REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Jakub Tujaka
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra

REKLAMA

REKLAMA

Z czym kojarzy się przeciętnemu zjadaczowi chleba Hyundai Elantra? Z szarym, niewyróżniającym się i tanim w utrzymaniu samochodem. Najnowsza generacja Elantry odgradza się wysokim murem od aut, które Hyundai sprzedawał w Polsce jeszcze kilka lat temu. Widać i czuć to już po kilku chwilach spędzonych za kierownicą piątej generacji Hyundaia Elantry.

Stylizacyjnie nowy Hyundai wpisuje się w design całej marki. Design wnętrza i karoserii jest spójny. Patrząc od przodu bardzo łatwo pomylić Elantre z modelem i 30, bądź i40.

REKLAMA

Wnętrze wykonano w bardzo staranny sposób, a dobrane materiały nie wzbudzały zastrzeżeń. To co mnie zaskoczyło przy pierwszym otwarciu drzwi to, że testowy egzemplarz wyposażony był w tapicerkę z elementami skórzanymi i cztery podgrzewane fotele. Szczerze, nie spodziewałem się tego w koreańskim samochodzie, który konkuruje na naszym rynku z Mitsubishi Lancer czy Toyota Corolla sedan. Miejsca na każdym z foteli było pod dostatkiem. Na brak przestrzeni nad głową będą mogli jedynie narzekać pasażerowie o wzroście powyżej 190 cm, ponieważ ładna i modna linia nadwozia stylizowana na coupe nie jest sprzymierzeńcem wysokich pasażerów.

Zobacz też: Test Ssangyong Korando: Korea kontratakuje

Bagażnik Elantry jest całkiem spory, a dostęp do niego bezproblemowy.

Cały pakiet wyposażenia w wersji GLS można opisać jako bardzo bogaty, jak za tą cenę. Obejmuje takie elementy jak: dwustrefowa klimatyzacja, półskórzaną tapicerkę, 4 elektryczne szyby, elektryczne lusterka, komputer pokładowy, który podpowiada właściwy moment na zmianę biegu, 4 podgrzewane fotele, wejście AUX i USB. W tej klasie pojazdu nie jest to standardem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To czego mi zabrakło to kolorowej nawigacji i radia, które wyświetlałoby informacje na temat stacji i muzyki jakiej słuchamy, a nie tylko częstotliwość jaką odbieramy.

Testowaną Elantrę napędzała wolnossąca jednostka o pojemności 1.6 litra, mocy 132 KM i maksymalnym momencie obrotowym  równym 158 Nm. Jest to jedyna wersja silnikowa z jaką jest oferowana Elantra.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

REKLAMA

Silnik ten wydaje się być wystarczający i według mnie zaspokoi potrzeby i wymagania większości kierowców. Optymalne przełożenia skrzyni biegów niewątpliwie wpłynęły na bardzo niskie zużycie paliwa. W ruchu miejskim oscylowało ono w granicach 7,5 l na 100 km, w trasie Elantra zużywała średnio o około litr mniej. Warto podkreślić, że zużycie to osiągnięto bez gorliwego oszczędzania i z włączoną klimatyzacją.

To co zwróciło moją uwagę to również duża elastyczność jednostki napędowej. Przyspieszanie z prędkości 60 km/h na szóstym biegu, do 100 km/h nie trwało wieczność i silnik radził sobie z takimi obciążeniami dosyć dobrze, nawet przy komplecie pasażerów. W Elantrze należałoby dopracować natomiast zawieszenie. Jest ono zbyt miękkie i trudne do wyczucia. Inżynierowie ewidentnie postawili na komfort i jakość wybierania nierówności, nie skupiając się na precyzji prowadzenia. Najwyraźniej to czuć, gdy przejeżdżamy po długich poprzecznych nierównościach jak np. tory tramwajowe, kiedy samochód miał tendencję do bujania i dobijania zawieszeniem.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Najnowszy Hyundai Elantra jest starannie wykonanym i bogato wyposażonym autem. Po stronie minusów Elantry należy wymienić zawieszenie, a także fakt, że w ofercie brakuje przynajmniej jednego silnika diesla, co byłoby ukłonem do wielbicieli jednostek zasilanych olejem napędowym. Jednak biorąc pod uwagę cenę samochodu, który w najbogatszej wersji kosztuje około 70 tyś zł, nie należy narzekać. Według mnie, na tle konkurencji w postaci Toyoty Corolli sedan, Mitsubishi Lancera czy Chevrolet Cruze najnowsza generacja Hyundaia Elantry nie wypada najgorzej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA