REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz M Guard - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-Benz M Guard
Mercedes-Benz M Guard
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz M Guard to opancerzona odmiana Mercedesa-Benza M. Wersja Guard zapewnia bezpieczeństwo osobom znajdującym się w środku nawet, gdy ktoś ciśnie w ich stronę granatem ręcznym. Poniżej opis modelu Mercedes-Benz M Guard.

Nadwozie Mercedes-Benza M Guard jest przystosowane do mocowania elementów ochronnych, wzmocnień przedniego pasa oraz zmodyfikowanych drzwi. Opancerzenie obejmuje m.in.:

REKLAMA

● Szyby o najwyższej jakości optycznej. Specjalne, laminowane szkło o jednakowej grubości zawiera wewnątrz chroniącą przed odłamkami warstwę poliwęglanową.

● Do wzmocnienia nadwozia - w tym słupków A, B i C, przegrody czołowej oraz dachu – zastosowano pokrycie ze specjalnej stali.

● Wszystkie zainstalowane elementy spełniające określone wymagania balistyczne podlegają kontroli balistycznej i są wcześniej odpowiednio certyfikowane.

Zobacz też: Nowy Mercedes-Benz Klasy E Coupe oraz Klasy E Cabrio

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-Benz M Guard - zgodność z klasą ochrony VR 4

REKLAMA

Nowa Klasa M Guard spełnia wymagania klasy ochrony VR 4 według wytycznych BRV 2009 (Bullet Resistant Vehicles 2009) dla pojazdów opancerzonych. Klasyfikacja ta określa odporność balistyczną (VR = Vehicle Resistance, czyli „odporność pojazdu”) w zakresie rodzaju broni i jej kalibru: w tym przypadku, m.in. Magnum .357 oraz .44. Certyfikacja została przeprowadzona przez Ballistics Bureau w niemieckim Ulm. Niezależny test potwierdza, że zintegrowana koncepcja ochrony jest w stanie sprostać surowym wymogom w sytuacjach rzeczywistego zagrożenia. Klasa M Guard z powodzeniem zaliczyła następujące badania balistyczne:

● Ostrzał pod różnym kątem

● Wybuchy, na przykład granatu ręcznego DM51, zgodnie z wytycznymi ERV 2010. Testom poddano przednią i tylną część pojazdu, obie chronione przez opcjonalne opancerzenie podłogi.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz Cl 55 AMG: sportowiec za grosze?

Mercedes-Benz M Guard zawieszenie i silniki

Pomimo wyższej masy własnej Klasa M Guard zapewnia znany z wersji cywilnej, imponujący komfort jazdy, pewne prowadzenie oraz wysoki poziom aktywnego bezpieczeństwa. Model jest seryjnie wyposażony w pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z systemem selektywnego tłumienia Adaptive Damper System (ADS), dostosowanym do specjalnych funkcji pojazdu. Wzmocnione zawieszenie rekompensuje dodatkowe kilogramy, a nowe drążki skrętne tylnej osi pozwalają na optymalizację przechyłów na szybko pokonywanych łukach lub podczas nagłej zmiany kierunku jazdy.

REKLAMA

Klasa M Guard jest dostępna wyłącznie z oponami typu run-flat i pięcioramiennymi obręczami AMG z lekkich stopów o średnicy 20 cali. Ogumienie MOE pozwala pokonać do 30 km z prędkością maksymalną 80 km/h nawet po całkowicie utracie ciśnienia.

W ML 350 BlueTEC Guard jednostka wysokoprężna V6 generuje moc 190 kW (258 KM) oraz 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego i spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6. Z kolei model ML 500 Guard napędza benzynowy silnik V8 o mocy 300 kW (408 KM) i 600 Nm momentu. Obie wersje dostępne są jako przystosowane do ruchu prawo- i lewostronnego.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

Mercedes-Benz M Guard - wnętrze

Elementy opancerzenia nie wpływają na wykończenie, ani na ilość miejsca dla pięciu pasażerów. Bagażnik o pojemności nawet 2010 litrów i ładowność sięgająca 560 kilogramów plasują się na tym samym poziomie, co w wariantach cywilnych. Nabywcy odmiany Guard mają szeroki wybór opcji, a wśród nich ekskluzywne wykończenie skórzane, systemy multimedialne takie jak COMAND Online czy wysokiej klasy  nagłośnienie.

Mercedes-Benz M Guard - program testów

Poza specjalistycznymi testami balistycznymi przeprowadzonymi przez Ballistics Bureau w Ulm nowa Klasa M Guard została poddana szczegółowemu programowi badań dla aut seryjnych. Jego zadaniem jest odwzorowanie codziennych warunków eksploatacji włącznie ze znacznym przekroczeniem zadanych parametrów. Testy obejmują wielotygodniowe badania wytrzymałościowe nadwozia, stanowiskowe symulacje jazdy w trudnych warunkach oraz próby drogowe, potwierdzające trwałość układu napędowego i zawieszenia - także w sytuacjach ekstremalnych. Odporność poszczególnych podzespołów sprawdza się również w trakcie testów w wysokich i niskich temperaturach oraz na zamkniętych torach, podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Osobne próby na lodzie i śniegu pozwalają na dostrojenie układów elektronicznych odpowiadających za aktywne bezpieczeństwo do zwiększonej masy opancerzonego samochodu. I wreszcie, program testów zderzeniowych gwarantuje niezawodną pracę wszystkich systemów bezpieczeństwa biernego.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Mercedes-Benz M Guard - dane techniczne:

ML 350 BlueTEC Guard ML 500 Guard
Pojemność (ccm)  2987 4663
Moc maks. (kW/KM)  190/258  300/408
Maks. moment (Nm)  620 600
Przekładnia 7G-TRONIC PLUS
Masa własna – EC (kg)  2765 2785
Dopuszczalna masa całkowita – EC (kg)  3350
Ładowność (kg)  585 565
Pojemność bagażnika (l)  690/2010  
Pojemność zbiornika paliwa (l)  70 93
Koła i opony 9J x 20 ET 57
265/45 R20 MOE
Poziom ochrony VR4
Śr. zużycie paliwa NEDC (l/100km) 8,1 12,2
Emisja CO2 (g/km)  212 285
Klasa emisji EURO 6  EURO 5
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  9,4 6,5
 Prędkość maksymalna (km/h) 210

Źródło: Materiały prasowe Mercedes-Benz

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA