REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW X5 - opis modelu

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku debiutuje nowy model BMW X5. Trzecia generacja niemieckiego SUV-a jest większa i lepiej wyposażona od swojego poprzednika. Wyglądem nawiązuje do mniejszych modeli BMW X1 i X3.

Nowe BMW X5: nadwozie

Ewolucja stylizacji charakterystycznego nadwozia w porównaniu z poprzednim modelem wyrażają przede wszystkim: mocno zaznaczony, dynamiczny przedni pas z podwójnymi okrągłymi reflektorami zachodzącymi na typową dla BMW osłonę chłodnicy w kształcie nerki; wyloty powietrza na błotnikach oraz aktywny tylny spoiler.

REKLAMA

Oprócz tego, w nowym BMW X5, jako pierwszym modelu BMW X, zastosowano kurtyny powietrzne, czyli specjalne pionowe otwory, które prowadzą strumień napływającego powietrza wokół nadkoli, gdzie tworzy się swoista kurtyna powietrzna uchodząca w kontrolowany sposób przez wyloty powietrza umieszczone w bocznych panelach. W rezultacie nowe BMW X5 xDrive30d osiąga wiodący w klasie współczynnik oporu aerodynamicznego (Cx) wynoszący 0,31. W przypadku nowego BMW X5 oferowanych jest 11 kolorów lakieru nadwozia.

Zobacz też: Lifting BMW serii 5 - opis modelu

Nowe BMW X5: wnętrze

REKLAMA

Atrakcyjnym dodatkiem jest niezależny wyświetlacz standardowego systemu iDrive o przekątnej nawet 10,25 cala. Z kolei wyświetlacze układu klimatyzacji i wentylacji - oraz opcjonalnie tablica przyrządów - zostały wyposażone w technologię "black panel"

Składane oparcie drugiego rzędu siedzeń można teraz podzielić w stosunku 40:20:40, co pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 650 do nawet 1870 litrów - to o 30/120 litrów więcej, niż w poprzednim modelu. Dodatkowe schowki i kieszenie w drzwiach, które pomieszczą 1,5-litrowe (z przodu) i 1-litrowe butelki (z tyłu) również zwiększają funkcjonalność kabiny pasażerskiej zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak i dłuższych podróży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe BMW X5: Innowacyjne wyposażenie

Modele z układem napędu na wszystkie koła xDrive zostały wyposażone w nowy wyświetlacz kontrolny z grafiką 3D. Ten standardowy ekran na bieżąco przedstawia kierowcy informacje o przechyłach i wychyleniu nadwozia. Dodatkowo, w wersjach wyposażonych w opcjonalny system nawigacji Professional, w tablicy przyrządów wyświetlany jest również kompas.

Zobacz też: Mercedes-Benz M Guard - opis modelu

REKLAMA

Nowy pakiet bezpieczeństwa Driving Assistant zawiera funkcję ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Departure Warning), która ostrzega kierowców przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, oraz system ostrzegania o kolizji z pieszym i z innym pojazdem z funkcją hamowania, który wykrywa pojazdy znajdujące się bezpośrednio przed BMW X5 - do prędkości 60 km/h - jak również pieszych, którzy znajdują się na torze jazdy samochodu.

Driving Assistant Plus zapewnia jeszcze dalej idącą pomoc. System łączy aktywny tempomat z funkcją Stop & Go i układ Driving Assistant w celu zapewnienia przede wszystkim większego komfortu i bezpieczeństwa w wolno poruszającym się ruchu drogowym i w korkach. System utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy każdej prędkości aż do 210 km/h.

Tylna kamera i funkcja Surround View zapewniają lepszy przegląd obszaru wokół samochodu i na drodze, przedstawiając kierowcy widok drogi i okolicy z lotu ptaka (360 stopni) na centralnym monitorze.

Standardem w BMW X5 jest radio Professional, natomiast najlepsze wrażenia muzyczne zapewnią opcjonalne systemy audio HiFi Harman Kardon Surround Sound System lub Bang & Olufsen High End Surround Sound System z 16 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 1200 watów.

Zobacz też: Nowa Skoda Octavia III kombi - opis modelu

Nowe BMW X5: układ przeniesienia napędu

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive standardem we wszystkich modelach (z wyjątkiem BMW X5 sDrive25d), oferowany również w połączeniu z układem Dynamic Performance Control w ramach pakietu adaptacyjnego zawieszenia Dynamic i Professional

Nowe BMW X5: wersje silnikowe

Trzy jednostki napędowe dostępne w momencie premiery rynkowej: BMW X5 xDrive50i z silnikiem benzynowym V8 nowej generacji (330 kW/450 KM), BMW X5 xDrive30d z unowocześnionym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym (190 kW/258 KM) oraz BMW X5 M50d M Performance z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem Diesla z trzema turbosprężarkami (280 kW/381 KM). W grudniu 2013 roku gamę uzupełnią wersje BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d oraz BMW X5 sDrive25d (z emisją CO2 na poziomie zaledwie 149 g/km).

Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec

BMW X5 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa, układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC),

Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 330 kW/450 KM przy 5500 obr./min.,

maks. moment obr.: 650 Nm przy 2000 – 4500 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,0 sekund,

Prędkość maks.: 250 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

10,4 – 10,5 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 242 – 244 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią BMW TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail),

Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 190 kW/258 KM przy 4000 obr./min.,

maks. moment obr.: 560 Nm przy 1500 – 3000 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,9 sekundy,

Prędkość maks.: 230 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

6,2 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 162 – 164 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

BMW X5 M50d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią M Performance TwinPower Turbo (trzy turbosprężarki o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, maksymalne ciśnienie wtrysku 2200 barów).

Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 280 kW/381 KM przy 4000 – 4400 obr./min.,

maks. moment obr.: 740 Nm przy 2000 – 3000 obr./min.

Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,3 sekundy,

Prędkość maks.: 250 km/h.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:

6,7 litra/100 kilometrów,

Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 177 g/km, standard emisji: EU6.

Zobacz też: Test Volvo S60 D5 Polestar

Według informacji IBRM Samar najtańsza odmiana tego popularnego SUV-a klasy wyższej będzie kosztować 285 900 zł.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW X5 bok
BMW
BMW X5 deska rozdzielcza
BMW
BMW X5 przód
BMW
BMW X5 tył
BMW
BMW X5 konsola centralna
BMW
BMW X5 szyberdach monitory przy zagłówkach
BMW
BMW X5 tył
BMW
BMW X5 w terenie
BMW
BMW X5 góry
BMW
BMW X5
BMW
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA