REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Skoda Octavia III kombi znacznie urosła w porównaniu do poprzedniej wersji tego modelu. Czy jej nowe wcielenie powtórzy sukces poprzedniczki?

Trzecia generacja Skody Octavii kombi jest znacznie większa niż jej poprzedniczka. Samochód ma długość 4,66 m (o 90 mm więcej niż w poprzednim modelu) i szerokość 1,81 m (bez lusterek, 45 mm więcej niż dotychczas). Rozstaw osi wzrósł o 108 mm czyli ponad 10 cm. Miejsca przybyło zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń.

REKLAMA

Skoda Octavia III kombi - znacznie przestronniejsza w środku

Długość wnętrza nowej ŠKODY Octavii kombi zwiększyła się w stosunku do poprzednika o 33 mm do 1.782 mm. Ilość miejsca na wysokości kolan wzrosła o 26 mm do 73 mm. Oprócz tego teraz jest jeszcze więcej miejsca w osi głowy z przodu i z tyłu (z przodu: 983 mm zamiast dotychczasowych 981 mm; z tyłu: 995 mm zamiast dotychczasowych 984 mm). Wyraźnie zwiększyła się także szerokość w linii łokci: z przodu do 1.454 mm – o 39 mm, z tyłu do 1.449 mm, plus 26 mm. Podobnie szerokość na wysokości ramion w kombi została wyraźnie poprawiona, z przodu do 1.398 mm – więcej o 19 mm, z tyłu do 1.378 mm – więcej o 4 mm.

Zobacz też: Audi RS6 Avant 2013 - dane techniczne i wyposażenie

Skoda Octavia III kombi  - ogromny bagażnik

REKLAMA

Skoda Octavia zawsze słynęła z pakownego bagażnika. Nie inaczej jest w przypadku jej najnowszej odmiany kombi. Pojemność bagażnika wynosi 610 litrów (o 5 litrów więcej niż dotychczas). Przy złożonych tylnych siedzeniach przestrzeń na bagaż w nowej Octavii Kombi rośnie do 1740 litrów (dotąd 1655 l). Poza tym przedni fotel pasażera można złożyć, przez co można włożyć do wnętrza pojazdu przedmioty o długości nawet 292 cm.

Tylne oparcie kanapy można złożyć w proporcji 60:40. Roleta bagażnika jest w pełni demontowalna i można ją schować w schowku pod bagażnikiem. Oprócz niej wnętrze pojazdu można zabezpieczyć przed bagażem specjalną siatką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wersji Simply Clever Skoda Octavia III kombi zyskała kilka ciekawych rozwiązań. Pod tylną półką wygospodarowano miejsce na dodatkowy schowek, mogący pomieścić różne drobiazgi, a sam bagażnik zyskał podwójną, regulowaną podłogę. W seryjnym wyposażeniu kufer pojazdu otrzymał także 4 haki służące zawieszaniu siatek z zakupami. W kabinie nie brakuje uchwytów na butelki czy schowków na drobne przedmioty. Przy klapce od wlewu paliwa umieszczono skrobaczkę do szyb. Po fotelem kierowcy, w specjalnej szufladzie znajduję się kamizelka odblaskowa.

Skoda Octavia III 4x4 kombi

REKLAMA

W nowej Skodzie Octavii z napędem na cztery koła pracuje sprzęgło wiskotyczne Haldex najnowszej (piątej) generacji. Umożliwia ono napęd na cztery koła i elektronicznie kontroluje rozdział mocy na przednią i tylną oś. Standardowo montowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS zapewnia optymalne zachowanie podczas lekkiej jazdy terenowej

W testach zderzeniowych Euro NCAP Skoda Octavia III zdobyła maksymalną notę 5-ciu gwiazdek. Po raz pierwszy użyto w Octavii poduszki kolanowej. Do nowo opracowanych funkcji bezpieczeństwa aktywnego ŠKODY Octavii kombi należą nadzór odstępu z funkcją hamowani awaryjnego, Front Assistant (od maja 2013), asystent pasa ruchu, Lane Assistant, który utrzymuje Octavię na wybranym pasie ruchu, hamulec antykolizyjny z automatycznym hamowaniem w razie wypadku, ochrona jadących, Crew Protect Assistant, zwiększająca bezpieczeństwo kierowcy i pasażera w sytuacjach zagrożenia oraz funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, Driver Activity Assistant. Funkcje te pomagają uniknąć wypadku lub zmniejszyć jego następstwa dla pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.

Zobacz też: Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

Według producenta nowe silniki są średnio o 17% (14% w przypadku Octavii 4x4)bardziej oszczędne niż w poprzednim modelu. Zapewne wpływ na to miała także redukcja masy pojazdu o 102 kg. Poza najmniejszym silnikiem 1.2 TSI 85KM wszytkie jednostki napędowe dysponują systemem Start-Stop. Każdy motor wyposażony jest w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa

SILNIKI BENZYNOWE SKODA OCTAVIA KOMBI (EU5):

  • 1,2 TSI/63 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,2 TSI/77 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,2 TSI/77 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,4 TSI/103 kW (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,4 TSI/103 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,8 TSI/132 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową DSG

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE SKODA OCTAVIA KOMBI (EU5):

  • 1,6 TDI/66 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,6 TDI/77 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,6 TDI/77 kW Green tec (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów
  • 1,6 TDI/81 kW GreenLine (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 2,0 TDI/110 kW (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 2,0 TDI/110 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 6-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów

Zobacz też: Nowe Volvo V40 R-Design

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA SKODA OCTAVIA KOMBI:

  • 1,2 TSI/63 kW: 178 km/h
  • 1,2 TSI/77 kW: 193 km/h
  • 1,4 TSI/103 kW: 212 km/h
  • 1,8 TSI/132 kW: 229 km/h (4×4: 227 km/h)
  • 1,6 TDI/66 kW: 183 km/h
  • 1,6 TDI/77 kW: 191 km/h (4×4: 188 km/h)
  • 2,0 TDI/110 kW: 216 km/h (4×4: 213 km/h)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA SKODA OCTAVIA KOMBI:

  • 50 litrów; teoretyczny zasięg zależny od silnika – do 1.316 km (1,6 TDI/77 kW Green tec)
  • 55 litrów w modelach 4×4

WSPÓŁCZYNNIK OPORU POWIETRZA Cw= 0,3

Źródło: wykorzystano częściowo materiały prasowe firmy Skoda

Octavia Kombi III 1
Skoda
Octavia Kombi III 2
Skoda
Octavia Kombi III 3
Skoda
Octavia Kombi III 4
Skoda
Octavia Kombi III 5
Skoda
Octavia Kombi III 6
Skoda
Octavia Kombi III 7
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA