REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti: wersja miejska

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Moda na SUVy trwa w najlepsze, jednak wielu klientów ma już świadomość, że auta takie jak Skoda Yeti to nie są terenówki. Duża część sprzedawanych w naszym kraju aut tego typu aut ma napęd wyłącznie na przód i benzynowy silnik. Właśnie taki egzemplarz tym razem trafił do redakcyjnego testu.

Skoda Yeti od ponad trzech lat walczy o klientów na jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów w Europie. Przez ten czas zdążyła przekonać do siebie wielu klientów, którzy potrafią pogodzić się z niskim prestiżem firmy.

REKLAMA

W cenniku Yeti każdy znajdzie coś dla siebie. Są tam nowoczesne turbodiesle i i turbodoładowane silniki benzynoe, manualne i zautomatyzowane skrzynie biegów, a także układy napędowe angażujące dwa lub cztery koła.

Skoda Yeti, którą mieliśmy okazję przetestować, była napędzana silnikiem 1,4 TSI o mocy 122 KM i miała napęd na przednie koła przenoszony za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Yeti

Nadwozie Skody Yeti

REKLAMA

Sylwetka o regularnych kształtach przypadnie do gustu osobom mającym tradycyjne podejście do motoryzacji. Nie znajdziemy tu designerskich smaczków ani detali, które będą zwracać na siebie uwagę. Pięciodrzwiowe nadwozie wygląda masywnie, przez odstające błotniki, wysoko poprowadzoną linię okien i przetłoczenia na masce. Srebrne dokładki zderzaków sugerują terenowe aspiracje, jednak duże aluminiowe felgi i typowo szosowe opony jednoznacznie zdradzają przeznaczenie auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paleta kolorów przeznaczonych dla Skody Yeti została moim zdaniem dobrana bardzo dobrze. Nie brakuje bieli, czerni czy granatu, jednak beże i brązy o wiele bardziej pasują do charakteru auta.

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Wnętrze Skody Yeti

Dwukolorowe wnętrze ozdobione srebrnymi wstawkami pasuje kolorystycznie do barw użytych do wykończenia karoserii. Na desce rozdzielczej panuje niemiecki porządek i symetria. Bogate wyposażenie testowanego egzemplarza obejmowało wbudowaną nawigację satelitarną, dwustrefową automatyczną klimatyzację i komputer pokładowy.

Wszystkie elementy są precyzyjnie spasowane i wykonane z przyjemnych w dotyku materiałów.

Zobacz też: Skoda Octavia Tour – którą wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

W dziedzinie ergonomii wnętrze Yeti ma kilka dyskusyjnych rozwiązań, np. w czasie kręcenia kołem kierownicy często zdarza się przypadkowe regulowanie głośności systemu audio, przez źle dobrany przełącznik. Oprócz tego zbyt mały podłokietnik i zbyt nisko zamontowana dźwignia hamulca ręcznego. Reszta mechanizmów i rozwiązań działa bez zarzutu.

Kierowcy, którzy lubią wysoką pozycję za kierownicą dobrze poczują się wewnątrz Yeti. Prawie pionowa przednia szyba stawia duży opór powietrza, ale zapewnia dobrą widoczność i możliwość wyczucia odległości, co ułatwia parkowanie.

W tylnej części kabiny pasażerskiej znajdziemy miejsca dla trzech osób. Kąt pochylenia oparcia każdego siedzenia jest oddzielnie regulowany. Dużą ilość miejsca nad głową i na nogi docenią osoby, którym przyjdzie podróżować tam przez kilka godzin. W czasie podróży przydadzą się także głębokie kieszenie w drzwiach, które przechowają nawet duże butelki.

Bagażnik w zależności od ustawienia tylnych siedzeń ma pojemność od 416 do 1760 litrów.

Silnik Skody Yeti

Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 litra napędza przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni. Silnik wykazuje się wysoką kulturą pracy i w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy. Charakterystyczna dla niego ospałość na niskich obrotach kończy się w momencie, gdy do akcji wkracza turbina. Moc 122 KM poradzi sobie z autem, jednak maksymalnie obciążone Yeti wymaga częstego redukowania biegów i wykazuje niedobór mocy np. przy wyprzedzaniu.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Ilość zużytego paliwa w dużej mierze zależy od stylu jazdy. W naszych warunkach drogowych Yeti w mieście potrzebuje około 9-10 litrów benzyny na przejechanie 100 kilometrów, a aby pokonać ten dystans w trasie potrzebujemy średnio 7,5 litra paliwa.

Auto waży 1300 kg i przyspiesza od 0 do 100km/h w 10,5 sekundy, co jest przyzwoitym wynikiem. Prędkość maksymalna to 185 km, jednak podróżowanie z prędkościami powyżej 120 km/h jest męczące, ze względu na hałas panujący wewnątrz kabiny.

Podsumowanie

Skoda Yeti 1,4 TSI to dobra oferta dla użytkowników o konserwatywnym podejściu do wyglądu karoserii auta, którzy dodatkowo preferują wysoką pozycję za kierownicą. Bogate wyposażenie testowanego auta podnosi zarówno komfort podróżowania, jak i cenę auta. Testowany egzemplarz kosztował około 90 tysięcy złotych, a najtańsze auto z tym silnikiem można kupić za około 65 tysięcy złotych.

Dane techniczne:

Skoda Yeti 1,4 TSI 122 KM
Typ silnika benzynowy, turbo, 
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 122 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man.6-bieg
Pojemność bagażnika 416 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 422,3/179,3/169,1 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s.
Zużycie paliwa* 8,9/5,9/6,8 l/100 km
Cena od 65 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -wyświetlacz multimedialny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -panel sterowania elektrycznymi szybami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti elektryczna regulacja fotela kierowcy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tylne fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -silnik 1,4 TSI. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -bagażnik w wersji pięcioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA