Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
![Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnBsL3AvX2Zpb/GVzLzI4MjAwMDAwL3Rlc3QtbWVyY2VkZXMtZ2xiLT/I1MC00bWF0aWMtcm9kemlubnktc3V2LXotdXJva2l/lbS1nLWtsYXN5LTI4MjAwMjQ1LmpwZyIsInciOjc3MX0.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Mercedes GLB otrzymał od stuttgardzkich stylistów dość siermiężny zestaw akcentów. Lampy przednie są przesadnie wielkie, szyba czołowa i grill prawie pionowe, a tył wygląda na strasznie smutny. I o ile omówienie poszczególnych części nadwozia nie brzmi optymistycznie, o tyle opowieść o stworzonej w ten sposób całości zapowiada się już całkiem nieźle. Powód? GLB tak naprawdę wygląda trochę tak jak nowocześniejsza wersja G klasy. Tak jakby styliści wzięli kwadratową bryłę legendarnej terenówki, a następnie zeszlifowali ją tak, aby stała się bardziej obła. Skutek? Na parkingu przed blokiem GLB wygląda naprawdę dobrze.
REKLAMA
Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Test: Mercedes GLB - SUV ery elektronicznej
Kabina pasażerska GLB nie zaskoczy żadnego kierowcy, który miał styczność z jednym ze współczesnych Mercedesów. Co to oznacza? Dwa potężne ekrany uderzające w oczy burzą kolorów, kierownicę z grubym wieńcem dosłownie nabitą przyciskami oraz minimalistyczną konsolę z niewielką ilością przycisków. Jako że do testów otrzymałem model wykończony w zgodzie z linią AMG, miałem do czynienia z dość twardymi fotelami, w których przeszycia w alkantarze zostały wykonane za pomocą czerwonej nici. Co jeszcze można powiedzieć o siedziskach? Elektryczna regulacja jest naprawdę szeroka i pozwala idealnie dopasować kształt fotela do ciała.
![Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnBsL3AvX2Z/pbGVzLzI4MjAwMDAwL3Rlc3QtbWVyY2VkZXMtZ2/xiLTI1MC00bWF0aWMtcm9kemlubnktc3V2LXotd/XJva2llbS1nLWtsYXN5LTI4MjAwMTk1LmpwZyJ9.jpg)
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Niemiecki SUV oferuje dobrą jakość materiałów i spasowania - większość plastików jest miękka w dotyku. Poza tym Mercedes GLB jest niezwykle nowoczesnym autem. Monitoruje martwe pole, sprawdza czy nie dojdzie do kolizji z autem poprzedzającym, na parkingu odpala kamerę 360 stopni, podczas gdy w czasie nawigowania… innowacyjnie podaje wskazówki. Co to oznacza? Gdy kierowca dociera do skrzyżowania, na którym musi wykonać manewr, na ekranie wyświetla się mapa satelitarna. Na niej naniesiona jest strzałka - tak żeby spotęgować precyzję manewru i wskazać prowadzącemu bez żadnych wątpliwości jak powinien się zachować.
Zobacz również: Mercedes CL 55 AMG F1 miał pierwsze ceramiczne hamulce na świecie!
Test: Mercedes GLB - trochę SUV, a trochę minivan
Mercedes GLB bez wątpienia jest SUV-em. Jego kabina została jednak zaprojektowana trochę tak, jak kabina minivana. Oznacza to mniej więcej tyle, że jest wysoka, a do tego może się pochwalić rozstawem osi przekraczającym 2,8 metra. Co więcej, poczucie przestronności potęgują wysoko zarysowane siedziska w pierwszym i drugim rzędzie foteli. Bagażnik? Już w ustawieniu standardowym kufer mieści 570 litrów. To naprawdę dobry wynik, który powinien się okazać wystarczający nawet podczas rodzinnych wyjazdów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność rośnie do przeszło 1800 litrów.
![Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnBsL3AvX2Z/pbGVzLzI4MjAwMDAwL3Rlc3QtbWVyY2VkZXMtZ2/xiLTI1MC00bWF0aWMtcm9kemlubnktc3V2LXotd/XJva2llbS1nLWtsYXN5LTI4MjAwMjM1LmpwZyJ9.jpg)
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Pod maską testowego Mercedesa GLB pracował 2-litrowy silnik benzynowy. 4-cylindrowiec za sprawą doładowania jest w stanie zaoferować kierowcy 224 konie mechaniczne i 350 Nm momentu obrotowego. Szczególnie ważna jest druga z wartości. Czemu? Bo maksymalna jego wartość jest dostępna już przy 1800 obr./min., czyli dosłownie zaraz po starcie. SUV bardzo chętnie przyspiesza. I co ważne, jest dynamiczny nie tylko podczas ruszania spod świateł, ale i w trakcie wyprzedzania. Poza tym benzyniak został sparowany z 8-biegową przekładnią automatyczną. I ta choć podczas wolnej jazdy potrafi delikatnie poszarpywać, w ogólnym rozrachunku gładko zmienia kolejne przełożenia.
Zobacz również: Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II - 30 lat legendy!
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - jedyny problem to… spalanie!
Benzyniak robi bardzo dobre wrażenie. Ja bym go jednak nie wybrał podczas konfiguracji Mercedesa GLB. Powód? Ten dotyczy spalania. W cyklu mieszanym podczas testu auto potrzebowało ponad 9 litrów na pokonanie każdych 100 kilometrów. W mieście wynik byłby zatem o dobre dwa litry wyższy. A to oznacza spore koszty eksploatacji i potęguje wydatki związane np. z weekendowymi czy wakacyjnymi wyjazdami. Bardziej optymalną opcją staje się zatem jeden z diesli - szczególnie że jednostki Mercedesa są i mocne, i potrafią być naprawdę oszczędne.
![Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnBsL3AvX2Z/pbGVzLzI4MjAwMDAwL3Rlc3QtbWVyY2VkZXMtZ2/xiLTI1MC00bWF0aWMtcm9kemlubnktc3V2LXotd/XJva2llbS1nLWtsYXN5LTI4MjAwMTg1LmpwZyJ9.jpg)
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - rodzinny SUV z urokiem G klasy
GLB to typowy Mercedes. A to oznacza, że choć auto zostało skonfigurowane w linii AMG, ma naprawdę miękkie zawieszenie. Resorowanie nie boi się nierówności czy progów spowalniających - bardzo komfortowo je pokonuje. Z drugiej strony nie przepada za szybki zakrętami. W czasie ich pokonywania zawieszenie wychyla się na boki. Układ kierowniczy? Ten został dopasowany do zawieszenia. A to oznacza mniej więcej tyle, że jest mocno wspomagany. To ułatwia manewrowanie w mieście (GLB jest wyjątkowo skrętny!), ale w naturalny sposób też ogranicza precyzję manewrów.
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - podsumowanie:
Na koniec pozostaje jeszcze jedno pytanie. Czy ćwierć miliona złotych za rodzinnego i przestronnego SUV-a z dobrym wyposażeniem i dynamicznym, 224-konnym silnikiem to nie za dużo? Nie wydaje mi się. Szczególnie że GLB nie tylko pochodzi z segmentu premium, ale i wygląda na segment premium. A to wartość dodana, której nie zignoruje żaden kierowca. I taki pogląd chyba podzielają m.in. Polacy. W końcu GLB stał się jednym z hitów sprzedaży marki ze Stuttgartu.
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC - dane techniczne:
- Silnik: R4, doładowany, benzynowy
- Pojemność silnika: 1991 cm3
- Maksymalna moc: 224 KM (przy 5800 obr./min.)
- Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 1800 - 4000 obr./min.)
- Prędkość maksymalna: 236 km/h
- Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,9 s.
- Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
- Zbiornik paliwa: 52 litry
- Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litra
- Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,5 litra
- Długość: 4634 mm
- Szerokość: 1834 mm
- Wysokość: 1658 mm
- Rozstaw osi: 2829 mm
- Pojemność bagażnika: 570/1805 litrów
- Cena: od 162 145 złotych
Test: Mercedes GLB 250 4MATIC Linia AMG - cena i wyposażenie:
- Cena: 245 367 złotych
- stylizacja AMG,
- 19-calowe felgi ze stopów lekkich,
- klimatyzacja automatyczna,
- kamera 360 stopni,
- system multimedialny MBUX,
- reflektory wykonane w technologii LED,
- elektrycznie unoszona klapa bagażnika,
- lusterka fotochromatyczne,
- elektrycznie składane lusterka zewnętrzne,
- pakiet przygotowania do łączności nawigacyjnej,
- bezdotykowy dostęp przy otwieraniu klapy bagażnika,
- KEYLESS-GO,
- oświetlenie ambient,
- wyświetlacz IC 10,25”,
- wyświetlacz multimedialny 10,25”,
- system nagłośnienia,
- podgrzewane przednie siedzenia,
- aktywny asystent odległości DISTRONIC PLUS,
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera.
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200250.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200240.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200235.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200230.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200225.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200220.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200215.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200210.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200185.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200180.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200170.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200155.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200135.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200205.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200200.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200195.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200190.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200175.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200165.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200160.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200150.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200145.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/28200000/test-mercedes-glb-250-4matic-rodzinny-suv-z-urokiem-g-klasy-28200140.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.