REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Skoda Octavia III kombi znacznie urosła w porównaniu do poprzedniej wersji tego modelu. Czy jej nowe wcielenie powtórzy sukces poprzedniczki?

Trzecia generacja Skody Octavii kombi jest znacznie większa niż jej poprzedniczka. Samochód ma długość 4,66 m (o 90 mm więcej niż w poprzednim modelu) i szerokość 1,81 m (bez lusterek, 45 mm więcej niż dotychczas). Rozstaw osi wzrósł o 108 mm czyli ponad 10 cm. Miejsca przybyło zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Octavia III kombi - znacznie przestronniejsza w środku

Długość wnętrza nowej ŠKODY Octavii kombi zwiększyła się w stosunku do poprzednika o 33 mm do 1.782 mm. Ilość miejsca na wysokości kolan wzrosła o 26 mm do 73 mm. Oprócz tego teraz jest jeszcze więcej miejsca w osi głowy z przodu i z tyłu (z przodu: 983 mm zamiast dotychczasowych 981 mm; z tyłu: 995 mm zamiast dotychczasowych 984 mm). Wyraźnie zwiększyła się także szerokość w linii łokci: z przodu do 1.454 mm – o 39 mm, z tyłu do 1.449 mm, plus 26 mm. Podobnie szerokość na wysokości ramion w kombi została wyraźnie poprawiona, z przodu do 1.398 mm – więcej o 19 mm, z tyłu do 1.378 mm – więcej o 4 mm.

Zobacz też: Audi RS6 Avant 2013 - dane techniczne i wyposażenie

Skoda Octavia III kombi  - ogromny bagażnik

Skoda Octavia zawsze słynęła z pakownego bagażnika. Nie inaczej jest w przypadku jej najnowszej odmiany kombi. Pojemność bagażnika wynosi 610 litrów (o 5 litrów więcej niż dotychczas). Przy złożonych tylnych siedzeniach przestrzeń na bagaż w nowej Octavii Kombi rośnie do 1740 litrów (dotąd 1655 l). Poza tym przedni fotel pasażera można złożyć, przez co można włożyć do wnętrza pojazdu przedmioty o długości nawet 292 cm.

REKLAMA

Tylne oparcie kanapy można złożyć w proporcji 60:40. Roleta bagażnika jest w pełni demontowalna i można ją schować w schowku pod bagażnikiem. Oprócz niej wnętrze pojazdu można zabezpieczyć przed bagażem specjalną siatką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wersji Simply Clever Skoda Octavia III kombi zyskała kilka ciekawych rozwiązań. Pod tylną półką wygospodarowano miejsce na dodatkowy schowek, mogący pomieścić różne drobiazgi, a sam bagażnik zyskał podwójną, regulowaną podłogę. W seryjnym wyposażeniu kufer pojazdu otrzymał także 4 haki służące zawieszaniu siatek z zakupami. W kabinie nie brakuje uchwytów na butelki czy schowków na drobne przedmioty. Przy klapce od wlewu paliwa umieszczono skrobaczkę do szyb. Po fotelem kierowcy, w specjalnej szufladzie znajduję się kamizelka odblaskowa.

Skoda Octavia III 4x4 kombi

W nowej Skodzie Octavii z napędem na cztery koła pracuje sprzęgło wiskotyczne Haldex najnowszej (piątej) generacji. Umożliwia ono napęd na cztery koła i elektronicznie kontroluje rozdział mocy na przednią i tylną oś. Standardowo montowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS zapewnia optymalne zachowanie podczas lekkiej jazdy terenowej

W testach zderzeniowych Euro NCAP Skoda Octavia III zdobyła maksymalną notę 5-ciu gwiazdek. Po raz pierwszy użyto w Octavii poduszki kolanowej. Do nowo opracowanych funkcji bezpieczeństwa aktywnego ŠKODY Octavii kombi należą nadzór odstępu z funkcją hamowani awaryjnego, Front Assistant (od maja 2013), asystent pasa ruchu, Lane Assistant, który utrzymuje Octavię na wybranym pasie ruchu, hamulec antykolizyjny z automatycznym hamowaniem w razie wypadku, ochrona jadących, Crew Protect Assistant, zwiększająca bezpieczeństwo kierowcy i pasażera w sytuacjach zagrożenia oraz funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, Driver Activity Assistant. Funkcje te pomagają uniknąć wypadku lub zmniejszyć jego następstwa dla pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.

Zobacz też: Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

Według producenta nowe silniki są średnio o 17% (14% w przypadku Octavii 4x4)bardziej oszczędne niż w poprzednim modelu. Zapewne wpływ na to miała także redukcja masy pojazdu o 102 kg. Poza najmniejszym silnikiem 1.2 TSI 85KM wszytkie jednostki napędowe dysponują systemem Start-Stop. Każdy motor wyposażony jest w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa

SILNIKI BENZYNOWE SKODA OCTAVIA KOMBI (EU5):

  • 1,2 TSI/63 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,2 TSI/77 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,2 TSI/77 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,4 TSI/103 kW (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,4 TSI/103 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,8 TSI/132 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową DSG

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE SKODA OCTAVIA KOMBI (EU5):

  • 1,6 TDI/66 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,6 TDI/77 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,6 TDI/77 kW Green tec (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów
  • 1,6 TDI/81 kW GreenLine (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 2,0 TDI/110 kW (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 2,0 TDI/110 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 6-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów

Zobacz też: Nowe Volvo V40 R-Design

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA SKODA OCTAVIA KOMBI:

  • 1,2 TSI/63 kW: 178 km/h
  • 1,2 TSI/77 kW: 193 km/h
  • 1,4 TSI/103 kW: 212 km/h
  • 1,8 TSI/132 kW: 229 km/h (4×4: 227 km/h)
  • 1,6 TDI/66 kW: 183 km/h
  • 1,6 TDI/77 kW: 191 km/h (4×4: 188 km/h)
  • 2,0 TDI/110 kW: 216 km/h (4×4: 213 km/h)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA SKODA OCTAVIA KOMBI:

  • 50 litrów; teoretyczny zasięg zależny od silnika – do 1.316 km (1,6 TDI/77 kW Green tec)
  • 55 litrów w modelach 4×4

WSPÓŁCZYNNIK OPORU POWIETRZA Cw= 0,3

Źródło: wykorzystano częściowo materiały prasowe firmy Skoda

Octavia Kombi III 1
Skoda
Octavia Kombi III 2
Skoda
Octavia Kombi III 3
Skoda
Octavia Kombi III 4
Skoda
Octavia Kombi III 5
Skoda
Octavia Kombi III 6
Skoda
Octavia Kombi III 7
Skoda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA