REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

Volkswagen Jetta Hybrid - przód
Volkswagen Jetta Hybrid - przód
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Jetta Hybrid jest już dostępny na rynku Stanów Zjednoczonych. Poniżej zamieszczamy opis najnowszej hybrydy Volkswagena.

Volkswagen Jetta Hybrid - napęd

Sercem Jetty Hybrid  jest hybrydowe połączenie silnika benzynowego z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem (TSI o mocy 110 kW/150 KM) i silnika elektrycznego (o mocy 20 kW). Napęd jest przenoszony przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG. Według producenta przyspieszenie od 0-60 mph trwa mniej niż 9 sekund, a nowa Jetta Hybrid zużywa 5,2 l benzyny na 100 km (w cyklu mieszanym). Jednostka napędowa rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1400 obr./min. i utrzymuje go na wysokim poziomie do 3500 obr./min.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Seat Leon SC - opis modelu

Volkswagen Jetta Hybrid - zasilanie

Motor TSI razem z silnikiem elektrycznym i sprzęgłem wbudowanym między tymi dwoma jednostkami napędowymi tworzy moduł hybrydowy. Sprzęgło całkowicie odłącza silnik benzynowy, przy jeździe z wykorzystaniem energii elektrycznej lub tzw. „żeglowaniu” dzięki funkcji wolnobiegu (rozłączenie skrzyni biegów pozwala na swobodne toczenie się bez efektu hamowania silnikiem). Z kolei energię do napędu silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy system akumulatorów umieszczony został pod tylną kanapą i nie zmniejsza przestrzeni we wnętrzu samochodu. Bateria o masie 35,8 kg składa się z 60 pojedynczych ogniw o pojemności 5 Ah, dzięki którym uzyskuje się napięcie nominalne 220 V i 1,1 kWh. Nieustanna zmiana z trybu ładowania i rozładowania w napędzie hybrydowym wymaga bardzo skutecznego chłodzenia baterii, które w tym przypadku zapewnione jest przez wentylator umieszczony bezpośrednio przy akumulatorach. Bateria musi być ponadto wyposażona we własny system sterowania przejmujący funkcję bezpieczeństwa, diagnozy i monitoringu oraz sterujący gospodarką cieplną. Odpowiednia do potrzeb regulacja wentylatora (między innymi w zależności od temperatury zewnętrznej i poboru mocy) umożliwia pracę baterii w optymalnym zakresie temperatur. W stanie spoczynku lub przy ewentualnej kolizji specjalne systemy zabezpieczające odłączają baterie.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta: kolejny ulubieniec Polaków?

REKLAMA

Volkswagen Jetta Hybrid - 2 km bez napędu spalinowego

Jeżeli akumulator Jetty Hybrid jest wystarczająco naładowany, może ona przejechać do 2 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, czyli bez emisji CO2. Napęd elektryczny Jetty Hybrid włącza się automatycznie (przy prędkości poniżej 60 km/h) lub na żądanie kierowcy (poniżej 70 km/h). W tym celu kierowca musi wcisnąć przycisk trybu elektrycznego E-Mode, który umieszczony jest przed dźwignią zmiany biegów. W obu przypadkach sprzęgło rozłącza silnik TSI od układu napędowego, obniżając w ten sposób zużycie energii i zwiększając zasięg jazdy na silniku elektrycznym. Elektryczny tryb jazdy pozwala uzyskać jedną trzecią możliwej oszczędności w Jetta Hybrid.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas hamowania Jetta Hybrid przechodzi w tryb rekuperacji, który zamienia energię kinetyczną w energię elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze. Sposób działania jest następujący: gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, sprzęgło odłącza silnik od układu napędowego pozwalając na swobodne toczenie się samochodu. Gdy kierowca wciśnie pedał hamulca, silnik elektryczny zaczyna pracować jak alternator, wytwarzając większy prąd ładowania, który magazynowany jest w akumulatorach. Energia ta jest wykorzystywana do zasilania wewnętrznej instalacji elektrycznej samochodu, podczas jazdy silnikiem elektrycznym.Rekuperacja zapewnia jedną trzecią możliwej oszczędności w zużyciu paliwa.

Gdy przy wyższych prędkościach (do 135 km/h) kierowca zdejmie nogę z gazu, silnik TSI zostaje wyłączony i odłączony sprzęgłem od układu napędowego, aby wyeliminować hamowanie silnikiem. W rezultacie Jetta Hybrid toczy się swobodnie i nie zużywa przy tym paliwa.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Volkswagen Jetta Hybrid - podczas dynamicznej jazdy

Jeżeli dźwignia zmiany biegów znajduje się w przełożeniu „S” lub w trybie manualnym, układ napędowy przy mocnym wciśnięciu pedału gazu reaguje maksymalną mocą połączonych silników TSI oraz elektrycznego. To samo dotyczy klasycznego kickdownu (szybkie wciśnięcie pedału przyspieszenia do oporu). W tym przypadku moc silnika elektrycznego i TSI łączy się, osiągając maksymalnie 125 kW/170 KM. W żargonie technicznym taka współpraca obu silników nazywana jest boostowaniem. Dzięki niemu znacznie skraca się np. czas manewru wyprzedzania, co zwiększa bezpieczeństwo czynne.

Napęd silnikiem benzynowym. Przy szybkiej jeździe i/lub niskim poziomie naładowania akumulatora Jetta Hybrid napędzana jest tylko silnikiem TSI. W takim przypadku silnik TSI dostarcza więcej mocy, niż jest potrzebne do samego napędu samochodu. Nadmiar mocy jest odpowiednio wykorzystywany: w zależności od aktualnego stanu naładowania akumulatora dodatkowa energia przekazywana jest poprzez silnik elektryczny, pracujący w tym przypadku jako alternator, do zespołu baterii. Tak zwane aktywne fazy ładowania są tak skoordynowane z fazami jazdy z wykorzystaniem napędu elektrycznego, aby możliwe było uzyskanie jak najniższego zużycia paliwa.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Jetta Hybrid - tył
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA