REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW Z4 - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
W nowym BMW Z4 mimo niewielkiej kabiny można zainstalować 14-głośnikowy system audio.
W nowym BMW Z4 mimo niewielkiej kabiny można zainstalować 14-głośnikowy system audio.
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Nowe BMW Z4 wkracza na motoryzacyjną scenę dwadzieścia pięć lat po debiucie legendarnego BMW Z1. Jest to pierwszy roadster firmy z otwieranym sztywnym dachem

Stylistyka: klasyczne proporcje i nowoczesny charakter.

Wyprofilowana maska silnika, długi rozstaw osi, nisko poprowadzona linia boczna oraz nisko zawieszony tył auta tworzą obraz pojazdu o typowo sportowych proporcjach. Z sylwetką nadwozia komponuje się sztywny, składany dach. W opcji dostępny jest sztywny dach BMW Individual – oferowany w dwóch kontrastujących kolorach: czarnym niemetalicznym Black oraz srebrnym metalicznym Glacier Silver. Składany sztywny dach można otworzyć poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku nawet wówczas, gdy samochód jest w ruchu (do prędkości 40 km/h). Cały proces trwa 19 sekund.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

W wyposażeniu standardowym znalazły się reflektory biksenonowe. Obręcze świetlne z diodami LED emitują światło do jazdy dziennej w typowym dla marki stylu. Źródła światła mają teraz wyjątkowy, trójwymiarowy kształt, który podkreśla zaawansowaną technologię zastosowaną w reflektorach. W górnej części kloszy znajduje się pas z diodami LED oraz z wkomponowanym oznaczeniem „BMW”. Zintegrowane kierunkowskazy zostały otoczone chromowanymi obwódkami. Co więcej, przeprojektowane, zwężające się ku tyłowi nadwozia obramowanie bocznych kierunkowskazów dodaje dynamicznego wyrazu „skrzelom” umieszczonym z przodu w bocznych sekcjach auta.

Nowe kolory lakieru i  inne wykończenie wnętrza

W nowym BMW Z4 dostępnych jest łącznie 11 kolorów lakieru do wyboru, łącznie z nowymi odcieniami metalicznymi Mineral Grey, Glacier Silver i Valencia Orange, które można zamówić wyłącznie w połączeniu z opcją Design Pure Traction. Ten nowy pakiet wyposażeniowy ożywia charakter Roadstera; na przykład wnętrze zostało wykończone kontrastującymi ze sobą kolorami - czarnym i pomarańczowym. Pomarańczowe są również panele drzwiowe pokryte ekskluzywną Alkantarą oraz dolna części deski rozdzielczej. Czarne, skórzane siedzenia zostały przeszyte kontrastującymi nićmi w kolorze Valencia Orange, a przez środek oparć i siedzisk biegnie pas dekoracyjny w pomarańczowym kolorze uzupełnionym dwoma wąskimi białymi liniami. Tapicerka paneli drzwiowych oraz dolna części deski rozdzielczej dostępne są opcjonalnie w czarnym kolorze. Kolejnym ekskluzywnym elementem pakietu Design Pure Traction jest metaliczny pas wykończeniowy, który może zostać połączony z elementami dekoracyjnymi klamek wewnętrznych drzwi i drążka dźwigni zmiany biegów, dostępnymi w czarnym, błyszczącym kolorze. Nowy pakiet zastępuje oferowany wcześniej pakiet Design Pure Impulse i jest opcjonalnie dostępny w połączeniu z innymi kolorami nadwozia.

Zobacz też: Mercedes-Benz M Guard - opis modelu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nowością wewnątrz, stanowiącą uzupełnienie wyposażenia standardowego, są czarne, błyszczące obwódki centralnych nawiewów powietrza oraz składanego monitora systemu iDrive, który jest oferowany w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji Professional. Wnętrze nowego BMW Z4 może też zostać wykończone m.in. ekskluzywnymi elementami drewnianymi Fineline Anthracite, natomiast modele BMW Z4 sDrive28i, BMW Z4 sDrive35i i BMW Z4 sDrive35is są oferowane w połączeniu ze skórzaną tapicerką Kansas. W przypadku dwóch pozostałych modeli element jest dostępny opcjonalnie.

Na liście oferowanych obręczy aluminiowych również pojawiły się nowe warianty, łącznie z 17- i 18-calowymi kołami z ramionami w kształcie litery „V”, które będą dostępne z różnymi oponami do wyboru.

W nowym BMW Z4 dostępny jest jako opcja pakiet M Sport, który obejmuje zawieszenie M Sport, 18-calowe lekkie obręcze aluminiowe M oraz pakiet aerodynamiczny M z dużymi wlotami powietrza z przodu oraz wykończeniem tylnego zderzaka w metalicznym kolorze Anthracite. Z kolei wewnątrz sportową atmosferę potęgują takie elementy, jak sportowe fotele, skórzana kierownica typu M, podnóżek kierowcy typu M, wykończenia progów drzwi typu M oraz podsufitka w ciemnoszarym kolorze. Dopełnianiem całości są: pas wykończeniowy Aluminium Carbon, skórzana dźwignia zmiany biegów typu M oraz szare tarcze w tablicy przyrządów. Nowe BMW Z4 sDrive35is jest standardowo wyposażone w pakiet M Sport typowy dla tego modelu.

Silniki: Technologia BMW TwinPower Turbo i pięć poziomów mocy.

REKLAMA

W momencie debiutu rynkowego BMW Z4 będzie oferowane z pięcioma silnikami benzynowymi do wyboru – trzema czterocylindrowymi i dwoma sześciocylindrowymi. Wszystkie jednostki napędowe wykorzystują zalety technologii BMW TwinPower Turbo, która według producenta zapewnia doskonałą dynamikę jazdy oraz wysoką wydajność paliwową w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Co więcej, wszystkie silniki już teraz spełniają surowe normy emisji EU6, które wejdą w życie dopiero w 2014 roku.

Podstawową wersją w gamie modelowej będzie BMW Z4 sDrive18i. Samochód jest napędzany 2-litrową jednostką benzynową z technologią BMW TwinPower Turbo, generującą 115 kW/156 KM przy 5 000 obr./min. oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 1 250 do 4 400 obr./min. BMW Z4 sDrive18i jest standardowo wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast ośmiobiegowa sportowa przekładnia automatyczna jest oferowana w opcji. Nowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy (skrzynia automatyczna: 8,1 sekundy) i rozpędza się maksymalnie do 221 km/h (skrzynia automatyczna: 220 km/h). Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 6,8 litra na 100 kilometrów, zarówno w przypadku modeli z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Emisja CO2 to 159 gramów na kilometr.

Technologia BMW TwinPower Turbo zastosowana w BMW Z4 sDrive18i obejmuje układ turbodoładowania działający w oparciu o zasadę podwójnego doładowania (TwinScroll), bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Direct Petrol Injection, układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC oraz układ zmiennej regulacji faz rozrządu Double-Vanos.

Zobacz też: TwinPower Turbo, a Twin-Turbo - różnice

Identyczny pakiet technologiczny zastosowano w 2-litrowych silnikach pracujących pod maskami modeli BMW Z4 sDrive20i oraz BMW Z4 sDrive28i. Jednostki te mogą współpracować z ośmiobiegową sportową przekładnią automatyczną z manetkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy, natomiast standardowo moc jest przenoszona na koła za pośrednictwem skrzyni manualnej o sześciu przełożeniach. Przekładnia automatyczna została zoptymalizowana tak, aby zapewnić krótszy czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h.

W gamie wciąż oferowane są wersje sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i oraz sDrive35is.

Bogate wyposażenie podnoszące komfort podróżowania.
Istotne zmiany zaszły także w wyposażeniu nowego BMW Z4. Kierowca może skorzystać z przełącznika sterującego oferowanym w standardzie układem Driving Experience Control, aby aktywować odpowiedni tryb jazdy dostosowany do sytuacji na drodze oraz osobistych preferencji prowadzącego. Przełącznik umieszczony w konsoli centralnej pozwala wybrać tryby COMFORT, SPORT i SPORT+. W zależności od dokonanego wyboru system modyfikuje indywidualne ustawienia niektórych parametrów pojazdu, takich jak układów DSC i Servotronic, a także zmienia charakterystykę pracy automatycznej skrzyni biegów i elektronicznie sterowanych amortyzatorów, jeśli pojazd został w nie wyposażony. Wszystko to pozwala kierowcy na wybór zróżnicowanych ustawień charakterystyki pracy pojazdu.

Standardowe wyposażenie BMW Z4

Standardem w nowym BMW Z4 są również takie elementy, jak ksenonowe reflektory, klimatyzacja, podgrzewane tylne okno wykonane ze szkła, funkcja automatycznego zamykania pokrywy bagażnika Soft Close Automatic oraz opony typu runflat ze wskaźnikiem run-flat. W wersji Roadster standardem jest radio BMW Business łącznie z odtwarzaczem CD, wejściem AUX-IN oraz sześcioma głośnikami, natomiast klienci mogą dodatkowo wybrać radio BMW Professional oraz system hi-fi Professional z czternastoma głośnikami. Opcjonalny system nawigacyjny Professional wyświetla mapy w wysokiej rozdzielczości na 8,8-calowym monitorze iDrive, a także oferuje widok 3D. Dane systemu nawigacji są przechowywane na pokładowym twardym dysku o pojemności 12 GB, na którym można również gromadzić osobiste pliki muzyczne.

Zobacz też: Audi RS Q3: pierwszy RS w segmencie SUV

Zaawansowane rozwiązania multimedialne w nowym BMW Z4

BMW oferuje również wiele rozwiązań wspomagających kierującego oraz usług mobilnych w ramach BMW ConnectedDrive. Systemy i funkcje dostępne w nowym BMW Z4 obejmują czujnik deszczu, reflektory adaptacyjne, asystenta świateł drogowych, tempomat z funkcją automatycznego hamowania oraz asystenta parkowania z czujnikami umieszczonymi z przodu i z tyłu. Po wybraniu przez klienta nawigacji satelitarnej Professional, opcja ConnectedDrive Services umożliwi korzystanie na pokładzie samochodu z informacji pobieranych z Internetu oraz serwisów rozrywkowych. System daje również dostęp do portali i aplikacji BMW Online przy wykorzystaniu wyświetlacza Control Display oraz kontrolera iDrive. Z kolei funkcja Real-Time Traffic Information (RTTI) prezentuje kierowcy wiarygodne informacje przesyłane w czasie rzeczywistym, dotyczące utrudnień w ruchu oraz możliwości ich ominięcia poprzez wytyczenie objazdów. Właściciele urządzeń Apple iPhone mogą korzystać z aplikacji BMW i na przykład odbierać internetowe stacje radiowe, wyświetlać na monitorze posty z serwisów Facebook i Twitter oraz odczytywać je na głos za pośrednictwem funkcji przekształcania tekstu w mowę. W gamie systemów BMW ConnectedDrive dostępnych w nowym BMW Z4 znalazły się również funkcje BMW TeleServices, BMW Remote Services, Concierge Services oraz Intelligent Emergency Call z automatycznym lokalizowaniem pojazdu i wykrywaniem stopnia zaawansowania wypadku.

Źródło: wykorzystano materiały BMW

BMW Z4 wnętrze
BMW
BMW Z4 przód
BMW
BMW Z4 zakręt
BMW
BMW Z4 bok
BMW
BMW Z4 kabriolet
BMW
BMW Z4 roadster
BMW
BMW Z4 profil
BMW
BMW Z4 na drodze
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA