REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Nowa Kia Optima

Jakub Tujaka
Kia Optima to obecnie jeden z najlepiej wyglądających sedanów segmentu D. Fot. Kia
Kia Optima to obecnie jeden z najlepiej wyglądających sedanów segmentu D. Fot. Kia

REKLAMA

REKLAMA

Kia Optima to najnowszy produkt koreańskiego producenta, który ma przyciągnąć klientów poszukujących sedana segmentu D o nietuzinkowym wzornictwie, bogatym wyposażeniu i przystępnej cenie. Czy Optima ma wszystko, co potrzebne aby konkurować z Passatem i Mondeo?

Po raz pierwszy Optimę zaprezentowano na międzynarodowym salonie samochodowym w Nowym Jorku w kwietniu 2010 r., a jej europejski debiut miał miejsce na salonie samochodowym w Paryżu kilka miesięcy później. Od tego czasu model ten jest sprzedawany w Korei pod nazwą „K5”, a we wszystkich innych krajach jako „Optima”.

REKLAMA

Kia Optima została zaprojektowana w popularnym obecnie stylu Coupe. Długa maska, krótki tył i łagodnie opadająca linia dachu to obecnie bardzo pożądane cechy. „Twarz” Optimy wygląda na bardzo pewną siebie. Przód przypomina nieco mniejsze modele Kii (to się nazywa DNA marki), ale jest na swój sposób poważny i dostojny.

Wewnątrz również zadbano o nowoczesny design. Deska rozdzielcza została skierowana do kierowcy, co jednoznacznie podkreśla, kto na pokładzie jest najważniejszy. Obsługa systemów multimedialnych nie wymaga przestudiowania instrukcji obsługi, a ergonomia stoi na wysokim poziomie.

Zobacz też: Opinie kierowców o KIA Optima

Przednie fotele są wygodne i łatwo w nich znaleźć optymalną pozycję. Jedynym słabym punktem wnętrza jest zbyt mała ilość miejsca nad głową w aucie wyposażonym w podwójny szklany dach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z tyłu również nikt nie będzie narzekał na brak miejsca. Rodzinne walory auta podkreśla także bagażnik, który ma pojemność 505 litrów, co jest wynikiem zadowalającym.  

Jak jeździ nowa Optima?

Wszystkie modele udostępnione do jazd próbnych zostały wyposażone w turbodiesla 1,7 o mocy 136 KM. Jednostka ta nieźle radzi sobie z napędzaniem auta o ile współpracuje z manualną skrzynią biegów. Automat niestety nie potrafi wydobyć mocy z silnika, a próby przyspieszenia kończą się na zredukowaniu biegu, wzroście obrotów i hałasie wewnątrz. Długo długo później przychodzi nabranie prędkości.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Toyota Yaris 2011 – oszczędna i komfortowa

Nawet najbardziej kręte drogi nie robią większego wrażenia na zawieszeniu Optimy. Auto nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów. Układ kierowniczy mógłby być bardziej bezpośredni, jednak lekko pracująca kierownica dobrze współgra ze spokojnym usposobieniem silnika.

Podsumowanie

Kia Optima to obecnie jeden z najlepiej wyglądających sedanów w segmencie D. Według mnie auto jest gotowe do rywalizacji z liderami swojego segmentu. Słabym punktem Optimy jest mały wybór silników (w Polsce będą tylko 2: diesel i benzyna).

Najtańsza wersja Optimy kosztuje 82 900 złotych (silnik benzynowy), a na najtańszą Optimę z dieslem trzeba wydać 87 900 złotych.

Kia Optima: dwukolorowa deska rozdzielcza. Fot. Kia
Kia Optima zgodnie z najnowszymi trendami została zaprojektowana w stylu coupe. Fot. Kia
Kia Optima będzie konkurować na rynku m. in. z Volkswagenem Passatem i Fordem Mondeo. fot. KIA
Kia Optima: deska rozdzielcza. Fot. Kia
Kia Optima: tablica przyrządów. Fot. Kia
Kia Optima: przednie fotele. Fot. Kia
Kia Optima: silnik. Fot. Kia
Kia Optima: kierunkowskazy w obudowie lusterek zewnętrznych. Fot. Kia
Kia Optima: dwukolorowe fotele przednie. Fot. Kia
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

REKLAMA

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA