REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW X5 - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku debiutuje nowy model BMW X5. Trzecia generacja niemieckiego SUV-a jest większa i lepiej wyposażona od swojego poprzednika. Wyglądem nawiązuje do mniejszych modeli BMW X1 i X3.

Nowe BMW X5: nadwozie

Ewolucja stylizacji charakterystycznego nadwozia w porównaniu z poprzednim modelem wyrażają przede wszystkim: mocno zaznaczony, dynamiczny przedni pas z podwójnymi okrągłymi reflektorami zachodzącymi na typową dla BMW osłonę chłodnicy w kształcie nerki; wyloty powietrza na błotnikach oraz aktywny tylny spoiler.

REKLAMA

Oprócz tego, w nowym BMW X5, jako pierwszym modelu BMW X, zastosowano kurtyny powietrzne, czyli specjalne pionowe otwory, które prowadzą strumień napływającego powietrza wokół nadkoli, gdzie tworzy się swoista kurtyna powietrzna uchodząca w kontrolowany sposób przez wyloty powietrza umieszczone w bocznych panelach. W rezultacie nowe BMW X5 xDrive30d osiąga wiodący w klasie współczynnik oporu aerodynamicznego (Cx) wynoszący 0,31. W przypadku nowego BMW X5 oferowanych jest 11 kolorów lakieru nadwozia.

Zobacz też: Lifting BMW serii 5 - opis modelu

Nowe BMW X5: wnętrze

REKLAMA

Atrakcyjnym dodatkiem jest niezależny wyświetlacz standardowego systemu iDrive o przekątnej nawet 10,25 cala. Z kolei wyświetlacze układu klimatyzacji i wentylacji - oraz opcjonalnie tablica przyrządów - zostały wyposażone w technologię "black panel"

Składane oparcie drugiego rzędu siedzeń można teraz podzielić w stosunku 40:20:40, co pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 650 do nawet 1870 litrów - to o 30/120 litrów więcej, niż w poprzednim modelu. Dodatkowe schowki i kieszenie w drzwiach, które pomieszczą 1,5-litrowe (z przodu) i 1-litrowe butelki (z tyłu) również zwiększają funkcjonalność kabiny pasażerskiej zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak i dłuższych podróży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe BMW X5: Innowacyjne wyposażenie

Modele z układem napędu na wszystkie koła xDrive zostały wyposażone w nowy wyświetlacz kontrolny z grafiką 3D. Ten standardowy ekran na bieżąco przedstawia kierowcy informacje o przechyłach i wychyleniu nadwozia. Dodatkowo, w wersjach wyposażonych w opcjonalny system nawigacji Professional, w tablicy przyrządów wyświetlany jest również kompas.

Zobacz też: Mercedes-Benz M Guard - opis modelu

REKLAMA

Nowy pakiet bezpieczeństwa Driving Assistant zawiera funkcję ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Departure Warning), która ostrzega kierowców przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, oraz system ostrzegania o kolizji z pieszym i z innym pojazdem z funkcją hamowania, który wykrywa pojazdy znajdujące się bezpośrednio przed BMW X5 - do prędkości 60 km/h - jak również pieszych, którzy znajdują się na torze jazdy samochodu.

Driving Assistant Plus zapewnia jeszcze dalej idącą pomoc. System łączy aktywny tempomat z funkcją Stop & Go i układ Driving Assistant w celu zapewnienia przede wszystkim większego komfortu i bezpieczeństwa w wolno poruszającym się ruchu drogowym i w korkach. System utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy każdej prędkości aż do 210 km/h.

Tylna kamera i funkcja Surround View zapewniają lepszy przegląd obszaru wokół samochodu i na drodze, przedstawiając kierowcy widok drogi i okolicy z lotu ptaka (360 stopni) na centralnym monitorze.

Standardem w BMW X5 jest radio Professional, natomiast najlepsze wrażenia muzyczne zapewnią opcjonalne systemy audio HiFi Harman Kardon Surround Sound System lub Bang & Olufsen High End Surround Sound System z 16 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 1200 watów.

Zobacz też: Nowa Skoda Octavia III kombi - opis modelu

Nowe BMW X5: układ przeniesienia napędu

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive standardem we wszystkich modelach (z wyjątkiem BMW X5 sDrive25d), oferowany również w połączeniu z układem Dynamic Performance Control w ramach pakietu adaptacyjnego zawieszenia Dynamic i Professional

Nowe BMW X5: wersje silnikowe

Trzy jednostki napędowe dostępne w momencie premiery rynkowej: BMW X5 xDrive50i z silnikiem benzynowym V8 nowej generacji (330 kW/450 KM), BMW X5 xDrive30d z unowocześnionym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym (190 kW/258 KM) oraz BMW X5 M50d M Performance z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem Diesla z trzema turbosprężarkami (280 kW/381 KM). W grudniu 2013 roku gamę uzupełnią wersje BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d oraz BMW X5 sDrive25d (z emisją CO2 na poziomie zaledwie 149 g/km).

Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec

BMW X5 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa, układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC),

Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 330 kW/450 KM przy 5500 obr./min.,

maks. moment obr.: 650 Nm przy 2000 – 4500 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,0 sekund,

Prędkość maks.: 250 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

10,4 – 10,5 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 242 – 244 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią BMW TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail),

Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 190 kW/258 KM przy 4000 obr./min.,

maks. moment obr.: 560 Nm przy 1500 – 3000 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,9 sekundy,

Prędkość maks.: 230 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

6,2 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 162 – 164 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

BMW X5 M50d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią M Performance TwinPower Turbo (trzy turbosprężarki o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, maksymalne ciśnienie wtrysku 2200 barów).

Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 280 kW/381 KM przy 4000 – 4400 obr./min.,

maks. moment obr.: 740 Nm przy 2000 – 3000 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,3 sekundy,

Prędkość maks.: 250 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

6,7 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 177 g/km, standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test Volvo S60 D5 Polestar

Według informacji IBRM Samar najtańsza odmiana tego popularnego SUV-a klasy wyższej będzie kosztować 285 900 zł.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW X5 bok
BMW
BMW X5 deska rozdzielcza
BMW
BMW X5 przód
BMW
BMW X5 tył
BMW
BMW X5 konsola centralna
BMW
BMW X5 szyberdach monitory przy zagłówkach
BMW
BMW X5 tył
BMW
BMW X5 w terenie
BMW
BMW X5 góry
BMW
BMW X5
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA