REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes A 200 Sedan ma serię dość mocnych zalet. Wygląda jak młodszy brat pięknego CLS-a, prowadzi się jak po sznurku, a do tego robi wrażenie ambientami w kabinie. Czy jednak do gwiazdy na masce pasuje silnik Renault? To właśnie sprawdzałem.

W świecie motoryzacji zazwyczaj jest tak, że sedan zbudowany na bazie hatchbacka jest po prostu… brzydki! Mercedes klasy A Saloon wyłamuje się jednak z tego schematu. Nadwozie auta robi piorunujące wrażenie. A wszystko za sprawą tego, że projektanci poszli w kierunku sportowej stylizacji. Karoseria auta powstała na planie gwoździa - ewentualnie klina jak ktoś woli. Przód jest tak niski, że kierowca ma wrażenie iż zdejmie zderzak przy pomocy krawężnika za każdym razem gdy parkuje przodem. Poza tym maska jest długa niczym w rasowym coupe, a pewna masywność zaczyna się dopiero dalej.

REKLAMA

Mercedes A 200 Sedan AMG - baby-CLS robi wrażenie

Kabina pasażerska ma obły kształt. Po części chodziło pewnie o aerodynamikę, a po części o zapewnienie przestrzeni dla pasażerów. Tak czy tak fajnie, że projektanci uzupełnili nadwozie serią dość mocnych przetłoczeń. Te nadają bryle charakteru i sprawiają, że A klasa sedan wygląda na małego sportowca. Dopełnieniem całości jest króciutki i niezwykle zwarty tył. Bagażnik jest tak zgrabny, że prezentuje się jak efekt długich godzin ćwiczeń na siłowni! W ramach pakietu AMG testowy Mercedes A 200 Sedan otrzymał też 19-calowe, szprychowe felgi aluminiowe. I te… wyglądają jak milion dolarów!

Zobacz również: Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

O ile nadwozie stanowi stylistyczną ucztę, o tyle wnętrze wydaje się już kosmiczne! Tak, kosmiczne. Kierowca od pierwszego momentu jest atakowany dwoma, 10-calowymi ekranami. A to jeszcze nie koniec, bo poza nimi pojawia się seria przycisków na drzwiach, kierownicy, konsoli i w okolicy pada (takiego jak w laptopie). Skutek? Możesz mieć wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu pojazdów, a przy pierwszym kontakcie z Mercedesem i tak poczujesz się jakbyś nie wiedział nic. Tu wszystko jest inne! Czy to źle? Nie do końca. Do technologii zastosowanej przez Niemców można szybko przyzwyczaić się, a wtedy obsługa auta staje się naprawdę intuicyjna.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Kuba Brzeziński

Mercedes A Sedan - ambientowe oświetlenie robi wrażenie

REKLAMA

Poza tym wtedy kierowca zaczyna też odkrywać zalety tej kabiny pasażerskiej. Po pierwsze materiały są naprawdę dobrej jakości i przyjemne w dotyku. Po drugie sportowe fotele choć wydają się płaskie, świetnie trzymają ciało w zakręcie i są naprawdę wygodne. Po trzecie seria ekranów sprawia, że we wskazówkach dawanych przez nawigację praktycznie nie ma niedopowiedzeń - wszystko jest oczywiste. I wreszcie po czwarte kierowca może nieco pobawić się ambientami. A te dają wielkie pole do popisu - np. można wybrać inny kolor na górze i dole deski - oraz robią piorunujące wrażenie podczas jazdy nocą.

Co z przestrzenią? Mercedes A 200 Saloon być może jest sedanem, ale z pewnością nie limuzyną. Bo o ile w pierwszym rzędzie foteli przestrzeni nie brakuje, o tyle na tylnej kanapie jest raczej ciasno. Zmieszczą się tam głównie małe dzieci. I choć bagażnik ma pojemność na poziomie 410 litrów, otwór załadunkowy jest raczej wąski i ciężko będzie wykorzystać wielkość kufra w pełni. Oczywiście idąc w kierunku osądu sprawiedliwego należy powiedzieć, że przeciętna przestrzeń nie powinna dziwić w klasie A. To w końcu przedstawiciel segmentu C. Ma nieco wyciągnięte nadwozie, to jednak nadal kompakt!

Zobacz również: Test: Renault Kadjar Intens TCe 160 EDC FAP - co poprawił lifting?

Mercedes A 200 Sedan - a silnik pochodzi z… Francji!

Testowy Mercedes A 200 Sedan był napędzany za pomocą doładowanego motoru benzynowego. I na początek mam pewną ciekawostkę na jego temat. Tak, na masce znajduje się gwiazda. Pod maską ukrywa się jednak silnik opracowany przez… Renault! Jednostka 1.3 litra to nic innego jak 1.3 TCe znany chociażby z Kadjara. Moc? Ta sięga 163 koni mechanicznych. I choć jest dostępna dość wysoko, motor nadrabia wszelkie braki za sprawą momentu obrotowego na poziomie 250 Nm, który odkrywa swoje uroki już przy 1620 obr./min. Skutek? Sedan osiąga pierwszą setkę w nieco ponad 8 sekund.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Kuba Brzeziński

Benzyniak jest wystarczająco dynamiczny w Mercedesie A 200 Sedan. Pozwala na sprawne przyspieszanie w mieście i szybko jest gotowy do wyprzedzania w trasie. A do tego oferuje przyzwoite spalanie. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,3 litra. Podczas testu osiągnąłem wynik na poziomie 7,2 litra i co ważne, nadal uważam go za więcej niż optymistyczny. Szczególnie że w połączeniu z 43-litrowym zbiornikiem paliwa daje Mercedesowi zasięg oszacowany na 600 kilometrów. A na uwagę zasługuje też 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat 7G-DCT. Ten pracuje bardzo gładko.

Mercedes A 200 Sedan - eksplozja mocy?

Wady? Można mówić o standardowej słabości francuskich silników z serii TCe - to samo zauważyłem podczas testu Kadjara. Konkretnie benzyniak okazuje się narowisty. Polega to na tym, że podczas jazdy np. po obwodnicy kierowca chce zmienić pas i wyprzedzić, wciska więc głęboko pedał gazu. Przez sekundę do dwóch niestety jednak nie dzieje się dosłownie nic. Przyrost prędkości jest symboliczny. Po chwili pojawia się eksplozja mocy. Przez pierwsze kilka kilometrów taki sposób działania układu napędowego może denerwować. Później kierowca przyzwyczaja się.

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Stylizacja AMG zakłada nie tylko montaż dużych obręczy aluminiowych. Stylizacja AMG to też usztywnione zawieszenie. A to akurat opcja naprawdę przydatna. Szczególnie że kasuje zdolność do podskakiwania na nierównościach tak charakterystyczną np. dla klasy B. Prowadzenie? Mercedes A 200 Sedan świetnie zachowuje się na drodze. Pewnie pokonuje zakręty, nie boi się przeszkód i ma precyzyjny układ kierowniczy. A to sprawia, że kierowca w optymalnych warunkach ma możliwość korzystania w pełni z możliwości jednostki napędowej. To oczywiście przy mocy na poziomie 163 koni nie oznacza mocno sportowej jazdy. Mimo wszystko każdy pokonany kilometr jest w stanie dać namiastkę frajdy.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Kuba Brzeziński

Test: Mercedes A 200 Sedan - podsumowanie:

Mercedes A 200 Sedan w pakiecie AMG i z 19-calowymi felgami szprychowymi z pewnością może w sobie rozkochać. Jest na tyle ładny, że spokojnie ma szansę stać się muzą codziennych podróży. W aucie nie do końca przekonują mnie jednak dwie rzeczy. Po pierwsze zbytnia elektronizacja - kierowca w tym aucie czuje się trochę tak, jakby siedział za pulpitem w NASA. Po drugie Niemcy powinny zmienić nieco charakterystykę pracy silnika. Fajnie, gdyby benzyniak bardziej równomiernie rozwijał moc. Czy to jednak odbierze kompaktowi sukces rynkowy? Bez wątpienia nie. I to dobrze widać nawet na polskich drogach - A sedan to prawdziwy hit.

Test: Mercedes klasy A 200 Sedan - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 163 KM (przy 5000 - 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1620 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 225 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa o 7 biegach
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
  • Długość: 4549 mm
  • Szerokość: 1796 mm
  • Wysokość: 1446 mm
  • Rozstaw osi: 2729 mm
  • Pojemność bagażnika: 410 litrów
  • Cena: od 113 500 złotych

Test: Mercedes klasy A 200 Sedan - cena i wyposażenie:

  • Cena: 171 008 złotych
  • System dostępu i uruchamiania bezkluczykowego
  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
  • Funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach
  • Reflektory LED-owe
  • Kamera 360 stopni
  • Linia stylizacyjna AMG
  • Nawigacja satelitarna z systemem MBUX
  • Klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC
  • Wyświetlacz multimedialny 10,25”
  • CPA - system zapobiegający kolizjom
  • Dynamic Select
  • Oświetlenie ambient
  • Tempomat
  • Sportowa wielofunkcyjna kierownica
  • Lusterka fotochromatyczne
  • Asystent opuszczania wnętrza pojazdu
  • Asystent limitu prędkości
  • Obniżone zawieszenie

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    REKLAMA

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

    40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

    REKLAMA

    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    Kara więzienia za brak OC? Od 1 października 2023 r. nowe przepisy

    Kierowcy w przypadku braku OC boją się szczególnie kary wlepionej przez UFG. 1 października 2023 r. pojawi się nowelizacja przepisów. W jej głos 7200 zł opłaty karnej straci na znaczeniu. Bo sankcja w skrajnym przypadku rozszerzy się do kary więzienia.

    REKLAMA