REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q3: polska premiera

Michał Karczewski
Audi Q3 - lewy przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - lewy przód fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Okazuje się, że Kraków jest niewiele mniej zatłoczony od Warszawy. Przynajmniej w godzinach szczytu. Przekonaliśmy się o tym podczas premiery nowego Audi Q3 - małego SUVa niemieckiej marki, który ma zamiar zauroczyć miasta.

„Q” jest literą szczególną. Jako znak towarowy oznacza wysoką jakość produktów. W przypadku niemieckiego producenta jest także sygnaturą aut typu SUV. Dotychczas w ofercie Audi były dwa modele tego segmentu. Pierwszy - Q7, to nie tylko największe auto w gamie, ale jednocześnie najstarsze. Jego rynkowy debiut sięga 2006 roku. Drugi to mniejszy Q5, który w ofercie pojawił się na tyle niedawno, że ciągle traktowany jest jako rynkowa nowość. Gamę modelu uzupełnił teraz najmniejszy – typowo kompaktowy Q3. Patrząc na to auto, a potem na większe Q5, można się łatwo pomylić. Modele są łudząco podobne. Jeśli jednak przyjrzymy się szczegółom, szybko zobaczymy, że mniejszy z nich, poza krótszym nadwoziem ma także zupełnie inaczej poprowadzona linie dachu. Opada ona ku tyłowi niczym w autach typu coupe.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi Q3

Trudno się dziwić decyzji szefów Audi, że zdecydowali się wprowadzić do sprzedaży najmniejszy model z rodziny „Q”. W końcu w zatłoczonych miastach to właśnie on będzie najmniej kłopotliwy dla użytkowników. Wbrew terenowemu wyglądowi jest to bowiem typowe auto miejskie. Zwiększony prześwit ma za zadanie ułatwić starcia z krawężnikami (nie chodzi oczywiście o policjantów) oraz zapewnić komfort jazdy z nieco wyższej pozycji. Idę o zakład, że znakomitą większość odbiorców tego modelu będą stanowiły kobiety.

Q3 oferuje wiele możliwości kolorystycznych konfiguracji wnętrza. Od ciemnych, poprzez brązowe, aż po jaśniejsze odcienie szarości. Jakość materiałów jest bardzo dobra, a wszystko okazuje się przyjemne w dotyku. Ilość przycisków w kokpicie ograniczono do minimum, a to ułatwia usługę. Miejsca z przodu jest tyle, co w tradycyjnym kompakcie, lecz z tyłu - nieco mniej. Przykuwająca wzrok stylistyka zewnętrzna i opadający dach to również konsekwencje w postaci braku przestrzeni nad głowami w drugim rzędzie siedzeń. Dwójka młodych oraz ich bagaże z pewnością na weekend pojadą jednak z przyjemnością. Szczególnie, że bagażnik jest duży (460 litrów/1365 – po złożeniu kanapy) i ma regularne kształty.

REKLAMA

Zobacz też: Hybryda od Audi: Q5 hybrid quattro

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod maską Q3 może pracować jeden z czterech dwulitrowych silników. Benzynowe jednostki 2.0 TFSI rozwijają moc 170 lub 211 koni mechanicznych, zaś silniki 2.0 TDI dostępne są w wariancie 140 lub 177-konnym. Ponadto tylko słabszy diesel ma napęd na jedna oś. Wszystkie pozostałe wersje zaopatrzono w seryjne quattro. Do wyboru są tez dwie skrzynie biegów. Przyporządkowano je do poszczególnych jednostek. Słabsza benzyna i podstawowy diesel mają manualną sześciobiegową przekładnie, zaś mocniejsze silniki połączono ze skrzynią S tronic.

Zobacz też: 5 gwiazdek w Euro NCAP dla Audi Q3 i A6

Audi Q3 oferowane jest w jednym z jedenastu kolorów. Również lista dostępnych opcji jest imponująca. Każdy może wiec skonfigurować pojazd według swoich potrzeb. Osoby zainteresowane tym modelem, muszą mieć jednak zasobny portfel, ponieważ cena zalicza to auto do dóbr luksusowych. Za 140-konnego diesla, który otwiera cennik, należy zapłacić 123 500 zł. 170-konny benzyniak z napędem quattro kosztuje 133 500zł, zaś mocniejsze TDI oraz wersja z topową jednostką benzynową, oferowane są w tej samej cenie – 147 900zł.

Audi Q3 - prawy przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - lewy tył fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - profil fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - kierownica fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - nawigacja fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - silnik fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - bagażnik fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - tył fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - widok z przodu fot. Maciej Medyj
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

REKLAMA

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

REKLAMA

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA