REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mazda5: zoom zoom van

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Mazda5 to bez wątpienia jeden z najlepiej wyglądających vanów oferowanych na polskim rynku, a dynamiczny wygląd Mazdy5 to tylko wstęp do długiej listy zalet oferowanych przez ten model.

Mazda5 idealnie wpisuje się w lansowane przez media motoryzacyjne „rosnące wymagania klientów” i w każdej kwestii, która może zadecydować o zakupie auta, ma wiele do zaoferowania.

REKLAMA

Karoseria Mazdy5

Klinowata karoseria Mazdy5 ma służyć zmniejszeniu oporów powietrza, a co za tym idzie ograniczenie zużycia paliwa. Boki nadwozia zostały ozdobione falistymi przetłoczeniami, które są elementem stylu w projektowaniu nazwanym motywem Nagari (Nagari oznacza przepływ). Nowa Mazda5 znacznie różni się od poprzedniczki tylną częścią nadwozia. Zrezygnowano z pionowych lamp umieszczonych na słupkach, na rzecz skośnie zamontowanych dużych świateł.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazda 5

Z przodu rzucają się w oczy duże wloty powietrza i krótka maska. W przypadku testowanego egzemplarza pracuje pod nią dwulitrowy benzyniak o mocy 150 KM.

Przesuwane tylne drzwi są bardziej praktyczne, ze względy na to, że są większe niż ich uchylane odpowiedniki, a także łatwiej ich używać w wąskich miejscach parkingowych czy garażach.

Wnętrze Mazdy5

REKLAMA

Wnętrze Mazdy5 to wzór ergonomii i funkcjonalności. Deska rozdzielcza jest zaprojektowana bardziej zachowawczo, niż karoseria auta. Brakuje jej nieco koloru, ponieważ czerń tworzyw tylko miejscami rozjaśniają chromowane dodatki. Zegary są czytelne, ale nudne.  

Zaletą wnętrza Mazdy5 jest dobre rozmieszczenie wszystkich przycisków i przełączników na desce rozdzielczej. Multifunkcyjna kierownica, która jest obszyta skórą, pozwala na kontrolowanie radioodtwarzacza i obsługiwanie tempomatu bez odrywania od niej rąk.

Panel sterowania klimatyzacją jest złożony z trzech dużych pokręteł i kilku przycisków, z obsługą których nikt nie będzie miał problemu.

Na szczycie deski rozdzielczej znajduje się wyświetlacz klimatyzacji i komputera pokładowego, co również jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi aby sprawdzić zasięg, średnie zużycie paliwa czy temperaturę panującą na zewnątrz auta.

Zaplanowanie podróży ułatwi system nawigacji zamontowany w aucie, który również nie wymaga zapoznawania się z instrukcją obsługi. Dotykowy wyświetlacz to obecnie standard w aucie w tym przedziale cenowym.

Zobacz też: Test Mazda MX-5: drogowy akrobata

Mazda5 w testowanej wersji mogła przewieźć maksymalnie 7 osób w trzech rzędach siedzeń, które były obszyte skórą i wykończone czerwonymi dodatkami. Zaczynając od przodu, fotele kierowcy i pasażera są dość duże i wygodne. Łatwo zająć w nich wygodną pozycję dzięki temu, że mają szeroki zakres regulacji. W drugim rzędzie wygospodarowano miejsce dla trzech osób, jednak skrajne siedziska i oparcia są znacznie szersze, niż środkowe, które należy traktować jako miejsce awaryjne. Trzeci rząd to dwa fotele, które przewiozą "statystycznego Polaka" zapewniając mu minimum miejsca potrzebnego do podróżowania. Ostatni rząd siedzeń chowa się w podłodze bagażnika tworząc płaską powierzchnię. Przestrzeń bagażowa ma pojemność około 780 litrów (mierzone do linii dachu) w wersji pięcioosobowej i około 160 litrów w wersji pięcioosobowej.

Silnik i zawieszenie Mazdy5

W testowanym egzemplarzu Mazdy5 zamontowano benzyniaka o pojemności 2 litrów o mocy 150 KM. Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niezłą elastycznością. Mazda5 nie jest demonem prędkości i nie wciska w fotel przy przyspieszaniu, ale nie została stworzona do generowania takich emocji. Zarówno w trasie, jak i w mieście japoński van sunie gładko połykając kolejne kilometry. Zużycie paliwa zależy od stylu jazdy kierowcy. Respektując przepisy o ograniczeniu prędkości poza miastem komputer pokładowy informował o średnim zużyciu paliwa na poziomie 7,5-8,5 litra benzyny na 100 kilometrów, a jazda w mieście "kosztowała" około 10-11 litrów.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Na pochwałę zasługuje praca skrzyni biegów, która jest dobrze zestopniowana, a jej lewarek idealnie leży w dłoni i pracuje bardzo precyzyjnie.  

Zawieszenie pracuje cicho i zapewnia duży komfort jazdy. Mazda5 ma bezpośredni układ kierowniczy, dzięki czemu kierowca nie ma problemu z wyczuciem gabarytów auta. Nawet bardziej dynamiczne pokonywanie zakrętów nie robi wrażenia na układzie zawieszenia, który dopuszcza jedynie lekkie przechyły karoserii. Model 5, podobnie jak w przypadku innych pojazdów ze stajni Mazdy daje dużo przyjemności z jazdy.

Podsumowanie

Mazda5 to jeden z najciekawszych vanów oferowanych obecnie na naszym rynku. Świetne własności jezdne i bogate wyposażenie oferowane w przystępnej cenie może przekonać wielu klientów. Podwyższony poziom funkcjonalności i bogate wyposażenie oferowane w przystępnej cenie to cechy, które decydują o zakupie auta tego segmentu.

Dane techniczne:

Mazda5 MZR 2,0 Sport

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 998 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

150 KM/6200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

191 Nm/4500 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

780 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

458,5/175/161,5 cm

Rozstaw osi

275 cm

V-max

194 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11 s.

Zużycie paliwa*

9/5,7/6,9 l/100km

Cena

Od 93 200 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Mazda5 -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -bagażnik w wersji pięcioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -bagażnik w wersji siedmioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -fotele trzeciego rzędu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -fotele trzeciego rzędu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -elektrycznie sterowanie tylnymi drzwiami to element wyposażenia Sport. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 silnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -zegary. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 wyświetlacz systemu klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 - deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA