REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 208 GTi - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot 208 GTi ma ten sam silnik co model RCZ. Przyspiesza 0-100 km/h w 6,8 sekundy. Jego cena wynosi 82 800 zł.
Peugeot 208 GTi ma ten sam silnik co model RCZ. Przyspiesza 0-100 km/h w 6,8 sekundy. Jego cena wynosi 82 800 zł.
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Na polski rynku pojawił się Peugeot 208 GTi. Choć bazuje na samochodzie miejskim, pod maską posiada silnik ze sportowego Peugeota RCZ. Jakim osiągami dysponuje mały Francuz i jak jest jego cena?

Na polski rynku pojawił się Peugeot 208 GTi. Choć bazuje na samochodzie miejskim, pod maską posiada silnik ze sportowego Peugeota RCZ. Jakim osiągami dysponuje mały Francuz i jak jest jego cena?

REKLAMA

Peugeot 208 GTi: nadwozie

Z zewnątrz Peugeot 208 GTi wyróżnia się nowymi nakładkami na progi, zmodyfikowanym tylnym tłumikiem o podwójnej końcówce wydechu,  obniżonym zawieszeniem, większymi 17-calowymi alufelgami, spojlerem umieszczonym nad tylną klapą, tylny zderzak z czarnym dyfuzorem. Auto, za sprawą zwiększonego rozstawu kół (przód: +10 mm, tył: +20 mm) i masywniejszych nadkoli, sprawia wrażenie znacznie potężniejszego. Wygląd nadwozia uzupełniają chromowane detale takie jak ramki lamp przeciwmgłowych, górna listwa atrapy chłodnicy wstawki w obudowach lusterek zewnętrznych, trapezoidalne końcówki wydechu, chromowane logo GTi i listwa ozdobna dolnych krawędzi bocznych okien.

Zobacz też: Nowe Audi S3 - opis modelu

Peugeot 208 GTi: wnętrze

Wnętrze auta również zostało zmodyfikowane. Pojawiła się nowa trójramienna kierownica, wyraźnie spłaszczona w jej dolnej części, aluminiowe nakładki na pedały, nowa dźwignia zmiany biegów oraz duży kolorowy wyświetlacz w centralnej części deski rozdzielczej. Sportowe fotele obszyto skórą a ten szlachetny materiał został użyty także do wykończenia lewarka skrzyni biegów, hamulca ręcznego i kierownicy.

Peugeot 208 GTi: silnik

Pod maską Peugeota 208 GTi znalazł się znany z modelu RCZ silnik 1,6 THP o mocy 200 KM, generujący 275Nm momentu obrotowego przy 1700 obr./min. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Osiągi Peugeota 208 GTi wyglądają następująco: sprint 0-100 km/h trwa 6,8 sekundy, 80-120 km/h na 5 biegu zajmuje niecałe 7 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Średnie spalanie w mieście ma kształtować się na poziomie 8,6 l na 100 km, a poza nim 4,7 l na 100 km. Masa pojazdu wynosi 1160 kg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowy Seat Leon SC - opis modelu

Peugeot 208 GTi: hamulce

Przednie koła wyposażono w  302-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe natomiast tylne w 249-milimetrowe. Tarcze chłodzone są dodatkowo poprzez odpowiednio zaprojetkowane wloty powietrza.

Peugeot 208 GTi: cena i wyposażenie

Jako topowy model, odmiana GTi jest bogato wyposażona. W standardzie klient otrzymuje m.in.: skórzane wykończenie wnętrza, 6 poduszek powietrznych, systemy ABS, ESP, TC, tylne czujniki parkowania, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, dwustefową, automatyczną klimatyzację (wraz ze schładzanym schowkiem), system multimedialny z dotykowym ekranem 7” LCD, radio z CD, wejściem AUX i USB, 6 głośnikami i zestawem głośnomówiącym, przyciemnione tylne szyby, felgi aluminiowe 17" Carbon Storm i opony 205/45 R17  czy  wycieraczki z czujnikiem deszczu. Dodatkowo można wyposażyć auto w asystenta parkowania, który zaparkuje pojazd za nas (1200 zł). System audio firmy JBL z 8 głośnikami i subwooferem to koszt 1500 zł.

Peugeot 208 GTi dostępny jest na polskim rynku od 8 maja, a jego cena wynosi 82 800 zł.

Peugeot 208 GTi
peugeot
Peugeot 208 GTi
peugeot
Peugeot 208 GTi wnętrze
peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA