Nowa Skoda Octavia III kombi - opis modelu
REKLAMA
REKLAMA
Trzecia generacja Skody Octavii kombi jest znacznie większa niż jej poprzedniczka. Samochód ma długość 4,66 m (o 90 mm więcej niż w poprzednim modelu) i szerokość 1,81 m (bez lusterek, 45 mm więcej niż dotychczas). Rozstaw osi wzrósł o 108 mm czyli ponad 10 cm. Miejsca przybyło zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń.
REKLAMA
Skoda Octavia III kombi - znacznie przestronniejsza w środku
Długość wnętrza nowej ŠKODY Octavii kombi zwiększyła się w stosunku do poprzednika o 33 mm do 1.782 mm. Ilość miejsca na wysokości kolan wzrosła o 26 mm do 73 mm. Oprócz tego teraz jest jeszcze więcej miejsca w osi głowy z przodu i z tyłu (z przodu: 983 mm zamiast dotychczasowych 981 mm; z tyłu: 995 mm zamiast dotychczasowych 984 mm). Wyraźnie zwiększyła się także szerokość w linii łokci: z przodu do 1.454 mm – o 39 mm, z tyłu do 1.449 mm, plus 26 mm. Podobnie szerokość na wysokości ramion w kombi została wyraźnie poprawiona, z przodu do 1.398 mm – więcej o 19 mm, z tyłu do 1.378 mm – więcej o 4 mm.
Zobacz też: Audi RS6 Avant 2013 - dane techniczne i wyposażenie
Skoda Octavia III kombi - ogromny bagażnik
REKLAMA
Skoda Octavia zawsze słynęła z pakownego bagażnika. Nie inaczej jest w przypadku jej najnowszej odmiany kombi. Pojemność bagażnika wynosi 610 litrów (o 5 litrów więcej niż dotychczas). Przy złożonych tylnych siedzeniach przestrzeń na bagaż w nowej Octavii Kombi rośnie do 1740 litrów (dotąd 1655 l). Poza tym przedni fotel pasażera można złożyć, przez co można włożyć do wnętrza pojazdu przedmioty o długości nawet 292 cm.
Tylne oparcie kanapy można złożyć w proporcji 60:40. Roleta bagażnika jest w pełni demontowalna i można ją schować w schowku pod bagażnikiem. Oprócz niej wnętrze pojazdu można zabezpieczyć przed bagażem specjalną siatką.
W wersji Simply Clever Skoda Octavia III kombi zyskała kilka ciekawych rozwiązań. Pod tylną półką wygospodarowano miejsce na dodatkowy schowek, mogący pomieścić różne drobiazgi, a sam bagażnik zyskał podwójną, regulowaną podłogę. W seryjnym wyposażeniu kufer pojazdu otrzymał także 4 haki służące zawieszaniu siatek z zakupami. W kabinie nie brakuje uchwytów na butelki czy schowków na drobne przedmioty. Przy klapce od wlewu paliwa umieszczono skrobaczkę do szyb. Po fotelem kierowcy, w specjalnej szufladzie znajduję się kamizelka odblaskowa.
Skoda Octavia III 4x4 kombi
REKLAMA
W nowej Skodzie Octavii z napędem na cztery koła pracuje sprzęgło wiskotyczne Haldex najnowszej (piątej) generacji. Umożliwia ono napęd na cztery koła i elektronicznie kontroluje rozdział mocy na przednią i tylną oś. Standardowo montowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS zapewnia optymalne zachowanie podczas lekkiej jazdy terenowej
W testach zderzeniowych Euro NCAP Skoda Octavia III zdobyła maksymalną notę 5-ciu gwiazdek. Po raz pierwszy użyto w Octavii poduszki kolanowej. Do nowo opracowanych funkcji bezpieczeństwa aktywnego ŠKODY Octavii kombi należą nadzór odstępu z funkcją hamowani awaryjnego, Front Assistant (od maja 2013), asystent pasa ruchu, Lane Assistant, który utrzymuje Octavię na wybranym pasie ruchu, hamulec antykolizyjny z automatycznym hamowaniem w razie wypadku, ochrona jadących, Crew Protect Assistant, zwiększająca bezpieczeństwo kierowcy i pasażera w sytuacjach zagrożenia oraz funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, Driver Activity Assistant. Funkcje te pomagają uniknąć wypadku lub zmniejszyć jego następstwa dla pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.
Zobacz też: Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu
Według producenta nowe silniki są średnio o 17% (14% w przypadku Octavii 4x4)bardziej oszczędne niż w poprzednim modelu. Zapewne wpływ na to miała także redukcja masy pojazdu o 102 kg. Poza najmniejszym silnikiem 1.2 TSI 85KM wszytkie jednostki napędowe dysponują systemem Start-Stop. Każdy motor wyposażony jest w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa
SILNIKI BENZYNOWE SKODA OCTAVIA KOMBI (EU5):
- 1,2 TSI/63 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
- 1,2 TSI/77 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
- 1,2 TSI/77 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
- 1,4 TSI/103 kW (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
- 1,4 TSI/103 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
- 1,8 TSI/132 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową DSG
SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE SKODA OCTAVIA KOMBI (EU5):
- 1,6 TDI/66 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
- 1,6 TDI/77 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
- 1,6 TDI/77 kW Green tec (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów
- 1,6 TDI/81 kW GreenLine (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
- 2,0 TDI/110 kW (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
- 2,0 TDI/110 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 6-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów
Zobacz też: Nowe Volvo V40 R-Design
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA SKODA OCTAVIA KOMBI:
- 1,2 TSI/63 kW: 178 km/h
- 1,2 TSI/77 kW: 193 km/h
- 1,4 TSI/103 kW: 212 km/h
- 1,8 TSI/132 kW: 229 km/h (4×4: 227 km/h)
- 1,6 TDI/66 kW: 183 km/h
- 1,6 TDI/77 kW: 191 km/h (4×4: 188 km/h)
- 2,0 TDI/110 kW: 216 km/h (4×4: 213 km/h)
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA SKODA OCTAVIA KOMBI:
- 50 litrów; teoretyczny zasięg zależny od silnika – do 1.316 km (1,6 TDI/77 kW Green tec)
- 55 litrów w modelach 4×4
WSPÓŁCZYNNIK OPORU POWIETRZA Cw= 0,3
Źródło: wykorzystano częściowo materiały prasowe firmy Skoda
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.