Mercedes-Benz M Guard - opis modelu
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie Mercedes-Benza M Guard jest przystosowane do mocowania elementów ochronnych, wzmocnień przedniego pasa oraz zmodyfikowanych drzwi. Opancerzenie obejmuje m.in.:
REKLAMA
● Szyby o najwyższej jakości optycznej. Specjalne, laminowane szkło o jednakowej grubości zawiera wewnątrz chroniącą przed odłamkami warstwę poliwęglanową.
● Do wzmocnienia nadwozia - w tym słupków A, B i C, przegrody czołowej oraz dachu – zastosowano pokrycie ze specjalnej stali.
● Wszystkie zainstalowane elementy spełniające określone wymagania balistyczne podlegają kontroli balistycznej i są wcześniej odpowiednio certyfikowane.
Zobacz też: Nowy Mercedes-Benz Klasy E Coupe oraz Klasy E Cabrio
Mercedes-Benz M Guard - zgodność z klasą ochrony VR 4
REKLAMA
Nowa Klasa M Guard spełnia wymagania klasy ochrony VR 4 według wytycznych BRV 2009 (Bullet Resistant Vehicles 2009) dla pojazdów opancerzonych. Klasyfikacja ta określa odporność balistyczną (VR = Vehicle Resistance, czyli „odporność pojazdu”) w zakresie rodzaju broni i jej kalibru: w tym przypadku, m.in. Magnum .357 oraz .44. Certyfikacja została przeprowadzona przez Ballistics Bureau w niemieckim Ulm. Niezależny test potwierdza, że zintegrowana koncepcja ochrony jest w stanie sprostać surowym wymogom w sytuacjach rzeczywistego zagrożenia. Klasa M Guard z powodzeniem zaliczyła następujące badania balistyczne:
● Ostrzał pod różnym kątem
● Wybuchy, na przykład granatu ręcznego DM51, zgodnie z wytycznymi ERV 2010. Testom poddano przednią i tylną część pojazdu, obie chronione przez opcjonalne opancerzenie podłogi.
Zobacz też: Używany Mercedes-Benz Cl 55 AMG: sportowiec za grosze?
Mercedes-Benz M Guard zawieszenie i silniki
Pomimo wyższej masy własnej Klasa M Guard zapewnia znany z wersji cywilnej, imponujący komfort jazdy, pewne prowadzenie oraz wysoki poziom aktywnego bezpieczeństwa. Model jest seryjnie wyposażony w pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z systemem selektywnego tłumienia Adaptive Damper System (ADS), dostosowanym do specjalnych funkcji pojazdu. Wzmocnione zawieszenie rekompensuje dodatkowe kilogramy, a nowe drążki skrętne tylnej osi pozwalają na optymalizację przechyłów na szybko pokonywanych łukach lub podczas nagłej zmiany kierunku jazdy.
REKLAMA
Klasa M Guard jest dostępna wyłącznie z oponami typu run-flat i pięcioramiennymi obręczami AMG z lekkich stopów o średnicy 20 cali. Ogumienie MOE pozwala pokonać do 30 km z prędkością maksymalną 80 km/h nawet po całkowicie utracie ciśnienia.
W ML 350 BlueTEC Guard jednostka wysokoprężna V6 generuje moc 190 kW (258 KM) oraz 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego i spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6. Z kolei model ML 500 Guard napędza benzynowy silnik V8 o mocy 300 kW (408 KM) i 600 Nm momentu. Obie wersje dostępne są jako przystosowane do ruchu prawo- i lewostronnego.
Zobacz też: Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów
Mercedes-Benz M Guard - wnętrze
Elementy opancerzenia nie wpływają na wykończenie, ani na ilość miejsca dla pięciu pasażerów. Bagażnik o pojemności nawet 2010 litrów i ładowność sięgająca 560 kilogramów plasują się na tym samym poziomie, co w wariantach cywilnych. Nabywcy odmiany Guard mają szeroki wybór opcji, a wśród nich ekskluzywne wykończenie skórzane, systemy multimedialne takie jak COMAND Online czy wysokiej klasy nagłośnienie.
Mercedes-Benz M Guard - program testów
Poza specjalistycznymi testami balistycznymi przeprowadzonymi przez Ballistics Bureau w Ulm nowa Klasa M Guard została poddana szczegółowemu programowi badań dla aut seryjnych. Jego zadaniem jest odwzorowanie codziennych warunków eksploatacji włącznie ze znacznym przekroczeniem zadanych parametrów. Testy obejmują wielotygodniowe badania wytrzymałościowe nadwozia, stanowiskowe symulacje jazdy w trudnych warunkach oraz próby drogowe, potwierdzające trwałość układu napędowego i zawieszenia - także w sytuacjach ekstremalnych. Odporność poszczególnych podzespołów sprawdza się również w trakcie testów w wysokich i niskich temperaturach oraz na zamkniętych torach, podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Osobne próby na lodzie i śniegu pozwalają na dostrojenie układów elektronicznych odpowiadających za aktywne bezpieczeństwo do zwiększonej masy opancerzonego samochodu. I wreszcie, program testów zderzeniowych gwarantuje niezawodną pracę wszystkich systemów bezpieczeństwa biernego.
Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę
Mercedes-Benz M Guard - dane techniczne:
ML 350 BlueTEC Guard | ML 500 Guard | |
Pojemność (ccm) | 2987 | 4663 |
Moc maks. (kW/KM) | 190/258 | 300/408 |
Maks. moment (Nm) | 620 | 600 |
Przekładnia | 7G-TRONIC PLUS | |
Masa własna – EC (kg) | 2765 | 2785 |
Dopuszczalna masa całkowita – EC (kg) | 3350 | |
Ładowność (kg) | 585 | 565 |
Pojemność bagażnika (l) | 690/2010 | |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 70 | 93 |
Koła i opony | 9J x 20 ET 57 | |
265/45 R20 MOE | ||
Poziom ochrony | VR4 | |
Śr. zużycie paliwa NEDC (l/100km) | 8,1 | 12,2 |
Emisja CO2 (g/km) | 212 | 285 |
Klasa emisji | EURO 6 | EURO 5 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,4 | 6,5 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 210 |
Źródło: Materiały prasowe Mercedes-Benz
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.