REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz M Guard - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-Benz M Guard
Mercedes-Benz M Guard
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz M Guard to opancerzona odmiana Mercedesa-Benza M. Wersja Guard zapewnia bezpieczeństwo osobom znajdującym się w środku nawet, gdy ktoś ciśnie w ich stronę granatem ręcznym. Poniżej opis modelu Mercedes-Benz M Guard.

Nadwozie Mercedes-Benza M Guard jest przystosowane do mocowania elementów ochronnych, wzmocnień przedniego pasa oraz zmodyfikowanych drzwi. Opancerzenie obejmuje m.in.:

REKLAMA

REKLAMA

● Szyby o najwyższej jakości optycznej. Specjalne, laminowane szkło o jednakowej grubości zawiera wewnątrz chroniącą przed odłamkami warstwę poliwęglanową.

● Do wzmocnienia nadwozia - w tym słupków A, B i C, przegrody czołowej oraz dachu – zastosowano pokrycie ze specjalnej stali.

● Wszystkie zainstalowane elementy spełniające określone wymagania balistyczne podlegają kontroli balistycznej i są wcześniej odpowiednio certyfikowane.

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Mercedes-Benz Klasy E Coupe oraz Klasy E Cabrio

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-Benz M Guard - zgodność z klasą ochrony VR 4

Nowa Klasa M Guard spełnia wymagania klasy ochrony VR 4 według wytycznych BRV 2009 (Bullet Resistant Vehicles 2009) dla pojazdów opancerzonych. Klasyfikacja ta określa odporność balistyczną (VR = Vehicle Resistance, czyli „odporność pojazdu”) w zakresie rodzaju broni i jej kalibru: w tym przypadku, m.in. Magnum .357 oraz .44. Certyfikacja została przeprowadzona przez Ballistics Bureau w niemieckim Ulm. Niezależny test potwierdza, że zintegrowana koncepcja ochrony jest w stanie sprostać surowym wymogom w sytuacjach rzeczywistego zagrożenia. Klasa M Guard z powodzeniem zaliczyła następujące badania balistyczne:

● Ostrzał pod różnym kątem

● Wybuchy, na przykład granatu ręcznego DM51, zgodnie z wytycznymi ERV 2010. Testom poddano przednią i tylną część pojazdu, obie chronione przez opcjonalne opancerzenie podłogi.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz Cl 55 AMG: sportowiec za grosze?

Mercedes-Benz M Guard zawieszenie i silniki

Pomimo wyższej masy własnej Klasa M Guard zapewnia znany z wersji cywilnej, imponujący komfort jazdy, pewne prowadzenie oraz wysoki poziom aktywnego bezpieczeństwa. Model jest seryjnie wyposażony w pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z systemem selektywnego tłumienia Adaptive Damper System (ADS), dostosowanym do specjalnych funkcji pojazdu. Wzmocnione zawieszenie rekompensuje dodatkowe kilogramy, a nowe drążki skrętne tylnej osi pozwalają na optymalizację przechyłów na szybko pokonywanych łukach lub podczas nagłej zmiany kierunku jazdy.

Klasa M Guard jest dostępna wyłącznie z oponami typu run-flat i pięcioramiennymi obręczami AMG z lekkich stopów o średnicy 20 cali. Ogumienie MOE pozwala pokonać do 30 km z prędkością maksymalną 80 km/h nawet po całkowicie utracie ciśnienia.

W ML 350 BlueTEC Guard jednostka wysokoprężna V6 generuje moc 190 kW (258 KM) oraz 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego i spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6. Z kolei model ML 500 Guard napędza benzynowy silnik V8 o mocy 300 kW (408 KM) i 600 Nm momentu. Obie wersje dostępne są jako przystosowane do ruchu prawo- i lewostronnego.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz B180 CDI: Bez eksperymentów

Mercedes-Benz M Guard - wnętrze

Elementy opancerzenia nie wpływają na wykończenie, ani na ilość miejsca dla pięciu pasażerów. Bagażnik o pojemności nawet 2010 litrów i ładowność sięgająca 560 kilogramów plasują się na tym samym poziomie, co w wariantach cywilnych. Nabywcy odmiany Guard mają szeroki wybór opcji, a wśród nich ekskluzywne wykończenie skórzane, systemy multimedialne takie jak COMAND Online czy wysokiej klasy  nagłośnienie.

Mercedes-Benz M Guard - program testów

Poza specjalistycznymi testami balistycznymi przeprowadzonymi przez Ballistics Bureau w Ulm nowa Klasa M Guard została poddana szczegółowemu programowi badań dla aut seryjnych. Jego zadaniem jest odwzorowanie codziennych warunków eksploatacji włącznie ze znacznym przekroczeniem zadanych parametrów. Testy obejmują wielotygodniowe badania wytrzymałościowe nadwozia, stanowiskowe symulacje jazdy w trudnych warunkach oraz próby drogowe, potwierdzające trwałość układu napędowego i zawieszenia - także w sytuacjach ekstremalnych. Odporność poszczególnych podzespołów sprawdza się również w trakcie testów w wysokich i niskich temperaturach oraz na zamkniętych torach, podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Osobne próby na lodzie i śniegu pozwalają na dostrojenie układów elektronicznych odpowiadających za aktywne bezpieczeństwo do zwiększonej masy opancerzonego samochodu. I wreszcie, program testów zderzeniowych gwarantuje niezawodną pracę wszystkich systemów bezpieczeństwa biernego.

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Mercedes-Benz M Guard - dane techniczne:

ML 350 BlueTEC Guard ML 500 Guard
Pojemność (ccm)  2987 4663
Moc maks. (kW/KM)  190/258  300/408
Maks. moment (Nm)  620 600
Przekładnia 7G-TRONIC PLUS
Masa własna – EC (kg)  2765 2785
Dopuszczalna masa całkowita – EC (kg)  3350
Ładowność (kg)  585 565
Pojemność bagażnika (l)  690/2010  
Pojemność zbiornika paliwa (l)  70 93
Koła i opony 9J x 20 ET 57
265/45 R20 MOE
Poziom ochrony VR4
Śr. zużycie paliwa NEDC (l/100km) 8,1 12,2
Emisja CO2 (g/km)  212 285
Klasa emisji EURO 6  EURO 5
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  9,4 6,5
 Prędkość maksymalna (km/h) 210

Źródło: Materiały prasowe Mercedes-Benz

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA