REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Skoda Octavia III kombi znacznie urosła w porównaniu do poprzedniej wersji tego modelu. Czy jej nowe wcielenie powtórzy sukces poprzedniczki?

Trzecia generacja Skody Octavii kombi jest znacznie większa niż jej poprzedniczka. Samochód ma długość 4,66 m (o 90 mm więcej niż w poprzednim modelu) i szerokość 1,81 m (bez lusterek, 45 mm więcej niż dotychczas). Rozstaw osi wzrósł o 108 mm czyli ponad 10 cm. Miejsca przybyło zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń.

REKLAMA

Skoda Octavia III kombi - znacznie przestronniejsza w środku

Długość wnętrza nowej ŠKODY Octavii kombi zwiększyła się w stosunku do poprzednika o 33 mm do 1.782 mm. Ilość miejsca na wysokości kolan wzrosła o 26 mm do 73 mm. Oprócz tego teraz jest jeszcze więcej miejsca w osi głowy z przodu i z tyłu (z przodu: 983 mm zamiast dotychczasowych 981 mm; z tyłu: 995 mm zamiast dotychczasowych 984 mm). Wyraźnie zwiększyła się także szerokość w linii łokci: z przodu do 1.454 mm – o 39 mm, z tyłu do 1.449 mm, plus 26 mm. Podobnie szerokość na wysokości ramion w kombi została wyraźnie poprawiona, z przodu do 1.398 mm – więcej o 19 mm, z tyłu do 1.378 mm – więcej o 4 mm.

Zobacz też: Audi RS6 Avant 2013 - dane techniczne i wyposażenie

Skoda Octavia III kombi  - ogromny bagażnik

REKLAMA

Skoda Octavia zawsze słynęła z pakownego bagażnika. Nie inaczej jest w przypadku jej najnowszej odmiany kombi. Pojemność bagażnika wynosi 610 litrów (o 5 litrów więcej niż dotychczas). Przy złożonych tylnych siedzeniach przestrzeń na bagaż w nowej Octavii Kombi rośnie do 1740 litrów (dotąd 1655 l). Poza tym przedni fotel pasażera można złożyć, przez co można włożyć do wnętrza pojazdu przedmioty o długości nawet 292 cm.

Tylne oparcie kanapy można złożyć w proporcji 60:40. Roleta bagażnika jest w pełni demontowalna i można ją schować w schowku pod bagażnikiem. Oprócz niej wnętrze pojazdu można zabezpieczyć przed bagażem specjalną siatką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wersji Simply Clever Skoda Octavia III kombi zyskała kilka ciekawych rozwiązań. Pod tylną półką wygospodarowano miejsce na dodatkowy schowek, mogący pomieścić różne drobiazgi, a sam bagażnik zyskał podwójną, regulowaną podłogę. W seryjnym wyposażeniu kufer pojazdu otrzymał także 4 haki służące zawieszaniu siatek z zakupami. W kabinie nie brakuje uchwytów na butelki czy schowków na drobne przedmioty. Przy klapce od wlewu paliwa umieszczono skrobaczkę do szyb. Po fotelem kierowcy, w specjalnej szufladzie znajduję się kamizelka odblaskowa.

Skoda Octavia III 4x4 kombi

REKLAMA

W nowej Skodzie Octavii z napędem na cztery koła pracuje sprzęgło wiskotyczne Haldex najnowszej (piątej) generacji. Umożliwia ono napęd na cztery koła i elektronicznie kontroluje rozdział mocy na przednią i tylną oś. Standardowo montowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS zapewnia optymalne zachowanie podczas lekkiej jazdy terenowej

W testach zderzeniowych Euro NCAP Skoda Octavia III zdobyła maksymalną notę 5-ciu gwiazdek. Po raz pierwszy użyto w Octavii poduszki kolanowej. Do nowo opracowanych funkcji bezpieczeństwa aktywnego ŠKODY Octavii kombi należą nadzór odstępu z funkcją hamowani awaryjnego, Front Assistant (od maja 2013), asystent pasa ruchu, Lane Assistant, który utrzymuje Octavię na wybranym pasie ruchu, hamulec antykolizyjny z automatycznym hamowaniem w razie wypadku, ochrona jadących, Crew Protect Assistant, zwiększająca bezpieczeństwo kierowcy i pasażera w sytuacjach zagrożenia oraz funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy, Driver Activity Assistant. Funkcje te pomagają uniknąć wypadku lub zmniejszyć jego następstwa dla pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego.

Zobacz też: Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

Według producenta nowe silniki są średnio o 17% (14% w przypadku Octavii 4x4)bardziej oszczędne niż w poprzednim modelu. Zapewne wpływ na to miała także redukcja masy pojazdu o 102 kg. Poza najmniejszym silnikiem 1.2 TSI 85KM wszytkie jednostki napędowe dysponują systemem Start-Stop. Każdy motor wyposażony jest w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa

SILNIKI BENZYNOWE SKODA OCTAVIA KOMBI (EU5):

  • 1,2 TSI/63 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,2 TSI/77 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,2 TSI/77 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,4 TSI/103 kW (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,4 TSI/103 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG)
  • 1,8 TSI/132 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową DSG

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE SKODA OCTAVIA KOMBI (EU5):

  • 1,6 TDI/66 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,6 TDI/77 kW (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 1,6 TDI/77 kW Green tec (5-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 7-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów
  • 1,6 TDI/81 kW GreenLine (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 2,0 TDI/110 kW (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów)
  • 2,0 TDI/110 kW Green tec (6-stopniowa ręczna skrzynia biegów lub 6-stopniowa DSG); 4×4 z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów

Zobacz też: Nowe Volvo V40 R-Design

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA SKODA OCTAVIA KOMBI:

  • 1,2 TSI/63 kW: 178 km/h
  • 1,2 TSI/77 kW: 193 km/h
  • 1,4 TSI/103 kW: 212 km/h
  • 1,8 TSI/132 kW: 229 km/h (4×4: 227 km/h)
  • 1,6 TDI/66 kW: 183 km/h
  • 1,6 TDI/77 kW: 191 km/h (4×4: 188 km/h)
  • 2,0 TDI/110 kW: 216 km/h (4×4: 213 km/h)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA SKODA OCTAVIA KOMBI:

  • 50 litrów; teoretyczny zasięg zależny od silnika – do 1.316 km (1,6 TDI/77 kW Green tec)
  • 55 litrów w modelach 4×4

WSPÓŁCZYNNIK OPORU POWIETRZA Cw= 0,3

Źródło: wykorzystano częściowo materiały prasowe firmy Skoda

Octavia Kombi III 1
Skoda
Octavia Kombi III 2
Skoda
Octavia Kombi III 3
Skoda
Octavia Kombi III 4
Skoda
Octavia Kombi III 5
Skoda
Octavia Kombi III 6
Skoda
Octavia Kombi III 7
Skoda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA