Nowy Seat Leon SC - opis modelu
REKLAMA
REKLAMA
Seat Leon SC - nadwozie
Najnowszy Leon Sport Coupe został zaprojektowany w inspiracji koncepcyjnymi modelami IBL, a zwłaszcza IBE. Trzydrzwiowy kompakt ma zmniejszony o 3,5 cm rozstaw osi w stosunku do wersji pięciodrzwiowej. Projektanci postarali się również optycznie wydłużyć nadwozie Seata przeciągając linię okien daleko do tyłu samochodu. Z boku, oprócz proporcjonalnej sylwetki "rzucają się" w oczy przetłoczenia, dodające sylwetce atletyzmu.
REKLAMA
W przedniej części nadwozia uwagę przyciągają reflektory (ze światłami LED), których głównym motywem stylizacyjnym jest trójkąt. Trzeba przyznać, że na pierwszych zdjęciach, które przedstawił producent Seat Leon SC prezentuje się bardzo atrakcyjnie, a jego wygląd trafi w gusta wielu młodych duchem kierowców.
Zobacz też: Test Seat Leon: Jednak ma temperament
Seat Leon SC - wnętrze
Według producenta znacznie poprawiła się jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu nowego Leona SC. Nowy design kokpitu jest bardziej przejrzysty i w odróżnieniu od poprzedniej generacji modelu kanciasty. Całość została zaprojektowana z priorytetem ergonomii i czytelności i dużo bardziej niż w przypadku kokpitów z poprzednich generacji modelu przypomina kokpit najnowszego Golfa VII. Nowe są także fotele, głębiej wyprofilowane, przywodzące na myśl te z samochodów sportowych. Co istotne - fotel z regulacją wysokości siedziska kierowcy będzie standardem we wszystkich wersjach wyposażeniowych nowego Leona SC.
Bagażnik trzydrzwiowego Seata ma przyzwoite 380 l objętości.
W wyposażeniu hiszpańskiego kompakta mogą się znaleźć najnowsze systemy multimedialne, w tym znany już z Golfa VII 5,8 calowy ekran systemu audio, nawigacji oraz komputera pokładowego, wyposażony w czujniki zbliżeniowe dłoni. Działa w ten sposób, że przyciski opcji (np. nawigacji) wyświetlają się po zbliżeniu dłoni do ekranu, a po jej cofnięciu znikają nie zasłaniając wyświetlanej mapy.
Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.2 TSI Style: narwany Hiszpan!
Seat Leon SC - jednostki napędowe i zawieszenie
W gamie jednostek napędowych najnowszego Seata Leona SC znalazły się silniki dostępne w grupie Volkswagena, benzynowe jednostki TSI oraz wysokoprężne TDI o pojemnościach od 1,2 l do 2,0 l.
REKLAMA
Najsłabszy silnik wysokoprężny (1.6 TDI) osiąga moc 90 KM, a najmocniejszy (2.0 TDI) 184 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Z kolei najsłabszą jednostką benzynową oferowaną w Leonie SC będzie 1.2 TSI o mocy 86 KM, zaś najmocniejszą 1.8 TSI o mocy 180 KM i 250 Nm momentu obrotowego.
We wszystkich odmianach Seata Leona SC przednie zawieszenie składa się z kolumny Macphersona z ramą pomocniczą, z kolei z tyłu w słabszych odmianach stosowana jest belka skrętna, natomiast w wersjach z silnikami o mocy maksymalnej powyżej 150 KM z tyłu stosowane jest zawieszenie wielowahaczowe.
Zobacz też: Seat Ibiza ST: polowanie na promocję
Źródło: Materiały prasowe Iberia Motor Company SA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.