Nowe BMW X5 - opis modelu
REKLAMA
REKLAMA
Nowe BMW X5: nadwozie
Ewolucja stylizacji charakterystycznego nadwozia w porównaniu z poprzednim modelem wyrażają przede wszystkim: mocno zaznaczony, dynamiczny przedni pas z podwójnymi okrągłymi reflektorami zachodzącymi na typową dla BMW osłonę chłodnicy w kształcie nerki; wyloty powietrza na błotnikach oraz aktywny tylny spoiler.
REKLAMA
Oprócz tego, w nowym BMW X5, jako pierwszym modelu BMW X, zastosowano kurtyny powietrzne, czyli specjalne pionowe otwory, które prowadzą strumień napływającego powietrza wokół nadkoli, gdzie tworzy się swoista kurtyna powietrzna uchodząca w kontrolowany sposób przez wyloty powietrza umieszczone w bocznych panelach. W rezultacie nowe BMW X5 xDrive30d osiąga wiodący w klasie współczynnik oporu aerodynamicznego (Cx) wynoszący 0,31. W przypadku nowego BMW X5 oferowanych jest 11 kolorów lakieru nadwozia.
Zobacz też: Lifting BMW serii 5 - opis modelu
Nowe BMW X5: wnętrze
REKLAMA
Atrakcyjnym dodatkiem jest niezależny wyświetlacz standardowego systemu iDrive o przekątnej nawet 10,25 cala. Z kolei wyświetlacze układu klimatyzacji i wentylacji - oraz opcjonalnie tablica przyrządów - zostały wyposażone w technologię "black panel"
Składane oparcie drugiego rzędu siedzeń można teraz podzielić w stosunku 40:20:40, co pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 650 do nawet 1870 litrów - to o 30/120 litrów więcej, niż w poprzednim modelu. Dodatkowe schowki i kieszenie w drzwiach, które pomieszczą 1,5-litrowe (z przodu) i 1-litrowe butelki (z tyłu) również zwiększają funkcjonalność kabiny pasażerskiej zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak i dłuższych podróży.
Nowe BMW X5: Innowacyjne wyposażenie
Modele z układem napędu na wszystkie koła xDrive zostały wyposażone w nowy wyświetlacz kontrolny z grafiką 3D. Ten standardowy ekran na bieżąco przedstawia kierowcy informacje o przechyłach i wychyleniu nadwozia. Dodatkowo, w wersjach wyposażonych w opcjonalny system nawigacji Professional, w tablicy przyrządów wyświetlany jest również kompas.
Zobacz też: Mercedes-Benz M Guard - opis modelu
REKLAMA
Nowy pakiet bezpieczeństwa Driving Assistant zawiera funkcję ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Departure Warning), która ostrzega kierowców przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, oraz system ostrzegania o kolizji z pieszym i z innym pojazdem z funkcją hamowania, który wykrywa pojazdy znajdujące się bezpośrednio przed BMW X5 - do prędkości 60 km/h - jak również pieszych, którzy znajdują się na torze jazdy samochodu.
Driving Assistant Plus zapewnia jeszcze dalej idącą pomoc. System łączy aktywny tempomat z funkcją Stop & Go i układ Driving Assistant w celu zapewnienia przede wszystkim większego komfortu i bezpieczeństwa w wolno poruszającym się ruchu drogowym i w korkach. System utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy każdej prędkości aż do 210 km/h.
Tylna kamera i funkcja Surround View zapewniają lepszy przegląd obszaru wokół samochodu i na drodze, przedstawiając kierowcy widok drogi i okolicy z lotu ptaka (360 stopni) na centralnym monitorze.
Standardem w BMW X5 jest radio Professional, natomiast najlepsze wrażenia muzyczne zapewnią opcjonalne systemy audio HiFi Harman Kardon Surround Sound System lub Bang & Olufsen High End Surround Sound System z 16 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 1200 watów.
Zobacz też: Nowa Skoda Octavia III kombi - opis modelu
Nowe BMW X5: układ przeniesienia napędu
Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive standardem we wszystkich modelach (z wyjątkiem BMW X5 sDrive25d), oferowany również w połączeniu z układem Dynamic Performance Control w ramach pakietu adaptacyjnego zawieszenia Dynamic i Professional
Nowe BMW X5: wersje silnikowe
Trzy jednostki napędowe dostępne w momencie premiery rynkowej: BMW X5 xDrive50i z silnikiem benzynowym V8 nowej generacji (330 kW/450 KM), BMW X5 xDrive30d z unowocześnionym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym (190 kW/258 KM) oraz BMW X5 M50d M Performance z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem Diesla z trzema turbosprężarkami (280 kW/381 KM). W grudniu 2013 roku gamę uzupełnią wersje BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d oraz BMW X5 sDrive25d (z emisją CO2 na poziomie zaledwie 149 g/km).
Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec
BMW X5 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa, układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC),
Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 330 kW/450 KM przy 5500 obr./min.,
maks. moment obr.: 650 Nm przy 2000 – 4500 obr./min.
Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,0 sekund,
Prędkość maks.: 250 km/h.
Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:
10,4 – 10,5 litra/100 kilometrów,
Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 242 – 244 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.
Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości
BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią BMW TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail),
Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 190 kW/258 KM przy 4000 obr./min.,
maks. moment obr.: 560 Nm przy 1500 – 3000 obr./min.
Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,9 sekundy,
Prędkość maks.: 230 km/h.
Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:
6,2 litra/100 kilometrów,
Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 162 – 164 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.
Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design
BMW X5 M50d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią M Performance TwinPower Turbo (trzy turbosprężarki o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, maksymalne ciśnienie wtrysku 2200 barów).
Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 280 kW/381 KM przy 4000 – 4400 obr./min.,
maks. moment obr.: 740 Nm przy 2000 – 3000 obr./min.
Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,3 sekundy,
Prędkość maks.: 250 km/h.
Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:
6,7 litra/100 kilometrów,
Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 177 g/km, standard emisji: EU6.
Zobacz też: Test Volvo S60 D5 Polestar
Według informacji IBRM Samar najtańsza odmiana tego popularnego SUV-a klasy wyższej będzie kosztować 285 900 zł.
Źródło: materiały prasowe BMW
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.