REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

Cupra Ateca jest trochę jak Golf GTI. Taki większy Golf…

Czy Cupra stylistycznie kipi agresją? Jestem bardzo daleki od takiego wniosku. Praca inżynierów hiszpańskiej marki ograniczyła się głównie do zastosowania sportowych drobiazgów delikatnie zaznaczających charakter auta (zupełnie jak w pierwszym Golfie GTI) oraz nowego znaczka. Podobał mi się dodatkowy spojler z przodu, 19-calowe felgi ze złotymi wstawkami i zestaw czterech końcówek układu wydechowego. Najlepszym dodatkiem był jednak… znaczek. Bo to on tak naprawdę najmocniej zwracał na siebie uwagę w ruchu miejskim. Co o nim sądzę? Na moje oko wydaje się po prostu ładny.

REKLAMA

Logo Cupry i mojego testu dotyczy ciekawa anegdota. Jedna z moich znajomych powiedziała, że jeżdżę teraz ładnym… Dodge`m!

Cupra Ateca

Cupra Ateca

Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

Wnętrze Cupry: znaczek "Dodge`a" i sportowy charakter

Hiszpanie nie odpuszczają sportowych akcentów również w kabinie pasażerskiej. Sportowa kierownica nie tylko świetnie leży w dłoniach, ale raczy też kierowcę pięknym znaczkiem "Dodge`a" oraz materiałem imitującym włókno węglowe. W sportowych kubełkach idealną pozycję znajdą nawet najbardziej wymagający, a system audio zbudowany przez Beatsa świetnie nadaje się do słuchania muzyki w tych momentach, w których kierowcę znudzą gustowne wystrzały z wydechu. Poza tym konsola jest prosta i intuicyjna w obsłudze. Co mi się nie podobało? Niebieska skóra. Materiał był miły w dotyku. Kolor jednak bym zmienił - choć Cupra nie przewidziała takiej opcji.

Cupra Ateca: 2 litry to mało? A 300 koni wystarczy?

Przeprojektowany przód z nowymi LED-ami, piękne obręcze aluminiowe ze złotymi dodatkami i kierownica z plastikiem imitującym włókno węglowe bez wątpienia mogą się podobać. Największą siłą Cupry nie jest jednak stylizacja, a… moc! I tej w Atece bez wątpienia nie brakuje. Pod maską SUV-a pojawia się świetnie znany z Grupy Volkswagena silnik 2.0 TSI. W tej wersji oferuje on 300 koni mechanicznych. Wartość ta jest dostępna dość wysoko - przy 5300 obr./min. W dolnych rejestrach motor ratuje jednak moment obrotowy. Już od 2000 obr./min. kierowca może korzystać z 400 Nm.

Cupra Ateca

Cupra Ateca

Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

Dane silnika wyglądają naprawdę dobrze. W żaden sposób nie oddają jednak tego, co dzieje się w czasie jazdy. Bo choć Atecę można postrzegać jako niemały, rodzinny środek transportu, w tym samym czasie jest naprawdę piekielnie szybka. Sprint do pierwszej setki? Już w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna? Wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero na wartości 247 km/h. A na tym nie koniec… Gdy mocno wciśniecie pedał gazu, a następnie go odpuścicie, Cupra zacznie strzelać z wydechu. Rasowo powarkuje, krzyczy przy redukcjach i prycha. To wszystko sprawia, że na twarzy kierowcy pojawia się uśmiech.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trybów jazdy jest kilka, a powinien być jeden… Po prostu Cupra!

REKLAMA

Cupra Ateca standardowo jest wyposażona w profile jazdy. I nie jest to wyłącznie pokrętło, które zostało dodane po to, aby poprawić humor prowadzącemu. Ono rzeczywiście ma wpływ na pojazd. Szczególnie w sytuacji, w której kierowca uruchomi tryb Cupra - tak naprawdę jedyny słuszny w tym aucie. Co się wtedy dzieje? Skrzynia przerzuca się w sport i zaczyna reagować na pedał gazu bez zbędnej zwłoki, a do tego usztywnia się zawieszenie i sposób pracy układu kierowniczego. Podczas jazdy naprawdę ciężko uwierzyć, że to SUV - bo bardziej prowadzi się jak rasowy hot-hatch.

Cupra Ateca w trakcie testu paliła średnio przeszło 11 litrów benzyny. Raz, że wynik spokojnie da się obniżyć - ja chciałem się nacieszyć tym autem. Dwa, jazda tym przerośniętym sportowcem jest warta każdego mililitra paliwa!

Cupra Ateca

Cupra Ateca

Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

Mówiąc o Cuprze musiałem dużo powiedzieć o emocjach, radości i wyjątkowej mocy. Z drugiej strony to też naprawdę rozsądne auto - oczywiście jak bardzo ta teoria nie brzmiałaby na naciąganą. Co mam na myśli? Moc wystarczy do sprawnego i bezpiecznego wyprzedzenia na drodze krajowej, napęd jest przekazywany za pośrednictwem gładko pracującej przekładni automatycznej i przy użyciu elektronicznie sterowanego układu 4x4, bardzo stabilnie zachowuje się na drodze, podczas gdy kabina pasażerska jest rodzinnie przestronna, a bagażnik ma blisko 500 litrów pojemności.

Test: Cupra Ateca - podsumowanie:

Cupra Ateca to nic innego jak SUV segmentu C. Ma przestronną kabinę, duży bagażnik i nowoczesną stylizację. I choć aspekt rodzinny bez wątpienia jest ważny w tym modelu, jeszcze ważniejsze są wrażenia z jazdy. To że prowadzi się nie jak SUV, a kompakt, to że uwielbia ciasne zakręty, to że pedał gazu nie przyspiesza auta, a stanowi zawleczkę odbezpieczającą ogromną wręcz moc oraz to że układ wydechowy warczy i prycha jak wydech w rasowym coupe. Skutek? Kierowca otrzymuje sportowca - ale takiego, którym miło jeździ się na co dzień, takiego, który nie boi się krawężników oraz takiego, którym da się wyjechać na dłuższe wakacje.

Cupra Ateca

Cupra Ateca

Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

Cena? Przeszło 200 tysięcy to bez wątpienia nie kwota specjalnie wygórowana. Bardzo podobną cenę miał Tiguan z dieslem, którym jeździłem kilka tygodni temu. Z tą jednak różnicą, że Volkswagen był sterylny i zdecydowanie nie dawał tyle frajdy z jazdy. I te wszystkie wnioski mogą prowadzić tylko do jednej konkluzji. Choć nie jestem przesadnym zwolennikiem klasycznej wersji Seata Ateca, w tym przypadku muszę przyznać, że zauroczyłem się. I teraz strasznie brakuje mi sportowego SUV-a w garażu…

Cupra Ateca 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 300 KM (przy 5300 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 2000 - 5200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 247 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 4,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 11,3 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,9 litra
  • Długość: 4386 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość: 1599 mm
  • Rozstaw osi: 2630 mm
  • Pojemność bagażnika: 485 litrów
  • Cena: od 206 000 zł

Cupra Ateca 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 222 915 złotych,
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • sportowe fotele wykończone skórzaną tapicerką,
  • elektryczna regulacja przednich foteli,
  • elektrycznie unoszona tylna klapa,
  • system bezkluczykowego dostępu do kabiny i odpalania silnika,
  • system audio Beats o mocy 340 W,
  • System monitorowania martwego pola Side Assist,
  • funkcja wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego Exit Assist,
  • ogranicznik prędkości i aktywny tempomat,
  • CUPRA Drive Profile,
  • elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego,
  • wirtualny kokpit,
  • automatyczna klimatyzacja dwustrefowa,
  • nawigacja satelitarna,
  • pełne przednie światła LED.

Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA