REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ssangyong Korando: Korea kontratakuje

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Ssnagyong Korando to coś więcej niż tylko kolejna generacja znanego polskim kierowcom modelu. To próba udowodnienia, że "parę" lat obecności na europejskim rynku nie poszło na marne. Że producent odrobił lekcje i ma do zaoferowania coś więcej niż tylko kolejne tanie auto.

Ssangyong na polskim rynku nie ma łatwo. Stylizacja poprzednich modeli producenta jest na tyle kontrowersyjna, że przylgnęła do niego łatka twórcy dziwadeł na kółkach.

REKLAMA

Z tym większym zaskoczeniem spoglądamy na najnowsze dzieło Ssangyonga – nową generację modelu Korando.

Zobacz też: Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

Nadwozie

Po kontrowersyjnym wyglądzie Korando zostało wspomnienie. Aktualna generacja modelu prezentuje się atrakcyjnie. Nadwozie jest proporcjonalne i modne. Atrakcyjności sylwetce koreańskiego SUV-a dodają nowocześnie stylizowane obręcze kół, dwie chromowane końcówki wydechu oraz masywny przód z wieloma przetłoczeniami i dumnie lśniącą ramką wlotu powietrza.

Wnętrze

REKLAMA

Także przedział pasażerski najnowszego Korando pozytywnie zaskakuje. Design kokpitu współgra ze stylizacją nadwozia. Jest świeży, nie nowatorski ale współczesny. Tablica przyrządów wygląda ładnie i jest poprawnie rozplanowana. W opisywanym egzemplarzu kierownica została obszyta miłą w dotyku skórą. Tworzywa użyte do wykończenia wnętrza nie są najwyższej jakości ale nie rażą taniością. Tak jak nie razie jakość spasowania poszczególnych elementów wnętrza. Całość sprawia wrażenie poprawności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Na tylnej kanapie także siedzi się wygodnie. Bez względu na to, czy kierowca Ssangyonga jest wysoki, czy niski większość nie będzie miała problemów ze znalezieniem odpowiedniej dla siebie pozycji.

Wysoki tył sprawia, że widoczność w Korando podczas cofania jest ograniczona, dlatego pomocne są czujniki parkowania.

Przedział bagażowy ma objętość 486 l. Ciekawym rozwiązaniem konstrukcyjnym jest praktyczny schowek na roletę bagażnika, w przypadku, gdy chcemy z niej zrezygnować i powiększyć przestrzeń na bagaże.

Zobacz też: Test Chevrolet Captiva: Po prostu "Chevy"

Napęd/układ jezdny

Pod maską widocznego na fotografiach SsangYonga Korando pracował benzynowy silnik o pojemności 2l rozwijający moc maksymalną 150 KM. Maksymalny moment obrotowy jakim dysponuje ta jednostka to 191 Nm dostępne od 4000 obr./min.

Można z tego wywnioskować, że silnik „lubi” wysokie obroty. Rzeczywiście tak jest. Jednostka jest ospała w dolnych zakresach obrotów. Dopiero po przekroczeniu około 2,5 – 3 tys. abr./min. samochód nabiera wigoru dlatego kierowcy lubiący dynamiczny styl jazdy powinni być przygotowani na zwiększone zużycie paliwa.

Komfort jazdy najnowszym Korando jest wysoki. Samochód został bardzo dobrze wyciszony, a zawieszenie zestrojono z naciskiem na wygodne tłumienie nierówności.

Słabym punktem nowego Korando w porównaniu do konkurentów jest za to zachowanie pojazdu na zakrętach. Współczesne SUV-y radzą sobie z wysokim środkiem ciężkości lepiej. Także układ kierowniczy ma nieco „gumowy” charakter i do jego działania trzeba się przyzwyczaić. Z kolei plusem jest precyzyjne działanie dźwigni manualnej przekładni.

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

REKLAMA

W polskich warunkach klimatycznych i drogowych przydatnym jest napęd na obie osie (opcja za 7000 zł). Ten w Ssanyongu jest sterowany elektronicznie. W momencie, kiedy przednie koła tracą przyczepność komputer włącza do pracy koła tylnej osi. W razie potrzeby można pokrętłem ustawić tryb pracy stale włączonego napędu na obie osie.

Jest to rozwiązanie powszechnie stosowane w tej klasie pojazdów i ma główną zaletę w postaci oszczędności paliwa. W warunkach miejskich Korando zużywa średnio 10,5 - 11 l benzyny na 100 km, co przy wadze 1618 kg jest wynikiem akceptowalnym.

Producent nie podał informacji odnośnie przyspieszenia nowego Korando od 0 do 100 km/h, ale podał informację o maksymalnej prędkości. Nowy Ssangyong z benzynowym silnikiem może się rozpędzić do 163 km/h. Rzeczywiście samochód od 140 km/h przyspiesza bardzo niechętnie i trzeba się liczyć z tym, że optymalna prędkość na autostradach dla Korando to około 130 km/h.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: American style

Podsumowanie

Cena Ssangyonga Korando jest atrakcyjna. Najtańsza wersja z najuboższym wyposażeniem kosztuje 75 tys. zł. Opisywana odmiana silnikowa w najbogatszej wersji wyposażenia Sapphire kosztuje 89 700 zł. Za tę kwotę dostaniemy nieźle wyglądającego i przyzwoicie wykończonego SUV-a wyposażonego m.in. w automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, odmrażacz przednich wycieraczek, podgrzewane przednie i tylne fotele, czujniki parkowania czy system audio. Zestawiając to z faktem, że nowe Korando jest samochodem przyjemnym w użytkowaniu na co dzień i absolutnie nie rażącym niską jakością wykończenia, producent ma szansę podbić sporą część rynku.

Dane techniczne:

Ssangyong Korando 2.0 150 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 191 Nm/4000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 486/1312 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 441/183/167,5 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 163 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d.
Zużycie paliwa* 10,5/6,8/8,2 l/100 km
Cena od 75 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ssangyong Korando - przód
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - tył
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - tył
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - tablica przyrządów
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - podgrzewane fotele
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - zegary
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA