REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q3: polska premiera

Michał Karczewski
Audi Q3 - lewy przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - lewy przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Okazuje się, że Kraków jest niewiele mniej zatłoczony od Warszawy. Przynajmniej w godzinach szczytu. Przekonaliśmy się o tym podczas premiery nowego Audi Q3 - małego SUVa niemieckiej marki, który ma zamiar zauroczyć miasta.

„Q” jest literą szczególną. Jako znak towarowy oznacza wysoką jakość produktów. W przypadku niemieckiego producenta jest także sygnaturą aut typu SUV. Dotychczas w ofercie Audi były dwa modele tego segmentu. Pierwszy - Q7, to nie tylko największe auto w gamie, ale jednocześnie najstarsze. Jego rynkowy debiut sięga 2006 roku. Drugi to mniejszy Q5, który w ofercie pojawił się na tyle niedawno, że ciągle traktowany jest jako rynkowa nowość. Gamę modelu uzupełnił teraz najmniejszy – typowo kompaktowy Q3. Patrząc na to auto, a potem na większe Q5, można się łatwo pomylić. Modele są łudząco podobne. Jeśli jednak przyjrzymy się szczegółom, szybko zobaczymy, że mniejszy z nich, poza krótszym nadwoziem ma także zupełnie inaczej poprowadzona linie dachu. Opada ona ku tyłowi niczym w autach typu coupe.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi Q3

Trudno się dziwić decyzji szefów Audi, że zdecydowali się wprowadzić do sprzedaży najmniejszy model z rodziny „Q”. W końcu w zatłoczonych miastach to właśnie on będzie najmniej kłopotliwy dla użytkowników. Wbrew terenowemu wyglądowi jest to bowiem typowe auto miejskie. Zwiększony prześwit ma za zadanie ułatwić starcia z krawężnikami (nie chodzi oczywiście o policjantów) oraz zapewnić komfort jazdy z nieco wyższej pozycji. Idę o zakład, że znakomitą większość odbiorców tego modelu będą stanowiły kobiety.

Q3 oferuje wiele możliwości kolorystycznych konfiguracji wnętrza. Od ciemnych, poprzez brązowe, aż po jaśniejsze odcienie szarości. Jakość materiałów jest bardzo dobra, a wszystko okazuje się przyjemne w dotyku. Ilość przycisków w kokpicie ograniczono do minimum, a to ułatwia usługę. Miejsca z przodu jest tyle, co w tradycyjnym kompakcie, lecz z tyłu - nieco mniej. Przykuwająca wzrok stylistyka zewnętrzna i opadający dach to również konsekwencje w postaci braku przestrzeni nad głowami w drugim rzędzie siedzeń. Dwójka młodych oraz ich bagaże z pewnością na weekend pojadą jednak z przyjemnością. Szczególnie, że bagażnik jest duży (460 litrów/1365 – po złożeniu kanapy) i ma regularne kształty.

REKLAMA

Zobacz też: Hybryda od Audi: Q5 hybrid quattro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską Q3 może pracować jeden z czterech dwulitrowych silników. Benzynowe jednostki 2.0 TFSI rozwijają moc 170 lub 211 koni mechanicznych, zaś silniki 2.0 TDI dostępne są w wariancie 140 lub 177-konnym. Ponadto tylko słabszy diesel ma napęd na jedna oś. Wszystkie pozostałe wersje zaopatrzono w seryjne quattro. Do wyboru są tez dwie skrzynie biegów. Przyporządkowano je do poszczególnych jednostek. Słabsza benzyna i podstawowy diesel mają manualną sześciobiegową przekładnie, zaś mocniejsze silniki połączono ze skrzynią S tronic.

Zobacz też: 5 gwiazdek w Euro NCAP dla Audi Q3 i A6

Audi Q3 oferowane jest w jednym z jedenastu kolorów. Również lista dostępnych opcji jest imponująca. Każdy może wiec skonfigurować pojazd według swoich potrzeb. Osoby zainteresowane tym modelem, muszą mieć jednak zasobny portfel, ponieważ cena zalicza to auto do dóbr luksusowych. Za 140-konnego diesla, który otwiera cennik, należy zapłacić 123 500 zł. 170-konny benzyniak z napędem quattro kosztuje 133 500zł, zaś mocniejsze TDI oraz wersja z topową jednostką benzynową, oferowane są w tej samej cenie – 147 900zł.

Audi Q3 - prawy przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - lewy tył fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - profil fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - kierownica fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - nawigacja fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - silnik fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - bagażnik fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - tył fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - widok z przodu fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA