REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes Klasy S 560 Coupe to synonim luksusu, elegancji i pieniędzy. Czy w takim razie ma jakieś wady?

Łukasz Kuźmiuk

Jeśli o jakimś aucie mówi się, że wygląda jak luksusowy jacht na czterech kołach, to określenie to idealnie pasuje do Mercedesa S 560 w wersji Coupe. Dwudrzwiowe, luksusowe gran turismo ze Stuttgartu ma ponad 5 metrów długości, a swoimi płynnymi i eleganckimi liniami nadwozia od razu kojarzy się z morskimi statkami dla bogatych ludzi. O tym, że S 560 Coupe nie jest pojazdem dla ubogich świadczą nie tylko jego kształty i elegancja, ale także rodowód. Od lat dwudrzwiowe wydanie klasy S zajmuje jedno z najwyższych (o ile nie najwyższe) miejsce w gamie modelowej Mercedesa. Na sprawienie sobie takiej maszyny po prostu trzeba mieć pieniądze - warto wspomnieć jedynie, że w przednich reflektorach testowanego egzemplarza znalazły się kryształki Svarovskiego... Bogaci mogą sobie pozwolić, a co. Z kolei nocą wzrok przyciągają tyle światła wykonane w technologii OLED, zaś po opuszczeniu wszystkich bocznych szyb z przyjemnością zauważymy, że auto nie posiada środkowego słupka (podobne rozwiązanie było stosowane w m.in. modelach SEC i CL).

REKLAMA

REKLAMA

Łukasz Kuźmiuk

Po otwarciu drzwi od razu docenimy eleganckie i luksusowe wnętrze, które zachęca do zajęcia miejsca na którymś z wygodnych foteli pokrytych ładną, ciemnoczerwoną skórzaną tapicerką. O dziwo, wystrój wnętrza nie jest tak nowoczesny jak w np. testowanym wcześniej Mercedesie-AMG 53 Coupe. Czuć, że topowe niemieckie coupe jest skierowane do bardziej dojrzałego klienta, który nad liczne nowości wyżej ceni klasykę, aczkolwiek w tym samochodzie nie mogło zabraknąć rozwiązania promowanego przez Mercedesa, czyli jednej dużej tafli szkła, skrywającej wyświetlacz przed kierowcą i ekran systemu multimedialnego (system obsługuje się za pomocą pokrętła i przycisków). Reszta to cała masa udogodnień, które mają umilić życie kierowcy coupe. Wygodne, elektrycznie sterowane fotele mają bardzo szeroki zakres regulacji i mogą być wyposażone w funkcje podgrzewania, chłodzenia i masażu, a w systemie multimedialnym ukryto nawet poradnik dla kierowcy, jakie ćwiczenia można wykonywać za kierownicą, by czuć się jeszcze lepiej. Automatycznie wysuwane podajniki pasów bezpieczeństwa sprawia, że pasażerowie zasiadający na przednich siedzeniach nie muszą przekręcać się by odnaleźć pasy, sprzęt audio Burmester pieści uszy, zaś opcjonalny panoramiczny dach Magic Sky Control (za bagatela 22 300 zł) umożliwia przyciemnienie go po wciśnięciu jednego przycisku. Z nawiewu może wydobywać się powietrze z domieszką perfum, a podgrzewane mogą być nawet podłokietniki. W moim życiu żadne z testowanych przeze mnie aut mnie nie rozpieszczało tak jak Mercedes S 560 Coupe. Warto dodać, że poza takimi systemami jak np. adaptacyjnym tempomatem z funkcją utrzymania pasa ruchu, asystentem jazdy w korkach i licznymi innymi rozwiązaniami dbającymi o bezpieczeństwo podróżnych, niemieckie coupe może być wyposażone w system Night View, który nocą dzięki kamerze na podczerwień wyświetla na ekranie przed kierowcą jasny i klarowny obraz, podświetlając na czerwono niewidoczne na pierwszy rzut oka sylwetki pieszych. Świetne rozwiązanie, które faktycznie działa i jest pomocne.

Łukasz Kuźmiuk

Napisać o Mercedesie S 560 Coupe, że jest komfortowy, to tak jakby nic o nim nie napisać. Ten wóz wręcz płynie po drodze, tłumiąc niemal wszystkie nierówności na drogach, a pneumatyczne zawieszenie nie tylko dba o dobre samopoczucie pasażerów, ale także zapobiega bujaniu się nadwozia na tyle skutecznie, że nie uświadczymy w kabinie pasażerskiej efektu bujania na statku. Ponadto kierowca może usztywnić podwozie włączając tryb Sport, a wtedy zawieszenie się utwardzi i jeszcze lepiej będzie trzymać karoserię w ryzach, wciąż jednak oferując sporą dawkę komfortu. Trzeba jednak powiedzieć wprost - S 560 Coupe to nie jest wóz sportowy, to dostojne gran turismo stworzone do pokonywania setek autostradowych kilometrów szybko i komfortowo. Chociaż turbodoładowane 4-litrowe V8 generujące 469 KM i aż 700 Nm potrafi rozpędzić niemiecki "jacht" od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 s to i tak dwudrzwiowy Mercedes od górskich serpentyn woli niemieckie autobahny. Napęd na wszystkie koła 4Matic i tak potrafi cuda, dostarczając mnóstwo przyczepności do podłoża i cudowną stabilność prowadzenia, to jednak co jakiś czas czuć, że "eska" waży 2135 kg. Silnik wydaje się nie mieć żadnych momentów zadyszki i "ciągnie" przy każdych obrotach, natomiast 9-biegowa skrzynia biegów w mig i dokładnie wtedy kiedy to konieczne miękko zmienia kolejne przełożenia. Układ kierowniczy jest precyzyjny, ale nie jest tak bezpośredni jak w samochodach sportowych, natomiast układ hamulcowy bardzo dobrze radzi sobie z zatrzymywaniem pojazdu. Przyczepić się można do... zbyt dobrego wytłumienia kabiny pasażerskiej. W trakcie normalnego użytkowania do uszu pasażerów docierają jedynie ciche pomruki z okolic silnika, a dopiero przy szybkiej jeździe pojawiają się ciche szumy powietrza. Nawet włączenie trybu Sport nie robi diametralnej różnicy - ot trochę głośniej słychać dźwięki z układu wydechowego, jednak czar symfonii silnika V8 da się poznać głównie będąc poza pojazdem.

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes S 560 Coupe to luksusowe gran turismo, które powinno spełnić zdecydowaną większość oczekiwań nabywcy. Jest drogie, wyjątkowe, eleganckie, szybkie i szlachetne, jednak niektórym osobom, którym zależy na najwyższym poziomie luksusu i prestiżu może przeszkadzać fakt, że symbol mercedesowskiej gwiazdy nosi zarówno ekskluzywna "eska", jak i popularna Klasa A. Chociaż S 560 Coupe kosztuje od 629 000 zł, to jego wartość można zwiększyć o kolejne dziesiątki a nawet setki tysięcy poprzez doposażenie go w liczne dodatki opcjonalne. Warto również pamiętać, że w stajni Mercedesa-AMG znajduje się jeszcze S 63 Coupe za co najmniej 840 000 zł oraz absurdalnie drogie S 65 Coupe (z silnikiem V12) za, uwaga, przynajmniej 1 179 629 zł. Świat bogatych ludzi rządzi się swoimi prawami...

REKLAMA

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic - dane techniczne

Silnik V8, benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem
Pojemność silnika 3982 cm3
Moc maksymalna 469 KM w zakresie 5250-5500 obr./min.
Maks mom. obrotowy 700 Nm w zakresie 2000-4000 obr./min.
Prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
Przyspieszenie 0-100km/h 4,6 s
Skrzynia biegów automatyczna/ 9 biegów (9G-TRONIC)
Napęd na cztery koła 4Matic
Zbiornik paliwa 80 l
Katalogowe zużycie paliwa na 100 km
(miasto/ trasa/ średnie)
12 l/ 7,2 l/ 9 l
Długość 5032 mm
Szerokość 1899 mm
Wysokość 1411 mm
Rozstaw osi 2945 mm
Masa własna 2135 kg
Ładowność 505 kg
Pojemność bagażnika 400 l
Cena od 629 000 zł
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA