REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q3: polska premiera

Michał Karczewski
Audi Q3 - lewy przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - lewy przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Okazuje się, że Kraków jest niewiele mniej zatłoczony od Warszawy. Przynajmniej w godzinach szczytu. Przekonaliśmy się o tym podczas premiery nowego Audi Q3 - małego SUVa niemieckiej marki, który ma zamiar zauroczyć miasta.

„Q” jest literą szczególną. Jako znak towarowy oznacza wysoką jakość produktów. W przypadku niemieckiego producenta jest także sygnaturą aut typu SUV. Dotychczas w ofercie Audi były dwa modele tego segmentu. Pierwszy - Q7, to nie tylko największe auto w gamie, ale jednocześnie najstarsze. Jego rynkowy debiut sięga 2006 roku. Drugi to mniejszy Q5, który w ofercie pojawił się na tyle niedawno, że ciągle traktowany jest jako rynkowa nowość. Gamę modelu uzupełnił teraz najmniejszy – typowo kompaktowy Q3. Patrząc na to auto, a potem na większe Q5, można się łatwo pomylić. Modele są łudząco podobne. Jeśli jednak przyjrzymy się szczegółom, szybko zobaczymy, że mniejszy z nich, poza krótszym nadwoziem ma także zupełnie inaczej poprowadzona linie dachu. Opada ona ku tyłowi niczym w autach typu coupe.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi Q3

Trudno się dziwić decyzji szefów Audi, że zdecydowali się wprowadzić do sprzedaży najmniejszy model z rodziny „Q”. W końcu w zatłoczonych miastach to właśnie on będzie najmniej kłopotliwy dla użytkowników. Wbrew terenowemu wyglądowi jest to bowiem typowe auto miejskie. Zwiększony prześwit ma za zadanie ułatwić starcia z krawężnikami (nie chodzi oczywiście o policjantów) oraz zapewnić komfort jazdy z nieco wyższej pozycji. Idę o zakład, że znakomitą większość odbiorców tego modelu będą stanowiły kobiety.

Q3 oferuje wiele możliwości kolorystycznych konfiguracji wnętrza. Od ciemnych, poprzez brązowe, aż po jaśniejsze odcienie szarości. Jakość materiałów jest bardzo dobra, a wszystko okazuje się przyjemne w dotyku. Ilość przycisków w kokpicie ograniczono do minimum, a to ułatwia usługę. Miejsca z przodu jest tyle, co w tradycyjnym kompakcie, lecz z tyłu - nieco mniej. Przykuwająca wzrok stylistyka zewnętrzna i opadający dach to również konsekwencje w postaci braku przestrzeni nad głowami w drugim rzędzie siedzeń. Dwójka młodych oraz ich bagaże z pewnością na weekend pojadą jednak z przyjemnością. Szczególnie, że bagażnik jest duży (460 litrów/1365 – po złożeniu kanapy) i ma regularne kształty.

REKLAMA

Zobacz też: Hybryda od Audi: Q5 hybrid quattro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską Q3 może pracować jeden z czterech dwulitrowych silników. Benzynowe jednostki 2.0 TFSI rozwijają moc 170 lub 211 koni mechanicznych, zaś silniki 2.0 TDI dostępne są w wariancie 140 lub 177-konnym. Ponadto tylko słabszy diesel ma napęd na jedna oś. Wszystkie pozostałe wersje zaopatrzono w seryjne quattro. Do wyboru są tez dwie skrzynie biegów. Przyporządkowano je do poszczególnych jednostek. Słabsza benzyna i podstawowy diesel mają manualną sześciobiegową przekładnie, zaś mocniejsze silniki połączono ze skrzynią S tronic.

Zobacz też: 5 gwiazdek w Euro NCAP dla Audi Q3 i A6

Audi Q3 oferowane jest w jednym z jedenastu kolorów. Również lista dostępnych opcji jest imponująca. Każdy może wiec skonfigurować pojazd według swoich potrzeb. Osoby zainteresowane tym modelem, muszą mieć jednak zasobny portfel, ponieważ cena zalicza to auto do dóbr luksusowych. Za 140-konnego diesla, który otwiera cennik, należy zapłacić 123 500 zł. 170-konny benzyniak z napędem quattro kosztuje 133 500zł, zaś mocniejsze TDI oraz wersja z topową jednostką benzynową, oferowane są w tej samej cenie – 147 900zł.

Audi Q3 - prawy przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - lewy tył fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - profil fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - kierownica fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - nawigacja fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - silnik fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - bagażnik fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - tył fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - widok z przodu fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA