REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - prezentacja

Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Rynek cztero- i pięciodrzwiowych limuzyn wyglądających jak powiększone coupe wciąż się rozwija i staje się coraz modniejszy. Mercedes-AMG niedawno zaprezentował swoje najnowsze dziecko, model GT 4-Door Coupe, a my mieliśmy okazję przyjrzeć się mu z bliska.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

Można powiedzieć, że to Porsche zapoczątkowało modę na tzw. czterodrzwiowe coupe, dając światu Panamerę. Sukces sprzedażowy limuzyny z Zuffenhausen dał jasny sygnał innym producentom samochodów, że klienci pragną tego typu maszyn. Mercedes-AMG postanowił stworzyć rywala dla Porsche Panamery i tak powstało GT 4-Door Coupe.

REKLAMA

Na prezentacji statycznej miałem okazję na żywo zobaczyć samochód i muszę powiedzieć, że się myliłem. O ile na zdjęciach prasowych samochód nie przypadł mi do gustu, o tyle na żywo Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe zrobił na mnie pozytywne wrażenie. To duża, bo mierząca 5054 mm długości, 1871 mm szerokości i 1447 mm wysokości limuzyna, która aż ocieka agresją, a prezentowany na zdjęciach egzemplarz w kolorze matowego grafitu wyglądał tak, jakby został skradziony samemu Lucyferowi. Przód z grillem Panamericana prezentuje się świetnie, a kontrowersyjny obły „tyłek” w rzeczywistości wypada znacznie lepiej.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

We wnętrzu nowego Mercedesa czuć sportowy klimat połączony z elegancją i nowoczesnością. Kabina pasażerska została zaprojektowana dokładnie tak, jak oczekiwalibyśmy tego po tego typu samochodzie. Sportowe fotele, świetnie leżąca w dłoniach kierownica i inne sportowe smaczki sprawiają, że auto nawet na postoju zachęca do szybkiej jazdy. Na pokładzie nie mogło zabraknąć nowoczesnych technologii, dlatego przed kierowcą umieszczono dwa duże wyświetlacze, które może konfigurować wedle własnych potrzeb, a na kierownicy umieszczono dotykowe pola, za pomocą których można zmieniać niektóre ustawienia pojazdu. Dziwnie znajomo wygląda panel na tunelu środkowym – można odnieść wrażenie, że Mercedes zapatrzył się na Porsche. To pewnie przypadek, prawda?

Warto wspomnieć o praktyczności nowego Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe. W zależności od potrzeb klient będzie mógł zamówić nową limuzynę z dwoma osobnymi fotelami z tyłu, trzyosobową tylną kanapą lub dwoma osobnymi tylnymi fotelami, przedzielonymi wielofunkcyjną konsolą. Bagażnik ma pojemność 461 litrów, co jest wynikiem o 34 litry gorszym w porównaniu do Porsche Panamery.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe będzie oferowany w czterech różnych wariantach: 43 4Matic+, 53 4Matic+, 63 4Matic+ oraz 63 S 4Matic+. Pierwsze dwie wersje są wyposażone w podwójnie turbodoładowany, benzynowy silnik R6 o pojemności 3 litrów. Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 43 4Matic+ rozwija 367 KM i 500 Nm, co pozwala uzyskać przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 s, a prędkość maksymalna tego pojazdu to 270 km/h. Odmiana 53 4Matic+ rozwija 435 KM i 520 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s, a prędkość maksymalna to 280 km/h. Warianty 63 4Matic+ oraz 63 S 4Matic+ otrzymały podwójnie turbodoładowany silnik benzynowy V8 o pojemności 4 litrów, który w zależności od konfiguracji rozwija 585 KM (800 Nm) lub 639 KM (900 Nm). Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h samochody potrzebują odpowiednio 3,4 s i 3,2 s, a ich prędkości maksymalne to 310 km/h i 315 km/h. Dodam, że GT 4-Door Coupe z silnikiem V8 brzmi po prostu świetnie. W zależności od wersji masa Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe wynosi od 2040 kg do 2120 kg.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - ceny w Polsce

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 43 4Matic+ - 430 500 zł
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 53 4Matic+ - 529 999 zł
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 63 4Matic+ - 736 500 zł
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 63 S 4Matic+ - 793 500 zł

Jeśli ktoś myśli, że w Polsce nie znajdą się nabywcy na nowego Mercedesa, to jest w błędzie. Wystarczy powiedzieć, że obecnie Polska jest 4. w Europie i 12. na świecie krajem pod względem sprzedaży Mercedesów-AMG.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Gołoledź na drogach. IMGW ostrzega przed czarnym lodem. Jak go rozpoznać?

    Na drogach w Polsce pojawiła się gołoledź. IMGW ostrzega zatem kierowców z 12 województw przed naprawdę trudnymi warunkami. Co oznacza czarny lód na drodze? I jak zachować się podczas jazdy po oblodzonej drodze?

    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    REKLAMA

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    REKLAMA