REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Kolejni producenci chcą mieć w swojej ofercie auta hybrydowe i elektryczne. Także Mercedes poddał się ekologicznemu trendowi i stworzył hybrydową odmianę Klasy E.

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes Klasy E 350e - wygląd

Mercedes Klasy E to jeden z najważniejszych modeli w gamie niemieckiego producenta, ponieważ jest synonimem uniwersalnej limuzyny. Tym samochodem jeżdżą zarówno menedżerowie firm, jak i taksówkarze oraz zamożni emeryci. Z tego powodu Klasa E nie może szokować swoim wyglądem, a trend ten jest utrzymywany od kilkudziesięciu lat (wliczając w to modele W114/115 i W123). Również obecna generacja niemieckiej limuzyny nie budzi kontrowersji swoim designem - to po prostu bardzo eleganckie auto, stylem nawiązujące do innych modeli Mercedesa. Chociaż niektórzy zarzucą Mercedesowi Klasy E, że za bardzo przypomina Klasę C i Klasę S, to jednak moim zdaniem z tej trójki Klasa E wyróżnia się najbardziej (najłatwiej poznać ją po dużych, bardziej okrągłych tylnych lampach). Warto dodać, że w zależności od konfiguracji pojazdu słynna gwiazda może być zamontowana na masce lub na atrapie chłodnicy. Ponadto klienci, którzy chcieliby dodać autu trochę "pazura", mogą zdecydować się na pakiet stylistyczny AMG.

REKLAMA

REKLAMA

Testowany Mercedes Klasy E został skonfigurowany w wariancie E 350e, a to oznacza, że miałem do czynienia z hybrydową wersją limuzyny. Producent postanowił dodatkowo wyróżnić tę wersję na tle pozostałych odmian Klasy E dodając kilka dyskretnych detali. Przykładowo zaciski hamulcowe są w kolorze niebieskim, a na przednich błotnikach znalazły się niebieskie emblematy "Plug-In Hybrid". Spostrzegawcze oko dostrzeże, że w tylnym błotniku pojawiła się klapka zasłaniająca gniazdo do ładowania baterii elektrycznych.

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes Klasy E 350e - wnętrze

Wnętrze testowanego Mercedesa E 350e to ostoja elegancji, stylu i spokoju. Czekoladowa, skórzana tapicerka i dobrej jakości tworzywa sztuczne w tym samym kolorze są wyborem niecodziennym, aczkolwiek świetnie komponują się z granatowym nadwoziem i drewnianymi elementami dekoracyjnymi we wnętrzu pojazdu. W kabinie pasażerskiej połączono luksus z najnowocześniejszymi rozwiązaniami i zdobyczami technologicznymi, dzięki czemu już po zajęciu miejsca w aucie od razu czuć tak bardzo pożądany przez wielu prestiżowy klimat. Na desce rozdzielczej zagościły dwa olbrzymie wyświetlacze, z których jeden pełni funkcję zegarów przed kierowcą, drugi z kolei odpowiada za wyświetlanie systemu multimedialnego. Na szczęście Mercedes oparł się głupiej modzie na pozbywanie się fizycznych przycisków służących do sterowania różnymi funkcjami auta, dzięki czemu obsługa klimatyzacji jest banalna. Do korzystania z pokrętła i systemu Command trzeba się przyzwyczaić. O stylowy wystrój kabiny pasażerskiej dbają ładne detale, takie jak m.in. klasyczne kratki nawiewów, analogowy zegarek na konsoli centralnej oraz gustowne osłony głośników marki Burmester.

Pod względem przestronności Mercedes E 350e nie wyróżnia się na tle swoich największych rywali, czyli Audi A6 i BMW Serii 5. Osoby zasiadające na przednich fotelach nie mają powodów do narzekań - jest wygodnie, komfortowo, a ilość miejsca zadowoli także większe osoby. Przednie fotele mogą być podgrzewane i wentylowane oraz mieć funkcję masażu, jednocześnie są przy tym na tyle wygodne, że śmiało można w nich spędzić podróż liczącą kilkaset kilometrów. Dzięki szerokim możliwościom dostosowania fotela i kolumny kierowniczej znalezienie właściwej pozycji za kierownicą nie nastręcza trudności, a kierowcy lubiący sportową jazdą mogą opuścić siedzisko stosunkowo nisko. Z tyłu nie jest już tak kolorowo, ponieważ jeśli z przodu zasiądą wysokie osoby, to wysokim osobom zasiadającym na tylnej kanapie może brakować trochę miejsca na kolana. Za to osoby niewyróżniające się rozbudowaną posturą raczej nie powinny mieć powodów do zmartwień. Bagażnik ma pojemność 400 l, czyli o 140 litrów mniej, niż mniej ekologiczne wersje Klasy E. Wynika to z faktu, że wariant E 350e pod podłogą kufra ma schowane baterie magazynujące energię elektryczną, które zabierają trochę przestrzeni i są powodem "złamania" podłogi bagażnika.

REKLAMA

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes Klasy E 350e - wyposażenie

Jak przystało na Mercedesa Klasa E może mieć na pokładzie całą masę przeróżnych elektronicznych usprawnień, a liczbę dodatków opcjonalnych a samochodzie ogranicza jedynie zasobność portfela klienta. Testowany egzemplarz był wyposażony prawdopodobnie we wszystko co było tylko możliwe, dlatego posiadał m.in. pneumatyczne zawieszenie, adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymywania pasa ruchu i asystentem jazdy w korkach, co skutecznie dawało namiastkę autonomicznego pojazdu, reflektory przednie wykonane w technologii LED z asystentem świateł drogowych, które w przypadku napotkania innych samochodów potrafiły wyciąć poszczególne pola nieoświetlonej przestrzeni, dzięki czemu inni kierowcy nie byli oślepiani, a także zdalnie otwieraną elektrycznie klapę bagażnika, system audio Burmester 3D, system zabiegający kolizjom, system rozpoznawania znaków drogowych i dopasowywania prędkości pojazdu do ograniczeń. Osoby ceniące sobie dyskrecję mogą zdecydować się na rolety zasłaniające tylne boczne szyby oraz tylną szybę. Lista dodatków opcjonalnych jest tak długa, że kolejne dobierane rozwiązania mogą zwiększyć wartość pojazdu nawet o ponad 100 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes Klasy E 350e - układ napędowy

Wersja E 350e to najbardziej ekologiczna odmiana Mercedesa Klasy E. Pod maską tego auta tkwi hybrydowy układ napędowy, składający się z dwulitrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego oraz dodatkowego silnika elektrycznego. Łącznie zestaw generuje 286 KM i aż 550 Nm, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,2 s, a prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h. Jak się sprawuje ten zestaw? Trzeba przyznać, że zaskakująco dobrze. Dzięki silnikowi elektrycznemu i dodatkowemu zastrzykowi niutonometrów ważący 1925 kg Mercedes zawsze i wszędzie chętnie wystrzeliwuje do przodu. Nieważne czy jedziemy po mieście, czy też po autostradzie, momentu obrotowego zawsze jest pod dostatkiem, co pozwala na sprawne i szybkie wyprzedzanie innych pojazdów. Można trochę żałować, że zamiast czterocylindrowego dwulitrowca nie ma motoru sześciocylindrowego, ponieważ kultura pracy jednostki napędowej nie jest tak aksamitna, jak w testowanym wcześniej Mercedesie E 400 Coupe. Podobnie jak w dwudrzwiowej odmianie, także w czterodrzwiowej limuzynie pracuje 9-biegowa przekładnia automatyczna, która sprawuje się po prostu świetnie - przełożenia zmienia dokładnie wtedy, kiedy tego chcemy, w aksamitny i płynny sposób. W przypadku Mercedesa E 350e napęd jest przekazywany na tylne koła, przez co dynamiczny start powoduje "tańczenie" tyłu auta, ale za to niemiecka limuzyna prowadzi się zwinniej niż warianty z napędem 4Matic.

Warto wspomnieć co nieco o hybrydowych zaletach tego modelu. Mercedes E 350e w trybie elektrycznym może przejechać teoretycznie do około 30 km (w rzeczywistości jest to kilka kilometrów mniej) i jechać z prędkością do 130 km/h. To świetne rozwiązanie dla osób, które przez większość czasu poruszają się po mieście i mogą sobie pozwolić na codzienne ładowanie auta. Korzystanie z energii elektrycznej to nie tylko oszczędność, ale także jazda w ciszy i bez emitowania szkodliwych spalin. Ładowanie baterii do pełna ze zwykłego gniazdka trwa 3 godziny, więc nawet w trakcie przebywania w biurze możemy podłączyć samochód do prądu, a po zakończeniu pracy znów mamy w pełni naładowane baterie. Ponadto kierowca może sam zdecydować czy chce poruszać się w trybie elektrycznym lub mieszanym, czy też chce podładować akumulatory w trakcie używania silnika spalinowego. Ekologiczna Klasa E została wyposażona także w system odzyskiwania energii elektrycznej podczas hamowania, co także jest rozwiązaniem użytecznym w trakcie miejskich przejazdów. Szkoda tylko, że gdy wyczerpie się prąd a auto będzie zmuszone do stałego korzystania z jednostki spalinowej, wtedy zużycie paliwa w mieście może osiągnąć poziom około 11 l/100 km.

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes Klasy E 350e - prowadzenie

Testowany egzemplarz Mercedesa E 350e był wyposażony w pneumatyczne zawieszenie Air Body Control, które sprawowało się bardzo dobrze. W zależności od sytuacji kierowca może wybrać tryb komfortowy, w którym nierówności polskich dróg są miękko i bardzo przyjemnie tłumione, lub sportowy, w ramach którego zawieszenie się usztywnia i pozwala na lepsze panowanie nad nadwoziem limuzyny. Za dodatek ten zdecydowanie warto dopłacić niecałe 9000 zł, ponieważ sprawdza się idealnie. Nawet 19-calowe alufelgi nie wpływały znacząco na pogorszenie komfortu jazdy. Czterodrzwiowy Mercedes to auto dla osób, które lubią podróżować w komfortowych i luksusowych warunkach.

W trakcie jazdy czuć, że hybrydowy Mercedes waży blisko dwie tony. Szczególnie można to odczuć podczas przyspieszania, kiedy to 550 Nm musi się zmagać z dużym ciężarem. Klasa E w wydaniu 350e potrafi jeździć szybko, jednak jej środowiskiem naturalnym są autostrady i długie łuki, a nie ciasne nawroty na alpejskich trasach. Warto dodać, że niemiecka limuzyna całkiem chętnie zmienia kierunek jazdy i jest stosunkowo zwinna dzięki napędowi na tylne koła, jednak w ciasnych zakrętach nadwaga potrafi dać o sobie znać. Układ kierowniczy jest precyzyjny, ale jego przełożenie także zostało dobrane pod względem autostrad, a nie sportowej jazdy. Wynika to z jednego prostego faktu - Mercedes E 350e ma być wygodną luksusową limuzyną do pokonywania kolejnych kilometrów po autostradach oraz codziennych dojazdów do pracy - to zdecydowanie nie jest wóz do ścigania się i szaleństw na drodze. Warto również pamiętać, że za zapewnienie odpowiedniej ochrony podróżnym dba cała masa różnych systemów wspomagających jazdę, dzięki którym w niektórych sytuacjach częściowe sterowanie pojazdem można powierzyć komputerom.

Łukasz Kuźmiuk

Mercedes Klasy E 350e - podsumowanie

Mercedes Klasy E 350e to elegancka limuzyna, która pod swoim stylowym płaszczem skrywa szereg nowoczesnych technologii i rozwiązań. Cała masa przeróżnych systemów i asystentów nie tylko umila podróż w i tak luksusowej kabinie pasażerskiej, ale ponadto czuwa nad bezpieczeństwem pasażerów w każdej sytuacji. Hybrydowy układ napędowy zaskakuje mocą i sprawnością działania, a również pozwala właścicielom troszczącym się o środowisko naturalnym na zmniejszenie poczucia winy z powodu korzystania z pojazdu. Czterodrzwiowy Mercedes to miks luksusu, stylu, komfortu i najnowszych rozwiązań technologicznych, który przypadnie do gustu zarówno wszelkiej maści korporacyjnym menedżerom, ale także osobom, które szukają bardzo wygodnego pojazdu do pokonywania wielu kilometrów, a jednocześnie troszczą się o środowisko. Właściciele muszą jednak pamiętać, by doładowywać baterie gromadzące energię elektryczną, ponieważ w przeciwnym wypadku, Mercedes E 350e staje się zwyczajną limuzyną ze spalinową jednostką napędową.

Mercedes Klasy E 350e - cena

Hybrydowy Mercedes Klasy E nie jest tani, ponieważ za wariant E 350e trzeba zapłacić co najmniej 289 700 zł. Trzeba również pamiętać, że ceny dodatków potrafią wywindować cenę pojazdu - testowany egzemplarz wyceniono na około 400 tys. zł.

Mercedes Klasy E 350e - dane techniczne

Silnik benzynowy + elektryczny
Pojemność silnika spalinowego 2996 cm3
Łączna moc maksymalna 286 KM
Łączny maks. mom. obrotowy 550 Nm
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 6,2 s
Skrzynia biegów automatyczna/ 9 biegów (9G-TRONIC)
Napęd na tylne koła
Zbiornik paliwa 66 l
Katalogowe zużycie paliwa 
(miasto/ trasa/ średnie)
b.d./b.d./ 2,5 l
Długość 4923 mm
Szerokość 1852 mm
Wysokość 1468 mm
Rozstaw osi 2939 mm
Masa własna 1925 kg
Ładowność 400 kg
Pojemność bagażnika 400 l
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes E350e / fot. Łukasz Kuźmiuk
Łukasz Kuźmiuk
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA