REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti: wersja miejska

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Moda na SUVy trwa w najlepsze, jednak wielu klientów ma już świadomość, że auta takie jak Skoda Yeti to nie są terenówki. Duża część sprzedawanych w naszym kraju aut tego typu aut ma napęd wyłącznie na przód i benzynowy silnik. Właśnie taki egzemplarz tym razem trafił do redakcyjnego testu.

Skoda Yeti od ponad trzech lat walczy o klientów na jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów w Europie. Przez ten czas zdążyła przekonać do siebie wielu klientów, którzy potrafią pogodzić się z niskim prestiżem firmy.

REKLAMA

W cenniku Yeti każdy znajdzie coś dla siebie. Są tam nowoczesne turbodiesle i i turbodoładowane silniki benzynoe, manualne i zautomatyzowane skrzynie biegów, a także układy napędowe angażujące dwa lub cztery koła.

Skoda Yeti, którą mieliśmy okazję przetestować, była napędzana silnikiem 1,4 TSI o mocy 122 KM i miała napęd na przednie koła przenoszony za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Yeti

Nadwozie Skody Yeti

REKLAMA

Sylwetka o regularnych kształtach przypadnie do gustu osobom mającym tradycyjne podejście do motoryzacji. Nie znajdziemy tu designerskich smaczków ani detali, które będą zwracać na siebie uwagę. Pięciodrzwiowe nadwozie wygląda masywnie, przez odstające błotniki, wysoko poprowadzoną linię okien i przetłoczenia na masce. Srebrne dokładki zderzaków sugerują terenowe aspiracje, jednak duże aluminiowe felgi i typowo szosowe opony jednoznacznie zdradzają przeznaczenie auta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paleta kolorów przeznaczonych dla Skody Yeti została moim zdaniem dobrana bardzo dobrze. Nie brakuje bieli, czerni czy granatu, jednak beże i brązy o wiele bardziej pasują do charakteru auta.

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Wnętrze Skody Yeti

Dwukolorowe wnętrze ozdobione srebrnymi wstawkami pasuje kolorystycznie do barw użytych do wykończenia karoserii. Na desce rozdzielczej panuje niemiecki porządek i symetria. Bogate wyposażenie testowanego egzemplarza obejmowało wbudowaną nawigację satelitarną, dwustrefową automatyczną klimatyzację i komputer pokładowy.

Wszystkie elementy są precyzyjnie spasowane i wykonane z przyjemnych w dotyku materiałów.

Zobacz też: Skoda Octavia Tour – którą wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

W dziedzinie ergonomii wnętrze Yeti ma kilka dyskusyjnych rozwiązań, np. w czasie kręcenia kołem kierownicy często zdarza się przypadkowe regulowanie głośności systemu audio, przez źle dobrany przełącznik. Oprócz tego zbyt mały podłokietnik i zbyt nisko zamontowana dźwignia hamulca ręcznego. Reszta mechanizmów i rozwiązań działa bez zarzutu.

Kierowcy, którzy lubią wysoką pozycję za kierownicą dobrze poczują się wewnątrz Yeti. Prawie pionowa przednia szyba stawia duży opór powietrza, ale zapewnia dobrą widoczność i możliwość wyczucia odległości, co ułatwia parkowanie.

W tylnej części kabiny pasażerskiej znajdziemy miejsca dla trzech osób. Kąt pochylenia oparcia każdego siedzenia jest oddzielnie regulowany. Dużą ilość miejsca nad głową i na nogi docenią osoby, którym przyjdzie podróżować tam przez kilka godzin. W czasie podróży przydadzą się także głębokie kieszenie w drzwiach, które przechowają nawet duże butelki.

Bagażnik w zależności od ustawienia tylnych siedzeń ma pojemność od 416 do 1760 litrów.

Silnik Skody Yeti

Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 litra napędza przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni. Silnik wykazuje się wysoką kulturą pracy i w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy. Charakterystyczna dla niego ospałość na niskich obrotach kończy się w momencie, gdy do akcji wkracza turbina. Moc 122 KM poradzi sobie z autem, jednak maksymalnie obciążone Yeti wymaga częstego redukowania biegów i wykazuje niedobór mocy np. przy wyprzedzaniu.

Zobacz też: Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Ilość zużytego paliwa w dużej mierze zależy od stylu jazdy. W naszych warunkach drogowych Yeti w mieście potrzebuje około 9-10 litrów benzyny na przejechanie 100 kilometrów, a aby pokonać ten dystans w trasie potrzebujemy średnio 7,5 litra paliwa.

Auto waży 1300 kg i przyspiesza od 0 do 100km/h w 10,5 sekundy, co jest przyzwoitym wynikiem. Prędkość maksymalna to 185 km, jednak podróżowanie z prędkościami powyżej 120 km/h jest męczące, ze względu na hałas panujący wewnątrz kabiny.

Podsumowanie

Skoda Yeti 1,4 TSI to dobra oferta dla użytkowników o konserwatywnym podejściu do wyglądu karoserii auta, którzy dodatkowo preferują wysoką pozycję za kierownicą. Bogate wyposażenie testowanego auta podnosi zarówno komfort podróżowania, jak i cenę auta. Testowany egzemplarz kosztował około 90 tysięcy złotych, a najtańsze auto z tym silnikiem można kupić za około 65 tysięcy złotych.

Dane techniczne:

Skoda Yeti 1,4 TSI 122 KM
Typ silnika benzynowy, turbo, 
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 122 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man.6-bieg
Pojemność bagażnika 416 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 422,3/179,3/169,1 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s.
Zużycie paliwa* 8,9/5,9/6,8 l/100 km
Cena od 65 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tył. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -wyświetlacz multimedialny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -panel sterowania elektrycznymi szybami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti elektryczna regulacja fotela kierowcy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -tylne fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -silnik 1,4 TSI. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -bagażnik w wersji pięcioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Yeti -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA