REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - prezentacja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Rynek cztero- i pięciodrzwiowych limuzyn wyglądających jak powiększone coupe wciąż się rozwija i staje się coraz modniejszy. Mercedes-AMG niedawno zaprezentował swoje najnowsze dziecko, model GT 4-Door Coupe, a my mieliśmy okazję przyjrzeć się mu z bliska.

Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

Można powiedzieć, że to Porsche zapoczątkowało modę na tzw. czterodrzwiowe coupe, dając światu Panamerę. Sukces sprzedażowy limuzyny z Zuffenhausen dał jasny sygnał innym producentom samochodów, że klienci pragną tego typu maszyn. Mercedes-AMG postanowił stworzyć rywala dla Porsche Panamery i tak powstało GT 4-Door Coupe.

REKLAMA

Na prezentacji statycznej miałem okazję na żywo zobaczyć samochód i muszę powiedzieć, że się myliłem. O ile na zdjęciach prasowych samochód nie przypadł mi do gustu, o tyle na żywo Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe zrobił na mnie pozytywne wrażenie. To duża, bo mierząca 5054 mm długości, 1871 mm szerokości i 1447 mm wysokości limuzyna, która aż ocieka agresją, a prezentowany na zdjęciach egzemplarz w kolorze matowego grafitu wyglądał tak, jakby został skradziony samemu Lucyferowi. Przód z grillem Panamericana prezentuje się świetnie, a kontrowersyjny obły „tyłek” w rzeczywistości wypada znacznie lepiej.

Łukasz Kuźmiuk

We wnętrzu nowego Mercedesa czuć sportowy klimat połączony z elegancją i nowoczesnością. Kabina pasażerska została zaprojektowana dokładnie tak, jak oczekiwalibyśmy tego po tego typu samochodzie. Sportowe fotele, świetnie leżąca w dłoniach kierownica i inne sportowe smaczki sprawiają, że auto nawet na postoju zachęca do szybkiej jazdy. Na pokładzie nie mogło zabraknąć nowoczesnych technologii, dlatego przed kierowcą umieszczono dwa duże wyświetlacze, które może konfigurować wedle własnych potrzeb, a na kierownicy umieszczono dotykowe pola, za pomocą których można zmieniać niektóre ustawienia pojazdu. Dziwnie znajomo wygląda panel na tunelu środkowym – można odnieść wrażenie, że Mercedes zapatrzył się na Porsche. To pewnie przypadek, prawda?

Warto wspomnieć o praktyczności nowego Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe. W zależności od potrzeb klient będzie mógł zamówić nową limuzynę z dwoma osobnymi fotelami z tyłu, trzyosobową tylną kanapą lub dwoma osobnymi tylnymi fotelami, przedzielonymi wielofunkcyjną konsolą. Bagażnik ma pojemność 461 litrów, co jest wynikiem o 34 litry gorszym w porównaniu do Porsche Panamery.

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe będzie oferowany w czterech różnych wariantach: 43 4Matic+, 53 4Matic+, 63 4Matic+ oraz 63 S 4Matic+. Pierwsze dwie wersje są wyposażone w podwójnie turbodoładowany, benzynowy silnik R6 o pojemności 3 litrów. Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 43 4Matic+ rozwija 367 KM i 500 Nm, co pozwala uzyskać przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 s, a prędkość maksymalna tego pojazdu to 270 km/h. Odmiana 53 4Matic+ rozwija 435 KM i 520 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s, a prędkość maksymalna to 280 km/h. Warianty 63 4Matic+ oraz 63 S 4Matic+ otrzymały podwójnie turbodoładowany silnik benzynowy V8 o pojemności 4 litrów, który w zależności od konfiguracji rozwija 585 KM (800 Nm) lub 639 KM (900 Nm). Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h samochody potrzebują odpowiednio 3,4 s i 3,2 s, a ich prędkości maksymalne to 310 km/h i 315 km/h. Dodam, że GT 4-Door Coupe z silnikiem V8 brzmi po prostu świetnie. W zależności od wersji masa Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe wynosi od 2040 kg do 2120 kg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - ceny w Polsce

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 43 4Matic+ - 430 500 zł
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 53 4Matic+ - 529 999 zł
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 63 4Matic+ - 736 500 zł
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 63 S 4Matic+ - 793 500 zł

Jeśli ktoś myśli, że w Polsce nie znajdą się nabywcy na nowego Mercedesa, to jest w błędzie. Wystarczy powiedzieć, że obecnie Polska jest 4. w Europie i 12. na świecie krajem pod względem sprzedaży Mercedesów-AMG.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

REKLAMA

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

REKLAMA