REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem

Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes GLA 220d choć jest najmniejszym z niemieckich SUV-ów, robi wrażenie masywnego i muskularnego. Jakie jeszcze zalety ma nowy GLA?

Jak wygląda Mercedes GLA? Muskulatura przede wszystkim!

REKLAMA

Kierowca już na pierwszy rzut oka może stwierdzić, że GLA to Mercedes. Nawet gdyby na nadwoziu zakryć logo producenta, osoby znające motoryzację zwrócą uwagę na charakterystyczne LED-y w przedniej i tylnej części nadwozia, eleganckie obłości linii bocznej czy znaną z innych modeli klapę bagażnika. I choć na zdjęciach GLA wygląda na kompaktowego SUV-a, zapewniam że będziecie zaskoczeni jak zobaczycie to auto na żywo. Na parkingu robi wrażenie dużo bardziej dojrzałego i zdecydowanie większego. Co jeszcze zwraca uwagę? Nisko zarysowany nos i bardzo zgrabny tył. Tworzą harmonijną całość.

REKLAMA

Bardzo dużo uroku nadwoziu dają 20-calowe felgi aluminiowe z wzorem śmigła. Sprawiają, że GLA prezentuje się jeszcze masywniej i są jednym z najlepszych dodatków na liście opcji. To jednak nie oznacza, że każda dopłata jest warta zachodu. W tym designie jest tak naprawdę jedno pole, na którym kierowca może pozwolić sobie na oszczędności. I mam na myśli… lakier. Barwa o nazwie czerwień Patagonii wymaga dopłaty 4662 złotych. I mi akurat ta kwota zostałaby w kieszeni. Czemu? Czerwone nadwozie kojarzy mi się z wiśniowymi Escortami - czyli autami, które ukochali sobie w Polsce w latach dziewięćdziesiątych głównie… emeryci!

Mercedes GLA 220d

Mercedes GLA 220d

Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem

Kuba Brzeziński

Test Mercedesa GLA: przestronny to jego drugie imię

Mercedes GLA 220d jest jednym z najmniejszych SUV-ów w ofercie niemieckiej marki. Najmniejszy w tym przypadku nie oznacza jednak mały. Bo samochód jest masywny i muskularny na zewnątrz, a w środku okazuje się po prostu przestronny. Temu nie można się jednak dziwić. Auto ma długie nadwozie i spory rozstaw osi. Karoseria liczy 4410 mm długości - to o 126 mm więcej np. od Golfa. Rozstaw osi sięga 2729 mm - to tylko o 5 cm mniej niż w Passacie. Prawdziwie imponująca jest jednak dopiero szerokość nadwozia - wynosi 2020 mm. Za jej sprawom inżynierom udało się upchnąć w pierwszym rzędzie nie tylko masywne fotele, ale i szeroki podłokietnik na tunelu centralnym.

Kluczem do sukcesu w nowym Mercedesie GLA jest fotel. W wersji testowej miał elektryczną regulację - w tym odcinka lędźwiowego. Dla poprawy wygody miał wysoko zarysowane siedzisko.

Nowy Mercedes GLA 220d: co z jakością?

Bagażnik Mercedesa GLA 220d ma 425 litrów. Po opuszczeniu oparć tylnej kanapy pojemność rośnie do 1420 litrów. Jakość? Być może w kabinie SUV-a miejscami nie brakuje twardych plastików, te wyglądają jednak estetycznie i są dobrze spasowane. Podczas jazdy stuki jest w stanie powodować przede wszystkim… źle odłożony pas pasażera. Bardzo miła w dotyku była perforowana tapicerka foteli. To samo można powiedzieć o skórze na kierownicy czy materiale służącym do wyłożenia górnej części konsoli. Na uwagę zasługuje też kolorystyka. Jasne materiały w połączeniu z „drewnianymi” wykończeniami robiły mocno luksusowe wrażenie.

Mercedes GLA 220d

Mercedes GLA 220d

Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem

Kuba Brzeziński

Kierowca najlepiej poczuje się za kierownicą Mercedesa GLA wieczorem. Czemu? Oświetlenie ambientowe podkreśli linie na konsoli (a jego kolor można sterować praktycznie dowolnie za pomocą obrotowej palety), jasna tapicerka wyraźnie rozświetli wnętrze i dodatkowego uroku doda mu potężny dach panoramiczny. Prawdziwy segment premium!

Ile pali Mercedes GLA? Diesel mocny, ale oszczędny

REKLAMA

Testowy Mercedes GLA był skonfigurowany w wersji 220d. To oznacza obecność pod maską 190-konnego silnika diesla. Motor ma 4 cylindry i blisko 2 litry pojemności. Niemiecki ropniak ma trzy zalety. Po pierwsze pracuje bardzo kulturalnie - szczególnie w połączeniu z 8-biegową przekładnią automatyczną. Po drugie Mercedes GLA diesel okazuje się oszczędny. Średnio spalał w teście 7,7 litra oleju napędowego. Po trzecie oferuje wysoki moment obrotowy. 400 Nm to wartość wystarczająca, aby rozpędzić stosunkowo ciężkie auto (sam GLA waży przeszło półtorej tony) do pierwszej setki w 7,3 sekundy.

Charakterystyka pracy silnika wysokoprężnego? Już od 1600 obr./min. kierowca ma do dyspozycji maksymalną wartość 400 Nm. I gdy w okolicy 3000 obr./min. siła niutonometrów wyczerpuje się, do akcji wkracza maksymalna moc - 190 koni. Wady? Pewnie zastrzeżenia mam głównie do pracy przekładni automatycznej. Z opóźnieniem reaguje ona na wciśnięcie pedału gazu i zbyt wcześnie wysprzęgla po puszczeniu gazu. To jednak nie do końca wina samej przekładni, a bardziej trybu jej pracy. Samochód z automatu uruchamia tryb eco. W ustawieniach sportowych przekładnia pracuje zdecydowanie szybciej i precyzyjniej.

Mercedes GLA 220d

Mercedes GLA 220d

Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem

Kuba Brzeziński

Mercedes GLA: dobre zawieszenie i nerwowa elektronika

Mercedes jest znany z komfortu. I komfort jest słowem kluczem, które sprawdza się także w przypadku GLA. Resorowanie bardzo miękko tłumi kolejne nierówności. SUV sprawia wrażenie jakby dosłownie płynął nad studzienkami napotykanymi na drodze, a do tego po najechaniu na drobną przeszkodę w jezdni zawieszenie pracuje bezdźwięcznie. Tak, miękkość pracy zawieszenia to wada w sytuacji, w której auto trafi na zakręt. GLA choć zachowuje się stabilnie w czasie pokonywania łuków, mocno przechyla nadwozie. Układ kierowniczy pracuje z akuratnym wspomaganiem - to ułatwia manewry, ale też nie zabija ich precyzji przy większej prędkości.

Nowy Mercedes GLA jest po prostu komfortowy. I to nie denerwuje. Dużo bardziej drażniący jest system Pre Safe. Gdy zbyt blisko podjedziecie do wyprzedzanego auta, zaczyna wydawać komunikaty ostrzegawcze i dopina was pasami do fotela. Reaguje zdecydowanie za wcześnie.

Ile kosztuje Mercedes GLA? Jest większy i… droższy niż myślisz!

Nowy Mercedes GLA w wersji bazowej kosztuje blisko 145,5 tysiąca złotych. Cena wygląda przyzwoicie. Ile trzeba zapłacić za model testowy? Tutaj niestety wartość staje się mniej konkurencyjna. Po samej dopłacie za wersję wyposażenia Progresive i 190-konny silnik diesla z czteronapędem cena szybuje do blisko 190 tysięcy złotych. Po zakreśleniu serii dodatków kwota rośnie do 248 396 złotych. W świetle polskiego rynku, na którym średnia cena transakcyjna za nowe auto to 130 tysięcy złotych, suma może wydawać się niebotyczna. Z drugiej strony GLA dysponuje mocnym dieslem i listą wyposażenia, której nie wstydziłaby się nawet klasa S. Czy zatem wartość jest wygórowana? Chyba nie do końca.

Mercedes GLA 220d

Mercedes GLA 220d

Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem

Kuba Brzeziński

Test: Mercedesa GLA 220d 4MATIC: podsumowanie

Czy nowy Mercedes GLA jest moim rynkowym faworytem? Bez wątpienia nie. Wolę auta nieco bardziej sportowe - z twardszym zawieszeniem i niżej zarysowanym fotelem. Czy to jednak oznacza, że go nie polubiłem? W żadnym razie! Był komfortowy, bezproblemowy i przyjemny w prowadzeniu. Plecy nie męczyły się w jego fotelu nawet podczas dłuższej jazdy w trasie, a oświetlona ambientami kabina dawała poczucie obcowania z przedmiotem luksusowym. Cudowne były też 20-calowe obręcze i nawet znalazłem zalety przekładni ukrytej przy kolumnie kierowniczej. A to oznacza, że miło będę wspominał ten model. I zapewniam, że miło jest jeździć nim na co dzień - też go polubicie.

Mercedes GLA 220d 4MATIC - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1950 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 3800 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 1600 - 2600 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna dwusprzęgłowa, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 51 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,5 litra
  • Długość: 4410 mm
  • Szerokość: 2020 mm
  • Wysokość: 1611 mm
  • Rozstaw osi: 2729 mm
  • Pojemność bagażnika: 425/1420 litrów
  • Cena: od 144 499 zł

Mercedes GLA 220d 4MATIC Progresive - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 248 396 zł
  • Klimatyzowane przednie fotele (podgrzewane i wentylowane),
  • 4-stopniowa regulacja odcinka lędźwiowego/fotel,
  • Adaptacyjny tempomat monitorujący ograniczenia prędkości,
  • Automatyczna regulacja świateł drogowych,
  • Bezdotykowy dostęp przy otwieraniu klapy bagażnika,
  • Dach panoramiczny,
  • Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień,
  • Elektrycznie regulowany fotel pasażera z pamięcią ustawień,
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne,
  • Kamera 360°,
  • KEYLESS-GO,
  • Klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC,
  • Lusterka fotochromatyczne,
  • MULTIBEAM LED,
  • Nawigacja na dysku twardym,
  • Oświetlenie ambient,
  • Rozszerzona funkcja automatycznego startu w korkach,
  • System multimedialny MBUX,
  • System nagłośnienia,
  • Wyświetlacz multimedialny 10,25 cala.

Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLA 220d 4MATIC - modny SUV z dieslem
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    REKLAMA

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    REKLAMA

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    REKLAMA