REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Nowa Kia Optima

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Kia Optima to obecnie jeden z najlepiej wyglądających sedanów segmentu D. Fot. Kia
Kia Optima to obecnie jeden z najlepiej wyglądających sedanów segmentu D. Fot. Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia Optima to najnowszy produkt koreańskiego producenta, który ma przyciągnąć klientów poszukujących sedana segmentu D o nietuzinkowym wzornictwie, bogatym wyposażeniu i przystępnej cenie. Czy Optima ma wszystko, co potrzebne aby konkurować z Passatem i Mondeo?

Po raz pierwszy Optimę zaprezentowano na międzynarodowym salonie samochodowym w Nowym Jorku w kwietniu 2010 r., a jej europejski debiut miał miejsce na salonie samochodowym w Paryżu kilka miesięcy później. Od tego czasu model ten jest sprzedawany w Korei pod nazwą „K5”, a we wszystkich innych krajach jako „Optima”.

REKLAMA

REKLAMA

Kia Optima została zaprojektowana w popularnym obecnie stylu Coupe. Długa maska, krótki tył i łagodnie opadająca linia dachu to obecnie bardzo pożądane cechy. „Twarz” Optimy wygląda na bardzo pewną siebie. Przód przypomina nieco mniejsze modele Kii (to się nazywa DNA marki), ale jest na swój sposób poważny i dostojny.

Wewnątrz również zadbano o nowoczesny design. Deska rozdzielcza została skierowana do kierowcy, co jednoznacznie podkreśla, kto na pokładzie jest najważniejszy. Obsługa systemów multimedialnych nie wymaga przestudiowania instrukcji obsługi, a ergonomia stoi na wysokim poziomie.

Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Optima

REKLAMA

Przednie fotele są wygodne i łatwo w nich znaleźć optymalną pozycję. Jedynym słabym punktem wnętrza jest zbyt mała ilość miejsca nad głową w aucie wyposażonym w podwójny szklany dach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z tyłu również nikt nie będzie narzekał na brak miejsca. Rodzinne walory auta podkreśla także bagażnik, który ma pojemność 505 litrów, co jest wynikiem zadowalającym.  

Jak jeździ nowa Optima?

Wszystkie modele udostępnione do jazd próbnych zostały wyposażone w turbodiesla 1,7 o mocy 136 KM. Jednostka ta nieźle radzi sobie z napędzaniem auta o ile współpracuje z manualną skrzynią biegów. Automat niestety nie potrafi wydobyć mocy z silnika, a próby przyspieszenia kończą się na zredukowaniu biegu, wzroście obrotów i hałasie wewnątrz. Długo długo później przychodzi nabranie prędkości.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota Yaris 2011 – oszczędna i komfortowa

Nawet najbardziej kręte drogi nie robią większego wrażenia na zawieszeniu Optimy. Auto nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów. Układ kierowniczy mógłby być bardziej bezpośredni, jednak lekko pracująca kierownica dobrze współgra ze spokojnym usposobieniem silnika.

Podsumowanie

Kia Optima to obecnie jeden z najlepiej wyglądających sedanów w segmencie D. Według mnie auto jest gotowe do rywalizacji z liderami swojego segmentu. Słabym punktem Optimy jest mały wybór silników (w Polsce będą tylko 2: diesel i benzyna).

Najtańsza wersja Optimy kosztuje 82 900 złotych (silnik benzynowy), a na najtańszą Optimę z dieslem trzeba wydać 87 900 złotych.

Kia Optima: dwukolorowa deska rozdzielcza. Fot. Kia
Kia Optima zgodnie z najnowszymi trendami została zaprojektowana w stylu coupe. Fot. Kia
Kia Optima będzie konkurować na rynku m. in. z Volkswagenem Passatem i Fordem Mondeo. fot. KIA
Kia Optima: deska rozdzielcza. Fot. Kia
Kia Optima: tablica przyrządów. Fot. Kia
Kia Optima: przednie fotele. Fot. Kia
Kia Optima: silnik. Fot. Kia
Kia Optima: kierunkowskazy w obudowie lusterek zewnętrznych. Fot. Kia
Kia Optima: dwukolorowe fotele przednie. Fot. Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA