REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Biały perłowy lakier, czarne felgi z logo AMG i fotele z czerwonymi przeszyciami. Czy tak brzmi opis idealnego samochodu rodzinnego? Zdaniem Mercedesa tak. My postanowiliśmy to sprawdzić. Właśnie dlatego przed naszą redakcją stanął model GLB 250 AMG Line.

Mercedes GLB otrzymał od stuttgardzkich stylistów dość siermiężny zestaw akcentów. Lampy przednie są przesadnie wielkie, szyba czołowa i grill prawie pionowe, a tył wygląda na strasznie smutny. I o ile omówienie poszczególnych części nadwozia nie brzmi optymistycznie, o tyle opowieść o stworzonej w ten sposób całości zapowiada się już całkiem nieźle. Powód? GLB tak naprawdę wygląda trochę tak jak nowocześniejsza wersja G klasy. Tak jakby styliści wzięli kwadratową bryłę legendarnej terenówki, a następnie zeszlifowali ją tak, aby stała się bardziej obła. Skutek? Na parkingu przed blokiem GLB wygląda naprawdę dobrze.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes GLB - SUV ery elektronicznej

Kabina pasażerska GLB nie zaskoczy żadnego kierowcy, który miał styczność z jednym ze współczesnych Mercedesów. Co to oznacza? Dwa potężne ekrany uderzające w oczy burzą kolorów, kierownicę z grubym wieńcem dosłownie nabitą przyciskami oraz minimalistyczną konsolę z niewielką ilością przycisków. Jako że do testów otrzymałem model wykończony w zgodzie z linią AMG, miałem do czynienia z dość twardymi fotelami, w których przeszycia w alkantarze zostały wykonane za pomocą czerwonej nici. Co jeszcze można powiedzieć o siedziskach? Elektryczna regulacja jest naprawdę szeroka i pozwala idealnie dopasować kształt fotela do ciała.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Kuba Brzeziński

Niemiecki SUV oferuje dobrą jakość materiałów i spasowania - większość plastików jest miękka w dotyku. Poza tym Mercedes GLB jest niezwykle nowoczesnym autem. Monitoruje martwe pole, sprawdza czy nie dojdzie do kolizji z autem poprzedzającym, na parkingu odpala kamerę 360 stopni, podczas gdy w czasie nawigowania… innowacyjnie podaje wskazówki. Co to oznacza? Gdy kierowca dociera do skrzyżowania, na którym musi wykonać manewr, na ekranie wyświetla się mapa satelitarna. Na niej naniesiona jest strzałka - tak żeby spotęgować precyzję manewru i wskazać prowadzącemu bez żadnych wątpliwości jak powinien się zachować.

Zobacz również: Mercedes CL 55 AMG F1 miał pierwsze ceramiczne hamulce na świecie!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Mercedes GLB - trochę SUV, a trochę minivan

Mercedes GLB bez wątpienia jest SUV-em. Jego kabina została jednak zaprojektowana trochę tak, jak kabina minivana. Oznacza to mniej więcej tyle, że jest wysoka, a do tego może się pochwalić rozstawem osi przekraczającym 2,8 metra. Co więcej, poczucie przestronności potęgują wysoko zarysowane siedziska w pierwszym i drugim rzędzie foteli. Bagażnik? Już w ustawieniu standardowym kufer mieści 570 litrów. To naprawdę dobry wynik, który powinien się okazać wystarczający nawet podczas rodzinnych wyjazdów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność rośnie do przeszło 1800 litrów.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Mercedesa GLB pracował 2-litrowy silnik benzynowy. 4-cylindrowiec za sprawą doładowania jest w stanie zaoferować kierowcy 224 konie mechaniczne i 350 Nm momentu obrotowego. Szczególnie ważna jest druga z wartości. Czemu? Bo maksymalna jego wartość jest dostępna już przy 1800 obr./min., czyli dosłownie zaraz po starcie. SUV bardzo chętnie przyspiesza. I co ważne, jest dynamiczny nie tylko podczas ruszania spod świateł, ale i w trakcie wyprzedzania. Poza tym benzyniak został sparowany z 8-biegową przekładnią automatyczną. I ta choć podczas wolnej jazdy potrafi delikatnie poszarpywać, w ogólnym rozrachunku gładko zmienia kolejne przełożenia.

Zobacz również: Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II - 30 lat legendy!

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - jedyny problem to… spalanie!

Benzyniak robi bardzo dobre wrażenie. Ja bym go jednak nie wybrał podczas konfiguracji Mercedesa GLB. Powód? Ten dotyczy spalania. W cyklu mieszanym podczas testu auto potrzebowało ponad 9 litrów na pokonanie każdych 100 kilometrów. W mieście wynik byłby zatem o dobre dwa litry wyższy. A to oznacza spore koszty eksploatacji i potęguje wydatki związane np. z weekendowymi czy wakacyjnymi wyjazdami. Bardziej optymalną opcją staje się zatem jeden z diesli - szczególnie że jednostki Mercedesa są i mocne, i potrafią być naprawdę oszczędne.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy

Kuba Brzeziński

GLB to typowy Mercedes. A to oznacza, że choć auto zostało skonfigurowane w linii AMG, ma naprawdę miękkie zawieszenie. Resorowanie nie boi się nierówności czy progów spowalniających - bardzo komfortowo je pokonuje. Z drugiej strony nie przepada za szybki zakrętami. W czasie ich pokonywania zawieszenie wychyla się na boki. Układ kierowniczy? Ten został dopasowany do zawieszenia. A to oznacza mniej więcej tyle, że jest mocno wspomagany. To ułatwia manewrowanie w mieście (GLB jest wyjątkowo skrętny!), ale w naturalny sposób też ogranicza precyzję manewrów.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - podsumowanie:

Na koniec pozostaje jeszcze jedno pytanie. Czy ćwierć miliona złotych za rodzinnego i przestronnego SUV-a z dobrym wyposażeniem i dynamicznym, 224-konnym silnikiem to nie za dużo? Nie wydaje mi się. Szczególnie że GLB nie tylko pochodzi z segmentu premium, ale i wygląda na segment premium. A to wartość dodana, której nie zignoruje żaden kierowca. I taki pogląd chyba podzielają m.in. Polacy. W końcu GLB stał się jednym z hitów sprzedaży marki ze Stuttgartu.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1991 cm3
  • Maksymalna moc: 224 KM (przy 5800 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 1800 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 236 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 52 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4634 mm
  • Szerokość: 1834 mm
  • Wysokość: 1658 mm
  • Rozstaw osi: 2829 mm
  • Pojemność bagażnika: 570/1805 litrów
  • Cena: od 162 145 złotych

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC Linia AMG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 245 367 złotych
  • stylizacja AMG,
  • 19-calowe felgi ze stopów lekkich,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • kamera 360 stopni,
  • system multimedialny MBUX,
  • reflektory wykonane w technologii LED,
  • elektrycznie unoszona klapa bagażnika,
  • lusterka fotochromatyczne,
  • elektrycznie składane lusterka zewnętrzne,
  • pakiet przygotowania do łączności nawigacyjnej,
  • bezdotykowy dostęp przy otwieraniu klapy bagażnika,
  • KEYLESS-GO,
  • oświetlenie ambient,
  • wyświetlacz IC 10,25”,
  • wyświetlacz multimedialny 10,25”,
  • system nagłośnienia,
  • podgrzewane przednie siedzenia,
  • aktywny asystent odległości DISTRONIC PLUS,
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera.

Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA