REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najoszczędniejszy samochód na świecie - Volkswagen XL1

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen XL1 jest, według producenta najoszczędniejszym produkowanym seryjnie samochodem na świecie. Hybryda napędzana przez silniki Diesla i elektryczny będzie produkowana w Niemczech i według zapewnień Volkswagena zużywa 0,9 l paliwa na 100 km.

Według zapewnień producenta najoszczędniejszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie jest Volkswagen XL1. Hybryda łącząca silniki wysokoprężny (dwucylindrowy TDI) oraz elektryczny dzięki technologii plug-in jest w stanie przejechać 50 km używając tylko energii elektrycznej. Według producenta średnie zużycie paliwa Volkswagena XL1 to 0,9 l/100 km. Volkswagen XL1 będzie produkowany w niemieckich zakładach w Osnabrück.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf R Cabriolet 2013

Volkswagen XL1 - aerodynamika kluczem do osiągów

Volkswagen XL1 został zaprojektowany w sposób, jaki projektuje się samochody sportowe. Ma niewielką masę (795 kg), perfekcyjną aerodynamikę (Cw 0,189) i nisko położony punkt ciężkości (wysokość 1.153 mm). Nowemu  Volkswagenowi wystarczy tylko 6,2 kW/8,4 KM, aby przemieszczać się ze stałą prędkością 100 km/h; w trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra XL1 zużywa poniżej 0,1 kWh.

Volkswagen XL1 - napęd hybrydowy i osiągi

Napęd Volkswagena XL1 składa się z dwucylindrowego silnika TDI (35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej. Pojazd emituje tylko 21 g/km CO2, Rozwija prędkość maksymalną 160 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,7 sekundy.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG: niemiecki porządek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen XL1- efekt ewolucji

Pod względem koncepcyjnym, XL1 to trzeci etap ewolucji strategii 1-litrowych samochodów Volkswagena. Obecny Przewodniczący Rady Nadzorczej Volkswagen AG, prof. dr Ferdinand Piëch na początku wieku sformułował wizjonerski cel, zakładający doprowadzenie do produkcji seryjnej pełnowartościowego, nadającego się do codziennej eksploatacji samochodu zużywającego jeden litra paliwa. Dwuosobowy XL1 to urzeczywistnienie tej wizji, wcześniejsze konstrukcje nie były tak użytkowe.

Volkswagen XL1 ma długość 3.888 mm, szerokość 1.665 mm i wysokość tylko 1.153 mm. Według standardów dla samochodów osobowych, są to ekstremalne wymiary. Dla porównania: aktualny model Polo ma podobną długość (3.970 mm) i szerokość (1.682 mm), jest jednak znacznie wyższy (1.462 mm). Nawet typowy samochód sportowy, jak na przykład Porsche Boxster, jest o 129 milimetrów wyższy (1.282 mm).

Zobacz też: Test Volkswagen Up!: iPod na kołach

Opracował: Tomasz Korniejew, źródło: Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen XL1 - przód
Volkswagen
Volkswagen XL1 - kokpit
Volkswagen
Volkswagen XL1 - tył
Volkswagen
Volkswagen XL1 - przód
Volkswagen
Volkswagen XL1 - bok
Volkswagen
Volkswagen XL1 - bok
Volkswagen
Volkswagen XL1 - przód
Volkswagen
Volkswagen XL1 - tył
Volkswagen
Volkswagen XL1 - kokpit
Volkswagen
Volkswagen XL1 - fotele
Volkswagen
Volkswagen XL1 - przód
Volkswagen
Volkswagen XL1 - przód
Volkswagen
Volkswagen XL1 - bok
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA