REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic

Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes Klasy S 560 Coupe to synonim luksusu, elegancji i pieniędzy. Czy w takim razie ma jakieś wady?
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Jeśli o jakimś aucie mówi się, że wygląda jak luksusowy jacht na czterech kołach, to określenie to idealnie pasuje do Mercedesa S 560 w wersji Coupe. Dwudrzwiowe, luksusowe gran turismo ze Stuttgartu ma ponad 5 metrów długości, a swoimi płynnymi i eleganckimi liniami nadwozia od razu kojarzy się z morskimi statkami dla bogatych ludzi. O tym, że S 560 Coupe nie jest pojazdem dla ubogich świadczą nie tylko jego kształty i elegancja, ale także rodowód. Od lat dwudrzwiowe wydanie klasy S zajmuje jedno z najwyższych (o ile nie najwyższe) miejsce w gamie modelowej Mercedesa. Na sprawienie sobie takiej maszyny po prostu trzeba mieć pieniądze - warto wspomnieć jedynie, że w przednich reflektorach testowanego egzemplarza znalazły się kryształki Svarovskiego... Bogaci mogą sobie pozwolić, a co. Z kolei nocą wzrok przyciągają tyle światła wykonane w technologii OLED, zaś po opuszczeniu wszystkich bocznych szyb z przyjemnością zauważymy, że auto nie posiada środkowego słupka (podobne rozwiązanie było stosowane w m.in. modelach SEC i CL).

REKLAMA

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Po otwarciu drzwi od razu docenimy eleganckie i luksusowe wnętrze, które zachęca do zajęcia miejsca na którymś z wygodnych foteli pokrytych ładną, ciemnoczerwoną skórzaną tapicerką. O dziwo, wystrój wnętrza nie jest tak nowoczesny jak w np. testowanym wcześniej Mercedesie-AMG 53 Coupe. Czuć, że topowe niemieckie coupe jest skierowane do bardziej dojrzałego klienta, który nad liczne nowości wyżej ceni klasykę, aczkolwiek w tym samochodzie nie mogło zabraknąć rozwiązania promowanego przez Mercedesa, czyli jednej dużej tafli szkła, skrywającej wyświetlacz przed kierowcą i ekran systemu multimedialnego (system obsługuje się za pomocą pokrętła i przycisków). Reszta to cała masa udogodnień, które mają umilić życie kierowcy coupe. Wygodne, elektrycznie sterowane fotele mają bardzo szeroki zakres regulacji i mogą być wyposażone w funkcje podgrzewania, chłodzenia i masażu, a w systemie multimedialnym ukryto nawet poradnik dla kierowcy, jakie ćwiczenia można wykonywać za kierownicą, by czuć się jeszcze lepiej. Automatycznie wysuwane podajniki pasów bezpieczeństwa sprawia, że pasażerowie zasiadający na przednich siedzeniach nie muszą przekręcać się by odnaleźć pasy, sprzęt audio Burmester pieści uszy, zaś opcjonalny panoramiczny dach Magic Sky Control (za bagatela 22 300 zł) umożliwia przyciemnienie go po wciśnięciu jednego przycisku. Z nawiewu może wydobywać się powietrze z domieszką perfum, a podgrzewane mogą być nawet podłokietniki. W moim życiu żadne z testowanych przeze mnie aut mnie nie rozpieszczało tak jak Mercedes S 560 Coupe. Warto dodać, że poza takimi systemami jak np. adaptacyjnym tempomatem z funkcją utrzymania pasa ruchu, asystentem jazdy w korkach i licznymi innymi rozwiązaniami dbającymi o bezpieczeństwo podróżnych, niemieckie coupe może być wyposażone w system Night View, który nocą dzięki kamerze na podczerwień wyświetla na ekranie przed kierowcą jasny i klarowny obraz, podświetlając na czerwono niewidoczne na pierwszy rzut oka sylwetki pieszych. Świetne rozwiązanie, które faktycznie działa i jest pomocne.

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Napisać o Mercedesie S 560 Coupe, że jest komfortowy, to tak jakby nic o nim nie napisać. Ten wóz wręcz płynie po drodze, tłumiąc niemal wszystkie nierówności na drogach, a pneumatyczne zawieszenie nie tylko dba o dobre samopoczucie pasażerów, ale także zapobiega bujaniu się nadwozia na tyle skutecznie, że nie uświadczymy w kabinie pasażerskiej efektu bujania na statku. Ponadto kierowca może usztywnić podwozie włączając tryb Sport, a wtedy zawieszenie się utwardzi i jeszcze lepiej będzie trzymać karoserię w ryzach, wciąż jednak oferując sporą dawkę komfortu. Trzeba jednak powiedzieć wprost - S 560 Coupe to nie jest wóz sportowy, to dostojne gran turismo stworzone do pokonywania setek autostradowych kilometrów szybko i komfortowo. Chociaż turbodoładowane 4-litrowe V8 generujące 469 KM i aż 700 Nm potrafi rozpędzić niemiecki "jacht" od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 s to i tak dwudrzwiowy Mercedes od górskich serpentyn woli niemieckie autobahny. Napęd na wszystkie koła 4Matic i tak potrafi cuda, dostarczając mnóstwo przyczepności do podłoża i cudowną stabilność prowadzenia, to jednak co jakiś czas czuć, że "eska" waży 2135 kg. Silnik wydaje się nie mieć żadnych momentów zadyszki i "ciągnie" przy każdych obrotach, natomiast 9-biegowa skrzynia biegów w mig i dokładnie wtedy kiedy to konieczne miękko zmienia kolejne przełożenia. Układ kierowniczy jest precyzyjny, ale nie jest tak bezpośredni jak w samochodach sportowych, natomiast układ hamulcowy bardzo dobrze radzi sobie z zatrzymywaniem pojazdu. Przyczepić się można do... zbyt dobrego wytłumienia kabiny pasażerskiej. W trakcie normalnego użytkowania do uszu pasażerów docierają jedynie ciche pomruki z okolic silnika, a dopiero przy szybkiej jeździe pojawiają się ciche szumy powietrza. Nawet włączenie trybu Sport nie robi diametralnej różnicy - ot trochę głośniej słychać dźwięki z układu wydechowego, jednak czar symfonii silnika V8 da się poznać głównie będąc poza pojazdem.

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes S 560 Coupe to luksusowe gran turismo, które powinno spełnić zdecydowaną większość oczekiwań nabywcy. Jest drogie, wyjątkowe, eleganckie, szybkie i szlachetne, jednak niektórym osobom, którym zależy na najwyższym poziomie luksusu i prestiżu może przeszkadzać fakt, że symbol mercedesowskiej gwiazdy nosi zarówno ekskluzywna "eska", jak i popularna Klasa A. Chociaż S 560 Coupe kosztuje od 629 000 zł, to jego wartość można zwiększyć o kolejne dziesiątki a nawet setki tysięcy poprzez doposażenie go w liczne dodatki opcjonalne. Warto również pamiętać, że w stajni Mercedesa-AMG znajduje się jeszcze S 63 Coupe za co najmniej 840 000 zł oraz absurdalnie drogie S 65 Coupe (z silnikiem V12) za, uwaga, przynajmniej 1 179 629 zł. Świat bogatych ludzi rządzi się swoimi prawami...

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic - dane techniczne

Silnik V8, benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem
Pojemność silnika 3982 cm3
Moc maksymalna 469 KM w zakresie 5250-5500 obr./min.
Maks mom. obrotowy 700 Nm w zakresie 2000-4000 obr./min.
Prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
Przyspieszenie 0-100km/h 4,6 s
Skrzynia biegów automatyczna/ 9 biegów (9G-TRONIC)
Napęd na cztery koła 4Matic
Zbiornik paliwa 80 l
Katalogowe zużycie paliwa na 100 km
(miasto/ trasa/ średnie)
12 l/ 7,2 l/ 9 l
Długość 5032 mm
Szerokość 1899 mm
Wysokość 1411 mm
Rozstaw osi 2945 mm
Masa własna 2135 kg
Ładowność 505 kg
Pojemność bagażnika 400 l
Cena od 629 000 zł
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

REKLAMA

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA