REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz M Guard - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-Benz M Guard
Mercedes-Benz M Guard
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz M Guard to opancerzona odmiana Mercedesa-Benza M. Wersja Guard zapewnia bezpieczeństwo osobom znajdującym się w środku nawet, gdy ktoś ciśnie w ich stronę granatem ręcznym. Poniżej opis modelu Mercedes-Benz M Guard.

Nadwozie Mercedes-Benza M Guard jest przystosowane do mocowania elementów ochronnych, wzmocnień przedniego pasa oraz zmodyfikowanych drzwi. Opancerzenie obejmuje m.in.:

REKLAMA

● Szyby o najwyższej jakości optycznej. Specjalne, laminowane szkło o jednakowej grubości zawiera wewnątrz chroniącą przed odłamkami warstwę poliwęglanową.

● Do wzmocnienia nadwozia - w tym słupków A, B i C, przegrody czołowej oraz dachu – zastosowano pokrycie ze specjalnej stali.

● Wszystkie zainstalowane elementy spełniające określone wymagania balistyczne podlegają kontroli balistycznej i są wcześniej odpowiednio certyfikowane.

Zobacz też: Nowy Mercedes-Benz Klasy E Coupe oraz Klasy E Cabrio

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-Benz M Guard - zgodność z klasą ochrony VR 4

REKLAMA

Nowa Klasa M Guard spełnia wymagania klasy ochrony VR 4 według wytycznych BRV 2009 (Bullet Resistant Vehicles 2009) dla pojazdów opancerzonych. Klasyfikacja ta określa odporność balistyczną (VR = Vehicle Resistance, czyli „odporność pojazdu”) w zakresie rodzaju broni i jej kalibru: w tym przypadku, m.in. Magnum .357 oraz .44. Certyfikacja została przeprowadzona przez Ballistics Bureau w niemieckim Ulm. Niezależny test potwierdza, że zintegrowana koncepcja ochrony jest w stanie sprostać surowym wymogom w sytuacjach rzeczywistego zagrożenia. Klasa M Guard z powodzeniem zaliczyła następujące badania balistyczne:

● Ostrzał pod różnym kątem

● Wybuchy, na przykład granatu ręcznego DM51, zgodnie z wytycznymi ERV 2010. Testom poddano przednią i tylną część pojazdu, obie chronione przez opcjonalne opancerzenie podłogi.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz Cl 55 AMG: sportowiec za grosze?

Mercedes-Benz M Guard zawieszenie i silniki

Pomimo wyższej masy własnej Klasa M Guard zapewnia znany z wersji cywilnej, imponujący komfort jazdy, pewne prowadzenie oraz wysoki poziom aktywnego bezpieczeństwa. Model jest seryjnie wyposażony w pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z systemem selektywnego tłumienia Adaptive Damper System (ADS), dostosowanym do specjalnych funkcji pojazdu. Wzmocnione zawieszenie rekompensuje dodatkowe kilogramy, a nowe drążki skrętne tylnej osi pozwalają na optymalizację przechyłów na szybko pokonywanych łukach lub podczas nagłej zmiany kierunku jazdy.

REKLAMA

Klasa M Guard jest dostępna wyłącznie z oponami typu run-flat i pięcioramiennymi obręczami AMG z lekkich stopów o średnicy 20 cali. Ogumienie MOE pozwala pokonać do 30 km z prędkością maksymalną 80 km/h nawet po całkowicie utracie ciśnienia.

W ML 350 BlueTEC Guard jednostka wysokoprężna V6 generuje moc 190 kW (258 KM) oraz 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego i spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6. Z kolei model ML 500 Guard napędza benzynowy silnik V8 o mocy 300 kW (408 KM) i 600 Nm momentu. Obie wersje dostępne są jako przystosowane do ruchu prawo- i lewostronnego.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

Mercedes-Benz M Guard - wnętrze

Elementy opancerzenia nie wpływają na wykończenie, ani na ilość miejsca dla pięciu pasażerów. Bagażnik o pojemności nawet 2010 litrów i ładowność sięgająca 560 kilogramów plasują się na tym samym poziomie, co w wariantach cywilnych. Nabywcy odmiany Guard mają szeroki wybór opcji, a wśród nich ekskluzywne wykończenie skórzane, systemy multimedialne takie jak COMAND Online czy wysokiej klasy  nagłośnienie.

Mercedes-Benz M Guard - program testów

Poza specjalistycznymi testami balistycznymi przeprowadzonymi przez Ballistics Bureau w Ulm nowa Klasa M Guard została poddana szczegółowemu programowi badań dla aut seryjnych. Jego zadaniem jest odwzorowanie codziennych warunków eksploatacji włącznie ze znacznym przekroczeniem zadanych parametrów. Testy obejmują wielotygodniowe badania wytrzymałościowe nadwozia, stanowiskowe symulacje jazdy w trudnych warunkach oraz próby drogowe, potwierdzające trwałość układu napędowego i zawieszenia - także w sytuacjach ekstremalnych. Odporność poszczególnych podzespołów sprawdza się również w trakcie testów w wysokich i niskich temperaturach oraz na zamkniętych torach, podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Osobne próby na lodzie i śniegu pozwalają na dostrojenie układów elektronicznych odpowiadających za aktywne bezpieczeństwo do zwiększonej masy opancerzonego samochodu. I wreszcie, program testów zderzeniowych gwarantuje niezawodną pracę wszystkich systemów bezpieczeństwa biernego.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Mercedes-Benz M Guard - dane techniczne:

ML 350 BlueTEC Guard ML 500 Guard
Pojemność (ccm)  2987 4663
Moc maks. (kW/KM)  190/258  300/408
Maks. moment (Nm)  620 600
Przekładnia 7G-TRONIC PLUS
Masa własna – EC (kg)  2765 2785
Dopuszczalna masa całkowita – EC (kg)  3350
Ładowność (kg)  585 565
Pojemność bagażnika (l)  690/2010  
Pojemność zbiornika paliwa (l)  70 93
Koła i opony 9J x 20 ET 57
265/45 R20 MOE
Poziom ochrony VR4
Śr. zużycie paliwa NEDC (l/100km) 8,1 12,2
Emisja CO2 (g/km)  212 285
Klasa emisji EURO 6  EURO 5
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  9,4 6,5
 Prędkość maksymalna (km/h) 210

Źródło: Materiały prasowe Mercedes-Benz

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA