Peugeot 208 GTi - opis modelu
REKLAMA
REKLAMA
Na polski rynku pojawił się Peugeot 208 GTi. Choć bazuje na samochodzie miejskim, pod maską posiada silnik ze sportowego Peugeota RCZ. Jakim osiągami dysponuje mały Francuz i jak jest jego cena?
REKLAMA
Peugeot 208 GTi: nadwozie
Z zewnątrz Peugeot 208 GTi wyróżnia się nowymi nakładkami na progi, zmodyfikowanym tylnym tłumikiem o podwójnej końcówce wydechu, obniżonym zawieszeniem, większymi 17-calowymi alufelgami, spojlerem umieszczonym nad tylną klapą, tylny zderzak z czarnym dyfuzorem. Auto, za sprawą zwiększonego rozstawu kół (przód: +10 mm, tył: +20 mm) i masywniejszych nadkoli, sprawia wrażenie znacznie potężniejszego. Wygląd nadwozia uzupełniają chromowane detale takie jak ramki lamp przeciwmgłowych, górna listwa atrapy chłodnicy wstawki w obudowach lusterek zewnętrznych, trapezoidalne końcówki wydechu, chromowane logo GTi i listwa ozdobna dolnych krawędzi bocznych okien.
Zobacz też: Nowe Audi S3 - opis modelu
Peugeot 208 GTi: wnętrze
Wnętrze auta również zostało zmodyfikowane. Pojawiła się nowa trójramienna kierownica, wyraźnie spłaszczona w jej dolnej części, aluminiowe nakładki na pedały, nowa dźwignia zmiany biegów oraz duży kolorowy wyświetlacz w centralnej części deski rozdzielczej. Sportowe fotele obszyto skórą a ten szlachetny materiał został użyty także do wykończenia lewarka skrzyni biegów, hamulca ręcznego i kierownicy.
Peugeot 208 GTi: silnik
Pod maską Peugeota 208 GTi znalazł się znany z modelu RCZ silnik 1,6 THP o mocy 200 KM, generujący 275Nm momentu obrotowego przy 1700 obr./min. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Osiągi Peugeota 208 GTi wyglądają następująco: sprint 0-100 km/h trwa 6,8 sekundy, 80-120 km/h na 5 biegu zajmuje niecałe 7 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Średnie spalanie w mieście ma kształtować się na poziomie 8,6 l na 100 km, a poza nim 4,7 l na 100 km. Masa pojazdu wynosi 1160 kg.
Zobacz też: Nowy Seat Leon SC - opis modelu
Peugeot 208 GTi: hamulce
Przednie koła wyposażono w 302-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe natomiast tylne w 249-milimetrowe. Tarcze chłodzone są dodatkowo poprzez odpowiednio zaprojetkowane wloty powietrza.
Peugeot 208 GTi: cena i wyposażenie
Jako topowy model, odmiana GTi jest bogato wyposażona. W standardzie klient otrzymuje m.in.: skórzane wykończenie wnętrza, 6 poduszek powietrznych, systemy ABS, ESP, TC, tylne czujniki parkowania, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, dwustefową, automatyczną klimatyzację (wraz ze schładzanym schowkiem), system multimedialny z dotykowym ekranem 7” LCD, radio z CD, wejściem AUX i USB, 6 głośnikami i zestawem głośnomówiącym, przyciemnione tylne szyby, felgi aluminiowe 17" Carbon Storm i opony 205/45 R17 czy wycieraczki z czujnikiem deszczu. Dodatkowo można wyposażyć auto w asystenta parkowania, który zaparkuje pojazd za nas (1200 zł). System audio firmy JBL z 8 głośnikami i subwooferem to koszt 1500 zł.
Peugeot 208 GTi dostępny jest na polskim rynku od 8 maja, a jego cena wynosi 82 800 zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.