REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ssangyong Korando: Korea kontratakuje

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Ssnagyong Korando to coś więcej niż tylko kolejna generacja znanego polskim kierowcom modelu. To próba udowodnienia, że "parę" lat obecności na europejskim rynku nie poszło na marne. Że producent odrobił lekcje i ma do zaoferowania coś więcej niż tylko kolejne tanie auto.

Ssangyong na polskim rynku nie ma łatwo. Stylizacja poprzednich modeli producenta jest na tyle kontrowersyjna, że przylgnęła do niego łatka twórcy dziwadeł na kółkach.

REKLAMA

Z tym większym zaskoczeniem spoglądamy na najnowsze dzieło Ssangyonga – nową generację modelu Korando.

Zobacz też: Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

Nadwozie

Po kontrowersyjnym wyglądzie Korando zostało wspomnienie. Aktualna generacja modelu prezentuje się atrakcyjnie. Nadwozie jest proporcjonalne i modne. Atrakcyjności sylwetce koreańskiego SUV-a dodają nowocześnie stylizowane obręcze kół, dwie chromowane końcówki wydechu oraz masywny przód z wieloma przetłoczeniami i dumnie lśniącą ramką wlotu powietrza.

Wnętrze

REKLAMA

Także przedział pasażerski najnowszego Korando pozytywnie zaskakuje. Design kokpitu współgra ze stylizacją nadwozia. Jest świeży, nie nowatorski ale współczesny. Tablica przyrządów wygląda ładnie i jest poprawnie rozplanowana. W opisywanym egzemplarzu kierownica została obszyta miłą w dotyku skórą. Tworzywa użyte do wykończenia wnętrza nie są najwyższej jakości ale nie rażą taniością. Tak jak nie razie jakość spasowania poszczególnych elementów wnętrza. Całość sprawia wrażenie poprawności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele kierowcy i pasażera są wygodne i sprzyjają dłuższym podróżom. Na tylnej kanapie także siedzi się wygodnie. Bez względu na to, czy kierowca Ssangyonga jest wysoki, czy niski większość nie będzie miała problemów ze znalezieniem odpowiedniej dla siebie pozycji.

Wysoki tył sprawia, że widoczność w Korando podczas cofania jest ograniczona, dlatego pomocne są czujniki parkowania.

Przedział bagażowy ma objętość 486 l. Ciekawym rozwiązaniem konstrukcyjnym jest praktyczny schowek na roletę bagażnika, w przypadku, gdy chcemy z niej zrezygnować i powiększyć przestrzeń na bagaże.

Zobacz też: Test Chevrolet Captiva: Po prostu "Chevy"

Napęd/układ jezdny

Pod maską widocznego na fotografiach SsangYonga Korando pracował benzynowy silnik o pojemności 2l rozwijający moc maksymalną 150 KM. Maksymalny moment obrotowy jakim dysponuje ta jednostka to 191 Nm dostępne od 4000 obr./min.

Można z tego wywnioskować, że silnik „lubi” wysokie obroty. Rzeczywiście tak jest. Jednostka jest ospała w dolnych zakresach obrotów. Dopiero po przekroczeniu około 2,5 – 3 tys. abr./min. samochód nabiera wigoru dlatego kierowcy lubiący dynamiczny styl jazdy powinni być przygotowani na zwiększone zużycie paliwa.

Komfort jazdy najnowszym Korando jest wysoki. Samochód został bardzo dobrze wyciszony, a zawieszenie zestrojono z naciskiem na wygodne tłumienie nierówności.

Słabym punktem nowego Korando w porównaniu do konkurentów jest za to zachowanie pojazdu na zakrętach. Współczesne SUV-y radzą sobie z wysokim środkiem ciężkości lepiej. Także układ kierowniczy ma nieco „gumowy” charakter i do jego działania trzeba się przyzwyczaić. Z kolei plusem jest precyzyjne działanie dźwigni manualnej przekładni.

Zobacz też: Dacia Duster: SUV dla niewymagających

REKLAMA

W polskich warunkach klimatycznych i drogowych przydatnym jest napęd na obie osie (opcja za 7000 zł). Ten w Ssanyongu jest sterowany elektronicznie. W momencie, kiedy przednie koła tracą przyczepność komputer włącza do pracy koła tylnej osi. W razie potrzeby można pokrętłem ustawić tryb pracy stale włączonego napędu na obie osie.

Jest to rozwiązanie powszechnie stosowane w tej klasie pojazdów i ma główną zaletę w postaci oszczędności paliwa. W warunkach miejskich Korando zużywa średnio 10,5 - 11 l benzyny na 100 km, co przy wadze 1618 kg jest wynikiem akceptowalnym.

Producent nie podał informacji odnośnie przyspieszenia nowego Korando od 0 do 100 km/h, ale podał informację o maksymalnej prędkości. Nowy Ssangyong z benzynowym silnikiem może się rozpędzić do 163 km/h. Rzeczywiście samochód od 140 km/h przyspiesza bardzo niechętnie i trzeba się liczyć z tym, że optymalna prędkość na autostradach dla Korando to około 130 km/h.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: American style

Podsumowanie

Cena Ssangyonga Korando jest atrakcyjna. Najtańsza wersja z najuboższym wyposażeniem kosztuje 75 tys. zł. Opisywana odmiana silnikowa w najbogatszej wersji wyposażenia Sapphire kosztuje 89 700 zł. Za tę kwotę dostaniemy nieźle wyglądającego i przyzwoicie wykończonego SUV-a wyposażonego m.in. w automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, odmrażacz przednich wycieraczek, podgrzewane przednie i tylne fotele, czujniki parkowania czy system audio. Zestawiając to z faktem, że nowe Korando jest samochodem przyjemnym w użytkowaniu na co dzień i absolutnie nie rażącym niską jakością wykończenia, producent ma szansę podbić sporą część rynku.

Dane techniczne:

Ssangyong Korando 2.0 150 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 150 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 191 Nm/4000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 486/1312 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 441/183/167,5 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 163 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d.
Zużycie paliwa* 10,5/6,8/8,2 l/100 km
Cena od 75 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ssangyong Korando - przód
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - tył
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - tył
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - tablica przyrządów
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - konsola centralna
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - podgrzewane fotele
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Ssangyong Korando - zegary
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA