REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Skoda Octavia III kombi - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Skoda Octavia III kombi znacznie urosła w porównaniu do poprzedniej wersji tego modelu. Czy jej nowe wcielenie powtórzy sukces poprzedniczki?

Trzecia generacja Skody Octavii kombi jest znacznie większa niż jej poprzedniczka. Samochód ma długość 4,66 m (o 90 mm więcej niż w poprzednim modelu) i szerokość 1,81 m (bez lusterek, 45 mm więcej niż dotychczas). Rozstaw osi wzrósł o 108 mm czyli ponad 10 cm. Miejsca przybyło zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Octavia III kombi - znacznie przestronniejsza w środku

Długość wnętrza nowej ŠKODY Octavii kombi zwiększyła się w stosunku do poprzednika o 33 mm do 1.782 mm. Ilość miejsca na wysokości kolan wzrosła o 26 mm do 73 mm. Oprócz tego teraz jest jeszcze więcej miejsca w osi głowy z przodu i z tyłu (z przodu: 983 mm zamiast dotychczasowych 981 mm; z tyłu: 995 mm zamiast dotychczasowych 984 mm). Wyraźnie zwiększyła się także szerokość w linii łokci: z przodu do 1.454 mm – o 39 mm, z tyłu do 1.449 mm, plus 26 mm. Podobnie szerokość na wysokości ramion w kombi została wyraźnie poprawiona, z przodu do 1.398 mm – więcej o 19 mm, z tyłu do 1.378 mm – więcej o 4 mm.

Zobacz też: Audi RS6 Avant 2013 - dane techniczne i wyposażenie

Skoda Octavia III kombi  - ogromny bagażnik

Skoda Octavia zawsze słynęła z pakownego bagażnika. Nie inaczej jest w przypadku jej najnowszej odmiany kombi. Pojemność bagażnika wynosi 610 litrów (o 5 litrów więcej niż dotychczas). Przy złożonych tylnych siedzeniach przestrzeń na bagaż w nowej Octavii Kombi rośnie do 1740 litrów (dotąd 1655 l). Poza tym przedni fotel pasażera można złożyć, przez co można włożyć do wnętrza pojazdu przedmioty o długości nawet 292 cm.

REKLAMA

Tylne oparcie kanapy można złożyć w proporcji 60:40. Roleta bagażnika jest w pełni demontowalna i można ją schować w schowku pod bagażnikiem. Oprócz niej wnętrze pojazdu można zabezpieczyć przed bagażem specjalną siatką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wersji Simply Clever Skoda Octavia III kombi zyskała kilka ciekawych rozwiązań. Pod tylną półką wygospodarowano miejsce na dodatkowy schowek, mogący pomieścić różne drobiazgi, a sam bagażnik zyskał podwójną, regulowaną podłogę. W seryjnym wyposażeniu kufer pojazdu otrzymał także 4 haki służące zawieszaniu siatek z zakupami. W kabinie nie brakuje uchwytów na butelki czy schowków na drobne przedmioty. Przy klapce od wlewu paliwa umieszczono skrobaczkę do szyb. Po fotelem kierowcy, w specjalnej szufladzie znajduję się kamizelka odblaskowa.

Skoda Octavia III 4x4 kombi

W nowej Skodzie Octavii z napędem na cztery koła pracuje sprzęgło wiskotyczne Haldex najnowszej (piątej) generacji. Umożliwia ono napęd na cztery koła i elektronicznie kontroluje rozdział mocy na przednią i tylną oś. Standardowo montowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS zapewnia optymalne zachowanie podczas lekkiej jazdy terenowej

W testach zderzeniowych Euro NCAP Skoda Octavia III zdobyła maksymalną notę 5-ciu gwiazdek. Po raz pierwszy użyto w Octavii poduszki kolanowej. Do nowo opracowanych funkcji bezpieczeństwa aktywnego ŠKODY Octavii kombi należą nadzór odstępu z funkcją hamowani awaryjnego, Front Assistant (od maja 2013), asystent pasa ruchu, Lane Assistant, który utrzymuje Octavię na wybranym pasie ruchu, hamulec antykolizyjny z automatycznym hamowaniem w razie wypadku, ochrona jadących, Crew Protect Assistant, zwiększająca bezpieczeństwo kierowcy i pasażera w sytuacjach zagrożenia oraz funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, Driver Activity Assistant. Funkcje te pomagają uniknąć wypadku lub zmniejszyć jego następstwa dla pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.

Zobacz też: Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

Według producenta nowe silniki są średnio o 17% (14% w przypadku Octavii 4x4)bardziej oszczędne niż w poprzednim modelu. Zapewne wpływ na to miała także redukcja masy pojazdu o 102 kg. Poza najmniejszym silnikiem 1.2 TSI 85KM wszytkie jednostki napędowe dysponują systemem Start-Stop. Każdy motor wyposażony jest w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa

SILNIKI BENZYNOWE SKODA OCTAVIA KOMBI (EU5):

  • 1,2 TSI/63 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,2 TSI/77 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,2 TSI/77 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,4 TSI/103 kW (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,4 TSI/103 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,8 TSI/132 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową DSG

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE SKODA OCTAVIA KOMBI (EU5):

  • 1,6 TDI/66 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,6 TDI/77 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,6 TDI/77 kW Green tec (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów
  • 1,6 TDI/81 kW GreenLine (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 2,0 TDI/110 kW (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 2,0 TDI/110 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 6-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów

Zobacz też: Nowe Volvo V40 R-Design

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA SKODA OCTAVIA KOMBI:

  • 1,2 TSI/63 kW: 178 km/h
  • 1,2 TSI/77 kW: 193 km/h
  • 1,4 TSI/103 kW: 212 km/h
  • 1,8 TSI/132 kW: 229 km/h (4×4: 227 km/h)
  • 1,6 TDI/66 kW: 183 km/h
  • 1,6 TDI/77 kW: 191 km/h (4×4: 188 km/h)
  • 2,0 TDI/110 kW: 216 km/h (4×4: 213 km/h)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA SKODA OCTAVIA KOMBI:

  • 50 litrów; teoretyczny zasięg zależny od silnika – do 1.316 km (1,6 TDI/77 kW Green tec)
  • 55 litrów w modelach 4×4

WSPÓŁCZYNNIK OPORU POWIETRZA Cw= 0,3

Źródło: wykorzystano częściowo materiały prasowe firmy Skoda

Octavia Kombi III 1
Skoda
Octavia Kombi III 2
Skoda
Octavia Kombi III 3
Skoda
Octavia Kombi III 4
Skoda
Octavia Kombi III 5
Skoda
Octavia Kombi III 6
Skoda
Octavia Kombi III 7
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA