REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 CC: francuski kompromis

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 CC to jeden z najelegantszych kompaktowych coupe - kabrioletów na rynku. Sprawdziliśmy, czy turbodoładowany silnik o mocy 200 KM zmienia bulwarowego z natury „Francuza” w iście sportową zabawkę.

Największym problemem w stylizacji kompaktowych coupe-kabrioletów jest zachowanie ładnych proporcji. Konieczność zmieszczenia w przedziale bagażowym składanego, metalowego dachu wymusza na projektantach stylizacyjny kompromis. Stąd wiele tego typu konstrukcji w wersji coupe prezentuje się trochę pokracznie ale rekompensuje niedostatki stylizacyjne możliwością jazdy z wiatrem we włosach.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Mimo, że Peugeot 308 CC nie wyróżnia się dużymi gabarytami (nadwozie ma długość 444 cm, szerokość 181,7 cm i wysokość 142,6 cm) podczas parkowania warto pozostawić po bokach nieco więcej miejsca niż zwykliśmy to robić w przypadku aut z bardziej typowym nadwoziem. Przekonaliśmy się o tym parkując pod centrum handlowym. Stosunkowo szerokie nadwozie w połączeniu z długimi drzwiami powoduje, że aby wygodnie wysiąść z pojazdu trzeba dość daleko odchylić drzwi.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Na tym problemy parkingowe się kończą. Dostęp do przedziału bagażowego ułatwia obszerna pokrywa bagażnika. Jednak sytuacja się trochę komplikuje, gdy rozłożymy dach. Wtedy będziemy zmuszeni wciskać bagaże w wąską szparę między podłogą bagażnika, a złożonym w prostokątną bryłę dachem.

REKLAMA

Biorąc pod uwagę urodę 308 CC trzeba przyznać, że auto najlepiej prezentuje się w wersji z otwartym dachem. Wtedy nadwozie ma najładniejsze proporcje. W wersji coupe linia jest nieco zaburzona. Ładnym akcentem stylizacyjnym w przedniej części nadwozia są reflektory z ciemnym tłem oraz światła LED wkomponowane w zderzak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Stylizacja i jakość wykończenia wnętrza Peugeota 308 CC zasługują na najwyższe noty.
Tablica przyrządów jest obszyta skórą, co dodaje wnętrzu nuty ekskluzywności.
Na górze środkowej konsoli umieszczono elektrycznie składany wyświetlacz zestawu audio i klimatyzacji.
Na sportowych, obszytych skórą fotelach siedzi się wygodnie, ale szkoda, że pozycja za kierownicą jest typowa dla tradycyjnych aut kompaktowych, a nie coupe.
Żeby zająć miejsce na tylnej ławeczce 308 CC należy odchylić jeden z przednich foteli i mocno pochylić głowę (jeżeli dach jest złożony). Nie ma co liczyć na dużą ilość miejsca w tylnym rzędzie, ale obiektywnie rzecz ujmując mogą tam zająć miejsce dwie dorosłe osoby i to na trochę dłużej niż jedynie krótką przejażdżkę.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Bagażnik 308 CC ma objętość od 226 do 403 l w zależności od tego, czy dach jest rozłożony, czy nie.

Napęd/układ jezdny

Silnik 1.6 THP o mocy 200 KM znany ze sportowego modelu RCZ to bardzo mocne źródło napędu dla 308 CC, ale czy czyni z niego auto sportowe?
Przyjrzyjmy się danym producenta – przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,6 s, prędkość maksymalna – 240 km/h, elastyczność od 80 do 120 km/h na czwartym biegu 5,6 s, słowem przyzwoicie, ale z drugiej strony szału nie ma.
Spory moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś co skutkuje mocnym czuciem napędu na kierownicy. Dobrze jeżeli jedziemy po suchej i równej drodze. Wtedy 308 CC mknie jak po szynach. Gorzej sprawa wygląda na mokrym asfalcie i podczas jazdy po koleinach.
Opisywany Peugeot ze względu na spora masę 1537 kg i  - jak to w przypadku aut typu cabrio bywa – średnią sztywność nadwozia, nie zachęca do popuszczania wodzy fantazji na zakrętach. Układ kierowniczy jest doskonały jak na typowego hatchbacka, ale zbyt mało „sportowy” jak na 200-konne coupe. Z drugiej strony duży plus należy przyznać skrzyni biegów – zestopniowaniu, precyzji działania i hamulcom.
Zawieszenie ma charakter bardziej komfortowy niż sportowy, czyli w podsumowaniu rysuje nam się misz-masz.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Peugeot 308 CC jest takim autem… „pomiędzy”. Pomiędzy rasowym coupe, a komfortowym cabrio dla leniwych kierowców. Z jednej strony ma świetną jednostkę napędową, gwarantującą dobrą dynamikę przy umiarkowanym spalaniu, w dodatku nieźle brzmiącą. Ma sportowe nadwozie, sportowe fotele, przyzwoitą skrzynię biegów i dobre hamulce.
Z drugiej strony siedzi się w nim w pozycji typowej dla przeciętnych hatchbacków, ma dość miękko zestrojone zwieszenie, „cywilny” układ kierowniczy i spory bagażnik.

Podsumowanie

Peugeot 308 CC to samochód, który zadowoli większość kierowców. Jest motoryzacyjnym kompromisem. Łączy w sobie dwa nadwozia, jest dynamiczny, ale dość oszczędny, szybki ale komfortowy, jest czteroosobowy, ale ma spory bagażnik. A cena?
Żeby stać się właścicielem 200-konnego 308 CC trzeba wydać minimum 121 000 zł, bo opisywana jednostka napędowa występuje tylko w jednej, najbogatszej specyfikacji. Podstawowa odmiana 308 CC z silnikiem o mocy 120 KM jest dostępna od 92 200 zł, czyli pod względem kosztów 308 CC również prezentuje się nieźle.

Zatem kto będzie rozczarowany? Kierowcy rządni sportowych emocji. Ci owszem, powinni wybrać opisywany 200 – konny silnik, ale opakowany w inny model Peugeot’a – w RCZ.

Zobacz też: Peugeot RCZ: TT po francusku

Dane techniczne:

Peugeot 308 CC 1.6 THP Feline

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 598 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

200 KM/5800 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

275 Nm/4500 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

226 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

444/181,7/142,6 cm

Rozstaw osi

260,5 cm

V-max

237 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

7,6 s.

Zużycie paliwa*

9,3/5,6/7 l/100km

Cena

Od 121 900 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 308 CC jak większość kabrioletów "cierpi" na niedostatki w sztywności nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy Peugeot 308 CC wygląda na dynamiczne i zgrabne auto. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylna część nadwozia Peugeot'a 308 CC w wersji z zamkniętym dachem prezentuje się najmniej atrakcyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Rozkładanie i składanie dachu w Peugeot 308 CC odbywa się automatycznie (po wciśnięciu przycisku) i trwa ok. 20 s. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeot'a 308 CC jest świetnie wykończona i atrakcyjna pod względem stylizacyjnym. Fot. Moto.wieszjak.pl
Atrakcyjne, wygodne fotele Peugeot'a 308 CC. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeot'a 308 CC siedzi się całkiem wygodnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik Peugeot'a 308 CC ma objętość od 226 do 403 l. Fot. Moto.wieszjak.pl
Doskonała jednostka napędowa 1.6 THP o mocy 200 KM zapewnia niezłe osiągi i spala średnio 7 l/100 km. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA