi oponami wypełniają napompowane nadkola i przyciągają wzrok przechodniów i zazdrosnych kierowców.

REKLAMA

Lakier, którym pokryto testowany egzemplarz również wymagał dopłaty, jednak 5 tysięcy złotych za tak oryginalny kolor to nie jest wygórowana cena (w porównaniu do cen opcjonalnych dodatków u konkurencji).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysoko poprowadzona linia szyb i ogromne połacie blachy sprawiają wrażenie, że Thema waży tyle, co autobus. Jednak zastosowanie lekkich i wytrzymałych materiałów pozwoliło osiągnąć masę własną dwóch ton.

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Wnętrze i wyposażenie

Wewnątrz Lancii Themy dobrze poczują się osoby ceniące luksus w klasycznym wydaniu. Wszystkie większe powierzchnie w zasięgu wzroku pokryto wysokogatunkową skórą, która została ozdobiona starannie wykonanymi szwami. Gustowne dodatki takie jak np. analogowy zegar umieszczony na szczycie deski rozdzielczej czy prawdziwe drewno są bardzo miłe dla oka.

O tym że siedzimy w nowoczesnym aucie przypomina duży centralny wyświetlacz i ekran komputera pokładowego umieszczony pomiędzy stylowymi zegarami (prędkościomierz i obrotomierz).

Grube koło multifunkcyjnej kierownicy również pokryto przyjemną w dotyku skórą, jednak przyciski zainstalowane pod kciukami kierowcy przypominają te z tańszych aut koncernu. Ale nie wszyscy będą mieli takie skojarzenia, bo nie wszyscy je widzieli np. w Freemoncie.

Fotele i tylna kanapa są ogromne i zapewniają doskonały komfort nawet w najdłuższej podróży. Szerokie nadwozie zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla każdego z piątki pasażerów.

Poziom wyposażenia Executive obejmuje m.in. elektryczne sterowanie przednich foteli, automatyczna klimatyzację z panelem sterowania temperaturą i nawiewami drugiego rzędu siedzeń, dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego, panoramiczne okno dachowe, chłodzone i ogrzewane schowki na napoje, elektryczną regulację koła kierownicy.

Dodatkiem, za który warto dopłacić jest także znakomity system audio sygnowany przez Harman Kardon za 7 tys. zł.

Ciekawostką techniczną w wyposażeniu Themy jest np. system, który suszy tarcze hamulcowe, w przypadku ich zamoczenia, zbliżając do nich klocki. Dzięki temu hamulce mają cały czas taką samą skuteczność.

Ogromnym udogodnieniem jest także automat przełączający światła długie na mijania, jak tylko wykryje oświetlony fragment drogi (najczęściej teren zabudowany), lub zauważy, że z przeciwka nadjeżdża auto.

Podsumowując wnętrze Themy, jest bardzo ładnie wykończone i funkcjonalne. Warto dodać, że za kanapą znajduje się całkiem pojemny kufer. Standardowe 462 litry można znacznie powiększyć dzięki rozkładanym siedzeniom.

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Silnik i zawieszenie

Testowaną Themę napędzał benzynowy silnik V6 o pojemności 3,6 litra, który zdradzał swój potencjał za sprawą dźwięku wydobywającego się z dwóch końcówek układu wydechowego. Moc 286 KM i maksymalny moment obrotowy 340 Nm były przenoszone na tylne koła za sprawą ośmiobiegowej skrzyni automatycznej.

Jednostka napędowa w każdej chwili była w stanie żwawo przyspieszać wydając przy okazji bardzo przyjemny pomruk. Dobre wyciszenie kabiny pasażerskiej pozwalało się nim delektować jedynie w górnym zakresie obrotów.

Skrzynia płynnie zmieniała przełożenia i bez marudzenia redukowała biegi w razie potrzeby.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h według producenta to 7,7 sekundy, jednak po pierwszej setce Lancia wcale nie traci wigoru. Podróżowanie z prędkościami około 180-200 km/h nie wywołuje niepokoju u pasażerów.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Silnik idealnie sprawdzał się zarówno podczas leniwego toczenia się od świateł do świateł, kiedy nie było go słychać, a także w czasie pokonywania kilkuset kilometrów dróg krajowych. Wyprzedzanie nawet najdłuższego TIRa trwało tylko chwilę.

Zaskakująco niskie okazało się zużycie paliwa, ponieważ na dystansie około 1100 kilometrów bez gorliwego oszczędzania, osiągnęliśmy średnią około 11 litrów na każde 100 km.  

Zawieszenie utrzymuje auto w ryzach nawet podczas dynamicznej jazdy. Auto niemal nie przechyla się w zakrętach i pozwala czerpać frajdę z tylnego napędu.

Nawet na najbardziej dziurawej drodze do wnętrza nie docierają żadne hałasy.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Cena

Podsumowując relację z jazd testowych Lancią Themą trudno nie pozostawać pod wrażeniem doskonałego stosunku jakości i komfortu do ceny auta. Tak bogato wyposażony egzemplarz kosztuje niewiele ponad 200 tysięcy złotych. To prawdziwa okazja, ponieważ konkurencja z Niemiec jest grubo ponad 100 tysięcy złotych droższa.

Dane techniczne

Lancia Thema 3,6 V6 286 KM Executive
Typ silnika benzynowy
Pojemność  3604 cm3
Układ cylindrów/zawory V6
Maksymalna moc 286 KM/6350 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/4650 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów automat 8-bieg
Pojemność bagażnika 462 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 506,6/190,2/148,8 cm
Rozstaw osi 305,2 cm
V-max 240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,7 s.
Zużycie paliwa (średnio) 11l/100 km
Cena od 173 520 zł

Lancia Thema -tył
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód/bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -tył/bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód/bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód/bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -tył/bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -deska rozdzielcza
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -kierownica
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -wnętrze
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -zegary
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -wnętrze
Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA