REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda dość dynamicznie, ale jest rodzinny. Posiada pakiet AMG, ale jego zawieszenie stawia głównie na komfort. Czy warto blisko 170 tysięcy złotych minivan z gwiazdą na masce to dobry wybór?

Pierwszy z niewątpliwych plusów Mercedesa klasy B można zauważyć już na pierwszy rzut oka. To po prostu naprawdę ładne auto! Linie nadwozia są i sportowe, i eleganckie. W karoserii nie brakuje dynamicznych przetłoczeń, reflektory są skupione i nowoczesne, a do tego na grillu pojawiają się fajne elementy przypominające diamenciki. Przód choć nadaje nadwoziu dynamiki, rzeczywiście jest trochę zbyt nisko poprowadzony. W ten sposób ciężko parkować przodem przy krawężniku, bo można np. porysować dolną część zderzaka. To jednak wynika z faktu, że przednia część została praktycznie bezpośrednio przeniesiona z modelu klasy A.

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes B 200 d - wloty powietrza za milion dolarów

Na plus Mercedesowi klasy B warto zapisać też świetne koło kierownicy. Oczywiście jest trochę za bardzo przeładowane przyciskami, a ich obsługa jest raczej mało intuicyjna przy pierwszym kontakcie, mimo wszystko kierownica jest gruba i świetnie leży w dłoniach. Dosłownie jak milion dolarów prezentują się wloty powietrza na konsoli centralnej. Srebrne, obrotowe kratki robią wrażenie solidnych i zdecydowanie rozjaśniają deską rozdzielczą. Świetnie prezentują się też przyciski służące do obsługi nawiewów. Ich obsługa odbywa się w kierunku góra-dół, przy czym przy każdym naciśnięciu wyraźnie klikają.

Zobacz również: Test Mercedes-Benz A 200

W kabinie pasażerskiej testowego Mercedesa B 200 d wyraźnie czuć przestrzeń! To auto, którym bardzo wygodnie może podróżować czteroosobowa rodzina. Szczególnie że pojemność bagażnika w ustawieniu standardowym sięga 445 litrów. Poza tym to też samochód, na który nie powinien narzekać kierowca. Bo choć układ kierowniczy rzeczywiście nie jest najbardziej precyzyjny, z drugiej strony został wyśmienicie wyizolowany. Co to oznacza? Nie ma takiej możliwości, aby przeniósł z drogi jakąkolwiek nierówność i szarpnął kołem. To poprawia poziom bezpieczeństwa.

REKLAMA

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Hej Mercedes, jest mi trochę zimno…

Niewątpliwą zaletą Mercedesa klasy B jest system MBUX. Auto reaguje na hasło „Hej Mercedes”. Fajnie że kierowca ma możliwość podyskutowania z pojazdem - system naprawdę jest w stanie wejść w dialog. Fajnie też że MBUX rozumie podstawowe polecenia i nie dość że je wykonuje, to jeszcze ma miły głos i nie brzmi nadmiernie elektronicznie. Wady? System czasami reaguje bez potrzeby. W końcu słyszy nie tylko polecenia, ale też wyłapuje słowo Mercedes pojawiające się np. w czasie rozmowy kierowcy z pasażerem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bardzo dużym plusem Mercedesa B 200 d jest silnik diesla. 2-litrowa jednostka napędowa dysponuje mocą na poziomie 200 koni mechanicznych. To wystarczająca wartość do dynamicznego przyspieszania w mieście i sprawnego wyprzedzania w trasie. Sprint do pierwszej setki trwa tylko 8,3 sekundy. Poza tym nowoczesna jednostka jest… niezwykle oszczędna. Rodzinna B klasa ważąca przeszło półtorej tony podczas testu paliła w cyklu mieszanym tylko 5,7 litra oleju napędowego. Tak, wynik jest sporo wyższy od tego, który został wpisany w specyfikację. Z drugiej strony pozwala na pokonanie na 43-litrowym zbiorniku nawet 750 kilometrów!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Przekładnia 8G-DCT spisuje się naprawdę dobrze

Dobra jest też automatyczna skrzynia biegów 8G-DCT o ośmiu przełożeniach. Bardzo szybko reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu - prawie momentalnie redukuje bieg, dzięki czemu samochód rusza do przodu. Poza tym przekładnia naprawdę gładko zmienia poszczególne przełożenia podczas jazdy w mieście, a jej sterowanie raczej nie gubi się. Ma jednak tą samą wadę, co wszystkie inne dwusprzęgłówki. Podczas zwalniania dochodzi do momentu, w którym na siłę próbuje zapiąć bieg pierwszy. A to musi oznaczać nieprzyjemne dla pasażerów szarpnięcie.

Zobacz również: Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli

Testowy Mercedes B 200 d miał naprawdę dużo zalet. Co jednak z wadami? Pierwsza dotyczy jednostki napędowej. Diesel bez wątpienia potrafi jeździć na kropelce, a do tego w trasie pracuje naprawdę cicho. Niemcy mogliby jednak pomyśleć o jego „przyciszeniu” podczas dynamicznego ruszania z miejsca w mieście. Wtedy motor potrafi być naprawdę hałaśliwy. A to nie przystoi autom z gwiazdą na masce. Poza tym pewne uwagi mam w stosunku do zawieszenia. Układ zastosowany przez Niemców jest zdecydowanie zbyt miękki. Skutek? W sytuacji, w której auto jedzie w trasie, a na drodze pojawią się koleiny, nadwozie zaczyna się bujać.

Mercedes B 200 d - MBUX ma wiele funkcji, z których nigdy… nie skorzystacie!

Trzecie z wad? Przy pierwszym kontakcie z Mercedesem B 200 d kierowca może przeżyć… szok! Dwa ekrany, spora ilość przycisków i pokrętło wydają się kosmicznie skomplikowane. Co ważne, obsługa pojazdu wymaga przyzwyczajenia, ale dość szybko okazuje się w miarę prosta. Po kilku próbach dość łatwo opanować podstawowe funkcje pojazdu. Co z resztą opcji? Z Mercedesem klasy B - i też innymi autami tego pokroju - jest trochę jak ze smartfonami. Te są przeładowane funkcjami, z których prawdopodobnie nigdy nie skorzystacie.

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Mercedes B 200 d to przestronny i dobrze wyglądający hatchback z wysoko zarysowanym dachem, który jest dynamiczny i oszczędny, a do tego wykonany z dobrej jakości materiałów. Wysoki poziom elektronizacji? To kwestia przyzwyczajenia. A w tej perspektywie i z mojego punktu widzenia największą wadą auta jest zbyt miękkie zawieszenie. Czy to ściana nie do przeskoczenia? Absolutnie nie. W końcu nie brakuje kierowców, którzy oczekują komfortu. A tego w klasie B jest zdecydowanie pod dostatkiem.

Zobacz również: Mercedes GLE 350de 4MATIC - hybryda plug-in z zasięgiem 100 km!

Mercedes B 200 d - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1950 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 3400 - 4400 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1400 - 3200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,4 litra
  • Długość: 4419 mm
  • Szerokość: 1796 mm
  • Wysokość: 1562 mm
  • Rozstaw osi: 2719 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1540 litrów
  • Cena: od 110 500 złotych

Mercedes B 200 d - cena i wyposażenie:

  • Cena: 169 111 złotych
  • linia AMG
  • sportowa kierownica wielofunkcyjna
  • bezdotykowy dostęp przy otwieraniu klapy bagażnika
  • KEYLESS-GO
  • elektrycznie otwierana tylna klapa bagażnika - Easy-pack
  • DICTRONIC PLUS
  • PRE-SAFE
  • przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji
  • system multimedialny MBUX z 10,25-calowym ekranem i nawigacją satelitarną
  • podgrzewane przednie fotele
  • oświetlenie ambientowe
  • reflektory w technologii LED, statyczne
  • 17-calowe obręcze kół z metali lekkich

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA