REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - prezentacja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Rynek cztero- i pięciodrzwiowych limuzyn wyglądających jak powiększone coupe wciąż się rozwija i staje się coraz modniejszy. Mercedes-AMG niedawno zaprezentował swoje najnowsze dziecko, model GT 4-Door Coupe, a my mieliśmy okazję przyjrzeć się mu z bliska.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

Można powiedzieć, że to Porsche zapoczątkowało modę na tzw. czterodrzwiowe coupe, dając światu Panamerę. Sukces sprzedażowy limuzyny z Zuffenhausen dał jasny sygnał innym producentom samochodów, że klienci pragną tego typu maszyn. Mercedes-AMG postanowił stworzyć rywala dla Porsche Panamery i tak powstało GT 4-Door Coupe.

REKLAMA

Na prezentacji statycznej miałem okazję na żywo zobaczyć samochód i muszę powiedzieć, że się myliłem. O ile na zdjęciach prasowych samochód nie przypadł mi do gustu, o tyle na żywo Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe zrobił na mnie pozytywne wrażenie. To duża, bo mierząca 5054 mm długości, 1871 mm szerokości i 1447 mm wysokości limuzyna, która aż ocieka agresją, a prezentowany na zdjęciach egzemplarz w kolorze matowego grafitu wyglądał tak, jakby został skradziony samemu Lucyferowi. Przód z grillem Panamericana prezentuje się świetnie, a kontrowersyjny obły „tyłek” w rzeczywistości wypada znacznie lepiej.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

We wnętrzu nowego Mercedesa czuć sportowy klimat połączony z elegancją i nowoczesnością. Kabina pasażerska została zaprojektowana dokładnie tak, jak oczekiwalibyśmy tego po tego typu samochodzie. Sportowe fotele, świetnie leżąca w dłoniach kierownica i inne sportowe smaczki sprawiają, że auto nawet na postoju zachęca do szybkiej jazdy. Na pokładzie nie mogło zabraknąć nowoczesnych technologii, dlatego przed kierowcą umieszczono dwa duże wyświetlacze, które może konfigurować wedle własnych potrzeb, a na kierownicy umieszczono dotykowe pola, za pomocą których można zmieniać niektóre ustawienia pojazdu. Dziwnie znajomo wygląda panel na tunelu środkowym – można odnieść wrażenie, że Mercedes zapatrzył się na Porsche. To pewnie przypadek, prawda?

Warto wspomnieć o praktyczności nowego Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe. W zależności od potrzeb klient będzie mógł zamówić nową limuzynę z dwoma osobnymi fotelami z tyłu, trzyosobową tylną kanapą lub dwoma osobnymi tylnymi fotelami, przedzielonymi wielofunkcyjną konsolą. Bagażnik ma pojemność 461 litrów, co jest wynikiem o 34 litry gorszym w porównaniu do Porsche Panamery.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe będzie oferowany w czterech różnych wariantach: 43 4Matic+, 53 4Matic+, 63 4Matic+ oraz 63 S 4Matic+. Pierwsze dwie wersje są wyposażone w podwójnie turbodoładowany, benzynowy silnik R6 o pojemności 3 litrów. Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 43 4Matic+ rozwija 367 KM i 500 Nm, co pozwala uzyskać przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 s, a prędkość maksymalna tego pojazdu to 270 km/h. Odmiana 53 4Matic+ rozwija 435 KM i 520 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s, a prędkość maksymalna to 280 km/h. Warianty 63 4Matic+ oraz 63 S 4Matic+ otrzymały podwójnie turbodoładowany silnik benzynowy V8 o pojemności 4 litrów, który w zależności od konfiguracji rozwija 585 KM (800 Nm) lub 639 KM (900 Nm). Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h samochody potrzebują odpowiednio 3,4 s i 3,2 s, a ich prędkości maksymalne to 310 km/h i 315 km/h. Dodam, że GT 4-Door Coupe z silnikiem V8 brzmi po prostu świetnie. W zależności od wersji masa Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe wynosi od 2040 kg do 2120 kg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - ceny w Polsce

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 43 4Matic+ - 430 500 zł
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 53 4Matic+ - 529 999 zł
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 63 4Matic+ - 736 500 zł
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 63 S 4Matic+ - 793 500 zł

Jeśli ktoś myśli, że w Polsce nie znajdą się nabywcy na nowego Mercedesa, to jest w błędzie. Wystarczy powiedzieć, że obecnie Polska jest 4. w Europie i 12. na świecie krajem pod względem sprzedaży Mercedesów-AMG.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA