REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Biały perłowy lakier, czarne felgi z logo AMG i fotele z czerwonymi przeszyciami. Czy tak brzmi opis idealnego samochodu rodzinnego? Zdaniem Mercedesa tak. My postanowiliśmy to sprawdzić. Właśnie dlatego przed naszą redakcją stanął model GLB 250 AMG Line.

Mercedes GLB otrzymał od stuttgardzkich stylistów dość siermiężny zestaw akcentów. Lampy przednie są przesadnie wielkie, szyba czołowa i grill prawie pionowe, a tył wygląda na strasznie smutny. I o ile omówienie poszczególnych części nadwozia nie brzmi optymistycznie, o tyle opowieść o stworzonej w ten sposób całości zapowiada się już całkiem nieźle. Powód? GLB tak naprawdę wygląda trochę tak jak nowocześniejsza wersja G klasy. Tak jakby styliści wzięli kwadratową bryłę legendarnej terenówki, a następnie zeszlifowali ją tak, aby stała się bardziej obła. Skutek? Na parkingu przed blokiem GLB wygląda naprawdę dobrze.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes GLB - SUV ery elektronicznej

Kabina pasażerska GLB nie zaskoczy żadnego kierowcy, który miał styczność z jednym ze współczesnych Mercedesów. Co to oznacza? Dwa potężne ekrany uderzające w oczy burzą kolorów, kierownicę z grubym wieńcem dosłownie nabitą przyciskami oraz minimalistyczną konsolę z niewielką ilością przycisków. Jako że do testów otrzymałem model wykończony w zgodzie z linią AMG, miałem do czynienia z dość twardymi fotelami, w których przeszycia w alkantarze zostały wykonane za pomocą czerwonej nici. Co jeszcze można powiedzieć o siedziskach? Elektryczna regulacja jest naprawdę szeroka i pozwala idealnie dopasować kształt fotela do ciała.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Kuba Brzeziński

Niemiecki SUV oferuje dobrą jakość materiałów i spasowania - większość plastików jest miękka w dotyku. Poza tym Mercedes GLB jest niezwykle nowoczesnym autem. Monitoruje martwe pole, sprawdza czy nie dojdzie do kolizji z autem poprzedzającym, na parkingu odpala kamerę 360 stopni, podczas gdy w czasie nawigowania… innowacyjnie podaje wskazówki. Co to oznacza? Gdy kierowca dociera do skrzyżowania, na którym musi wykonać manewr, na ekranie wyświetla się mapa satelitarna. Na niej naniesiona jest strzałka - tak żeby spotęgować precyzję manewru i wskazać prowadzącemu bez żadnych wątpliwości jak powinien się zachować.

Zobacz również: Mercedes CL 55 AMG F1 miał pierwsze ceramiczne hamulce na świecie!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Mercedes GLB - trochę SUV, a trochę minivan

Mercedes GLB bez wątpienia jest SUV-em. Jego kabina została jednak zaprojektowana trochę tak, jak kabina minivana. Oznacza to mniej więcej tyle, że jest wysoka, a do tego może się pochwalić rozstawem osi przekraczającym 2,8 metra. Co więcej, poczucie przestronności potęgują wysoko zarysowane siedziska w pierwszym i drugim rzędzie foteli. Bagażnik? Już w ustawieniu standardowym kufer mieści 570 litrów. To naprawdę dobry wynik, który powinien się okazać wystarczający nawet podczas rodzinnych wyjazdów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność rośnie do przeszło 1800 litrów.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Mercedesa GLB pracował 2-litrowy silnik benzynowy. 4-cylindrowiec za sprawą doładowania jest w stanie zaoferować kierowcy 224 konie mechaniczne i 350 Nm momentu obrotowego. Szczególnie ważna jest druga z wartości. Czemu? Bo maksymalna jego wartość jest dostępna już przy 1800 obr./min., czyli dosłownie zaraz po starcie. SUV bardzo chętnie przyspiesza. I co ważne, jest dynamiczny nie tylko podczas ruszania spod świateł, ale i w trakcie wyprzedzania. Poza tym benzyniak został sparowany z 8-biegową przekładnią automatyczną. I ta choć podczas wolnej jazdy potrafi delikatnie poszarpywać, w ogólnym rozrachunku gładko zmienia kolejne przełożenia.

Zobacz również: Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II - 30 lat legendy!

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - jedyny problem to… spalanie!

Benzyniak robi bardzo dobre wrażenie. Ja bym go jednak nie wybrał podczas konfiguracji Mercedesa GLB. Powód? Ten dotyczy spalania. W cyklu mieszanym podczas testu auto potrzebowało ponad 9 litrów na pokonanie każdych 100 kilometrów. W mieście wynik byłby zatem o dobre dwa litry wyższy. A to oznacza spore koszty eksploatacji i potęguje wydatki związane np. z weekendowymi czy wakacyjnymi wyjazdami. Bardziej optymalną opcją staje się zatem jeden z diesli - szczególnie że jednostki Mercedesa są i mocne, i potrafią być naprawdę oszczędne.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Kuba Brzeziński

GLB to typowy Mercedes. A to oznacza, że choć auto zostało skonfigurowane w linii AMG, ma naprawdę miękkie zawieszenie. Resorowanie nie boi się nierówności czy progów spowalniających - bardzo komfortowo je pokonuje. Z drugiej strony nie przepada za szybki zakrętami. W czasie ich pokonywania zawieszenie wychyla się na boki. Układ kierowniczy? Ten został dopasowany do zawieszenia. A to oznacza mniej więcej tyle, że jest mocno wspomagany. To ułatwia manewrowanie w mieście (GLB jest wyjątkowo skrętny!), ale w naturalny sposób też ogranicza precyzję manewrów.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - podsumowanie:

Na koniec pozostaje jeszcze jedno pytanie. Czy ćwierć miliona złotych za rodzinnego i przestronnego SUV-a z dobrym wyposażeniem i dynamicznym, 224-konnym silnikiem to nie za dużo? Nie wydaje mi się. Szczególnie że GLB nie tylko pochodzi z segmentu premium, ale i wygląda na segment premium. A to wartość dodana, której nie zignoruje żaden kierowca. I taki pogląd chyba podzielają m.in. Polacy. W końcu GLB stał się jednym z hitów sprzedaży marki ze Stuttgartu.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1991 cm3
  • Maksymalna moc: 224 KM (przy 5800 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 1800 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 236 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 52 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4634 mm
  • Szerokość: 1834 mm
  • Wysokość: 1658 mm
  • Rozstaw osi: 2829 mm
  • Pojemność bagażnika: 570/1805 litrów
  • Cena: od 162 145 złotych

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC Linia AMG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 245 367 złotych
  • stylizacja AMG,
  • 19-calowe felgi ze stopów lekkich,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • kamera 360 stopni,
  • system multimedialny MBUX,
  • reflektory wykonane w technologii LED,
  • elektrycznie unoszona klapa bagażnika,
  • lusterka fotochromatyczne,
  • elektrycznie składane lusterka zewnętrzne,
  • pakiet przygotowania do łączności nawigacyjnej,
  • bezdotykowy dostęp przy otwieraniu klapy bagażnika,
  • KEYLESS-GO,
  • oświetlenie ambient,
  • wyświetlacz IC 10,25”,
  • wyświetlacz multimedialny 10,25”,
  • system nagłośnienia,
  • podgrzewane przednie siedzenia,
  • aktywny asystent odległości DISTRONIC PLUS,
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA