REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW X5 - opis modelu

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku debiutuje nowy model BMW X5. Trzecia generacja niemieckiego SUV-a jest większa i lepiej wyposażona od swojego poprzednika. Wyglądem nawiązuje do mniejszych modeli BMW X1 i X3.

Nowe BMW X5: nadwozie

Ewolucja stylizacji charakterystycznego nadwozia w porównaniu z poprzednim modelem wyrażają przede wszystkim: mocno zaznaczony, dynamiczny przedni pas z podwójnymi okrągłymi reflektorami zachodzącymi na typową dla BMW osłonę chłodnicy w kształcie nerki; wyloty powietrza na błotnikach oraz aktywny tylny spoiler.

REKLAMA

REKLAMA

Oprócz tego, w nowym BMW X5, jako pierwszym modelu BMW X, zastosowano kurtyny powietrzne, czyli specjalne pionowe otwory, które prowadzą strumień napływającego powietrza wokół nadkoli, gdzie tworzy się swoista kurtyna powietrzna uchodząca w kontrolowany sposób przez wyloty powietrza umieszczone w bocznych panelach. W rezultacie nowe BMW X5 xDrive30d osiąga wiodący w klasie współczynnik oporu aerodynamicznego (Cx) wynoszący 0,31. W przypadku nowego BMW X5 oferowanych jest 11 kolorów lakieru nadwozia.

Zobacz też: Lifting BMW serii 5 - opis modelu

Nowe BMW X5: wnętrze

Atrakcyjnym dodatkiem jest niezależny wyświetlacz standardowego systemu iDrive o przekątnej nawet 10,25 cala. Z kolei wyświetlacze układu klimatyzacji i wentylacji - oraz opcjonalnie tablica przyrządów - zostały wyposażone w technologię "black panel"

REKLAMA

Składane oparcie drugiego rzędu siedzeń można teraz podzielić w stosunku 40:20:40, co pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 650 do nawet 1870 litrów - to o 30/120 litrów więcej, niż w poprzednim modelu. Dodatkowe schowki i kieszenie w drzwiach, które pomieszczą 1,5-litrowe (z przodu) i 1-litrowe butelki (z tyłu) również zwiększają funkcjonalność kabiny pasażerskiej zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak i dłuższych podróży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe BMW X5: Innowacyjne wyposażenie

Modele z układem napędu na wszystkie koła xDrive zostały wyposażone w nowy wyświetlacz kontrolny z grafiką 3D. Ten standardowy ekran na bieżąco przedstawia kierowcy informacje o przechyłach i wychyleniu nadwozia. Dodatkowo, w wersjach wyposażonych w opcjonalny system nawigacji Professional, w tablicy przyrządów wyświetlany jest również kompas.

Zobacz też: Mercedes-Benz M Guard - opis modelu

Nowy pakiet bezpieczeństwa Driving Assistant zawiera funkcję ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Departure Warning), która ostrzega kierowców przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, oraz system ostrzegania o kolizji z pieszym i z innym pojazdem z funkcją hamowania, który wykrywa pojazdy znajdujące się bezpośrednio przed BMW X5 - do prędkości 60 km/h - jak również pieszych, którzy znajdują się na torze jazdy samochodu.

Driving Assistant Plus zapewnia jeszcze dalej idącą pomoc. System łączy aktywny tempomat z funkcją Stop & Go i układ Driving Assistant w celu zapewnienia przede wszystkim większego komfortu i bezpieczeństwa w wolno poruszającym się ruchu drogowym i w korkach. System utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy każdej prędkości aż do 210 km/h.

Tylna kamera i funkcja Surround View zapewniają lepszy przegląd obszaru wokół samochodu i na drodze, przedstawiając kierowcy widok drogi i okolicy z lotu ptaka (360 stopni) na centralnym monitorze.

Standardem w BMW X5 jest radio Professional, natomiast najlepsze wrażenia muzyczne zapewnią opcjonalne systemy audio HiFi Harman Kardon Surround Sound System lub Bang & Olufsen High End Surround Sound System z 16 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 1200 watów.

Zobacz też: Nowa Skoda Octavia III kombi - opis modelu

Nowe BMW X5: układ przeniesienia napędu

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive standardem we wszystkich modelach (z wyjątkiem BMW X5 sDrive25d), oferowany również w połączeniu z układem Dynamic Performance Control w ramach pakietu adaptacyjnego zawieszenia Dynamic i Professional

Nowe BMW X5: wersje silnikowe

Trzy jednostki napędowe dostępne w momencie premiery rynkowej: BMW X5 xDrive50i z silnikiem benzynowym V8 nowej generacji (330 kW/450 KM), BMW X5 xDrive30d z unowocześnionym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym (190 kW/258 KM) oraz BMW X5 M50d M Performance z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem Diesla z trzema turbosprężarkami (280 kW/381 KM). W grudniu 2013 roku gamę uzupełnią wersje BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d oraz BMW X5 sDrive25d (z emisją CO2 na poziomie zaledwie 149 g/km).

Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec

BMW X5 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa, układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC),

Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 330 kW/450 KM przy 5500 obr./min.,

maks. moment obr.: 650 Nm przy 2000 – 4500 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,0 sekund,

Prędkość maks.: 250 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

10,4 – 10,5 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 242 – 244 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią BMW TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail),

Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 190 kW/258 KM przy 4000 obr./min.,

maks. moment obr.: 560 Nm przy 1500 – 3000 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,9 sekundy,

Prędkość maks.: 230 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

6,2 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 162 – 164 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

BMW X5 M50d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią M Performance TwinPower Turbo (trzy turbosprężarki o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, maksymalne ciśnienie wtrysku 2200 barów).

Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 280 kW/381 KM przy 4000 – 4400 obr./min.,

maks. moment obr.: 740 Nm przy 2000 – 3000 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,3 sekundy,

Prędkość maks.: 250 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

6,7 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 177 g/km, standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test Volvo S60 D5 Polestar

Według informacji IBRM Samar najtańsza odmiana tego popularnego SUV-a klasy wyższej będzie kosztować 285 900 zł.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW X5 bok
BMW
BMW X5 deska rozdzielcza
BMW
BMW X5 przód
BMW
BMW X5 tył
BMW
BMW X5 konsola centralna
BMW
BMW X5 szyberdach monitory przy zagłówkach
BMW
BMW X5 tył
BMW
BMW X5 w terenie
BMW
BMW X5 góry
BMW
BMW X5
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA