REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Seat Leon SC - opis modelu

Tomasz Korniejew
Seat Leon SC
Seat Leon SC
Seat

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Seat Leon SC, czyli Sport Coupe jest nie tylko trzydrzwiową odmianą Leona 5d. Rozstaw osi w Leonie SC jest krótszy o 3,5 cm. Według projektantów zabieg skrócenia rozstawu osi poprawił proporcje nadwozia i zwinność. Poniżej Opis seata Leona SC.

Seat Leon SC - nadwozie

Najnowszy Leon Sport Coupe został zaprojektowany w inspiracji koncepcyjnymi modelami IBL, a zwłaszcza IBE. Trzydrzwiowy kompakt ma zmniejszony o 3,5 cm rozstaw osi w stosunku do wersji pięciodrzwiowej. Projektanci postarali się również optycznie wydłużyć nadwozie Seata przeciągając linię okien daleko do tyłu samochodu. Z boku, oprócz proporcjonalnej sylwetki "rzucają się" w oczy przetłoczenia, dodające sylwetce atletyzmu.

REKLAMA

W przedniej części nadwozia uwagę przyciągają reflektory (ze światłami LED), których głównym motywem stylizacyjnym jest trójkąt. Trzeba przyznać, że na pierwszych zdjęciach, które przedstawił producent Seat Leon SC prezentuje się bardzo atrakcyjnie, a jego wygląd trafi w gusta wielu młodych duchem kierowców.

Zobacz też: Test Seat Leon: Jednak ma temperament

Seat Leon SC - wnętrze

Według producenta znacznie poprawiła się jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu nowego Leona SC. Nowy design kokpitu jest bardziej przejrzysty i w odróżnieniu od poprzedniej generacji modelu kanciasty. Całość została zaprojektowana z priorytetem ergonomii i czytelności i dużo bardziej niż w przypadku kokpitów z poprzednich generacji modelu przypomina kokpit najnowszego Golfa VII. Nowe są także fotele, głębiej wyprofilowane, przywodzące na myśl te z samochodów sportowych. Co istotne - fotel z regulacją wysokości siedziska kierowcy będzie standardem we wszystkich wersjach wyposażeniowych nowego Leona SC.

Bagażnik trzydrzwiowego Seata ma przyzwoite 380 l objętości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wyposażeniu hiszpańskiego kompakta mogą się znaleźć najnowsze systemy multimedialne, w tym znany już z Golfa VII 5,8 calowy ekran systemu audio, nawigacji oraz komputera pokładowego, wyposażony w czujniki zbliżeniowe dłoni. Działa w ten sposób, że przyciski opcji (np. nawigacji) wyświetlają się po zbliżeniu dłoni do ekranu, a po jej cofnięciu znikają nie zasłaniając wyświetlanej mapy.

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.2 TSI Style: narwany Hiszpan!

Seat Leon SC - jednostki napędowe i zawieszenie

W gamie jednostek napędowych najnowszego Seata Leona SC znalazły się silniki dostępne w grupie Volkswagena, benzynowe jednostki TSI oraz wysokoprężne TDI o pojemnościach od 1,2 l do 2,0 l.

REKLAMA

Najsłabszy silnik wysokoprężny (1.6 TDI)  osiąga moc 90 KM, a najmocniejszy (2.0 TDI) 184 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Z kolei najsłabszą jednostką benzynową oferowaną w Leonie SC będzie 1.2 TSI o mocy 86 KM, zaś najmocniejszą 1.8 TSI o mocy 180 KM i 250 Nm momentu obrotowego.

We wszystkich odmianach Seata Leona SC przednie zawieszenie składa się z kolumny Macphersona z ramą pomocniczą, z kolei z tyłu w słabszych odmianach stosowana jest belka skrętna, natomiast w wersjach z silnikami o mocy maksymalnej powyżej 150 KM z tyłu stosowane jest zawieszenie wielowahaczowe.

Zobacz też: Seat Ibiza ST: polowanie na promocję

Źródło: Materiały prasowe Iberia Motor Company SA

Seat Leon SC - tył
Seat
Seat Leon SC - kokpit
Seat
Seat Leon SC - przednie fotele
Seat
Seat Leon SC - tylna kanapa
Seat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA