REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW Z4 - opis modelu

W nowym BMW Z4 mimo niewielkiej kabiny można zainstalować 14-głośnikowy system audio.
W nowym BMW Z4 mimo niewielkiej kabiny można zainstalować 14-głośnikowy system audio.
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Nowe BMW Z4 wkracza na motoryzacyjną scenę dwadzieścia pięć lat po debiucie legendarnego BMW Z1. Jest to pierwszy roadster firmy z otwieranym sztywnym dachem

Stylistyka: klasyczne proporcje i nowoczesny charakter.

Wyprofilowana maska silnika, długi rozstaw osi, nisko poprowadzona linia boczna oraz nisko zawieszony tył auta tworzą obraz pojazdu o typowo sportowych proporcjach. Z sylwetką nadwozia komponuje się sztywny, składany dach. W opcji dostępny jest sztywny dach BMW Individual – oferowany w dwóch kontrastujących kolorach: czarnym niemetalicznym Black oraz srebrnym metalicznym Glacier Silver. Składany sztywny dach można otworzyć poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku nawet wówczas, gdy samochód jest w ruchu (do prędkości 40 km/h). Cały proces trwa 19 sekund.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

W wyposażeniu standardowym znalazły się reflektory biksenonowe. Obręcze świetlne z diodami LED emitują światło do jazdy dziennej w typowym dla marki stylu. Źródła światła mają teraz wyjątkowy, trójwymiarowy kształt, który podkreśla zaawansowaną technologię zastosowaną w reflektorach. W górnej części kloszy znajduje się pas z diodami LED oraz z wkomponowanym oznaczeniem „BMW”. Zintegrowane kierunkowskazy zostały otoczone chromowanymi obwódkami. Co więcej, przeprojektowane, zwężające się ku tyłowi nadwozia obramowanie bocznych kierunkowskazów dodaje dynamicznego wyrazu „skrzelom” umieszczonym z przodu w bocznych sekcjach auta.

Nowe kolory lakieru i  inne wykończenie wnętrza

W nowym BMW Z4 dostępnych jest łącznie 11 kolorów lakieru do wyboru, łącznie z nowymi odcieniami metalicznymi Mineral Grey, Glacier Silver i Valencia Orange, które można zamówić wyłącznie w połączeniu z opcją Design Pure Traction. Ten nowy pakiet wyposażeniowy ożywia charakter Roadstera; na przykład wnętrze zostało wykończone kontrastującymi ze sobą kolorami - czarnym i pomarańczowym. Pomarańczowe są również panele drzwiowe pokryte ekskluzywną Alkantarą oraz dolna części deski rozdzielczej. Czarne, skórzane siedzenia zostały przeszyte kontrastującymi nićmi w kolorze Valencia Orange, a przez środek oparć i siedzisk biegnie pas dekoracyjny w pomarańczowym kolorze uzupełnionym dwoma wąskimi białymi liniami. Tapicerka paneli drzwiowych oraz dolna części deski rozdzielczej dostępne są opcjonalnie w czarnym kolorze. Kolejnym ekskluzywnym elementem pakietu Design Pure Traction jest metaliczny pas wykończeniowy, który może zostać połączony z elementami dekoracyjnymi klamek wewnętrznych drzwi i drążka dźwigni zmiany biegów, dostępnymi w czarnym, błyszczącym kolorze. Nowy pakiet zastępuje oferowany wcześniej pakiet Design Pure Impulse i jest opcjonalnie dostępny w połączeniu z innymi kolorami nadwozia.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz M Guard - opis modelu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowością wewnątrz, stanowiącą uzupełnienie wyposażenia standardowego, są czarne, błyszczące obwódki centralnych nawiewów powietrza oraz składanego monitora systemu iDrive, który jest oferowany w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji Professional. Wnętrze nowego BMW Z4 może też zostać wykończone m.in. ekskluzywnymi elementami drewnianymi Fineline Anthracite, natomiast modele BMW Z4 sDrive28i, BMW Z4 sDrive35i i BMW Z4 sDrive35is są oferowane w połączeniu ze skórzaną tapicerką Kansas. W przypadku dwóch pozostałych modeli element jest dostępny opcjonalnie.

Na liście oferowanych obręczy aluminiowych również pojawiły się nowe warianty, łącznie z 17- i 18-calowymi kołami z ramionami w kształcie litery „V”, które będą dostępne z różnymi oponami do wyboru.

W nowym BMW Z4 dostępny jest jako opcja pakiet M Sport, który obejmuje zawieszenie M Sport, 18-calowe lekkie obręcze aluminiowe M oraz pakiet aerodynamiczny M z dużymi wlotami powietrza z przodu oraz wykończeniem tylnego zderzaka w metalicznym kolorze Anthracite. Z kolei wewnątrz sportową atmosferę potęgują takie elementy, jak sportowe fotele, skórzana kierownica typu M, podnóżek kierowcy typu M, wykończenia progów drzwi typu M oraz podsufitka w ciemnoszarym kolorze. Dopełnianiem całości są: pas wykończeniowy Aluminium Carbon, skórzana dźwignia zmiany biegów typu M oraz szare tarcze w tablicy przyrządów. Nowe BMW Z4 sDrive35is jest standardowo wyposażone w pakiet M Sport typowy dla tego modelu.

Silniki: Technologia BMW TwinPower Turbo i pięć poziomów mocy.

W momencie debiutu rynkowego BMW Z4 będzie oferowane z pięcioma silnikami benzynowymi do wyboru – trzema czterocylindrowymi i dwoma sześciocylindrowymi. Wszystkie jednostki napędowe wykorzystują zalety technologii BMW TwinPower Turbo, która według producenta zapewnia doskonałą dynamikę jazdy oraz wysoką wydajność paliwową w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Co więcej, wszystkie silniki już teraz spełniają surowe normy emisji EU6, które wejdą w życie dopiero w 2014 roku.

Podstawową wersją w gamie modelowej będzie BMW Z4 sDrive18i. Samochód jest napędzany 2-litrową jednostką benzynową z technologią BMW TwinPower Turbo, generującą 115 kW/156 KM przy 5 000 obr./min. oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 1 250 do 4 400 obr./min. BMW Z4 sDrive18i jest standardowo wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast ośmiobiegowa sportowa przekładnia automatyczna jest oferowana w opcji. Nowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy (skrzynia automatyczna: 8,1 sekundy) i rozpędza się maksymalnie do 221 km/h (skrzynia automatyczna: 220 km/h). Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 6,8 litra na 100 kilometrów, zarówno w przypadku modeli z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Emisja CO2 to 159 gramów na kilometr.

Technologia BMW TwinPower Turbo zastosowana w BMW Z4 sDrive18i obejmuje układ turbodoładowania działający w oparciu o zasadę podwójnego doładowania (TwinScroll), bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Direct Petrol Injection, układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC oraz układ zmiennej regulacji faz rozrządu Double-Vanos.

Zobacz też: TwinPower Turbo, a Twin-Turbo - różnice

Identyczny pakiet technologiczny zastosowano w 2-litrowych silnikach pracujących pod maskami modeli BMW Z4 sDrive20i oraz BMW Z4 sDrive28i. Jednostki te mogą współpracować z ośmiobiegową sportową przekładnią automatyczną z manetkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy, natomiast standardowo moc jest przenoszona na koła za pośrednictwem skrzyni manualnej o sześciu przełożeniach. Przekładnia automatyczna została zoptymalizowana tak, aby zapewnić krótszy czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h.

W gamie wciąż oferowane są wersje sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i oraz sDrive35is.

Bogate wyposażenie podnoszące komfort podróżowania.
Istotne zmiany zaszły także w wyposażeniu nowego BMW Z4. Kierowca może skorzystać z przełącznika sterującego oferowanym w standardzie układem Driving Experience Control, aby aktywować odpowiedni tryb jazdy dostosowany do sytuacji na drodze oraz osobistych preferencji prowadzącego. Przełącznik umieszczony w konsoli centralnej pozwala wybrać tryby COMFORT, SPORT i SPORT+. W zależności od dokonanego wyboru system modyfikuje indywidualne ustawienia niektórych parametrów pojazdu, takich jak układów DSC i Servotronic, a także zmienia charakterystykę pracy automatycznej skrzyni biegów i elektronicznie sterowanych amortyzatorów, jeśli pojazd został w nie wyposażony. Wszystko to pozwala kierowcy na wybór zróżnicowanych ustawień charakterystyki pracy pojazdu.

Standardowe wyposażenie BMW Z4

Standardem w nowym BMW Z4 są również takie elementy, jak ksenonowe reflektory, klimatyzacja, podgrzewane tylne okno wykonane ze szkła, funkcja automatycznego zamykania pokrywy bagażnika Soft Close Automatic oraz opony typu runflat ze wskaźnikiem run-flat. W wersji Roadster standardem jest radio BMW Business łącznie z odtwarzaczem CD, wejściem AUX-IN oraz sześcioma głośnikami, natomiast klienci mogą dodatkowo wybrać radio BMW Professional oraz system hi-fi Professional z czternastoma głośnikami. Opcjonalny system nawigacyjny Professional wyświetla mapy w wysokiej rozdzielczości na 8,8-calowym monitorze iDrive, a także oferuje widok 3D. Dane systemu nawigacji są przechowywane na pokładowym twardym dysku o pojemności 12 GB, na którym można również gromadzić osobiste pliki muzyczne.

Zobacz też: Audi RS Q3: pierwszy RS w segmencie SUV

Zaawansowane rozwiązania multimedialne w nowym BMW Z4

BMW oferuje również wiele rozwiązań wspomagających kierującego oraz usług mobilnych w ramach BMW ConnectedDrive. Systemy i funkcje dostępne w nowym BMW Z4 obejmują czujnik deszczu, reflektory adaptacyjne, asystenta świateł drogowych, tempomat z funkcją automatycznego hamowania oraz asystenta parkowania z czujnikami umieszczonymi z przodu i z tyłu. Po wybraniu przez klienta nawigacji satelitarnej Professional, opcja ConnectedDrive Services umożliwi korzystanie na pokładzie samochodu z informacji pobieranych z Internetu oraz serwisów rozrywkowych. System daje również dostęp do portali i aplikacji BMW Online przy wykorzystaniu wyświetlacza Control Display oraz kontrolera iDrive. Z kolei funkcja Real-Time Traffic Information (RTTI) prezentuje kierowcy wiarygodne informacje przesyłane w czasie rzeczywistym, dotyczące utrudnień w ruchu oraz możliwości ich ominięcia poprzez wytyczenie objazdów. Właściciele urządzeń Apple iPhone mogą korzystać z aplikacji BMW i na przykład odbierać internetowe stacje radiowe, wyświetlać na monitorze posty z serwisów Facebook i Twitter oraz odczytywać je na głos za pośrednictwem funkcji przekształcania tekstu w mowę. W gamie systemów BMW ConnectedDrive dostępnych w nowym BMW Z4 znalazły się również funkcje BMW TeleServices, BMW Remote Services, Concierge Services oraz Intelligent Emergency Call z automatycznym lokalizowaniem pojazdu i wykrywaniem stopnia zaawansowania wypadku.

Źródło: wykorzystano materiały BMW

BMW Z4 wnętrze
BMW
BMW Z4 przód
BMW
BMW Z4 zakręt
BMW
BMW Z4 bok
BMW
BMW Z4 kabriolet
BMW
BMW Z4 roadster
BMW
BMW Z4 profil
BMW
BMW Z4 na drodze
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA