REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

Volkswagen Jetta Hybrid - przód
Volkswagen Jetta Hybrid - przód
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Jetta Hybrid jest już dostępny na rynku Stanów Zjednoczonych. Poniżej zamieszczamy opis najnowszej hybrydy Volkswagena.

Volkswagen Jetta Hybrid - napęd

Sercem Jetty Hybrid  jest hybrydowe połączenie silnika benzynowego z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem (TSI o mocy 110 kW/150 KM) i silnika elektrycznego (o mocy 20 kW). Napęd jest przenoszony przez 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG. Według producenta przyspieszenie od 0-60 mph trwa mniej niż 9 sekund, a nowa Jetta Hybrid zużywa 5,2 l benzyny na 100 km (w cyklu mieszanym). Jednostka napędowa rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1400 obr./min. i utrzymuje go na wysokim poziomie do 3500 obr./min.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Seat Leon SC - opis modelu

Volkswagen Jetta Hybrid - zasilanie

Motor TSI razem z silnikiem elektrycznym i sprzęgłem wbudowanym między tymi dwoma jednostkami napędowymi tworzy moduł hybrydowy. Sprzęgło całkowicie odłącza silnik benzynowy, przy jeździe z wykorzystaniem energii elektrycznej lub tzw. „żeglowaniu” dzięki funkcji wolnobiegu (rozłączenie skrzyni biegów pozwala na swobodne toczenie się bez efektu hamowania silnikiem). Z kolei energię do napędu silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy system akumulatorów umieszczony został pod tylną kanapą i nie zmniejsza przestrzeni we wnętrzu samochodu. Bateria o masie 35,8 kg składa się z 60 pojedynczych ogniw o pojemności 5 Ah, dzięki którym uzyskuje się napięcie nominalne 220 V i 1,1 kWh. Nieustanna zmiana z trybu ładowania i rozładowania w napędzie hybrydowym wymaga bardzo skutecznego chłodzenia baterii, które w tym przypadku zapewnione jest przez wentylator umieszczony bezpośrednio przy akumulatorach. Bateria musi być ponadto wyposażona we własny system sterowania przejmujący funkcję bezpieczeństwa, diagnozy i monitoringu oraz sterujący gospodarką cieplną. Odpowiednia do potrzeb regulacja wentylatora (między innymi w zależności od temperatury zewnętrznej i poboru mocy) umożliwia pracę baterii w optymalnym zakresie temperatur. W stanie spoczynku lub przy ewentualnej kolizji specjalne systemy zabezpieczające odłączają baterie.

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta: kolejny ulubieniec Polaków?

REKLAMA

Volkswagen Jetta Hybrid - 2 km bez napędu spalinowego

Jeżeli akumulator Jetty Hybrid jest wystarczająco naładowany, może ona przejechać do 2 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, czyli bez emisji CO2. Napęd elektryczny Jetty Hybrid włącza się automatycznie (przy prędkości poniżej 60 km/h) lub na żądanie kierowcy (poniżej 70 km/h). W tym celu kierowca musi wcisnąć przycisk trybu elektrycznego E-Mode, który umieszczony jest przed dźwignią zmiany biegów. W obu przypadkach sprzęgło rozłącza silnik TSI od układu napędowego, obniżając w ten sposób zużycie energii i zwiększając zasięg jazdy na silniku elektrycznym. Elektryczny tryb jazdy pozwala uzyskać jedną trzecią możliwej oszczędności w Jetta Hybrid.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas hamowania Jetta Hybrid przechodzi w tryb rekuperacji, który zamienia energię kinetyczną w energię elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze. Sposób działania jest następujący: gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, sprzęgło odłącza silnik od układu napędowego pozwalając na swobodne toczenie się samochodu. Gdy kierowca wciśnie pedał hamulca, silnik elektryczny zaczyna pracować jak alternator, wytwarzając większy prąd ładowania, który magazynowany jest w akumulatorach. Energia ta jest wykorzystywana do zasilania wewnętrznej instalacji elektrycznej samochodu, podczas jazdy silnikiem elektrycznym.Rekuperacja zapewnia jedną trzecią możliwej oszczędności w zużyciu paliwa.

Gdy przy wyższych prędkościach (do 135 km/h) kierowca zdejmie nogę z gazu, silnik TSI zostaje wyłączony i odłączony sprzęgłem od układu napędowego, aby wyeliminować hamowanie silnikiem. W rezultacie Jetta Hybrid toczy się swobodnie i nie zużywa przy tym paliwa.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Volkswagen Jetta Hybrid - podczas dynamicznej jazdy

Jeżeli dźwignia zmiany biegów znajduje się w przełożeniu „S” lub w trybie manualnym, układ napędowy przy mocnym wciśnięciu pedału gazu reaguje maksymalną mocą połączonych silników TSI oraz elektrycznego. To samo dotyczy klasycznego kickdownu (szybkie wciśnięcie pedału przyspieszenia do oporu). W tym przypadku moc silnika elektrycznego i TSI łączy się, osiągając maksymalnie 125 kW/170 KM. W żargonie technicznym taka współpraca obu silników nazywana jest boostowaniem. Dzięki niemu znacznie skraca się np. czas manewru wyprzedzania, co zwiększa bezpieczeństwo czynne.

Napęd silnikiem benzynowym. Przy szybkiej jeździe i/lub niskim poziomie naładowania akumulatora Jetta Hybrid napędzana jest tylko silnikiem TSI. W takim przypadku silnik TSI dostarcza więcej mocy, niż jest potrzebne do samego napędu samochodu. Nadmiar mocy jest odpowiednio wykorzystywany: w zależności od aktualnego stanu naładowania akumulatora dodatkowa energia przekazywana jest poprzez silnik elektryczny, pracujący w tym przypadku jako alternator, do zespołu baterii. Tak zwane aktywne fazy ładowania są tak skoordynowane z fazami jazdy z wykorzystaniem napędu elektrycznego, aby możliwe było uzyskanie jak najniższego zużycia paliwa.

Źródło: Materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Jetta Hybrid - tył
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA