REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra

REKLAMA

REKLAMA

Z czym kojarzy się przeciętnemu zjadaczowi chleba Hyundai Elantra? Z szarym, niewyróżniającym się i tanim w utrzymaniu samochodem. Najnowsza generacja Elantry odgradza się wysokim murem od aut, które Hyundai sprzedawał w Polsce jeszcze kilka lat temu. Widać i czuć to już po kilku chwilach spędzonych za kierownicą piątej generacji Hyundaia Elantry.

Stylizacyjnie nowy Hyundai wpisuje się w design całej marki. Design wnętrza i karoserii jest spójny. Patrząc od przodu bardzo łatwo pomylić Elantre z modelem i 30, bądź i40.

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze wykonano w bardzo staranny sposób, a dobrane materiały nie wzbudzały zastrzeżeń. To co mnie zaskoczyło przy pierwszym otwarciu drzwi to, że testowy egzemplarz wyposażony był w tapicerkę z elementami skórzanymi i cztery podgrzewane fotele. Szczerze, nie spodziewałem się tego w koreańskim samochodzie, który konkuruje na naszym rynku z Mitsubishi Lancer czy Toyota Corolla sedan. Miejsca na każdym z foteli było pod dostatkiem. Na brak przestrzeni nad głową będą mogli jedynie narzekać pasażerowie o wzroście powyżej 190 cm, ponieważ ładna i modna linia nadwozia stylizowana na coupe nie jest sprzymierzeńcem wysokich pasażerów.

Zobacz też: Test Ssangyong Korando: Korea kontratakuje

Bagażnik Elantry jest całkiem spory, a dostęp do niego bezproblemowy.

REKLAMA

Cały pakiet wyposażenia w wersji GLS można opisać jako bardzo bogaty, jak za tą cenę. Obejmuje takie elementy jak: dwustrefowa klimatyzacja, półskórzaną tapicerkę, 4 elektryczne szyby, elektryczne lusterka, komputer pokładowy, który podpowiada właściwy moment na zmianę biegu, 4 podgrzewane fotele, wejście AUX i USB. W tej klasie pojazdu nie jest to standardem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To czego mi zabrakło to kolorowej nawigacji i radia, które wyświetlałoby informacje na temat stacji i muzyki jakiej słuchamy, a nie tylko częstotliwość jaką odbieramy.

Testowaną Elantrę napędzała wolnossąca jednostka o pojemności 1.6 litra, mocy 132 KM i maksymalnym momencie obrotowym  równym 158 Nm. Jest to jedyna wersja silnikowa z jaką jest oferowana Elantra.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Silnik ten wydaje się być wystarczający i według mnie zaspokoi potrzeby i wymagania większości kierowców. Optymalne przełożenia skrzyni biegów niewątpliwie wpłynęły na bardzo niskie zużycie paliwa. W ruchu miejskim oscylowało ono w granicach 7,5 l na 100 km, w trasie Elantra zużywała średnio o około litr mniej. Warto podkreślić, że zużycie to osiągnięto bez gorliwego oszczędzania i z włączoną klimatyzacją.

To co zwróciło moją uwagę to również duża elastyczność jednostki napędowej. Przyspieszanie z prędkości 60 km/h na szóstym biegu, do 100 km/h nie trwało wieczność i silnik radził sobie z takimi obciążeniami dosyć dobrze, nawet przy komplecie pasażerów. W Elantrze należałoby dopracować natomiast zawieszenie. Jest ono zbyt miękkie i trudne do wyczucia. Inżynierowie ewidentnie postawili na komfort i jakość wybierania nierówności, nie skupiając się na precyzji prowadzenia. Najwyraźniej to czuć, gdy przejeżdżamy po długich poprzecznych nierównościach jak np. tory tramwajowe, kiedy samochód miał tendencję do bujania i dobijania zawieszeniem.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Najnowszy Hyundai Elantra jest starannie wykonanym i bogato wyposażonym autem. Po stronie minusów Elantry należy wymienić zawieszenie, a także fakt, że w ofercie brakuje przynajmniej jednego silnika diesla, co byłoby ukłonem do wielbicieli jednostek zasilanych olejem napędowym. Jednak biorąc pod uwagę cenę samochodu, który w najbogatszej wersji kosztuje około 70 tyś zł, nie należy narzekać. Według mnie, na tle konkurencji w postaci Toyoty Corolli sedan, Mitsubishi Lancera czy Chevrolet Cruze najnowsza generacja Hyundaia Elantry nie wypada najgorzej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA