REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti: wersja miejska

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Moda na SUVy trwa w najlepsze, jednak wielu klientów ma już świadomość, że auta takie jak Skoda Yeti to nie są terenówki. Duża część sprzedawanych w naszym kraju aut tego typu aut ma napęd wyłącznie na przód i benzynowy silnik. Właśnie taki egzemplarz tym razem trafił do redakcyjnego testu.

Skoda Yeti od ponad trzech lat walczy o klientów na jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów w Europie. Przez ten czas zdążyła przekonać do siebie wielu klientów, którzy potrafią pogodzić się z niskim prestiżem firmy.

REKLAMA

W cenniku Yeti każdy znajdzie coś dla siebie. Są tam nowoczesne turbodiesle i i turbodoładowane silniki benzynoe, manualne i zautomatyzowane skrzynie biegów, a także układy napędowe angażujące dwa lub cztery koła.

Skoda Yeti, którą mieliśmy okazję przetestować, była napędzana silnikiem 1,4 TSI o mocy 122 KM i miała napęd na przednie koła przenoszony za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Yeti

Nadwozie Skody Yeti

REKLAMA

Sylwetka o regularnych kształtach przypadnie do gustu osobom mającym tradycyjne podejście do motoryzacji. Nie znajdziemy tu designerskich smaczków ani detali, które będą zwracać na siebie uwagę. Pięciodrzwiowe nadwozie wygląda masywnie, przez odstające błotniki, wysoko poprowadzoną linię okien i przetłoczenia na masce. Srebrne dokładki zderzaków sugerują terenowe aspiracje, jednak duże aluminiowe felgi i typowo szosowe opony jednoznacznie zdradzają przeznaczenie auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paleta kolorów przeznaczonych dla Skody Yeti została moim zdaniem dobrana bardzo dobrze. Nie brakuje bieli, czerni czy granatu, jednak beże i brązy o wiele bardziej pasują do charakteru auta.

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Wnętrze Skody Yeti

Dwukolorowe wnętrze ozdobione srebrnymi wstawkami pasuje kolorystycznie do barw użytych do wykończenia karoserii. Na desce rozdzielczej panuje niemiecki porządek i symetria. Bogate wyposażenie testowanego egzemplarza obejmowało wbudowaną nawigację satelitarną, dwustrefową automatyczną klimatyzację i komputer pokładowy.

Wszystkie elementy są precyzyjnie spasowane i wykonane z przyjemnych w dotyku materiałów.

Zobacz też: Skoda Octavia Tour – którą wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

W dziedzinie ergonomii wnętrze Yeti ma kilka dyskusyjnych rozwiązań, np. w czasie kręcenia kołem kierownicy często zdarza się przypadkowe regulowanie głośności systemu audio, przez źle dobrany przełącznik. Oprócz tego zbyt mały podłokietnik i zbyt nisko zamontowana dźwignia hamulca ręcznego. Reszta mechanizmów i rozwiązań działa bez zarzutu.

Kierowcy, którzy lubią wysoką pozycję za kierownicą dobrze poczują się wewnątrz Yeti. Prawie pionowa przednia szyba stawia duży opór powietrza, ale zapewnia dobrą widoczność i możliwość wyczucia odległości, co ułatwia parkowanie.

W tylnej części kabiny pasażerskiej znajdziemy miejsca dla trzech osób. Kąt pochylenia oparcia każdego siedzenia jest oddzielnie regulowany. Dużą ilość miejsca nad głową i na nogi docenią osoby, którym przyjdzie podróżować tam przez kilka godzin. W czasie podróży przydadzą się także głębokie kieszenie w drzwiach, które przechowają nawet duże butelki.

Bagażnik w zależności od ustawienia tylnych siedzeń ma pojemność od 416 do 1760 litrów.

Silnik Skody Yeti

Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 litra napędza przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni. Silnik wykazuje się wysoką kulturą pracy i w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy. Charakterystyczna dla niego ospałość na niskich obrotach kończy się w momencie, gdy do akcji wkracza turbina. Moc 122 KM poradzi sobie z autem, jednak maksymalnie obciążone Yeti wymaga częstego redukowania biegów i wykazuje niedobór mocy np. przy wyprzedzaniu.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Ilość zużytego paliwa w dużej mierze zależy od stylu jazdy. W naszych warunkach drogowych Yeti w mieście potrzebuje około 9-10 litrów benzyny na przejechanie 100 kilometrów, a aby pokonać ten dystans w trasie potrzebujemy średnio 7,5 litra paliwa.

Auto waży 1300 kg i przyspiesza od 0 do 100km/h w 10,5 sekundy, co jest przyzwoitym wynikiem. Prędkość maksymalna to 185 km, jednak podróżowanie z prędkościami powyżej 120 km/h jest męczące, ze względu na hałas panujący wewnątrz kabiny.

Podsumowanie

Skoda Yeti 1,4 TSI to dobra oferta dla użytkowników o konserwatywnym podejściu do wyglądu karoserii auta, którzy dodatkowo preferują wysoką pozycję za kierownicą. Bogate wyposażenie testowanego auta podnosi zarówno komfort podróżowania, jak i cenę auta. Testowany egzemplarz kosztował około 90 tysięcy złotych, a najtańsze auto z tym silnikiem można kupić za około 65 tysięcy złotych.

Dane techniczne:

Skoda Yeti 1,4 TSI 122 KM
Typ silnika benzynowy, turbo, 
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 122 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man.6-bieg
Pojemność bagażnika 416 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 422,3/179,3/169,1 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s.
Zużycie paliwa* 8,9/5,9/6,8 l/100 km
Cena od 65 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -wyświetlacz multimedialny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -panel sterowania elektrycznymi szybami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti elektryczna regulacja fotela kierowcy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tylne fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -silnik 1,4 TSI. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -bagażnik w wersji pięcioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA