Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Audi Q3: polska premiera

Michał Karczewski
Audi Q3 - lewy przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - lewy przód fot. Maciej Medyj
Okazuje się, że Kraków jest niewiele mniej zatłoczony od Warszawy. Przynajmniej w godzinach szczytu. Przekonaliśmy się o tym podczas premiery nowego Audi Q3 - małego SUVa niemieckiej marki, który ma zamiar zauroczyć miasta.

„Q” jest literą szczególną. Jako znak towarowy oznacza wysoką jakość produktów. W przypadku niemieckiego producenta jest także sygnaturą aut typu SUV. Dotychczas w ofercie Audi były dwa modele tego segmentu. Pierwszy - Q7, to nie tylko największe auto w gamie, ale jednocześnie najstarsze. Jego rynkowy debiut sięga 2006 roku. Drugi to mniejszy Q5, który w ofercie pojawił się na tyle niedawno, że ciągle traktowany jest jako rynkowa nowość. Gamę modelu uzupełnił teraz najmniejszy – typowo kompaktowy Q3. Patrząc na to auto, a potem na większe Q5, można się łatwo pomylić. Modele są łudząco podobne. Jeśli jednak przyjrzymy się szczegółom, szybko zobaczymy, że mniejszy z nich, poza krótszym nadwoziem ma także zupełnie inaczej poprowadzona linie dachu. Opada ona ku tyłowi niczym w autach typu coupe.

Zobacz też: Opinie kierowców o Audi Q3

Trudno się dziwić decyzji szefów Audi, że zdecydowali się wprowadzić do sprzedaży najmniejszy model z rodziny „Q”. W końcu w zatłoczonych miastach to właśnie on będzie najmniej kłopotliwy dla użytkowników. Wbrew terenowemu wyglądowi jest to bowiem typowe auto miejskie. Zwiększony prześwit ma za zadanie ułatwić starcia z krawężnikami (nie chodzi oczywiście o policjantów) oraz zapewnić komfort jazdy z nieco wyższej pozycji. Idę o zakład, że znakomitą większość odbiorców tego modelu będą stanowiły kobiety.

Q3 oferuje wiele możliwości kolorystycznych konfiguracji wnętrza. Od ciemnych, poprzez brązowe, aż po jaśniejsze odcienie szarości. Jakość materiałów jest bardzo dobra, a wszystko okazuje się przyjemne w dotyku. Ilość przycisków w kokpicie ograniczono do minimum, a to ułatwia usługę. Miejsca z przodu jest tyle, co w tradycyjnym kompakcie, lecz z tyłu - nieco mniej. Przykuwająca wzrok stylistyka zewnętrzna i opadający dach to również konsekwencje w postaci braku przestrzeni nad głowami w drugim rzędzie siedzeń. Dwójka młodych oraz ich bagaże z pewnością na weekend pojadą jednak z przyjemnością. Szczególnie, że bagażnik jest duży (460 litrów/1365 – po złożeniu kanapy) i ma regularne kształty.

Zobacz też: Hybryda od Audi: Q5 hybrid quattro

Pod maską Q3 może pracować jeden z czterech dwulitrowych silników. Benzynowe jednostki 2.0 TFSI rozwijają moc 170 lub 211 koni mechanicznych, zaś silniki 2.0 TDI dostępne są w wariancie 140 lub 177-konnym. Ponadto tylko słabszy diesel ma napęd na jedna oś. Wszystkie pozostałe wersje zaopatrzono w seryjne quattro. Do wyboru są tez dwie skrzynie biegów. Przyporządkowano je do poszczególnych jednostek. Słabsza benzyna i podstawowy diesel mają manualną sześciobiegową przekładnie, zaś mocniejsze silniki połączono ze skrzynią S tronic.

Zobacz też: 5 gwiazdek w Euro NCAP dla Audi Q3 i A6

Audi Q3 oferowane jest w jednym z jedenastu kolorów. Również lista dostępnych opcji jest imponująca. Każdy może wiec skonfigurować pojazd według swoich potrzeb. Osoby zainteresowane tym modelem, muszą mieć jednak zasobny portfel, ponieważ cena zalicza to auto do dóbr luksusowych. Za 140-konnego diesla, który otwiera cennik, należy zapłacić 123 500 zł. 170-konny benzyniak z napędem quattro kosztuje 133 500zł, zaś mocniejsze TDI oraz wersja z topową jednostką benzynową, oferowane są w tej samej cenie – 147 900zł.

Audi Q3 - prawy przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - lewy tył fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - profil fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - kierownica fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - konsola środkowa fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - nawigacja fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - silnik fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - deska rozdzielcza fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - bagażnik fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - przód fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - tył fot. Maciej Medyj
Audi Q3 - widok z przodu fot. Maciej Medyj
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przejście sugerowane: co to jest, jak wygląda, przepisy

    Pieszy może tu legalnie przejść przez jezdnię, ale punkt ten tak właściwie przejściem dla pieszych nie jest. Przejście sugerowane to dziwna konstrukcja, która nakłada na przechodzącego przez jezdnię nowe obowiązki.

    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.