Pierwsza jazda: Nowa Kia Optima
REKLAMA
REKLAMA
Po raz pierwszy Optimę zaprezentowano na międzynarodowym salonie samochodowym w Nowym Jorku w kwietniu 2010 r., a jej europejski debiut miał miejsce na salonie samochodowym w Paryżu kilka miesięcy później. Od tego czasu model ten jest sprzedawany w Korei pod nazwą „K5”, a we wszystkich innych krajach jako „Optima”.
REKLAMA
Kia Optima została zaprojektowana w popularnym obecnie stylu Coupe. Długa maska, krótki tył i łagodnie opadająca linia dachu to obecnie bardzo pożądane cechy. „Twarz” Optimy wygląda na bardzo pewną siebie. Przód przypomina nieco mniejsze modele Kii (to się nazywa DNA marki), ale jest na swój sposób poważny i dostojny.
Wewnątrz również zadbano o nowoczesny design. Deska rozdzielcza została skierowana do kierowcy, co jednoznacznie podkreśla, kto na pokładzie jest najważniejszy. Obsługa systemów multimedialnych nie wymaga przestudiowania instrukcji obsługi, a ergonomia stoi na wysokim poziomie.
Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Optima
Przednie fotele są wygodne i łatwo w nich znaleźć optymalną pozycję. Jedynym słabym punktem wnętrza jest zbyt mała ilość miejsca nad głową w aucie wyposażonym w podwójny szklany dach.
Z tyłu również nikt nie będzie narzekał na brak miejsca. Rodzinne walory auta podkreśla także bagażnik, który ma pojemność 505 litrów, co jest wynikiem zadowalającym.
Jak jeździ nowa Optima?
Wszystkie modele udostępnione do jazd próbnych zostały wyposażone w turbodiesla 1,7 o mocy 136 KM. Jednostka ta nieźle radzi sobie z napędzaniem auta o ile współpracuje z manualną skrzynią biegów. Automat niestety nie potrafi wydobyć mocy z silnika, a próby przyspieszenia kończą się na zredukowaniu biegu, wzroście obrotów i hałasie wewnątrz. Długo długo później przychodzi nabranie prędkości.
Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota Yaris 2011 – oszczędna i komfortowa
Nawet najbardziej kręte drogi nie robią większego wrażenia na zawieszeniu Optimy. Auto nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów. Układ kierowniczy mógłby być bardziej bezpośredni, jednak lekko pracująca kierownica dobrze współgra ze spokojnym usposobieniem silnika.
Podsumowanie
Kia Optima to obecnie jeden z najlepiej wyglądających sedanów w segmencie D. Według mnie auto jest gotowe do rywalizacji z liderami swojego segmentu. Słabym punktem Optimy jest mały wybór silników (w Polsce będą tylko 2: diesel i benzyna).
Najtańsza wersja Optimy kosztuje 82 900 złotych (silnik benzynowy), a na najtańszą Optimę z dieslem trzeba wydać 87 900 złotych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.