REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes EQA: nowy elektryczny SUV w Niemiec

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes EQA: nowy elektryczny SUV w Niemiec
Mercedes EQA: nowy elektryczny SUV w Niemiec
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes EQA jest niezwykle podobny do modelu GLA. Różnice? Najbardziej zasadnicza dotyczy napędu. EQA to bowiem samochód elektryczny.

Nowy Mercedes EQA zaoferuje kierowcy 190-konny silnik elektryczny. Moment obrotowy jednostki to 375 Nm. Osiągi? Sprint do pierwszej setki nie powinien trwać dłużej ni 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h. Układ napędowy w wersji EQA 250 jest uzupełniony akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 66,5 kWh. Bateria stała się elementem konstrukcyjnym podwozia, a do tego oferuje zasięg wynoszący według normy NEDC nawet 486 kilometrów - przy "spalaniu" na poziomie 15,7 kWh/100 km. Czas ładowania? W szybkiej stacji 100 kW wynosi 30 minut. Przy wykorzystaniu np. wallboxa 11 kW 5 godzin i 45 minut.

REKLAMA

Mercedes EQA

Mercedes EQA

Mercedes EQA: nowy elektryczny SUV w Niemiec

Materiały prasowe Mercedes

Nowy Mercedes EQA zostanie wyposażony w inteligentną nawigację satelitarną. Oblicza trasę do celu z uwzględnieniem konieczności ładowania auta - nawigacja wie nawet ile EQA powinien zużyć energii i gdzie konkretnie dojedzie na ładowaniu, bo kontroluje m.in. ukształtowanie terenu oraz natężenie ruchu.

Nowy Mercedes EQA: auto elektryczne to... elektryczny design!

Mercedes EQA prezentuje się jak zmodernizowana wersja GLA. Co zostało zmienione? Osłona chłodnicy jest czarna oraz posiada centralnie umieszczoną gwiazdę. Poza tym Niemcy postawili na tzw. "ciągły pas świetlny z przodu i z tyłu". To poprawia widoczność kierowcy i widzialność samego auta na drodze np. w nocy. Co więcej, pasy świetlne podkreślają optycznie szerokość nadwozia. Inżynierowie odpowiedzialni za projekt EQA sporo pracowali też nad aerodynamiką nadwozia. Karoseria elektrycznego SUV-a może się pochwalić współczynnikiem oporu powietrza Cd 0,28.

Mercedes EQA

Mercedes EQA

Mercedes EQA: nowy elektryczny SUV w Niemiec

Materiały prasowe Mercedes

Mercedes EQA 250: na razie jeden model, w przyszłości cała paleta!

Choć obecnie oferta nowego EQA jest nieco ograniczona, przyszłościowo Niemcy widzą sprzedaż tego modelu w charakterze szerokiej palety wersji. Są planowane odmiany elektrycznego SUV-a o mocy od 190 do ponad 270 koni mechanicznych. Przewidziane są też warianty nie tylko z przednim napędem, ale i napędem obydwu osi. Poza tym inżynierowie pomyśleli również o zasięgu. Markus Schäfer, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialny za badania w Grupie Daimler oraz dyrektor operacyjny Mercedes-Benz Cars powiedział, że wkrótce w naszej gamie pojawi się specjalna odmiana
EQA o zasięgu WLTP przekraczającym 500 kilometrów.

Mercedes EQA

Mercedes EQA

Mercedes EQA: nowy elektryczny SUV w Niemiec

Materiały prasowe Mercedes

Nowy Mercedes EQA 250: kiedy premiera?

Według deklaracji przedstawicieli niemieckiej marki Mercedes EQA 250 pojawi się w europejskiej sieci sprzedaży już wiosną 2021 roku. Na razie nie ma informacji o cenie elektrycznego SUV-a.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Mercedes

Mercedes EQA: nowy elektryczny SUV w Niemiec
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes EQA: nowy elektryczny SUV w Niemiec
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes EQA: nowy elektryczny SUV w Niemiec
Materiały prasowe Mercedes
Mercedes EQA: nowy elektryczny SUV w Niemiec
Materiały prasowe Mercedes
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA