REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.2 TSI: pasek czy łańcuch rozrządu?

Silnik 1.2 TSI: pasek czy łańcuch rozrządu?
Silnik 1.2 TSI: pasek czy łańcuch rozrządu?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Małolitrażowy benzyniak miał 4 cylindry, doładowanie i wtrysk bezpośredni. A do tego był produkowany w fabryce w Mlada Boleslav. I choć osiągnął sukces sprzedażowy, na polu bezawaryjności radził sobie dużo gorzej.

Silnik 1.2 TSI zadebiutował na rynku w roku 2009. Jako że ofertował moc 90 i 105 koni mechanicznych, został dedykowany nie tylko samochodom miejskim segmentu B. Był montowany również pod maską kompaktów Grupy Volkswagena. I choć Niemcy zapowiadali, że 1.2 TSI będzie łączyć dobre osiągi z niskim spalaniem i 4-cylindrową kulturą pracy, zapomnieli wspomnieć że może się wiązać też z poważnymi problemami. Przykład? W silniku bardzo szybko wyciągał się łańcuch rozrządu.

REKLAMA

Silnik 1.2 TSI: pasek czy łańcuch są lepsze?

REKLAMA

Winny usterki jest albo sam łańcuch, albo napinacz. Co gorsze, rozciągnięty łańcuch może przeskoczyć, a wtedy motor nie będzie pracował prawidłowo. Wymiana? W ASO to wydatek nawet 3 tysięcy złotych. Poza ASO sam zestaw części kosztuje od 380 złotych w górę. Jako że niesprawności układu napędu rozrządu były jednym z problemów małolitrażowego benzyniaka, Volkswagen już w roku 2012 zdecydował się na jego modyfikację - przy czym wersje sprzed modernizacji były produkowane jeszcze do roku 2014.

Po modernizacji silnik 1.2 TSI opuścił rodzinę EA 111, a trafił do typoszeregu EA 211. Co się zmieniło? Nowa wersja doładowanego benzyniaka otrzymała 16 zamiast 8-zaworów, a do tego pasek rozrządu w miejscu łańcucha. Trwałość paska została jednocześnie określona na 210 tysięcy kilometrów - wynika to z jego eksploatacji w tzw. kąpieli olejowej. Jak zatem rozstrzygnąć czy silnik 1.2 TSI ma pasek, czy łańcuch rozrządu? W tym pomóc może oznaczenie jednostki zamontowanej w konkretnym modelu samochodu.

Silnik 1.2 TSI: łańcuch rozrządu, wersja EA 111:

  • 86 KM - CBZA
  • 90 KM - CBZC
  • 105 KM - CBZB

Silnik 1.2 TSI: pasek rozrządu, wersja EA 211:

  • 90 KM - CJZC
  • 110 KM - CJZD

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA