REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Suzuki Jimny to jeden z najmniejszych obecnie produkowanych samochodów terenowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny to jeden z najmniejszych obecnie produkowanych samochodów terenowych. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Jimny to doskonale znana leśnikom terenówka o wymiarach małego auta miejskiego. Niewygórowana cena, prosta konstrukcja auta i niskie koszty eksploatacji sprawiają, że Jimny to idealny pojazd rekreacyjny.

Suzuki od wielu lat ma w ofercie małe auta terenowe. Wszyscy entuzjaści off-roadu potwierdzą, że Samurai, poprzednik Jimny'ego, to niezwykle dzielny maluch.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Trzydrzwiowe nadwozie zostało osadzone na ramie, dzięki czemu możliwości terenowe auta są znacznie lepsze. Kolejnym elementem umożliwiającym jazdę po bezdrożach są krótkie zwisy. Kąt natarcia wynosi 42 stopni, kąt rampowy 132 stopnie, zaś kąt zejścia 46 stopni. Oznacza to, że auto może wjechać pod dość strome wzniesienie, bez szkody dla zderzaków. Dzięki temu, że Jimny ma krótki rozstaw osi i dość duży prześwit (19 cm) trudno sprawić, aby auto zawisło na "brzuchu".

Kanciasta karoseria ma tę zaletę, że doskonale widać gdzie się zaczyna i kończy auto. Dzięki temu można precyzyjnie omijać przeszkody w terenie. Dodatkowo w mieście ułatwia to manewry.
Niemal pionowa przednia szyba zwiększa opór powietrza, co podnosi zużycie paliwa, ale o tym w części poświęconej układowi napędowemu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Jimny

REKLAMA

Wnętrze

Kanciasta karoseria kryje czteroosobowe wnętrze. Odradzamy wsiadanie tam osobom źle znoszącym ciasnotę. O ile kierowca i pasażer mają zapewnione minimum przestrzeni, to podróżujący z tyłu mają na co narzekać. Jeśli już ktoś dostanie się na tylną kanapę (co też wymaga małej gimnastyki), to w pojedynkę będzie w stanie uzyskać potrzebną do minimum wygody przestrzeń.
Kiedy do tyłu wsiądą dwie osoby, we znaki dadzą się krótkie siedziska i niskie oparcie. Wprawdzie da się to jeszcze znieść, ale brak miejsca na nogi skutecznie osłabi zapędy do dłuższych podróży.
Wracając do kierowcy, ma on dość wygodną pozycję za kierownicą i dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Deska rozdzielcza jest utrzymana w klimacie aut japońskich lat 90. XX wieku, czyli plastik, plastik i jeszcze raz plastik. Zaletą tego rozwiązania jest łatwość czyszczenia wnętrza i jego odporność na zniszczenia. Dodatkowym elementem, na który warto zwrócić uwagę jest ergonomiczne rozmieszczenie wszystkich przycisków.

Testowany egzemplarz był wyposażony m.in. w klimatyzację i podgrzewane fotele, co znacznie poprawia własności użytkowe auta. System audio z wbudowanym radioodtwarzaczem wygląda o wiele lepiej od dołożonego odtwarzacza, jednak ze względu na słabą jakość dźwięku warto zastanowić się nad tym drugim rozwiązaniem.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo: z nutką szaleństwa

Jeśli chodzi o bagażnik, to uzyskamy go poprzez złożenie tylnej kanapy, ponieważ w wersji czteroosobowej zmieścimy do niego niewielkie zakupy (pojemność bagażnika w wersji czteroosobowej wynosi 113 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy 816 litrów). Klapa bagażnika otwierana w bok i brak tylnej półki niewątpliwie ułatwiają życie właścicielom auta. Zwykle po złożeniu tylnej kanapy nie ma co zrobić z półką, w Jimny ten problem nie istnieje.

Silnik i zawieszenie

Jednostka napędzająca Jimny'ego ma pojemność 1,3 litra i moc 86 KM. Standardowo napęd jest przekazywany na tylną oś, jednak mamy możliwość połączenia silnika ze wszystkimi kołami, a nawet włączenia reduktora. Wszystko za pomocą przycisków umieszczonych na desce rozdzielczej.

Zobacz też: Test Suzuki Vitara – powrót do przeszłości

Silnik ten nieźle radzi sobie z ważącym niewiele ponad 1100 kg autem. Dynamiczna jazda w mieście wiąże się ze stałym utrzymywaniem silnika w górnym zakresie obrotów, co niestety generuje spory hałas. Byłby to problem w przypadku zwykłego mieszczucha, ale nie należy zapominać, że Jimny to prawdziwa terenówka.

W czasie jazdy w trybie mieszanym Jimny zużywa około 8-9 litrów benzyny na 100 kilometrów. Jazda w terenie oznacza znaczne obciążanie silnika, co może podnieść zużycie paliwa nawet do 15 litrów.

Zawieszenie zapewnia całkiem niezły komfort w czasie jazdy po utwardzonych drogach. Do przechyłów nadwozia w zakrętach trzeba się przyzwyczaić, bowiem jest to cecha charakterystyczna dla aut z nadwoziem osadzonym na ramie.

Zobacz też: Test Suzuki SX4: Chomik na kofeinie

Cena

Podstawowa wersja Suzuki Jimny kosztuje obecnie około 54 tysięcy złotych. Jeśli chcemy stać się właścicielem tak wyposażonego auta, jak nasz testowy Jimny, należy przygotować niecałe 60 tysięcy zł.

Podsumowanie

Suzuki Jimny wymaga pewnych wyrzeczeń (ciasne wnętrze i mały bagażnik), jednak za każde poświęcenie odwdzięczy się dużą dawką frajdy w czasie jazdy po bezdrożach. Jimny nie sprawdzi się w roli samochodu rodzinnego, ale jest idealny jako drugie auto służące do weekendowych wypadów w teren.

Dane techniczne:

Suzuki Jimny 2011 Club

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 328 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

85 KM/5500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

110 Nm/4500 obr./min.

Napęd

4x4

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

113 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

364,5/160/170,5 cm

Rozstaw osi

225 cm

V-max

140 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

14,7 s.

Zużycie paliwa*

9,5/6,8/7,8 l/100km

Cena

Od  56 900 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Suzuki Jimny standardowo ma napęd na tylne koła, jednak za pomocą przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej można połączyć z silnikiem także przednie koła. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny ma nieco ciasne wnętrze ze względu na małe rozmiary zewnętrzne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny ma dużą przestrzeń przeszkloną, dzięki czemu zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny doskonale radzi sobie ze stromymi podjazdami. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny dostarcza dużo frajdy z jazdy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny jest napędzany czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,3 litra o mocy 85 KM. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny -deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Testowany egzemplarz Suzuki Jimny był wyposażony m.in. w klimatyzację, przyciski służące do przełączania napędów i podgrzewane fotele przednie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny -tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny -bagażnik w standardowym ustawieniu ma pojemność jedynie 113 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny -bagażnik po złożeniu tylnej kanapy ma 816 litrów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Jimny Fot. Moto.wieszjak.pl
Kąty w aucie terenowym
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA