REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lancia Thema 3,6 V6 Executive: Pięć metrów luksusu

Jakub Tujaka
Lancia Thema -przód
Lancia Thema -przód
Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Szukasz luksusu przez duże S, a niemieckie limuzyny są dla Ciebie zbyt opatrzone? Idź do dilera Lancii, gdzie znajdziesz Themę -oryginalne auto ze świetnym silnikiem, w korzystnie skalkulowanej cenie.

Od kilkunastu lat Lancia nie buduje urządzeń do wygrywania rajdów, a siły produkcyjne skierowano do projektowania wyrafinowanych aut, przeznaczonych dla ludzi ceniących oryginalny wygląd, który wyróżnia włoskie auta. Mieliśmy już przyjemność przeprowadzić jazdy testowe modelami Ypsilon, Delta i Voyager. Nadszedł czas na wisienkę na torcie Lancii, czyli Themę z benzynowym silnikiem V6 w wersji Executive.

REKLAMA

Nadwozie

Thema powstała w wyniku wchłonięcia Chryslera przez Fiata. Włosi zafundowali operację plastyczną modelowi 300C, po którym pozostały jedynie kontury karoserii.

Masywne nadwozie włoskiej limuzyny ozdobiono biżuterią w postaci chromowanych dodatków, jak np. olbrzymi grill, obudowy lusterek, klamki, listwy na zderzakach i obramowanie szyb.

Dwudziestocalowe felgi, które kosztują TYLKO 4 tys, zł z niskoprofilowymi oponami wypełniają napompowane nadkola i przyciągają wzrok przechodniów i zazdrosnych kierowców.

Lakier, którym pokryto testowany egzemplarz również wymagał dopłaty, jednak 5 tysięcy złotych za tak oryginalny kolor to nie jest wygórowana cena (w porównaniu do cen opcjonalnych dodatków u konkurencji).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysoko poprowadzona linia szyb i ogromne połacie blachy sprawiają wrażenie, że Thema waży tyle, co autobus. Jednak zastosowanie lekkich i wytrzymałych materiałów pozwoliło osiągnąć masę własną dwóch ton.

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Wnętrze i wyposażenie

Wewnątrz Lancii Themy dobrze poczują się osoby ceniące luksus w klasycznym wydaniu. Wszystkie większe powierzchnie w zasięgu wzroku pokryto wysokogatunkową skórą, która została ozdobiona starannie wykonanymi szwami. Gustowne dodatki takie jak np. analogowy zegar umieszczony na szczycie deski rozdzielczej czy prawdziwe drewno są bardzo miłe dla oka.

O tym że siedzimy w nowoczesnym aucie przypomina duży centralny wyświetlacz i ekran komputera pokładowego umieszczony pomiędzy stylowymi zegarami (prędkościomierz i obrotomierz).

REKLAMA

Grube koło multifunkcyjnej kierownicy również pokryto przyjemną w dotyku skórą, jednak przyciski zainstalowane pod kciukami kierowcy przypominają te z tańszych aut koncernu. Ale nie wszyscy będą mieli takie skojarzenia, bo nie wszyscy je widzieli np. w Freemoncie.

Fotele i tylna kanapa są ogromne i zapewniają doskonały komfort nawet w najdłuższej podróży. Szerokie nadwozie zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla każdego z piątki pasażerów.

Poziom wyposażenia Executive obejmuje m.in. elektryczne sterowanie przednich foteli, automatyczna klimatyzację z panelem sterowania temperaturą i nawiewami drugiego rzędu siedzeń, dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego, panoramiczne okno dachowe, chłodzone i ogrzewane schowki na napoje, elektryczną regulację koła kierownicy.

Dodatkiem, za który warto dopłacić jest także znakomity system audio sygnowany przez Harman Kardon za 7 tys. zł.

Ciekawostką techniczną w wyposażeniu Themy jest np. system, który suszy tarcze hamulcowe, w przypadku ich zamoczenia, zbliżając do nich klocki. Dzięki temu hamulce mają cały czas taką samą skuteczność.

Ogromnym udogodnieniem jest także automat przełączający światła długie na mijania, jak tylko wykryje oświetlony fragment drogi (najczęściej teren zabudowany), lub zauważy, że z przeciwka nadjeżdża auto.

Podsumowując wnętrze Themy, jest bardzo ładnie wykończone i funkcjonalne. Warto dodać, że za kanapą znajduje się całkiem pojemny kufer. Standardowe 462 litry można znacznie powiększyć dzięki rozkładanym siedzeniom.

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Silnik i zawieszenie

REKLAMA

Testowaną Themę napędzał benzynowy silnik V6 o pojemności 3,6 litra, który zdradzał swój potencjał za sprawą dźwięku wydobywającego się z dwóch końcówek układu wydechowego. Moc 286 KM i maksymalny moment obrotowy 340 Nm były przenoszone na tylne koła za sprawą ośmiobiegowej skrzyni automatycznej.

Jednostka napędowa w każdej chwili była w stanie żwawo przyspieszać wydając przy okazji bardzo przyjemny pomruk. Dobre wyciszenie kabiny pasażerskiej pozwalało się nim delektować jedynie w górnym zakresie obrotów.

Skrzynia płynnie zmieniała przełożenia i bez marudzenia redukowała biegi w razie potrzeby.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h według producenta to 7,7 sekundy, jednak po pierwszej setce Lancia wcale nie traci wigoru. Podróżowanie z prędkościami około 180-200 km/h nie wywołuje niepokoju u pasażerów.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Silnik idealnie sprawdzał się zarówno podczas leniwego toczenia się od świateł do świateł, kiedy nie było go słychać, a także w czasie pokonywania kilkuset kilometrów dróg krajowych. Wyprzedzanie nawet najdłuższego TIRa trwało tylko chwilę.

Zaskakująco niskie okazało się zużycie paliwa, ponieważ na dystansie około 1100 kilometrów bez gorliwego oszczędzania, osiągnęliśmy średnią około 11 litrów na każde 100 km.  

Zawieszenie utrzymuje auto w ryzach nawet podczas dynamicznej jazdy. Auto niemal nie przechyla się w zakrętach i pozwala czerpać frajdę z tylnego napędu.

Nawet na najbardziej dziurawej drodze do wnętrza nie docierają żadne hałasy.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Cena

Podsumowując relację z jazd testowych Lancią Themą trudno nie pozostawać pod wrażeniem doskonałego stosunku jakości i komfortu do ceny auta. Tak bogato wyposażony egzemplarz kosztuje niewiele ponad 200 tysięcy złotych. To prawdziwa okazja, ponieważ konkurencja z Niemiec jest grubo ponad 100 tysięcy złotych droższa.

Dane techniczne

Lancia Thema 3,6 V6 286 KM Executive
Typ silnika benzynowy
Pojemność  3604 cm3
Układ cylindrów/zawory V6
Maksymalna moc 286 KM/6350 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/4650 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów automat 8-bieg
Pojemność bagażnika 462 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 506,6/190,2/148,8 cm
Rozstaw osi 305,2 cm
V-max 240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,7 s.
Zużycie paliwa (średnio) 11l/100 km
Cena od 173 520 zł

Lancia Thema -tył
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód/bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -tył/bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód/bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód/bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -przód
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -tył/bok
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -deska rozdzielcza
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -kierownica
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -wnętrze
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -zegary
Fot. Moto.wieszjak.pl
Lancia Thema -wnętrze
Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA